BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,77
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. április 5. 01:10
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés ideje : 2007-04-04
érzed...

A Kelet az Kelet... 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2008. február 23. | 20:01 | lélekharang

Mostanában ritkábban néztem be az oldalra, akkor is max. a főlapig jutottam. Igen, a 23-as sorozat is kimaradt. Gondolkodtam, hogy oda, vagy ehhez a képedhez írjak, majd a hangulatom eldöntötte helyettem. Spirálgalaxist, egy csillagot élettel testében, és még sok apró kis felfedezésre váró 'titkot-világot' látok a képeden. No de nem írok többet, fedezze fel mindenki saját univerzumát, lássa azt, ami neki jólesik.
Vidám hangulatkép.

nologo32 válasza:
szeretem, amit mondasz :)

2008. február 19. | 21:24 | lélekharang

Nem szokott érdekelni/zavarni a fényképek melletti átlag (még inkább, ha nem az én képem), de amikor visszanézek ide, kicsit mégiscsak bánt. Van ebben a képben valami, ami többletjelentéssel ruházza fel számomra. Sokáig törtem rajta a fejem, az okok többségével talán mára már tisztában vagyok. Nem tudom miért írtam le ezeket a sorokat, semmi jelentősége a kép szempontjából. Néha apró, lényegtelen részleteken tűnődök el, máskor egy tekintet vagy egy feltételezett élethelyzet késztet az időzésre.

nologo32 válasza:
de, van jelentősége. nem gondoltam volna, hogy épp ez a képecske vonz vissza-visszatérésre bárkit is. kutyafuttában készült (ez látszik is rajta, bemozdult), a fotózz! közönsége miatt és közönségének. mert az előző, általam jónak tartott képeket olyan mértékben húzták le, amin elcsodálkoztam. olyannyira lehúzták, hogy ez már a harmadik regisztrált név, amin futok. erre megcsináltam ezt. minimális gondolati, érzéki tartalomra törekedtem, némi színbéli harmóniával. csupa erős illatú, keleti fűszer, a nagy, barna levél meg valami trópusi, vagy mediterrán fa bőrszerű levele, de az meg színben ad alapot a hangulathoz. vágásnál láttam, hogy életlen, de úgy döntöttem, felteszem, mert így még érdekesebb, hogy egy általam valójában érdektelennek tartott, hibás képhez mit szólnak. bejött. sokkal rosszabbra számítottam.
amúgy meg sokszor az apró, jelentéktelennek tűnő részletektől lesz jó egy kép, egy nő, bármi.
viszont az is meglepett, hogy most itt találkozom veled, annyira nem láttam a hozzászólásaidat az utoljára feltett képeimnél. örültem, hoy azért összefutottunk! szia! :)

adott pontszám: 4
2007. április 8. | 23:28 | gabesz73

Szia!

Jellegzetes keleti fűszerek, nekem tetszik az elgondolás hogy téma vált belőle. Az előtérben elszórt magok, mivel nem rajtuk van az élesség, kissé zavaróak az elmosottságukkal. Célszerűbb lenne bal oldalon, és egy kicsit hátrébb elhelyezni őket. Talán a tetejéből is egy kicsit többet kellene mutatni, így a csillagánizs sokkal hangsúlyosabb lehetne, a formája miatt gondolom egyébként is ő lenne a fő téma.
További szép fényeket.

nologo32 válasza:
Kösz a tippet! Érdekes, hogy mindenkiben milyen más kép születik, ha lát valamit. Én úgy gondoltam, kell elől a nagyon életlen magcsapat, hogy kiemelkedjen valamiből a középrész, szerintem így nagyobb a feszültsége, mintha éles lenne elöl, aztán hátrafelé életlenedne. Ha a tetejéből több látszana, űr lenne, bal oldalon fenn az a kis fehér, "köszön" a jobb alsó fehérnek, így keretezve a meleg tónusokat. Ott vége is a magoknak... szóval nem az igazi nyújtani, ráadásul a "szélesvászon"-tól jobb, mintha "tévékép" lenne... szerintem... Minden jót és kösz, hogy benéztél!

adott pontszám: 3
2007. április 8. | 16:56 | szszabo

Hátakkor:
- a dof nagyon nincsen rendben... ilyen közelről a témának tűélesnek kell lennie, és hát nagyon nem az
- a megvilágítás szegényes, vidd ki egy kertbe, kellemes napsütésben, pici árnyék, stb- sokkal hatásosabb
- az ötlet tetszik, de javítandó a kivitelezés

nologo32 válasza:



















Szia!

