BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,12
KATEGÓRIA: portré
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. március 2. 08:13
  • érzékenység: ISO 100
  • fókusztávolság: 50mm
  • objektív: EF 50mm 1.8
  • rekeszérték: f2.8
  • zársebesség: 1/100
  • Készítés helye (ország): Magyarország
Kriszta

Tudom a portré nem az én világom, de szeretnék belekóstolni a fotózás e műfajába is, mert izgalmas szép dolognak tartom. A technika kicsit korlátozott az esetemben, mivel a beltéri képeknél csak indirekt vakuzással tudom megoldani fényeket, amivel nem lehet csodát művelni. Egyéb világítás talán csak később jöhet szóba. Szívesen látom a hozzáértők véleményeit, továbbá minden eddigi és jövőbeni segítséget nagyon köszönök.  

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3,5
2007. március 8. | 09:18 | fotocross

Ahhoz képest, hogy indirekten vakuztál, jó lett. Ami nem lett jó, a modell semmitmondó arckifejezése, a régi mosolyalbumokat idéző, állat támasztó kéz, a "gyönyörűen" kitetovált szemöldök. Nem volt sok fény, kissé alaulexponált, de a modell szeme alóli karikákat retusálhattad volna.

B.Szabee válasza:
Az utómunkák kissé el lettek nagyolva, de legközelebb jobban odafigylek ígérem.
Köszönöm az értékelést.

adott pontszám: 4,5
2007. március 6. | 17:25 | G.Shepherd

Jól állítottad be a modellt, aki - mint látszik a természetesnek tűnő enyhe mosolyból - jó partner volt a kép elkészítése során. A fotó egy kicsit alulexponált lett, gondolom az indirekt vakzásnak köszönhetően. Ilyenkor vagy a vakut lehet magasabb telesítményre tenni, vagy nagyobb rekeszt kell hagyni, de inkább az előbbi, mert már így is kicsi a mélységélesség, ami jó abban a tekintetben, hogy kiemeli az arcot, de talán szerencsésebb, ha a haj is élesen látszik, ezért inkább erősebb fényt és szűkebb rekeszt használnék. Világítás gyanánt, ha most ismerkedsz a portrézással, nagyon jól megteszi két asztali lámpa 100w-os izzókkal és valami előlappal (pl A4-es fehér) a szórt fény előállításához (amennyiben nem szeretnél éles árnyékokat). Ebben az esetben a záridő megnövelése indokolt lehet (pláne szűkebb rekesznél), ehhez állvány használatát javasolnám és megkérném a modellt, hogy ne mozogjon. A vakus derítés is jó, csak vigyázni kell, hogy ne csillanjon be a bőr, mint itt látható, erre a lámpáknál is vigyázni kell (ha valakinek csillogósabb a bőre, nem szabad a gép mellől megvilágítani az arcot, mint ahogy azt a vaku is teszi).
Összességében könnyen javítható "hibák" vannak a fotón, ezeken egyszerűen tudsz segíteni.
Kezdésnek jó kép!:)

B.Szabee válasza:
Nagyon köszönöm a segítséget.
A következő fotózásnál jobban odafigyelek.

adott pontszám: 4
2007. március 3. | 15:08 | Lorenzo79

sötét lett.... az indirekt vakuzással csodákat nem, de kiválló képeket lehet készíteni... én is sokat használom...
de a képed akár, hogy is sötét lett, vidám kedves arc, de így nem lett élvezhető..
Jó, tudatos, de javítandó... kicsit kevertem a lehetőségeket :)
szóval tekerd fel iso 200-ra bátran :)

B.Szabee válasza:
Igen kicsit sötét, PS-ben simán javítható lenne, csak nem tettem meg:-(
Köszönöm az értékelést. Remélem majd máskor is benézel.

2007. március 3. | 05:50 | sztyopka_remixx

Küldtem mélt

B.Szabee válasza:
Megnéztem.
Szerintem torzításmentes volt a kép, csak az expo igényel korrekciót.
Neki ilyen a fejszerkezete:-)
Elküldem az én verzióm.
Köszi szépen.

2007. március 3. | 05:35 | sztyopka_remixx

Alulexponált.

