Mostanában ritkábban néztem be az oldalra, akkor is max. a főlapig jutottam. Igen, a 23-as sorozat is kimaradt. Gondolkodtam, hogy oda, vagy ehhez a képedhez írjak, majd a hangulatom eldöntötte helyettem. Spirálgalaxist, egy csillagot élettel testében, és még sok apró kis felfedezésre váró 'titkot-világot' látok a képeden. No de nem írok többet, fedezze fel mindenki saját univerzumát, lássa azt, ami neki jólesik.
Vidám hangulatkép.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. április 5. 01:10 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés ideje : 2007-04-04
A Kelet az Kelet...
nologo32 válasza:
szeretem, amit mondasz :)
Nem szokott érdekelni/zavarni a fényképek melletti átlag (még inkább, ha nem az én képem), de amikor visszanézek ide, kicsit mégiscsak bánt. Van ebben a képben valami, ami többletjelentéssel ruházza fel számomra. Sokáig törtem rajta a fejem, az okok többségével talán mára már tisztában vagyok. Nem tudom miért írtam le ezeket a sorokat, semmi jelentősége a kép szempontjából. Néha apró, lényegtelen részleteken tűnődök el, máskor egy tekintet vagy egy feltételezett élethelyzet késztet az időzésre.
nologo32 válasza:
de, van jelentősége. nem gondoltam volna, hogy épp ez a képecske vonz vissza-visszatérésre bárkit is. kutyafuttában készült (ez látszik is rajta, bemozdult), a fotózz! közönsége miatt és közönségének. mert az előző, általam jónak tartott képeket olyan mértékben húzták le, amin elcsodálkoztam. olyannyira lehúzták, hogy ez már a harmadik regisztrált név, amin futok. erre megcsináltam ezt. minimális gondolati, érzéki tartalomra törekedtem, némi színbéli harmóniával. csupa erős illatú, keleti fűszer, a nagy, barna levél meg valami trópusi, vagy mediterrán fa bőrszerű levele, de az meg színben ad alapot a hangulathoz. vágásnál láttam, hogy életlen, de úgy döntöttem, felteszem, mert így még érdekesebb, hogy egy általam valójában érdektelennek tartott, hibás képhez mit szólnak. bejött. sokkal rosszabbra számítottam.
amúgy meg sokszor az apró, jelentéktelennek tűnő részletektől lesz jó egy kép, egy nő, bármi.
viszont az is meglepett, hogy most itt találkozom veled, annyira nem láttam a hozzászólásaidat az utoljára feltett képeimnél. örültem, hoy azért összefutottunk! szia! :)
Szia!
Jellegzetes keleti fűszerek, nekem tetszik az elgondolás hogy téma vált belőle. Az előtérben elszórt magok, mivel nem rajtuk van az élesség, kissé zavaróak az elmosottságukkal. Célszerűbb lenne bal oldalon, és egy kicsit hátrébb elhelyezni őket. Talán a tetejéből is egy kicsit többet kellene mutatni, így a csillagánizs sokkal hangsúlyosabb lehetne, a formája miatt gondolom egyébként is ő lenne a fő téma.
További szép fényeket.
nologo32 válasza:
Kösz a tippet! Érdekes, hogy mindenkiben milyen más kép születik, ha lát valamit. Én úgy gondoltam, kell elől a nagyon életlen magcsapat, hogy kiemelkedjen valamiből a középrész, szerintem így nagyobb a feszültsége, mintha éles lenne elöl, aztán hátrafelé életlenedne. Ha a tetejéből több látszana, űr lenne, bal oldalon fenn az a kis fehér, "köszön" a jobb alsó fehérnek, így keretezve a meleg tónusokat. Ott vége is a magoknak... szóval nem az igazi nyújtani, ráadásul a "szélesvászon"-tól jobb, mintha "tévékép" lenne... szerintem... Minden jót és kösz, hogy benéztél!
Hátakkor:
- a dof nagyon nincsen rendben... ilyen közelről a témának tűélesnek kell lennie, és hát nagyon nem az
- a megvilágítás szegényes, vidd ki egy kertbe, kellemes napsütésben, pici árnyék, stb- sokkal hatásosabb
- az ötlet tetszik, de javítandó a kivitelezés
nologo32 válasza:
Szia!