- Sajnos valamit nem jól csináltam, mert túl éles volt (az én ízlésemnek) és mindent megtettem azért, hogy ne legyen az... de nem vagyok még gyakorlott PS alkalmazó
- Hogy érted? Én szeretem az ilyen jellegű fényt. Hogy értsem a napsütés-árnyék utalást? Jobb volna tudni, mint találgatni. Köszi!




adott pontszám: 3
2007. április 5. | 18:11 | atti16

Jó az ötlet, de nekem ez a szűk mélységélesség indokolatlan, ráadásul nagy a keszekuszaság a képelemek között.

nologo32 válasza:
Értem. Azaz nem. Miért indolkolatlan? Amennyiben a szándék a térérzet megteremtése, - márpedig ez - szerintem indokolt. És hogy érted a nagy keszekuszaságot? Egy marék fűszertől mit vársz? Mértant? Győzz meg!

adott pontszám: 4
2007. április 5. | 12:16 | slacus

az ötlet jó de a kivitelezés nagyon nem!egyrészt életlen az egész még ott is ahol élesenek kellene lennie!másrészt ez a vágás és perspektíva nem nagyon jó!túl széles a képkivágás aminek nem látom értelmét felül pedig túl szűk!normál képkivágásban kicsit feljebbről fotózva sőt egy alacsony színhőmérsékletű asztali vagy zseblámpával vízszintesen megvilágítva (kb 20-40 fokból) hogy szép hosszú árnyékokat kapj még hangulatosabb fotót lehetett volna készíteni ezekről a szárított termésekről!
szerintem érdemes vele játszani mert van benne fantázia!
üdv!

nologo32 válasza:
Köszönöm a segítő szándékú tanácsokat! Mindazonáltal emlékeztetnem kell téged arra, hogy az én képem az én ízlésemet tükrözi, amit pedig leírtál, az a te ízlésed. Amit "nem nagyon jó"-nak aposztrofáltál, az mind kigondolt dolog, abszolút tudatos és szándékos. Már a cuccokat úgy rendeztem el, hogy szűk kivágású, széles, nem magas képet kapjak. Ezzel a mélységélességgel és a szűk kivágással érhető el, hogy még közelebbinek érezzük a tárgyakat, hogy már szinte érezzük az illatukat. Feljebbről fotózva változna a mélységélesség, nőne a távolság-érzet, a hosszabb árnyékok csak zavarossá tennék a képet, a sok kontúr (árnyékok, tárgyak) zavarná egymást. Nekem még így is sok az árnyék, kevesebbet szerettem volna, de a körülmények miatt volt kábé hat percem, hogy beállítsam és ellőjem a képet. Szóval láthatod, amit leírtál, az a te képed, (amit még nem készítettél el), és nagyon más lesz, mint az enyém, mert más az ízlésed is. Kösz a biztatást! Szia!

adott pontszám: 4
2007. április 5. | 09:40 | draculea

Ennél a képnél szerintem nem előnyös ez a kis mélységélesség, jobb lenne, ha az előtérben lévő magok is élesek lennének. Persze ezzel a vágással ezen a helyzeten sokat segítettél, így akár még azt is mondhatod, hogy direkt lett ilyen. Ami még szerintem a kép hibája az a nem túl jól megválasztott alap illetve háttér.valami egyszínű kellett volna, akár sötét, akár világos. És egy kicist a fényekkel is játszhattál volna, ha már Kelet, akkor feltétlen hiányolom a titokzatosságot a képből.

nologo32 válasza:
Ördögöd van, szándékosan ilyen. Szerintem túl direkt, unalmas lenne, ha elöl is élesek lennének a magok, plusz veszítene a tér-érzetből is. A vágás nem utólagos "segítség", így találtam ki. A hiba a háttér kezelése: ha nem egyértelmű, hogy a fehér a háttér, akkor a bordó levélből - szintén növényi - túl sok van, félreérthető, és ez hiba.
Ami pedig a Keletet illeti, hagyjuk a sztereotípiát a titokzatossággal! Mi lenne titokzatos egy marék fűszeren? Nem elég, hogy asszociálni tudsz az illatukra, azzal pedig egy másik kultúrára? Ami a fényt illeti, nekem se tetszik, nem eléggé szórt. Majd legközelebb... Kösz a véleményt! Szia! :)

