BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,29
KATEGÓRIA: állatfotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. február 27. 12:30
  • érzékenység: 400
  • rekeszérték: f4
  • zársebesség: 1/60
Saldenzar portré

A tavalyi szezon legjobb 2 éves angol telivére. Fogadjátok szeretettel! (B@sszus! A tömörítéssel még mindig gondjaim vannak. Az eredeti élesebb) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2007. március 29. | 11:43 | milosevits_david

Nekem tetszik a kép! Csodálatos ez a ló. Gratulálok...szerintem a háttérrel sincs annyira baj, legalább nem egy napsütésben rohangáló lóról készült tucatfotó a tiéd, portrénak pont jó....szép munka!

Fecó67 válasza:
Köszi és örülök, hogy tetszik!

Fecó

2007. március 7. | 21:35 | RideOff

Dehát annyi jó kép van a lóról Fecó... Mér pont ezt?

Fecó67 válasza:
valahogy megfogott a fílingje:-))

adott pontszám: 3
2007. március 3. | 14:07 | nikkor

Hát őszintén megvalva ez nem tűnik egy jól átgondolt és megszerkesztett képnek.Olyan mintha besétáltálva és egyszerően elkattintottad volna a gépet.Ha esetleg módodban a áll akkor legközelebb próbáld lefotózni egy szebb környezetbe, lánc és az a zöld izé nélkük.

Fecó67 válasza:
köszi!

adott pontszám: 4,5
2007. március 2. | 08:35 | Escape90

Ez a ló (na, ennek kérem arca van!), ez már magától is gyönyörű.
Nem lett volna szerencsésebb valami természetesebb háttérrel (tudom, meddő okoskodásnak tűnik)?
Szép.
A vaku miatt aránytalanul világos a fej, és a fej mögötti falrész is "előredobta" magát.(szórva jobb lett volna a fény!)
Valami lágyítás nem ártott volna a fotódnak, esetleg fekete-fehérben?
A környezetet nem róvom fel szigorúan, mert nyilván nem a tied a telivér! Bár gondolom elfogadnád!:-)
Nekem tetszik. Igazi "lóportré"!
gratulálok!

Fecó67 válasza:
direkt saját környezetében fotóztam. A vaku jogos!
A telivérben társtulaj vagyok :-)
Köszi az ötleteket és örülök, hogy tetszik!

Fecó

adott pontszám: 4
2007. március 2. | 07:26 | szszabo

Szia! Nagyon jók lettek a fények, annak ellenére, hogy szembevakuztad a pacit. Ez a falon és a szőrén is látszik. Kompozíciós hiba szerintem a vágás, kicsit torzó jellegűre sikerült. Olyan, mint a kitömött állatfejek a falon a múzeumokban, biztos láttál már ilyet. Én egy kicsit szűkebbre vágnám, főleg a jobb oldalát a képnek.

Fecó67 válasza:
Köszönöm szépen és örülök, hogy neked legalább tetszik:-)

Fecó

adott pontszám: 3
2007. március 1. | 20:59 | blilla

Szia! Nagyon szép a paci de ez a háttér nem a legszebb. Máskor valami szebb hátteret keres.

Fecó67 válasza:
Köszi!

adott pontszám: 5
2007. február 27. | 16:29 | Gonzo

Nem nagyon értem ezt az átlagot, tény, hogy vannak apró hibák, ilyen például a zavaró vaku becsillanás a ló szőrén. Viszont remekül bemutatja a környezetet. A vízes fal azért elgondolkodtató, hogy mért itt kell élniük szegény állatoknak... Elég szomorú. Tetszik a kompozíció, a színek is kontrasztosak. ff-ben sem lenne talán rossz, de akkor elvesznek a rozsdabarnás színek. Tetszik a kép. Gratulálok.

Üdv.:Gonzo

Fecó67 válasza:
Köszönöm!
Megvan ff-ben is, lehet azt kellett volna előbb.:-)

Fecó

adott pontszám: 3
2007. február 27. | 15:46 | G.Shepherd

Nagyon kétértékű ez a kép... Nagyon szép a ló, nagyon csúnya a háttér (mondjuk egy istálló csak kivételes esetben nagyon szép). Pont jó helyre néz, de mégis elkattintottnak tűnik a fotó. A vaku (beépített vagy külső?) csak szemből adja a fényt, emiatt a kép nem kap egyéniséget. Gondolom nem lehetett másképp, máshol lefotózni ezt a szép állatot... Másabb pozícióban, más megvilágítással szerencsésebb lenne elkészíteni a fotót (mondjuk megkérni valakit, hogy vezesse ki természetes fényre, vagy valami ilyesmi...) Ha ló portré, akkor megpróbálkoztam volna egy függőleges vágással és valamilyen (rád bízom, én FF-re és esetleg egy kis szemcsésírésre gondoltam) utómunkával. Így sajnos nem mond sokat a fotó a mellé fűzött magyarázat nélkül.
Mindenképpen javítandónak gondolom, erre biztatnálak!:)

Fecó67 válasza:
Köszönöm, hogy értékelted és hogy segítettél!
Szép fényeket!