Az állat hátrébb, vékonyabb lesz az alsó része (nála legalábbis)

Nincs a világítással semmi baj...

B.Szabee válasza:
Köszönöm.

adott pontszám: 3
2007. március 2. | 16:08 | Lehelphotos

Hát igen a portré nem egy könnyű műfaj. Sajnos ebben az esetben véleményem szerint a képed túl sötétre sikeredett. Szerintem, máskor próbálj meg jobb fényforrást választani. Egy kicsit közelire is sikeredett szerintem, az az érzésem, hogy be van szorítva abba a keretbe, ami lényegében nem is lenne szükséges.Na meg úgy tűnik , mintha az optikád is kissé torzítana.Még próbálkozz, mert csak így fejlődünk.

B.Szabee válasza:
Igen, kicsit sötét.
Van szellősebre fogott komp is, de ez kifejezőbbnek tűnt. Torzulás szerintem nincs.
köszönm az értékelést.

2007. március 2. | 14:56 | Fotodbotond

Persze, küldheted, ha akarod. Ami a felszerelésről írsz, nos az nem mind álja a helyét, hiszen teljesen eszköztelenül is nagyon jó képeket lehet készíteni. Csak egy 50mm objektív és egy normális gépváz kell hozzá. Na meg film, persze. A képeimen egyetlen plusz fényforrás sincs, talán az egyiken derítettem egy fehér öltönytaró fóliával, amiben öltöny is volt, mert hirtelen az akadt a kezembe.:)

B.Szabee válasza:
Megnéztem a képeidet. Hát igen....
A te képeiden nem a technika a főszereplő.
A képeid beszédesek, kifejezőek, és erős képi tartalommal vannak felruházva.
Jó lenne egyszer eljutni olyan szintre ahogy te látod a dolgokat, bár lehet hogy ez adotság kérdése is.
Rajtam ne múljon majd igyekszem:-)

2007. március 2. | 14:40 | Tendre

Már vagy 10szer kattintottam a képedre, gondolkoztam írjak-e Neked. Nos először is minden tiszteletem kísérletező kedvednek, vannak akik milliós stúdiószettekkel képtelenek elfogadható portrét készíteni.
FOTOGRÁFIA... fénnyel írás... a képeden nem látom az árnyékok és kiexponált részek játékát, egy megcsillanó hajszálat vagy szikrázó szempárt. Bár lehet egyik sem volt célod, mégis úgy gondolom, hogy a laposan, "homogénen" megvilágított arc, vagy bármi, sosem lesz izgalmas. Vállald fel az árnyékokat, tologasd a lámpád ide oda, hagy játszon, rajzoljon a fény az arcon.
A leírtakat ne vedd okoskodásnak, inkább jószándékú hozzászólásnak. Ez is csak egy vélemény. További jó fotózást kívánok!

B.Szabee válasza:
Köszönöm a bíztatást. Én is inkább a kreatív dolgoknak vagyok a híve és nem a sablonos lapos dolgoké, de ehez az alapvető fogásokat el kell sajátítanom. Ebben a műfajban sajna csak itt tartok.
De ígérem majd igyekezni fogok.

2007. március 2. | 14:05 | Fotodbotond

Miért olyan sötét a képed? Nem akarom lehúzni, de ez komoly technikai hiba. Mondom én ezt, aki a képet szokta nézni. Itt annyi segítőkész ember van, aki szívesen elmagyarázza a dolgok mikéntjét.
Amúgy rendben lenne, kedves női arc, de főleg azért kattantam rá, hogy szóljak.
Üdv. Botond

B.Szabee válasza:
Igen sötét kicsit, de majd legközelebb javítok a megvilágításon. Amúgy utómunkával szépen fel lehet hozni a helyes expóra, de akkor még zavaróbbak a direkt fények az arcon. Ha kiváncsi vagy rá elküldöm mailbe.