- Sajnos valamit nem jól csináltam, mert túl éles volt (az én ízlésemnek) és mindent megtettem azért, hogy ne legyen az... de nem vagyok még gyakorlott PS alkalmazó
- Hogy érted? Én szeretem az ilyen jellegű fényt. Hogy értsem a napsütés-árnyék utalást? Jobb volna tudni, mint találgatni. Köszi!
Jó az ötlet, de nekem ez a szűk mélységélesség indokolatlan, ráadásul nagy a keszekuszaság a képelemek között.
nologo32 válasza:
Értem. Azaz nem. Miért indolkolatlan? Amennyiben a szándék a térérzet megteremtése, - márpedig ez - szerintem indokolt. És hogy érted a nagy keszekuszaságot? Egy marék fűszertől mit vársz? Mértant? Győzz meg!
az ötlet jó de a kivitelezés nagyon nem!egyrészt életlen az egész még ott is ahol élesenek kellene lennie!másrészt ez a vágás és perspektíva nem nagyon jó!túl széles a képkivágás aminek nem látom értelmét felül pedig túl szűk!normál képkivágásban kicsit feljebbről fotózva sőt egy alacsony színhőmérsékletű asztali vagy zseblámpával vízszintesen megvilágítva (kb 20-40 fokból) hogy szép hosszú árnyékokat kapj még hangulatosabb fotót lehetett volna készíteni ezekről a szárított termésekről!
szerintem érdemes vele játszani mert van benne fantázia!
üdv!
nologo32 válasza:
Köszönöm a segítő szándékú tanácsokat! Mindazonáltal emlékeztetnem kell téged arra, hogy az én képem az én ízlésemet tükrözi, amit pedig leírtál, az a te ízlésed. Amit "nem nagyon jó"-nak aposztrofáltál, az mind kigondolt dolog, abszolút tudatos és szándékos. Már a cuccokat úgy rendeztem el, hogy szűk kivágású, széles, nem magas képet kapjak. Ezzel a mélységélességgel és a szűk kivágással érhető el, hogy még közelebbinek érezzük a tárgyakat, hogy már szinte érezzük az illatukat. Feljebbről fotózva változna a mélységélesség, nőne a távolság-érzet, a hosszabb árnyékok csak zavarossá tennék a képet, a sok kontúr (árnyékok, tárgyak) zavarná egymást. Nekem még így is sok az árnyék, kevesebbet szerettem volna, de a körülmények miatt volt kábé hat percem, hogy beállítsam és ellőjem a képet. Szóval láthatod, amit leírtál, az a te képed, (amit még nem készítettél el), és nagyon más lesz, mint az enyém, mert más az ízlésed is. Kösz a biztatást! Szia!
Ennél a képnél szerintem nem előnyös ez a kis mélységélesség, jobb lenne, ha az előtérben lévő magok is élesek lennének. Persze ezzel a vágással ezen a helyzeten sokat segítettél, így akár még azt is mondhatod, hogy direkt lett ilyen. Ami még szerintem a kép hibája az a nem túl jól megválasztott alap illetve háttér.valami egyszínű kellett volna, akár sötét, akár világos. És egy kicist a fényekkel is játszhattál volna, ha már Kelet, akkor feltétlen hiányolom a titokzatosságot a képből.
nologo32 válasza:
Ördögöd van, szándékosan ilyen. Szerintem túl direkt, unalmas lenne, ha elöl is élesek lennének a magok, plusz veszítene a tér-érzetből is. A vágás nem utólagos "segítség", így találtam ki. A hiba a háttér kezelése: ha nem egyértelmű, hogy a fehér a háttér, akkor a bordó levélből - szintén növényi - túl sok van, félreérthető, és ez hiba.