Fecó

2007. február 27. | 14:54 | nagysz

Szia!
Nagyon tetszik a tevékenységed az oldalon, valami egyedit képviselsz és ez jó. Sokszor szembemész az árral, ami ha az ár a közepszerűség, laposság ötletelenség, akkor nem baj. De azért ez a kép azonkívül hogy áthágja az alapvető "portréfotó" szabályokat nem sok újat nyújt. Egy szép ló (pláne ha sikeres) érdekes, de attól hogy lekapod a fotó még nem feltétlen lesz önmagában jó. Csak ábrázol egy szép lovat.
Szép fényeket!

Fecó67 válasza:
Köszönöm ,hogy elmondtad. Így mindjárt más és jól esett:-)

Üdv:Fecó

2007. február 27. | 14:14 | Unicornis

Amit valaki írt a rossz vágásról az nem igaz. Általában baltavágásnál kell vágni a portrélknál a lovat (mar eleje). Bizonyos esetekben fel lehet rúgni, de az nagyon komly szerkesztést kíván. Olvastam a magyarázataidat, melyben részben igazad van, de a leírásban sajnos benne van kit is ábrázol a fotód. Egy ilyen lovat max. művészi céllal szabadna lefotózni a saját környezetében, de az nem így néz ki. Akkor bizony a természetes fényt kell használnod, egész más pozícióban a lovat, amikor nem is rád figyel. Ebben a képben nincs meg ez a természetesség, tehát ebből a szempontból is hibás. Elég szomorú egyébként, hogy ki van kötve, ha már boxban van, ha egyáltalán ott van.

Fecó67 válasza:
Ez egy hajnalban készített fotó és lehet, nem portré címet kellett volna adni neki, hanem valami találóbbat.
Egyébként egyetértek.

Köszi!

Fecó

2007. február 27. | 14:06 | Unicornis

Sajnos hibák tömkelegét követted el a fotózás során. Ha portrét készítesz egy lóról, pláe, ha valamilyen eredményt is elért, akkor a következő szempontokat nagyon szigorúan be kell tartani:
1. Soha ne fényképezd ronda kötőfékben, ráadásul falra rögzített láncon.
2. Szedd ki a sörényéből a szalmát, állítsd egy oldalra a sörényét, de legalább fésüld át, vagy, ha nem áll egyik oldalra akkor be kell fonni, de azt is a lehető legszebben, egy rossz fonás néha többet árthat az összképben, mintha be sem lett volna fonva a sörény.
3. Próbáld meg a legelőnyösebb pozícióból fotózni a fejét, ez itt nem sikerült, nagyon burkolt hatása lett, még ha a valóságban esetleg nincs is burkolt feje. Nem tudom milyen gyújtótávolsággal dolgoztál, de itt egy kis torzulást is látok.
4. összegezve: Tiszta kantárban, vagy anélkül, kint, nem bent, ápolt, előkészített lovat, jó pozícióban.

Nem pontozom, mert alapjában véve rossz, mint a tavalyi legjobb kétéves. Mindig arra gondolj, ha esetleg ez a ló eladásra kerülne, akkor e kép alapján mekkora esélye lenne annak, hogy megveszik? Tudom itt nem ez volt a cél, de én mindig a megpróbálom a maximumot kihozni egy lóportrénál a lóból, legyen az akármilyen ló. Ápoltság, megfelelő környezet és tiszta szabályosan felrakott kantár (orrzó nélkül) csodákat tehet még egy nem túl előnyös kinézetű lóval is.

Remélem nincs harag.

Fecó67 válasza:
Miért lenne harag?
lejjebb leírtam a véleményemet, ennek ellenére részban igazat adok. A technikai hibák teljesen jogosak.
Mivel látom a következő hozzászólásodat, itt válaszolok.
Milyen sokat számít egy cím. Lehet, ha "Lónyomor" vagy valami hasonló lenne a címe, mindjárt más elbírálás alá kerülne:-) Van egy művészibb változata is a képnek, kicsit hasonló a "vihar előtt" képemhez, de azt már fel sem merem tenni. Az olyan mint egy festmény.
Ha a két véleményedet összeolvasom és mondjuk megtoldottad volna egy 2.-el, minden további nélkül elfogadtam volna, mert ebből legalább lehet tanulni.

