BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,84
KATEGÓRIA: panoráma
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. május 14. 23:21
  • érzékenység: ISO 200
  • fókusztávolság: 50 mm
  • forrás: negatív
  • objektív: Tessar 2,8/50
  • rekeszérték: 8
  • Készítés helye (ország): Franciaország
  • Készítés helye: Nantes
Szédítő magasság

A fotót 3 analóg képből vágtam össze digitálisan. Bár technikailag nem tökéletes, remélem, visszaad valamit egy gótikus katedrális hangulatából. Persze az eredeti felbontása sokkal jobb, csak azért kicsínytettem le, hogy ráférjen egy képernyőre, így a részletek nagyítva sajnos nem élvezhetőek. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3,4
2007. június 13. | 20:56 | nologo32

Az illesztések jól sikerültek, szerintem. De a szándékodat nem sikerült megvalósítanod: nem sikerült megjeleníteni a szédítő érzést. Alapvető gond, hogy nem sikerült a kompozíció, ennek fontos része, hogy túl keskenyre vágtad a képet. A gótika nem a magasságtól szédítő, hanem az arányoktól és a vonalak dinamikájától. E képen pedig egy lizénaköteg kivételével, amelyiknek látszik a záróköve, minden más lendületet hordozó vonal elvágatik, így vesztve el a lendületet. A jobb oldali oszlop pedig nagyon csonkán, plusz megtörve uralja a jobb oldalt, így zavaró elemmé válik, nem az érzés erősítőjévé. Többet kell mutatni, ha azt a katarzist akarod közvetíteni, amit te átélhettél ott. A kép aljának kékes tónusát meg majd kivesézik azok, akik nálamjobban értenek a technikához . Szia! :)

adott pontszám: 4
2007. június 12. | 21:18 | Jordan

Hát igen, sajnos a digitalizáláskor sokat veszthetett a minőségéből. A vágás sztem nem az igazi, bár érdekes ez a nyújtott megközelítés, bár jól visszaadja a hatalmas belső teret.
További jó fotózást!

adott pontszám: 4,2
2007. május 24. | 09:42 | nagysz

Szia!
Nagyon érdekes próbálkozás, jó ötlet sztem. De tényleg nagyon kicsi a kép ahhoz, hogy igazán élvezhessük. A fő bajom vele az előtér oszlopának dőlése, ha már úgyis digi utómunkáztál, egy perspektíva korrekciót elbírt volna

totand válasza:
Igen, köszönöm, ezen még fogok dolgozni, telán fel is töltök egy módosított verziót.
Kösz az értékelést.

adott pontszám: 3,8
2007. május 23. | 13:01 | abacs

A kép igazi hibája abból adódik, hogy nem a fotóval akarod a gótika mérhetetlen égbetörését kifejezni hanem a képkivágással. Annyira el van túlozva a függőleges irány, a vízszinteshez képest, amelynek hatására azt éred el, hogy nem kitágul a tér felfelé, hanem összeszűkül, összepréselődik vízszintesen. A kettő pedig nem ugyan az. Amit az egyik oldalon (vízszintes ) elveszel azt nem tudod odaadni a másikon (függőleges). Emiatt a képet sem lehet egybe megnézni. Ha az alsó részét nézem nem látom a boltozatot., Ha a boltozatot nem látom az alját. Ide oda ugrál a tekintetem. Kár, hogy nem érvényesülhet a jobb oldalon látható pillér. Égbe kellene húznia a tekintetünk.

totand válasza:
Igen, már nagyon bánom, hogy nem fekvő képeket csináltam, vagy még inkább 2x3-at az 1x3 helyett. Mások is mondták már ezt, és igazatok van :-(
Na majd ha legközelebb arra járok... :-)
Köszi, hogy időt szakítottál a fotómra!

adott pontszám: 4
2007. május 19. | 15:42 | Tgely

Ilyen panno szoftvereket ismersz? Azokkal könnyen megoldható az illesztés. A perspektíva korrekciót meg rád bízom belátásod szerint. (Ebben a kategóriában javasolt) Egyébként elismerésem a próbálkozásért! Itt is látszik az árnyékos rész lilulása.

Üdv,
Tgely

totand válasza:
Panno? Nem. PSP-vel illesztgettem, paralelogramma-torzításokat használva. Hát igen, sajnos a képek nem lettek a legjobbak, úgyhogy szar anyagból kellett dolgoznom. Hálás lennék, ha megírnád, mi az a panno, biztos hasznomra válna.
Kösz a hozzászólást!

adott pontszám: 3,4
2007. május 17. | 15:53 | Darkness.Hope

Hmm... ez a panorámák közt egy egyedi alkotás. Igazából talán pont azért mer nem klasszikus panoráma fotó. böngészésem közben azonnal kiszúrtam h itt lehet valami kuriózum.. igazából egy kicsit csalódtam, mer ugyan nagyon jó ötlet, de (legalább is nekem) nem jön át a katedrális magasztossága és úgy vélem, ezt valamelyest lehetne egy kis utómunkával korrigálni bár azt nem tudom h a felbontás ezt mennyire engedi további romlás nélkül... Mindenesetre szerintem érdemes megpróbálni...