2007. március 2. | 13:05 | Birdie

kredit? ugyanmár, az olyan, mint Dunába olajat! :D

B.Szabee válasza:
:-)

adott pontszám: 4,8
2007. március 2. | 12:52 | noyoo

Meglep, hogy ezt tetted fel a sorból, volt köztük (amiket küldtél) érdekesebb, merészebb fotó is.
Itt a beállítás kicsit szokványos, mondhatni elcsépelt, bár ez nem hiba.
Az viszont gond, hogy egy picit sötét lett és mivel a téma nem indokolja, ezért aprócska hibának tartom.
Minden egyéb tekintetben szép portré.
Jut eszembe a mélységélességet sztem nagyon eltaláltad.
És örülök, hogy nincs agyonretusálva.
üdv
AN

B.Szabee válasza:
Egy kicsit félek a merészebb képeket felrakni. Nekem is tetszenek, de kicsit félek hogy másnak majd nem jön be. De persze ha nem rakom fel meg sem tudom:-)
Igen egy kicsit ez a kép sötét, pedig simán fel lehetett volna hozni egy kicsit PS-ben. Nem tudom miért nem tettem meg.
Azért örülök, hogy ez már jobb.
Köszönöm.

adott pontszám: 4,5
2007. március 2. | 12:43 | Zoran_2

Szép portré, kedves arc, bájos tekintet, szépen kiemelt szemek. A kéz alátámasztást sokan elrontják ilyen fotónál, általában azzal, hogy rosszul vágják, vagy előnytelenül kihangsúlyozzák. Neked ez nagyon jól sikerült szerintem. Egyedüli negatívum a direkt fény használata, szórt fénnyel jobb lett volna. A keret szép, a vágás szintén, és nem csak a kéz miatt.

B.Szabee válasza:
Köszönöm, örülök, hogy tetszik.
A megvilágításra már érkezetk ötletek, és maj legközelebb én is jobban figyelek.

2007. március 2. | 12:32 | tlight

Szerezz egy höszigetelő hugarocell lapot 4-6 cm vastagságú lépésálló megfelelő. Indirekt villantást nyomd rá. Vakukábellel a lapot kényelmesen a hátad mögé fejed felett helyezd el nagyon szép nagy felületű diffúz fényt kapsz, olcsó és praktikus...
Egy próbát megér

B.Szabee válasza:
Igen valami jobb fénytechnikát ki kell ötleni, lehet kipróbálom az álltalad javasoltat.
Köszönöm.

adott pontszám: 4,5
2007. március 2. | 11:26 | LeO78

Kellemes kis portré, szolíd mosollyal, jó szerkesztéssel, igényes kerettel. A vágással sincs semmi bajom, viszont az alexpó viszont eléggé rombolja a vizuális élményt. Legközelebbi ilyen próbálkozásnál próbáld ki a géped expósorozat funkcióját, és használd ki a technikában rejlő teljes dinamikatartományt. Csak így tovább, jó fényeket !

B.Szabee válasza:
Köszönöm.

2007. március 2. | 10:29 | Birdie

szinkronkábellel használom, ha a homlok nem szemből kapja a fényt, akkor nem is a gépbe fog tükröződni.
persze ha oldalra eltávolodsz a vakuval, figyelni kell az orrárnyékra is, megfelelő derítéssel azért 1 vakuval is lehet valamennyire jó képet lőni.

B.Szabee válasza:
Itt akkor valszeg szemből a fényterelőről kapott fény okozta a csillogást. Ki fogom próbálni fényterelő nélkül, inkább derítést használva.
A szinkronzsinór tényleg jobb megoldás, akkor megmarad az ETTL.
Köszönöm a segítséget.
Normál esetben utalnék át kreditet a hathatós segítségért, de gondolom neked nincsen igazán rá szükséged:-) Ha mégis lenne csak szólj.

2007. március 2. | 09:53 | Birdie

na de hát a szemek is sötétek :)

B.Szabee válasza:
Igen:-)
Talán majd kitalálok valamit, erre a közeli képeken csillog az arc problémára. Itt a lány meletti fehér falra villantottam, és tettem a vakura egy kis fényterelőt is, hogy összetettebb legyen a fény.(a szemeken mindez látható is) Valószínüleg ugyanez távolabról, már megfelelő eredményt, lágyabb fényt ad.
Elvileg a vaku tud villanásra slave lenni. Talán távolabról kéne villantani vele, úgy hogy a belső vaku fényét közben valamivel ki kéne takarni a képből. Úgy látom neked is ilyen vakud van. Te már próbáltál vele hasonlót?