Köszönöm!

Fecó

adott pontszám: 3
2007. február 27. | 14:02 | csa

szia!
gyönyörű ló. hát nem egyszerű a pajtában jó szöget találni és komponálni ez érezhető. zavar a vaku túlzott csillogása , az itató is túl hangsúlyos de a ló szépsége sok mindenért kárpótol.
üdv
cs.a

Fecó67 válasza:
Köszönöm!

2007. február 27. | 13:51 | KirRoyal

Szerintem hagyd a lovat, és koncentrálj arra a gyönyörű itatóra, meg a körülötte lévő frenetikus zöldekre a falon. :-)
Amúgy nem rossz azért ez a kép, tetszik, ahogyan az összes vonal belefut a ló fejébe.
Talán kicsit sok a fény, izgalmasabb lenne némi alexpóval.
A keret méltetlan a képhez is, de a lóhoz mindenképpen.
Szerintem.

Fecó67 válasza:
:-)

adott pontszám: 3,5
2007. február 27. | 13:41 | Averyl

Szija! Nos a háttér megválasztása nem volt a legszerencsésebb, elég nyomorúságossá teszi az egész képet, bár a telivér nagyon szép, mégis rossz így megkötözve látni.A kép mintha túl lenne élesítve kicsit, és vaku miatt a ló feje sokkal világosabb.Üdv!

Fecó67 válasza:
Köszi!

2007. február 27. | 13:22 | LeO78

A hecc kedvéért feldobok egy portrét, figyeld hogy mit lép rá a nép.

Fecó67 válasza:
:)

2007. február 27. | 13:05 | LeO78

Kicsit átfutottam a többi értékelést is, engedj meg pár gondolatot az értékelések fogadásával és a válaszokkal kapcsolatban.

Azzal hogy ide felteszel egy képet, gyakorlatilag szókimondó kritikusok elé teszed a mézesmadzagot és bizony ha hibák vannak a képben akkor azt ők meg fogják mondani. Ha nem esik túlzottan jól a kritika, igyekezd magadból a legjobbat kihozni és csakis a legjobban sikerült képeidet tedd fel a fotózzra. Igenis lehet tanulni és fejlődni mások építő jellegő kritikáiból.

Más. Korábban én is eléggé rosszul viseltem ha mások lepontozták a képeimet, de ma már igyekszem átgondolni mit szeretnének elérni, elmondani egy-egy kritikával, és hol tudnék javítani az elkészült képen az elhangzottakat felhasználva. Ebből a szép sárgából sokmindent ki lehetne hozni pl ha egy szép napos délelőttön kiengedik a legelőre. Ha összebarátkozol a lovásszal, gondozóval, bizony fenomális képeket készíthetsz róla.

Fecó67 válasza:
Dehogy arról van szó, hogy nem fogadom el a pontokat. Azt nem fogadom el, ha valaki ad egy pontszámot és nem indikolja meg részletesen, hamár 2-est vagy 3-ast adott rá. Az szerintem nem hiba, hogy zöld a kötőfék, meg hogy miért lóg ott a lánc. Ez nevetséges. Meg azt sem fogadom el, ha olyan valaki oktat ki, akinek a fotózzon a kertjében vaktában lekattintott kedvenceivel van tele a galéria.

Ez egy egyszerű állatfotó. Megmagyarázhatnám utólag, mint sokan mások a képeiket, hogy direkt az volt a mondanivaló, hogy szerencsétlen jobb sorsra érdemes versenyló ilyen dohos, pókhálós környezetben ápolatlanul láncra verve áll egy sötét istállóban. Mindjárt más lenne a megítélése. De nem teszem, mert valójában nem ez volt a képpel a célom. Csak meg szerettem volna mutatni egy versenylovat a saját otthonában.

A te értékelésed legalább lényegretörő volt:-)

Szép fényeket!