Ami pedig a Keletet illeti, hagyjuk a sztereotípiát a titokzatossággal! Mi lenne titokzatos egy marék fűszeren? Nem elég, hogy asszociálni tudsz az illatukra, azzal pedig egy másik kultúrára? Ami a fényt illeti, nekem se tetszik, nem eléggé szórt. Majd legközelebb... Kösz a véleményt! Szia! :)
nemtudom, miért van leértékelve, de mikor az ember (legalábbis én) ránézek egy ilyen meleg színekkel telel lévő és valahogy olyan szépen tálalt képre, nem jön hogy technikailag hozzászoljak, a lényeg, hogy szerintem nagyon jól sikerült, vágás oké, élesség is kiváló, és a címet nagyon elkaptad, mert tényleg, mikor ránézel a képre, mintha éreznéd azt az érdekes fűszeres illatokat. Nagyon egyedi, csak Gratulálni tudok:) Üdv
nologo32 válasza:
Kicsit túlzol szerintem az egyediséget illetően, asszem ez már egy műfaj az ételfotók között is, nézz meg pár modern szakácskönyvet, olasz naptárt, ilyesmit. Csak angyon szembejött a dolog, szinte elkapott pillanat volt... Köszi a jó szót! :)
Finom fűszerek, finom kép. A mélységélességgel való játék talán nem a legjobb eredményt hozta. Talán jobban mutatna, ha minden éles lenne, vagy valóban igazán szűk lenne a mélységélesség.
A színek okésak nagyon!
üdv
istván
nologo32 válasza:
Szia Bölcs István!
Köszönöm a méltatást, nagyon kedves! Ami pedig a kritikát illeti, ha jobban megnézed, a maga cirka egy, másfél centijével nem modható szélesnek az éles tartomány... :) Ha meg minden éles lenne, unalmasabb volna a kép. (Még ennél is, ez se egy szívinfarktus) Kösz a véleményt még egyszer! Szia!
Egyértelmű, hogy szerkesztett fotó, viszont ebben az esetben az előtérben lévő magvakat, fűszereket ki kellett volna hagyni, és inkább egy magasabb képet készíteni a keskeny helyett, és úgy elmosni fokozatosan a rekesz tágra nyitásával. A jobb alsó saroik fehér foltja nagyon nem illik az egészhez, jobb lett volna, ha ott is bordó, mint a bal oldalon. A színek keletiesek ezzel a barnás, pirosas, bordós kombinációval. Én még azt is életlennek érzem, ahol egyébként élesnek kell lennie. Egy ilyen gépből többet ki lehet hozni. Az ötlet jó, talán megér egy új próbálkozást. Zoran
nologo32 válasza:
Szia Zoran!
Azért az erős, ahogy nyitsz, azt látod, ugye? :) Ez a "Látom, hogy oszlopot akarsz faragni, de frizbinek jobb lenne". Végiggondoltad, hogy mit írsz? A tárgyakat keretező fehér színből látszik, hogy vízszintesen terülnek el. Ha ebből még elveszek, ahogy javaslod és függőlegesre szerkesztem, mi lesz abból? lul pár cucc, aztán felette meg a sarki fény, de abból jó sok? Ezt a képet ilyennek találtam ki és nem rossz, csak nem az eseted. Abban igazad van, a jobb alsó sarokban sok a fehér, vagyis inkább - paradox módon - inkább a bordó lett sok a túloldalon, ezzel nem egyértelmű, hogy a fehér a "háttér", így elnyomta azt, viszont kellő hangsúly nélkül hiába a fehér "keretezi a képet. Így kissé többnek érződik a jobb alsó sarokban a kelleténél... sajnos. Ami az élességet illeti, abban is igazad van, de az szándékos. Nem nagyon szeretem a digit technika könyörtelen élességét, jobban szeretem a filmszerű megjelenést, ezért tettem rá egy kis, - de igazán csak egy kicsi - blurt, hogy ahol éles, ott se vágjon, mint a borotva. A színekhez nem illene az a keménység. De nekem is vannak kétségeim, hogy nem túloztam-e el egy hangyányit. Mint ahogy te a pontozást. Bár nem a pontra hajtottam, inkább, itt újoncként, a társaság ízlésére lennék kíváncsi. Meg is tudtam ezt-azt. Kösz a véleményt, szia!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.