A leírást megértem, de sajnos szerintem lehetetlenre vállakoztál mivel óriási a kontraszt különbség. A virág éles és a jó rajta az ellenfény, de sajnos a keret, ami ebben az esetben a lőrés nem sikerült szépen. Azért ezzel a 30d-vel ezt szebben és jobban is meg lehetett volna valósítani. Mivel a keret nagyon életlen a háttér pedig nagyon csúnyán beégett.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. február 23. 00:46 - érzékenység: ISO400
- fókusztávolság: 55 (88ekv)
- objektív: Canon 18-55/3.5-5.6 II aka kitobi
- rekeszérték: f5.6
- zársebesség: 1/100
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest, Budai vár
- Készítés ideje : 2007-01-31
A félreértések elkerülése végett (mert már volt rá eset): a téma a növény a bal, bal alsó részén a képnek. Azért lett így komponálva, hogy a Budai vár falának egy lőrése keretet alkosson.
zomgwtf válasza:
Majd ha a 30D-nek 15 EV-s dinamikája lesz, akkor valóban meg lehet csinálni, hogy a háttér ne ilyen legyen. Ennél többet nem tudtam kihozni belőle, ugyanis így is a szenzor extra dinamikus tartományából hoztam vissza a világos pontokat.
Komolyan nem értem, minek kéne a keretnek élesnek lennie, nem a keret a téma. Az csak keret.
hmm. nem is tudom. ha már meg kell magyarázni, hogy mi a téma, az nem biztos, hogy jó. ha nem lehet tudni, akkor nyilván azért, mert elveszik, mert nem elég jelentős, hogy főtéma lehessen. vagy esetleg berakhattad volna növény kategóriába. egyébként én egészét nézem a képnek..mert nem egy növényhatárózóban látom, hanem önálló képként..
szép a fény a növényen és a lőrés alján, az árnyék is dob rajta a jobb oldalon, a kék távlat szintén hozzátesz.
az pesze nem szerncsés, hogy ilyen nagy a lőrés, és a teteje messze van, ezzel egy csomó felesleges részt eredményezve..ha nem akarod összetömöríteni, közelebb hozni, kicsi utómunkával..szerintem le is vághatnád..persze úgy elveszne, és befejezettnek tűnne talán..még ha elég mutatós az alja is önmagában..hát igen. ilyen ez
de ahogy most van, az kicsit üres.
zomgwtf válasza:
Értem. Elfogadom, amit mondasz, majd meglátjuk, hogy esetleg újrafényképezve egyszer mit tudok kihozni. Így is lábujjhegyen kellett készítenem a képet, legközelebb keresek vmit, amire felállhatok.
Köszönöm az értékelésed.
Ebben az esetben a város sokkal izgalmasabb lenne, mint a lorés belülről valami gazzal. ezekután felvethető a kérdés, hogy életlenül kell e nekünk a lőrés?? növényfotónak kevés, városképnek nem nevezhető. ja most olvasom a szöveget. szóval a lőrés a keret. de miért? nem túl esztétikus ...
zomgwtf válasza:
Olvasd el a kép címet, és megtudod. Ha nem, akkor nem tudok segíteni.
Jo otlet, jo meglatas es nagyon kedvezoek voltak a fenyek is. Sajnos az elesseg kicsit elcsuszott, a lores falan latszik, hogy a noveny elotti resz lett igazan eles, a tema a DOF hataran van inkabb. Ez viszont nagyon nem tesz jot a kepnek. Viszont az ellenfeny jotekonyan megvilagitja a kicsi "szoroket" es elmossa az eleket, igy az elesseg hianya csak nagyitasban latszik igazan. Az ellenfenyen tul nagyon tetszik a keret es a kompozicio is. Nagyon hatasos hogy a tema ilyen kicsi az egesz kephez kepest, osztonosen odanez az ember. Grat!
zomgwtf válasza:
Nekem itt van a teljes kép, úgyhogy 100% méretben meg tudom nézni, és a növény van fókuszban. Onnan is látszik, hogy azok a levelek, amik a kamera felé hajlanak, azok már inkább kiesnek, hogy a növény elé biztos nem esett a fókusz. A levelek többsége tökéletesen fókuszban van.
Az élesség hiánya legfeljebb az objektív minőségéből adódhat.
