Nagyon szívesen adtam a kreditet, miután bekukkantottam galériádba, láttam, jó helyre megy...
Ne is küld vissza, inkább tölts belőle valamit, ha úgy gondolod.
Nekem nincs most több képem, amit feltöltenék ide, és mivel a brekik még hibernációs idejüket töltik, így jó pár hétig még nem is lesz újabb képem.
Sőt még akkor se biztos...kompakt géppel(pontosabban 4 különböző kompakt géppel) fotózgattam tavaly és idén is ez áll rendelkezésemre csupán. Azokat meg nem igazán arra találtak ki, hogy állatokról, a természetben készítsünk képeket..így tavaly is, 8 hónap alatt, mindössze 16 olyan fotót tudtam készíteni, amiket feltöltésre érdemesnek találtam. Annak ellenére, hogy kora tavasztól-késő őszig, szinte minden nap 8-10 órát(néha ennél is többet)töltöttem terepen...
Az idén nem lesz ennyi időm, így valószínűleg még ennyi képet sem fogok tudni feltölteni, mint eddig.
Ezért nagyon szívesen szoktam küldeni kreditet, olyanoknak, akiknél látom, hogy jól tudják használni.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. május 12. 06:25 - érzékenység: ISO 200
- fókusztávolság: 300mm
- objektív: Nikkor 70-300 f4-5,6 D ED
- rekeszérték: f11
- zársebesség: 1s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Szokolya
- Készítés ideje : 2007-04-14
Foltos szalamandra (salamandra salamandra). Hazánkban a faj mind vörös mind sárga típusa megtalálható, mindkét (foltos és csíkos) változatával (sőt állítólag akár egyetlen populáción belül. Hajnalban készült, elég ramatyul gyenge fények között, ezért kellett hozzá a masszív állvány és a hosszú expo. Mögötte maga a patak látszik, amit a hosszabb expoval bemozdítottam, az előtér is direkt életlen. Változtatás nélkül, full frame.
barthae válasza:
A kompakt nem akadály, van aki éppen a "hátrányából" csinál előnyt.
Nézz be Szabó Endre (kolomija) galériájába, én ámulni-bámulni szoktam odajárni :)
Előnye:
- redőnyzár helyett centrálzár
- vakuhoz műanyagból készített hozzá előteret, ami miatt gyönyörű szórt fényeket és megfelelő fénymennyiséget tud elérni.
Én a tükrös gépemhez mindezt igen komoly makro obival (sem) tudom elérni, ráadásul hozzá igen komoly vaku kellene (sima rendszervaku nem jó, mert beárnyékolja maga az obi), így muszáj lennél ehhez is spéci cuccot, körvakut használni.
Így összesen már kb. fél millánál tartunk és még mindig nincs olyan nagyításom, mint a kis kompakt+előtétlencsének együtt.
Minőségben persze az előny (elvileg) nálam, de gyakorlatban a nagyobb mozgékonysággal valamint a fénnyel simán utolér és mindez mennyiért? kb. 50k + némi műanyag fabrikálás... zseniális!
:))))
Az emberi találékonyság csodálatos dolog.
Endre (kolomija) ebben különösen élen jár.
De mondhatnám blondiea vagy még legalább 2-3 ügyes makrofotós nevét is.
Csodás, amit ők le tudnak tenni - mindezt egy szál kompakttal felvértezve.
Én érzem magam ilyenkor soványnak, hogy leleményességgel mennyi mindent lehet pótolni - a technika nem minden.
"A kép a fotós fejében keletkezik, a technika csak másodlagos" :)
Ezek a csodálatos srácok igazolják ezt az alap igazságot.
Nézz körül náluk nyugodtan, ajánlom, csodás képeket faragnak :)
barthae válasza:
Nálam nem 5 pontos, de semmi baj.
Ugyan nagyon szeretem a képet, de nem tökéletes (5 pont leírása).
Lehet kritikusabb vagyok :)))))))
De ez nem baj - így tanul az ember. Magammal szemben is erősen kritikus vagyok, mindig elemzem és tudom objektíven nézni, hogy hogyan lehetne legközelebb még kifejezőbben megmutatni, amit én ott láttam, tapasztaltam.
