BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,17
KATEGÓRIA: állatfotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. április 26. 01:19
  • fókusztávolság: 300mm
  • objektív: Sigma 70-300 Macro
  • zársebesség: 1/800
  • Készítés helye (ország): Egyesült Királyság
  • Készítés helye: Reading
Hattyú I.

Próbátam vágni itt-ott de még mindig az eredeti tetszik a legjobban. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3
2007. április 27. | 15:11 | ltmika

Nagyon, nagyon szép felvétel lenne, csak véleményem szerint mint kompozíciós oldalról, mint technikailag akadnak problémák.
A kompozíció, noha nagyon jó pillanatban kaptad el (testhelyzet, tekintet, szemek látszanak stb.) nagyon tág. Ilyen esetekben lehet egészen bátran szűkre vágni, a háttér nem sokat tesz a képhez az alany a lényeg, őt kell kiemelni...senki nem fogja a vizet hiányolni, de így egy kicsit elvész, aránytalan a kép.
Technikai oldalrol amit legfontosabbnak említenék, hogy kontraszttalan (utólagos tónusgörbe korrekció kellett volna) és sajnos életlen. De, nem annyira, hogy ne lehetne korrigálni, pl. a következő trükkel: Csinálsz ps-ben egy copy-t a háttér rétegről, majd az új réteget átteszed LAB colorba. Ezután kiválasztod a csatornák közül a ligtness-t, és tegyél rá bőven (50% vagy fölé) élesítést az unsharp maszkkal. Ezután kapcsold vissza a LAB réteget majd ennek átlászóságával állítsd be a kívánt végeredményt. Igy nem nő a képzaj. Átméretezésnél pedig használj bicubic sharpert, akkor nem romlik a minőség.
Élesítés után, ahogy fentebb említettem egy kis túnusigazítás és máris remek képet kapsz eredményül.
Persz ez csak egy vélemény, de érdemes az utómunkára rászánni egy kis időt...megri.
További szép képeket!

transzport válasza:
Huh hat ez valoszinuleg hasznos velemeny. Megprobalom majd feldolgozni minden reszet, most igy hogy nem kovettem vegig gyakorlatban (meg meg sosem csinaltam ilyet), igy nem igazan fogtam fel. De tuti raprobalok.
Koszi, meglatjuk mi lesz a vegeredmeny.

adott pontszám: 3
2007. április 27. | 13:20 | Amarton

Szia!
Jó sok hattyú fotó van itt az oldalon. Sajnos ebben az esetben ez a kép nem túl jól sikerült. A középre exponálás kicsit unalmassá teszi. A vágás sem tökéletes. Felül feleslegesen sok a hely, alul, pedig le van vágva a tükörkép, ami kicsit érdekesebbé tudta volna tenni a fotót.
Én egy álló kép változatot javasolnék. Nem lenne az oldalán sem felesleges dolog, és a tükörkép is szépen beleférne.

transzport válasza:
Koszonom a tanacsod, megprobalom megfogadni legkozelebb.

adott pontszám: 4
2007. április 26. | 16:45 | timcsi

Szia!
A pillanat amit megörökítettél jo, a gondom csak az hogy hogy a tükörképét nem kellett volna ennyire szűkre vágnod.
Grat

transzport válasza:
Tudom de sajna nem tudtam rajta segiteni. Akkor gyorsan fotoztam mert forgott szegenyke. Amit latsz az az eredeti meret. Ehhez mar sajnos nem tudok hozzaadni.
Koszi

adott pontszám: 2
2007. április 26. | 14:26 | zabob

örülök hogy neked ennyire tetszik a saját képed.
az ember általában kicsit elfogult.
én is igy jártam már néhány képemmel.
főleg ha egy ilyen csodaszép teremtmény uszik a szeme előtt. hát igen.
a hattyu egy csodálatos madár szép fehér tollakkal és ezzel a ajellemző szárnytartással. ami csodaszép ugyan de olyan nagyon nem ritka jelenség és egyáltalán nem egyedi és a képedben ezért semmi különlegeset sem találni.
esetleg ha a víztükör szép kék színekben pompázna a szürkés helyett.
és a madár is mintha nem tökéletesen lenne éles.
a vágásról csak annyit hogy a tükörképét sikerült pont úgy elvágni, hogy az égvilágon semmilyen tudatos elhelyezés ne látszódjon rajta.
Reading szép hely, szerencsés vagy hogy arra jársz, de azért szebb fények is vannak arrafelé és biztosan találsz kulönlegesebb élőlényeket is....

