Jobb, mint a másik, egyedülálló pince, de ekik sincs merre nézniük. Jobb oldalt kisebb szabad helyet hagytam volna. Kicsit talán fel is van billenve, nekem legalábbis ez a benyomásom. Biztosan behatárolja a terep, hogy honnan is lehet fényképezni, de csak kellett volna másik, jobb hely is.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. április 18. 17:31 - érzékenység: ISO 80
- fókusztávolság: 38 mm ekvv
- rekeszérték: 5,7
- zársebesség: 1/250
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Cák,Vas m. Alpokalja
- Készítés ideje : 2007-04-12
Más világítási körülményel között ,ismét megkíséreltem a cáki pincesor megörökítését.ebből mutatok be hármat,cáki pincék cím alatt.Talán valamivel jobbak,mint az előzők,és sikerül velül megkapaszkodnom hosszabb távon a fotózz.hu-ban,mert sok szép és érdekes felvételem gyűlt össze és vár bemutatásra
Engem a bal felső sarokból belógó sehonnai faág zavar, meg a túl sötét előtér. Én megpróbálnám guggoló helyzetből is lefényképezni, úgy monumentálisabbnak, tekintélyt parancsolónak hatna és a faág sem lógna be talán.
patilla48 válasza:
Állványról fényképeztem,nagyon hosszú idő óta először,ráadásul az erős oldalfény miatt a kereső szinte használhatalan volt.Az előteret azért hagytam sötétebbre,hogy a fehér falakkal erősebb kontrasztot mutasson a kép.Köszi az értékelést és a jó pontot,üdv.
Ok, sok sikert, őszintén örülök, hogy most már jobban szerepelsz!
ui.:Remélem a pincékben nem csak szerszámokat néztél...
patilla48 válasza:
Hazudhatnék,de ki kell ábrándítsalak kedves Barátom,mert a pincékbenbort a filoxérajárvány óta,ami talán kétszáz éve is volt,bort nem tároltak,bár az egyik présen az 1778 , év van ráfaragva.Amint hallottam a pincéket azután már csak gesztenyeszüret idején és gesztenyetárolásra használták(Egész Kőszeghegyalja telistele van szelídgesztenyéssel,Cák,Velem,Bozsok,Kőszeg a legismertebb termőhelyek)Úgyhogy porzó gigával mentem vissza az autóhoz,bornak színét se láttam.Jut eszembe,tettem fel az előbb még egy pincés képet,kérlek véleményezd azt is.Üdvözöllek,p.atilla
Biztosan láthatunk még tőled jobb képeket is, mint ahogy a már újabb felrakott képeid is bizonyítják.
Szerintem ez a kép túlságosan kontrasztos, erős fényben készülhetett ezért a fekete részek nagyon összeolvadtak. Más napszakban , pl késő délután kedvezőbb fényeket foghattál volna ki. Szerintem alul túl sok a füves domboldal, felül pedig hiányolom, hogy nincs több a fákból és egy kevés lehetne az égboltból is. Kicsit borul a kép egyensúlya, mert minden a felső részben található.A bal felső sarokba benyúló ág is zavaró, ha kicsit alacsonyabb pozicióból fotózol, akkor azt ki lehetett volna venni és felül is több látszana. A helyszín csodaszép!
patilla48 válasza:
Az előző sorozatban kb délután négy órakor készült képeket raktam ki,ugyanez volt a kifogás.Elhatározam,hogy egyik nap korán kelek,elmegyek Cákra(kb 20 km) és a reggeli órákban is lefotózom a pincéket,mert a tájolásuk kelet-nyugati irányú,és ahhoz hogy a padlásra is belásson az optika és megmutassa a nagy semmit,csak kora reggeli napállásnál van olyan megvilágítás,hogy kielégíthessem a többször is felmerült kívánságot,vagyishogy a sötét pincetető előlről is világosan látható legyen.Köszi az értékelést és a pontszámot
A három közül ez tetszik legjobban, nagyon szépek és természetesek lettek a színei, és jó a házikók sora is. Szépek a tetők fölötti virágzó fák, sokat dobnak a kép hangulatán. Egy apróság azért akad, úgy látom, hogy dől a kép balra, érdemes lett volna forgatni egy kicsit.
patilla48 válasza:
Jól látod,kicsit dől,mert az állvány nem állt vízszintesen.Ritkán dolgozom állványról,idegesített az állítgatása,nem figyeltem rá eléggé.Köszi az értékelést és a pontszámot.
Szia!
Szép vidám tavaszi kép. A kompozíciója nem a legjobb, túl sok az előtér, valahogy addig forgattam volna magam s a gépet míg az első pince a jobb aljáról indulva átlót kezd balra fel a többi pincével. Kicsit a fényviszonyok is feladják kompakt gépeinknek ilyen helyzetben a leckét, a világító fehéret és a mélyárnyékokat nem tudják tökéletesen lekezelni... Érdemesebb ilyen szempontból homogénabb témát keresni.
Szabolcs
ui.: ne rakj fel egyszerre ennyi fotót, nagyon ritkán veszi ki jól magát!
patilla48 válasza:
Van az előző sorozatban ezekről apincékről kép,hasonló beállításból a hogy mondod.De abba belelátszanak a szemeteskukák,amiket ezen a képen nem szerettem volna megjeleníteni,ezért szűkebbre vettem a képet.Nem vágással,már az expozíció során.Lehet,hogy nem szerencsés ennyi hasonló témát feltenni,de minden pince más.Volt szerencsém véletlenül benézni egyik másikba,amelyben szőlőprés,kádárszerszámok vannak kiállítva.Talán egyszer közreadom azokat a képeket is,amik ezekről készültek,most azonban még legalább egy pincés képet felteszek,még ma,miután megválaszoltam az elégséges számú értékelést.