Ennél készül különben még sokkal érdekesebb képem is szalamndráról (13mp egy helyben és közben úszott, mégsem mozdult be a kép :), de az hajnalban, sötét fényviszonyok között készült, a pataknak árnyékos kanyarrészén, csupa sötétszürke árnyalatok, benne egy lebegő szalamandrával. Egyedüli érdekessége a 13mp ténye - de ettől képszerűen nem izgalmas, csupán természetfotósoknak kuriózum. Tipikusan olyan kép, ami viszont esztétikailag (nagyközönség elé) nem annyira érdekes, ide sem publikáltam.
Vannak ilyenek (bőven), a technikai és esztétikai különlegesség (vagy ha úgy tetszik szépség) tehát elkülönül.
Ettől még nagyon szeretem azt a képet is, büszke is vagyok rá, hogy ilyen hosszú ideig meg se mozdult, egy helyben kalimpált a kicsike, direkt nekem pózolt.
Még belekezdtem egy újabb expoba, de az újabb exponál már pár mp után fordult egyet és elúszott. Gyakorlatilag elköszönt tőlem :)
Ilyen módon egyszeri, azóta sem tudtam produkálni, tehát van értéke. Számomra.
De kívülről (esztétikai szempontból) ettől még nem értékes.
Van ez így :)
Azért nem írtam a képről, mert rohantam...futtában meg sosem írok elkapkodott véleményeket...
A krdeitet azért küldtem, mert korrekt értékelést írtál a brekimhez.
De akkor írnék a képedről is...
Nagyon jó élességű, természetes, szép színvilágú kép, jó a szalamandra átlós elhelyezése a képen.
A nézőpont az gondolom adott volt, nyílván másfelől nem tudtad megközelíteni, a szalamandrát, ezért adódott az is, hogy a farok vége lemaradt. Engem ez nem zavar...és ilyet soha nem szoktam amúgy sem hibaként említeni és főleg nem ilyen miatt pontot vonni. Elmondom legfeljebb(ritkán!), hogy honnan lett volna a legjobb meglőnni...de mivel legtöbb esetben foggalma sincs a külső szemlélőnek, így ez esetben nekem se, a hely adottságairól, így sok esetben nevetségesnek is találom, mikor ilyeneket írnak a fotósnak: hogy jó lenne ez, ha 2 cm-el lejjebb engeded a gépet, vagy ha jobbra lépsz egyet, stb.
Szóval én úgy gondolom, hogy rendben van ez, így ahogy tálaltad...Remek felvétel. Gratulálok!
További szép estét! István
barthae válasza:
Úgy gondolom nyugodtan leírhatod akár technikai, akár esztétikai véleményedet (erről szól ez az oldal).
A farok kérdése például tökéletesen ilyen.
Hiába nem voltál ott, attól még ha neked ez szemet szúr, akkor az fontos lehet.
Jelen esetben a farok vége a fa gyökérzetének egy ága mögé bújik (én helyeztem oda), ezért nem látszik. Csak a legvége lóg bele, de igazad van, valóban belóg elé. Számomra nagyobb hiba a képen az előtérbe komponált gyökér túlságos életlensége, ennyire közel helyezve kicsit túlságosan szembeszökő és elvonja a figyelmet, ez kissé zavaró.
Annak ellenére, hogy szándékosan így lőttem meg (szándék szerint előtérnek szerettem volna), de később amikor teljes képernyőn kibontva megláttam, sajnos már láttam, hogy túlságosan erős a hatás.
Nem kell egyébként megijedni a kritikától, én látom sok képemnek hibáját.
Ettől még szerethetem őket (ezt is :), de tudom mit tennék máshogy, hogyan próbálkoznék legközelebb hasonló helyzetben. Az ember mindig tanulhat..
Még amatőröktől is.
Esztétikai érzéke neki is lehet - persze ha hülyeséget mond, az más. De fontos, hogy egy kép az csak KÉP, így önmagában kell eladja magát.