Fecó

2007. február 27. | 13:04 | Etienne

Meglepődnél, hány istállóban jártam 16 év lovaglás alatt. Nem mondtam, hogy istállóban kell fotózni, sőt. Sokkal szebb, ha kiviszed és ott fotózod. Ha pedig csak erre az egy kattra volt lehetőség - hát az nem mentesít a jó fotókra vonatkozó követelmének alól :)

Fecó67 válasza:
:)

adott pontszám: 4
2007. február 27. | 12:57 | LeO78

No, egy kicsi felhúzom a kép átlagát. :)

Nekem a sárgák a kedvenceim, és ez egy szép sárga, valamint szépen szerkesztett, kellemesen a képbe olvadó keret van rajta. A problémák: középre szerkesztés, kaotikus és csúnya háttér, szélsőséges fényviszonyok a vakuzásnak köszöhnhetően, kivillanó szemefehérje, a fején a szalmaszál, illetve nincs lepucolva, és a durva lánc amivel ki van kötve, csúnya kötőfék. Ha van lehetőséged fotózd újra a szegényt a szabadban, mindenféle fényviszonyokkal, és úgy próbáld kihozni belőle a legtöbbet, mert ez a kép nem sikerült túlzottan jól. További jó fényeket !

Fecó67 válasza:
Köszi!
A saját életterében egy elkapott pillanat volt. Ennyi jött ki belőle.

Köszönöm!

Fecó

adott pontszám: 3
2007. február 27. | 12:57 | cresp

Nos,ugy gondolom,erről a szép álatról (mint általában a lovak) elkapkodott volt egy ilyen helyen portrét készíteni.Elég nyomasztó a környeze, a lánc, az itató (vagy nem tom mi) a fal, a pókháló.Rengeteg zavaró tényező van benne.Lehet,hogy itt és igy él,de azt hiszem a szabadban még is jobb lett volna.persze erre nem mindig van lehetőség.

Fecó67 válasza:
És ezért 3?
Tudod egy telivér versenyló a nap 20 óráját itt tölti a boxban. Miért ne lehetne a saját "otthonában" lefényképezni? A régi híres festményeket is ebben a környezetben készítették hasonló beállítással.
Ha a technikai hiányosságok miatt pontoztad volna, elfogadom, mert tisztában vagyok a hibáival. De így..?

Szép fényeket!

Fecó

adott pontszám: 3
2007. február 27. | 12:50 | Stelkovics

Szegény paci igazán mutatós jószág.
Nem érzem viszont a fotó mondanivalóját, mit szerettél volna kifejezni...
De (és ez is lehet), bennem is lehet a hiba....
Szép színek!

Fecó67 válasza:
Szerinted egy lóportrénak mit kellene kifejezni? :-)
Ezért 3.?
Te tudod...

Üdv:Fecó

adott pontszám: 3,6
2007. február 27. | 12:48 | pingvin014

Szerintem az élességgel semmi probléma nincsen...
Még a vágással sincs gond... talán a világítás... a direkt fény... nekem ez nem tetszik.. illetve ez így nem igaz, mert ha egy kiránduláson emlékbe készült, akkor nincs más megoldás: vakuzni kell... esetleg annyit, hogy ha a vaku elé valami diffuzort (esetleg egy vékony papírlap, zsebkendő..stb.) teszel ami szétszórja a fényt...
Lágyabb megvilágítás lehet az eredményt, ami itt is jót tenne...
A ló viszont gyönyörű... a helyszin is....
Szerintem azért több mint kettes...

Fecó67 válasza:
Igazad van.

Köszönöm!

Fecó

adott pontszám: 2
2007. február 27. | 12:40 | Etienne

Nem is az a gond, hogy nem elég éles, hanem sokkal inkább, hogy telibevakuztad szerencsétlent, minekutána a hátsó fal sokkal hangsúlyosabb lett a bevillanó világossága által, a fények brutálisan tükröződnek a szőrén és ez nagyon előnytelen, a fal kiugró része félbevágja a fejét és ez a rikító türkiz kantár végleg agyonvágja ezt a lóportrét. Javaslom természetes fényben, egységesebb háttérrel lefotózni a portréját. És ha lovasportrét akarsz, jobb ötlet inkább a fejére koncentrálni, a félbevágott szügye nem igazán tesz hozzá a képhez.

Eti

Fecó67 válasza:
Jártál már telivéristállóban? Biztosan nem mert tudnád, hogy olyan ott a természetes fény, mint a szobádban esti szürkületnél. Belámpázni meg nem nagyon lehet. Tudod a hely sem valami nagy, nem lehet akárhonnan fotózni.
Ez egy állatfotó. Őket nem lehet órákig beállítgatni, mint egy modellt a portréhoz. de igazad van, legközelebb lecseréltetem a kantárt barnára és szólok a pacinak , hogy ne mozgassa a fejét, mert félbevágja a fal.
A vaku jogos!
A vágás pedig szubjektív. Régi lovasportré festményeket javaslom, hogy nézegess. Meg fogsz lepődni.

Köszi a véleményedet!

fecó