2007. április 5. | 09:32 | strangel

nemtudom, miért van leértékelve, de mikor az ember (legalábbis én) ránézek egy ilyen meleg színekkel telel lévő és valahogy olyan szépen tálalt képre, nem jön hogy technikailag hozzászoljak, a lényeg, hogy szerintem nagyon jól sikerült, vágás oké, élesség is kiváló, és a címet nagyon elkaptad, mert tényleg, mikor ránézel a képre, mintha éreznéd azt az érdekes fűszeres illatokat. Nagyon egyedi, csak Gratulálni tudok:) Üdv

nologo32 válasza:
Kicsit túlzol szerintem az egyediséget illetően, asszem ez már egy műfaj az ételfotók között is, nézz meg pár modern szakácskönyvet, olasz naptárt, ilyesmit. Csak angyon szembejött a dolog, szinte elkapott pillanat volt... Köszi a jó szót! :)

adott pontszám: 4,2
2007. április 5. | 08:03 | bölcs27

Finom fűszerek, finom kép. A mélységélességgel való játék talán nem a legjobb eredményt hozta. Talán jobban mutatna, ha minden éles lenne, vagy valóban igazán szűk lenne a mélységélesség.
A színek okésak nagyon!
üdv
istván

nologo32 válasza:
Szia Bölcs István!

Köszönöm a méltatást, nagyon kedves! Ami pedig a kritikát illeti, ha jobban megnézed, a maga cirka egy, másfél centijével nem modható szélesnek az éles tartomány... :) Ha meg minden éles lenne, unalmasabb volna a kép. (Még ennél is, ez se egy szívinfarktus) Kösz a véleményt még egyszer! Szia!

adott pontszám: 2,8
2007. április 5. | 07:36 | Zoran_2

Egyértelmű, hogy szerkesztett fotó, viszont ebben az esetben az előtérben lévő magvakat, fűszereket ki kellett volna hagyni, és inkább egy magasabb képet készíteni a keskeny helyett, és úgy elmosni fokozatosan a rekesz tágra nyitásával. A jobb alsó saroik fehér foltja nagyon nem illik az egészhez, jobb lett volna, ha ott is bordó, mint a bal oldalon. A színek keletiesek ezzel a barnás, pirosas, bordós kombinációval. Én még azt is életlennek érzem, ahol egyébként élesnek kell lennie. Egy ilyen gépből többet ki lehet hozni. Az ötlet jó, talán megér egy új próbálkozást. Zoran

nologo32 válasza:
Szia Zoran!

Azért az erős, ahogy nyitsz, azt látod, ugye? :) Ez a "Látom, hogy oszlopot akarsz faragni, de frizbinek jobb lenne". Végiggondoltad, hogy mit írsz? A tárgyakat keretező fehér színből látszik, hogy vízszintesen terülnek el. Ha ebből még elveszek, ahogy javaslod és függőlegesre szerkesztem, mi lesz abból? lul pár cucc, aztán felette meg a sarki fény, de abból jó sok? Ezt a képet ilyennek találtam ki és nem rossz, csak nem az eseted. Abban igazad van, a jobb alsó sarokban sok a fehér, vagyis inkább - paradox módon - inkább a bordó lett sok a túloldalon, ezzel nem egyértelmű, hogy a fehér a "háttér", így elnyomta azt, viszont kellő hangsúly nélkül hiába a fehér "keretezi a képet. Így kissé többnek érződik a jobb alsó sarokban a kelleténél... sajnos. Ami az élességet illeti, abban is igazad van, de az szándékos. Nem nagyon szeretem a digit technika könyörtelen élességét, jobban szeretem a filmszerű megjelenést, ezért tettem rá egy kis, - de igazán csak egy kicsi - blurt, hogy ahol éles, ott se vágjon, mint a borotva. A színekhez nem illene az a keménység. De nekem is vannak kétségeim, hogy nem túloztam-e el egy hangyányit. Mint ahogy te a pontozást. Bár nem a pontra hajtottam, inkább, itt újoncként, a társaság ízlésére lennék kíváncsi. Meg is tudtam ezt-azt. Kösz a véleményt, szia!