totand válasza:
Köszi az értékelést és az elismerést (az ötletnek), igazad is van a kritikában; a mai fejemmel legalább 2x3 fotót készítenék (ez 1x3-ból van összevágva). A felbontása egyébként valójában sokkal jobb (a hosszabbik oldal 16ezer pixel...), de le kellett butítani, hogy ráférjen a képernyőre. mindenesetre bátorítást merítek a dícséretekből, és talán kirukkolok egy jobb alkotással is egyszer.
Mellesleg rengeteg utómuka van benne, embertelenül rosszul sikerültek ui a fotók :-) Bubua elkérte őket; reméljük, neki több türelme lesz és kihoz vmi még jobbat.

2007. május 15. | 13:59 | nemlasep

ez egy matrix panoramakep:

http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=105696

totand válasza:
Aha, asszem értem. Attól tartok, ez függőlegesben furán hatna, de ha egyszer megint lesz rá 2 napom (és miért ne lenne?), akkor megpróbálom.
Köszi!

adott pontszám: 4
2007. május 15. | 13:03 | bubua

jó az ötlet, külön dicséret a függőleges panorámáért, és hogy belefértek a dinamikába a ragyogó ablakok és a félárnyékos széksorok. kár hogy olyan dülöngélő érzetet kelt a kép, talán azért, mert a középső fehér oszlop sem függőleges egyenes, minden görbül, és talán ferde is. egy ügyesebb torzítással korrigálhatónak tűnik.

totand válasza:
Köszönöm a bátorítást, még majd próbálkozom függőleges panorámákkal - rmélem, tanulok a hibáimból.
Valóban nehéz volt olyan beállítást találni, hogy minden látható és részletes, kontrasztos legyen - amint látszik, nem is sikerült teljesen...
Amúgy a torzítással rengeteget bajlódtam. Lehet, hogy felteszek egy linket, ahol az eredeti 3 kép látható egymás felett... :-)

adott pontszám: 3
2007. május 15. | 10:03 | marcustg

Üdv!
Nem rossz kép..de feltölthetted volna nagyobba is nyugodtan..illetve ha már PSben összeraktad a képet akkor egy kis utómunka ráfért volrna még a képre..pl ezt a kékes fátyolt eltüntethetted volna a képről!
További jó képeket!

totand válasza:
Sajnos az alsó kép kicsit alulexponált lett, ennyire tudtam feljavítani úgy, hogy még szemfájdalom nélkül illeszthessem a fölötte lévőhöz. Azért a munka óta eltelt időben (kb 2 éve) kicsit több tapasztalatom van már; lehet, hogy ha újra nekifogok elölről, jobb lesz a végeredmény. Akkor majd nagyobb méretben rakom fel.
Köszi a véleményt!

adott pontszám: 4
2007. május 15. | 09:04 | fargo74

Hát igen... Valóban nem semmi méretek, és technikailag is ügyes munka, ahogy összeraktad. A hibáit meg látod:-) Engem speciel nagyon zavar még az oszlop görbesége. Ez viszont szerintem a 3 kép különböző mértékű "paralelogramma" torzításával kiküszöbölhető, de legalább is csökknethető lenne, próbáld ki!
Üdv
Fargo74

totand válasza:
Kösz a dícséretet. :-)
Az oszloppal így is rengeteget bíbelődtem, lehet, hogy újra fogom egyszer kezdeni az egészet, ui három teljesen eltérő látószögű képet kellett összeillesztenem. Használtam a paralelogrammát épp eleget! :-)
A gond éppen a különböző szögekből fakad: ha az ablakok illeszkednek, az oszlop nem fog és viszont. De már van ötletem, hogy ezt kiküszöböljem, nem is értem, hogy nem jutott akkor (kb 2 éve, amikor megcsináltam) eszembe.
Kösz az értékelést!

adott pontszám: 3,8
2007. május 15. | 08:56 | nemlasep

szia! A horizontalis panoramak mellett a vertikal panoramak is jo lehetoseget adnak, hogy nagyobb latoszoggel fotozz le egy teret, egy tajat.
Nalad nem erzem teljesen befejezettnek, mert a jobboldali oszlop es baloldali felbevagott ablakok felbehagyott kompozoiciot eredmenyezett. Azert mert ennyire szuken vagod vagy "csak" harom kepbol rakod ossze meg nem szedito a magassag. Jobb lett volna mar matrixbol osszerakni, persze inkabb digitalissal. Digoitalissal konyebb lenne az utolagos retus es illesztes is.

totand válasza:
Ami a levágottságot illeti, a jobb oldali oszlopnál engem azért nem zavar(t), mert végighúzódik az egész oszlopon, a bal ablak viszont valóban zavaró, erre jobban kellett volna figyelnem.
Mit értesz azon, hogy "mátrixból összerakni"? Lehet, hogy alap, de nekem nem világos.
Kösz az értékelést!