transzport válasza:
Sajnalom, de ezt nem tudom elfogadni hasznos velemenykent.
Amit irsz abbol az jon le hogy ha egy hattyut fotozok, akkor az mar nem lehet otos, mert lehet talalni "kulonlegesebb elolenyeket is".
Igen gyonyoru volt, azert fotoztam le. Szerintem hetkoznapi elolenyeket is lehet fotozni.
Mint mar lejjeb is mondtam, tudom nem tokeletes, de...
Azert kosz.

2007. április 26. | 13:56 | HajasGergo

A pontszám melletti szöveget néztem és úgy gondoltam, hogy ez egy "elfogadható, unalmas, tucatfotó". Az meg 2es. :(
Örülök, hogy így fogod fel és hogy az alacsony pontszám ellenére még hasznosnak is itéled a hozzászólásom! Jó ilyet látni, sajnos ritka...
A részletfotóról írt véleményed abszolut helytálló. Valóban nem összekeverendő az egészalakossal! Tévedtem. Ilyen van! ;)

transzport válasza:
Sosem ertettem azokat akik a legkissebb kritikara is tamadoan reagalnak. En megprobalom ertelmezni a velemenyt amit masok irnak. Megprobalom az o szemukkel latni a kepet. Van amivel egyet ertek, van amivel nem, es ezt normalisan megprobalom leirni.

adott pontszám: 3,5
2007. április 26. | 13:54 | hype78

Szia, lehetett volna jobb kep is. Teljesen kozepre szerkesztetted es szerintem tul sokat is mutatsz a kornyezetbol, ami a vizen kivul nem tul valtozatos. Probald meg egy kicsit jobban, a temara koncentralva vagni es a kontraszton, szineken is dolgozz kicsit. ui.: tavasszal voltunk Readingben, nem rossz hely :)

transzport válasza:
Ok. Igazad van. Igazabol semmit nem dolgoztam a szineken, meg semmin. :-) Ezt igy lottem ahogy van. Lehet majd radolgozok otthon egy kicsit.
Itt laktok kozel? Meg akar ossze is futhatunk.

adott pontszám: 2
2007. április 26. | 13:12 | HajasGergo

Rettentő direkt, rettentő semmitmondó! Pedig ahogy a testét festő fényeket nézem, itt tuti lehetett volna valami szépet, szebbet alkotni. Ha 10 laikus kezébe adod a gépet, mind a 10 ezt a fotót csinálja a hattyúról. Nem rossz, csak nem is jó. Várhattál volna amíg közelebb jön és kiragadhattad volna egy részletét, avagy még akár ugyanezt a képet is el tudnám képzelni állóban, a tükröződést is belekomponálva. De ez így egy "elfogadható" ám "unalmas, tucatfotó"
Remélem nem haragszol...

transzport válasza:
Hat nem mindenkinek tetszhet. Haragudni nem haragszok, a tukorkepet elfogadom, de azt nem hogy reszlet foto jobb lett volna. Ez egy teljes hattyut abrazolo kep, es annak is akartam hogy legyen. Van hattyu reszletrol is kepem (fej fokent), de most ezt igy akartam. Tudom hogy nem tokeletes, de a ponttal nem ertek 100%ig egyet, de hat te adtad. Annyira azert nem rossz. Szerintem...
Ez amolyan felig hasznos, de legyen hasznos hozzaszolas.
Remelem nem haragszol. :-)

adott pontszám: 4
2007. április 26. | 13:08 | szszabo

Nem is a vágással van a gond, gyorsan leírnám:
-vártam volna, amíg felemeli a fejét, hogy a nyaka érvényesüljön
- kicsit aláexponáltam volna, a fehér tollak becsapják a fénymérőt, így nem annyira részletgazdag
- úgy kellene ügyeskedni, hogy a tükörkép is teljesen benne legyen, a fodros a víz az sem baj. Röviden ennyi, amúgy tetszik, szia.