Én legalábbis ehhez igyekszem tartani magam. Ennek megfelelően egy laikus számára is szépséget kell hordozzon a fotó, akkor érzem sikeresnek.
Még akkor is, ha vannak hibái (ahogy mindenben, meg lehet találni persze :)
Kívánok sok szép felvételt, ehhez szép fényeket! (Hozzá a +1 kreditet visszautalom, köszönettel :)
Khmm... sajnos nem tudom visszautalni, nem engedi a rendszer.
\"Csak olyan véleményt jutalmazhat, amelyhez tartozik pontszám, de az nem nagyobb 4,5-nél!\"
Akkor ez legközelebbre marad.
Szia Endre! Köszönöm, hogy foglalkoztál képemmel és olyan hosszan írtál gondolataidról. Írni fogok ott is, Neked, de hosszú soraidra, nem szerettem volna, 2 mondatban válaszolni. Most pedig sajnos csak ennyire futotta volna időmből...este kicsit több időm lesz, akkor mindenképp válaszolok.
Addig is küldenék kreditet, ha esetleg, Neked nem lenne és tölteni szeretnél. Bekukkantottam a galériádba is, láttam jónéhány, nekem tetsző képet...este azokat is jobban megnézem majd.
Minden jót! István
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
barthae válasza:
Köszönöm, de sajnos magáról a képről nem sokat mondtál. Ha kritikai észrevételed van, szívesen meghallgatom - mindig lehet tanulni :)
További szép fényeket, üdv:
Endre
Nehéz témát választottál.
Tapasztalatom szerint, érdemes polárszűrőt használni. Ezen kívül, szerintem a WB elment kicsit kék irányba.
Bevallom, ez nekem most annyira nem tetszik.
Hálás téma ez. Biztos vagyok benne, hogy lesz még jobb is!
barthae válasza:
Kösz Zsolt, van több képem is, majd még rakok fel, úgy láttam nemigen jönnek a vélemények, úh. kicsit várok vele.
De a Tiédnek különösen örülök, rég láttalak errefelé, inkább a másik oldalon (ott meg én vagyok ritkábban :)
Hál'istennek szerencsés napom volt, így többet is sikerült elkapni, és viszonylag sokáig egy helyben álltak, így még abban a kevés fényben is tudtam próbálkozni. Majd mutatok még, még 1x örülök h. írtál! :)
Ciao:
Endre
Az az igazság, hogy tetszik a képed.
A minap próbálatam én is szalamandrát fényképezni, csak sajnos barlangban volt és nem volt nálam vaku sem állvány, úgyhogy nem csak a vizet sikerült bemozdítnom.
(Lehet nem tűnök túl normálisnak, hogy barlangba megyek vaku és állvány nélkül, de mentségemre: nem oda indultunk...)
Szóval örülök a képednek, szép éles a téma, ami egyébként ritkának is számít (mármint a szalamandra - nem az éles kép).
Sajnos a címet nem tudom értékelni, mert nem dob fel túlságosan, legalábbis nem annyira, mint a kép.
Az 5ös azért van, mert elfogadom a helyzetet, hogy a farkából muszály volt vágjál, hogy ott volt előtted még egy kis gyökér, amit nem tudtál kikerülni és örülök annak, hogy a szalamandra nem mozdult be, bár lassú mozgású állat.
Lassan ment fürödni...
Bocs, ha túl hosszan terheltelek, szép fényeket!
L
barthae válasza:
Nem terheltél, sőt. Örülök az értékelésednek, látszik h. pontosan érted mi a szalamandra fotózásának a nehézsége.
Szia!
Nem értem, hogy miért nem kaptál semmi féle értékelést, véleményt. Mert ez egy jó fotó!
Számomra egy jó kis természetfotó. Jók a színek, vágás, háttér elmosása.
Egyetlen hibája, hogy nem látható egészben a szalamandra, mert a farka le lett vágva, pontosabban takarva.
Szép fényeket!
barthae válasza:
Kösz, úgy látom nem szerencsés időben raktam fel, alig volt értékelés.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.