Szép, hangulatos téma, tetszik.
Esetleg jobb lenne alulról sokkal kevesebb hellyel és ugyanennyivel felül. Mert kicsit zavaró ez a nagy árnyékos rész az előtérben és olyan szép színe van az égboltnak és a fáknak a háttérben, hogy talán jobban hozzájárulnának az összhatáshoz. De így sem rossz. :-)
patilla48 válasza:
Állványról készült a kép,aminek a használatához még nem szoktam hozzá,tekintve,hogy keveset használtam ,de a fő ok,hogy a nap a hátammögül sütött,és úgy világította meg az LCD-t hogy semmit sem láttam,csak találomra lőttem.Igy esett meg,hogy azt a képet,amiért másodszor is elmentem a helyszínre úgy elpuskáztam,mint a pinty,ami az épületek fölötti nagyobb tér hiányában mutatkozik meg.Elárulom,hogy apincék előtti útról"dombnak fölfele" fotografáltam,így
az előtér a látottnál is nagyobbra sikeredett,de a pitypangvirágok sárgái miatt sajnáltam többet levenni belőle a vágás során.Kivilágosíthattam volna a képet a képjavító programok valamelyikével,de így,ilyenárnyékos-kontrasztosnak találtam érdekesnek,ezért hagytam így,Ködzönöm az értékelést és a pontszámot.Üdv.
Tetszik a perspektíva, érdekes geometriát ad a képnek. Első ránézésre olyan érzése lehet az embernek, mintha a domboldalban négy egyforma pincét építettek volna fel egyre kisebb méretarányban. Jó hátteret adnak a virágba borult fák, a képnek igazi tavaszi hangulata van. Viszont nem vagyok benne biztos hogy a megvilágítás ideális volt. Az előtérben zavaró az a nagy árnyék, a házfal napos része kiégett, a tető alatti rész meg teljesen sötét. A színek egyépként szépek, kellően telítettek, de nem túlszaturáltak. Végül is a hangulat és a geometria miatt tetszik, de főleg az árnyékos előtér miatt nem az igazi.
patilla48 válasza:
Jó a meglátásod,valóban "dombnak felfelé,a pincesor alatt futó útról fényképezte,azért meredek a perspektíva.KB délután kettőkor készültek a képek,s mivel a pincék sora kelet-nyugati irányú,csaka reggeli nap fényénél lehet olyan képet készíteni,hogy megmutassa a nagy nihillt,a fekete lyuk-at,ami a képen nem látszik,mert nincs.A pincéknek nincs homlokfaluk,vagy tűzfaluk vagy mifenének hívják azt amijük nincsHa nem kerül nagy fáradságodba,kérlek olvasd el a többi értékelésre írt válaszomat is,azokban kitérek többször is erre a kérdésre.Köszönöm az értékelést és a pontszámot,üdv
Szeretem a pincés képeket én is próbálkoztam velük, ezért elfogult vagyok :) Tetszik a kép harmóniája, szépek a háttérben a fák, de úgy látom a kép nem éles. Lehet hogy a tömörítés hibája, de valahogy sem az előtér, sem a háttér nem tű. Az árnyékok is sokat rontanak, bár tudom erről lehet a legkevesebbet tenni. Gondolom minden áron szeretted volna bemutatni egyszerre egy képen ezt a négy kis épületet, de lehet hogy ez most nem szerencsés. A pincék tetején a nádtető sötétbe vész, részlettelen, holott sztem fontos darabja lenne. Sajnos a vakító fehér és a sötét tónusokat nehéz kihozni egy képen úgy hogy jól is mutasson. A pontszámmal remélem sikerül a megkapaszkodást segíteni, és most megnézem a széria további tagjait is! Üdv Balages
patilla48 válasza:
Köszi az érdeklődést,s ha nem kerül nagyobb fárdtságba,kérlek olvasd el a többi értékelésre adott válaszaimat is,talán némi magyarázattal szolgálnak .
Tetszik a kép, és ennél jobb szögből talán nem is lehetne fotózni. Amin javítani lehetne: a kép bal szélén több helyet hagyni, az alsó részből pedig jóval kevesebbet, inkább a tetők felett kellene többet ráhagyni, kicsit mintha balra lejtene a kép. A kép alsó részét elsötétítő fa árnyéka egy másik napszakban esetleg nem lenne ilyen zavaró (másfelé vetülne), ezt persze nem tudom a hely ismeretének hiányaban.
patilla48 válasza:
Sajnos a tetők feletti kevés hely nem vágás,hanem az expozíció során elkövetett hiba,amiatt,hogy a nap a hátam mögül sütött,árnyékolni nem volt módombana keresőt,így szinte vaktában"lőttem.Mentségemre szolgáljon,hogy már fotóztam e helyend.u 4 óra körül,most ezek a képe fél kettő körül készültek és szándékom van a kora reggeli órákban is lefotózni a helyszín pincéit,mert majdnem mindegyikőtök azt keresi rajtam,ami a pincéknek nincs,vagyis a tető alatti sötét rész helyén a falat.Ilyen nekik az én bánatomra, is nincsen.Ami pedig nincs azt a legjobbCanon géppel is csak sötét lyuknak lehet lefényképezni,nem az én szerénytudású kompkt gépemmel
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.