adott pontszám: 5
2007. március 2. | 09:53 | keri

Nincs mit szégyenkezned. Szerintem szépen sikerült bevilágítani az alanyt. Nekem az a véleményem, hogy a fotós készíti a képet nem a technika. (persze a technika azért sokat segít) A hölgy beállítása, sminkje is jó, valamint a halvány mosolya is jól áll a képnek. Képkivágás is megfelelő, keret stimmel, jók az arányok, kitölti a téma a képet ahogy kell. A sötétebb háttér is harmonizál a lágy fényekkel és segít kiemelni az alany szépségét.
Nekem sem a portré a műfajom, de szerintem ez jól sikerült.
Gratulálok!

B.Szabee válasza:
Nagyon köszönöm, örülök, hogy tetszik.

adott pontszám: 4,8
2007. március 2. | 09:51 | Fecó67

Lehet, hogy pont nem egy "nem hozzáértő" véleményt vártál, de el kell mondjam, hogy nagyon bejön a képed. Végre nem az a műanyag, agyonretusált műtermi portré feltuningolt színekkel és egyébb okossággal, amivel egy címlapra teszik elfogadhatóvá a képet. A modell tekintete is természetes, olyan érzetem van, mintha közelállne hozzád.
A kép szerkesztése is tetszik.
Egyedüli hiba sztem, hogy a vaku fényén tompíthattál volna. Én is mindíg beleesek:-)

Gratula!

Fecó

B.Szabee válasza:
A modell csak ismerősöm, csak jól működött a közös munka.
A vakufény ekkora távon sajna még indirekbe is túl erős, de majd kiötlök valamit.

adott pontszám: 3,7
2007. március 2. | 08:59 | Birdie

Nem rossz (ha most kezdted akkor pláne!), A fények is egész jók, az egy vakus indirekt ellenére. Ha szeretnéd hogy lent kevésbé legyen árnyékod, akkor alulra tegyél egy fehér lapot, kissé deríteni fog.

Összességében azért jók a fények, csak rövid ideig exponáltál.

Elég sötétke lett sajnos az egész kép.

A homlok csillogását majd meg kellene szüntetned.

B.Szabee válasza:
Igen ez az első próbálkozásaim egyike a portré műfajában.
Az alexpót pont az arc csillogása miatt kellett alkalmaznom, ekkora távolságon még nagyon direkt a fény. Lehet a púder szerencsésebb választás lett volna.
Igazibol nekem tetszett ez a sötét tónusu kép, szépen kifejezésre jutatja a szemeket.
Köszönöm az értékelést.

2007. március 2. | 08:52 | f.c.u.k.

A kéztartást állítanám be máshogy, kicsit fura és a nóziról a becsillanást kiretusálnám.

B.Szabee válasza:
Igen volt próbálkozásom a retusra de olyan idegen lett az eredmény hogy inkább így hagytam. A kéztartás nekem nem fura talám csak kicsit az zavar, hogy a vékony bőre miatt nagyon átütnek rajta az izületek, és az erek, nem finom a kéz.

adott pontszám: 5
2007. március 2. | 08:51 | f.c.u.k.

Felesleges mentegetőznöd, mert szerintem nagyon szép portré lett.
Szép homogének a fények, ettől ugyan egy kicsit lapos, de mint írtad, korlátozottak a lehetőségeid és ebből a legjobbat hoztad ki.
Aszembe csempészett szemfény is jó lett. Élesség, DOF rendben, és külön megjegyzendő, hogy nagyon őszintének tűnik a lány arca. Vagy nagyon jó kapcsolatot sikerült teremteni a modellel, vagy ez már eleve adott volt és ez érződik a képen.

B.Szabee válasza:
Igen kapcsolatot kellett teremteni. Akivel adott a kapcsolat ő az előző képemen szerepel:-)
Eleninte éződött a képeken hogy feszeng, (főleg az 50mm-el közel kell menni), de késöbb már feloldódott.
Miután elmagyaráztam neki, hogy kifejező képek akkor fognak születni ha nem a fotozásra koncentrál hanem megpróbál valami szép dolgokra gondolni, utánna már jól ment a közös munka.