transzport válasza:
A varassal az volt a gond, hogy forgott. A kovetkezo kepen ami keszult, mar mas szogben van teljesen.
Az alaexponalast legkozelebb megprobalom, amikor hattyut fotozok.
A tukorkeppel kapcsolatban igazad van.
Koszonom a hasznos velemenyt.

adott pontszám: 3
2007. április 26. | 11:48 | -vadvirag-

Szép a hattyú és a mozdulat, amit elkaptál, de egy kissé fakók a színek, elkelne még egy kis kontraszt. A kompozíció sem az igazi, sok az érdektelen vízfelület, míg a tükörkép, ami érekes lenne, le lett vágva.

transzport válasza:
A tukorkepet sokan emlitik. Mindenkinek igaza van. (Mellesleg nekem nagyon tetszik a viz fodrozodasa, olyan nyugalmat sugarzo)

adott pontszám: 5
2007. április 26. | 10:40 | szakosistvan

szerintem teljesen rendben van ez a kép a hattyúval sőt a hattyú helyzetének fotózásával is szerintem azzal hogy középre helyezve fényképezted le teljesen tudatos volt,én is így fotóztam volna.a kontraszt is a fények,árnyékok is rendben vannak talán egy keretet tehettél volna fel,de ezt már nekem is felrótták,úgyhogy inkább csak pontozok.szép kép

transzport válasza:
Koszonom. En is gondolkoztam kereten. Vegul igy dontottem. Majd ha hazamegyek lehet megprobalom hogy kerettel hogy nez ki.

adott pontszám: 3,5
2007. április 26. | 10:08 | Reddo

Minden rendben van a keppel, eles, zajtalan, de uresnek tunik. Nincs semmi mas rajta csak a hattyu. Lehet nem akartad tulzsufolni, de meg valami hianyzik rola. A masik gond az, h kozepre komponaltad, ennel a fotonal nem tul elonyos.

transzport válasza:
Olyan nyugalmat sugarzo kepet akartam kesziteni. Egy hattyu nyugalomban a vizen.
De azert elfogadom. Biztos lehetett volna mashogy.

adott pontszám: 3
2007. április 26. | 09:51 | efi

szerintem ez a kep mar a fotozaskor eldolt, hogy nem az igazi. kicsit elore hagyhattal volna helyet, hogy a tukorkep vegig latszodjon, amugy is arra tart a hattyu, tehat ott inkabb hianyzik a ter, mint felul. balrol meg egy kicsit vaghato es inkabb jobbra kellene helyet hagyni.

tovabbi jo fotozast.

transzport válasza:
Tudom a tukorkep jo lett volna de sajnos utolag csak vagni tudok, hozzatenni nem nagyon.
Koszonom.

adott pontszám: 4
2007. április 26. | 07:33 | kissendre

Szépen pózol a hattyú,ezt jól sikerült elkapnod.A kép olyan mintha egy fátyol réteg lenne rajta.Kontraszt emeléssel sokat javúlna.Nem szerencsés a középre szerkesztés, bár itt ez indokolt lehet.A madár tükörképét mindenképpen benne hagytam volna,még így is hogy nem sima a vízfelszin.Az élesség a színek és a kép fényei szeritem rendben vannak.Hát én így látom.További jó fotózást.

transzport válasza:
Koszonom szepen. Hasznos velemeny volt. Hasonloan latom en is.
Minden jot.