Jó a keret-ötlet, de sajnos a háttér fehésrsége és csillogása elvonja a figyelmet. Egy másik lőrésből másik háttérrel talán jobban sikerülne az egyébként nem rossz elképzelés. Szerintem :-)
zomgwtf válasza:
Néztem másik lőrést, csak ebben volt növény. Aki keres, az talál, majd nézek még, ha megint arra járok.
Köszönöm.
tetszik az ötlet a kerettel,csak a kivitelezés nem annyira.valahogy a növény kevés dominanciával bír.az az érzésem, hogy az ablakon megcsillanó nap a keretet is fő témává teszi és a növény kontrasztja nem válik el eléggé.üdv!
zomgwtf válasza:
Úgy látszik, hogy várnom kellett volna még kb. 2 órát, hogy a másik oldalra kerüljön a nap. Majd megnézem egyszer.
Kevés dominancia... lehet, hogy jobb lenne nagyobban, de nem tudtam közelebb menni, gyújtótáv növelése sem volt lehetséges, az ráadásul nem is segített volna, mert akkor meg a keret vész el. Egyetlen megoldás, hogy közelebb viszem a gépet és csökkentem a gyújtótávot, az viszont fizikailag lehetetlen volt. Bár lehet, ez nem mentség.
Köszönöm.
Nem akarlak megbántani, biztos vagyok abban, hogy rosszul látom.
Van egy növény, amit hátulról látok és maga a növényke nem igazán érdekes.
Keretezi egy darab fal, tudom, mert olvastam, hogy direkt így akartad, de a szabálytalan keret engem zavar. A jobb alsó sarokban világos, alul sokkal több, mint fent. A száraz, régi növényt biztos eltávolítottam volna, de ez az én bajom.
Tehát a növény a téma, ennek ellenére a kép nagy részét egy világos alig kivehető látkép tölti ki.
Azt hiszem, ezt a képet más napszakban kellett volna elkészíteni, amikor a háttér nem ennyire világos. Ha meg tényleg a növény a téma, akkor felesleges a lőrésből ennyit belekomponálni, mert így maga a növény veszik el a képen.
Ha nem irsz semmit mellé. akkor ezt egy elrontott képnek gondolnám, ahol rosszul fokuszált a gép.
Sajnálom.
zomgwtf válasza:
Pont azt mondod hibának, amit én érdekesnek találok. Ízlés kérdése, úgy tűnik.
Hogy takarítsak, az nálam szóba sem jöhet. Ez nem egy beállított kép, számomra értéktelen lenne, ha az lenne. A témát úgy fényképeztem, ahogy találtam, és számomra így értékes.
A keret kell, hiszen így teljes a téma. Ha leveszem a keretét, akkor megette a fene az egészet. Persze lehetett volna esetleg variálni azzal, hogy közelebb viszem a gépet, és széleslátóba megyek át, így megmarad a teljes keret, és nagyobb lesz a növény a képen. Sajnos ennek fizikai korlátai voltak, az én 183cm-es magasságom ellenére is.
Más napszak? Lehet. Egyszer talán visszamegyek, és akkor meglátjuk.
Azért az elrontott kép szerintem erős túlzás. Csak azért, mert látsz hibát benne, nem kéne mindjárt az egészet kukába dobni. Ez nem profi fotósok oldala, hanem amatőröké.
Köszönöm.
Tudatosan komponált kép. Az ellenfény gyönyörű glóriával veszi körül a növény leveleit.
Nem tudom szándékosan van kevesebb keret a jobb oldalán a képnek? Ha a keret szimetrikus lenne talán jobban kiemelné a témát, így azon gondolkodom, hogy miért kevesebb az egyik oldalon, és miért több a másikon. Nagyobb mélységélességgel fotózva érdekes plussz részleteket is láthatnánk a képen. A fal texturájárra gondolok elsősorban.
zomgwtf válasza:
Hmm... a helyet tudom, hol van, lehet, hogy még próbálkozok vele.
A probléma ott van, hogy már így is ISO400-on készítettem a képet, nem akartam magasabbra menni, 55 (88mm ekvivalens) gyújtótávnál meg nem akartam 1/100s alá menni, mert már így is remegett a kezem (nem voltak éppen ideálisak a körülmények). Igaz, a technika és a körülmények nem mentség a képre.
A keretnél nem számoltam szimetrikus vastagságra, viszont azt csak úgy érhetném el, ha kicsit jobbra komponálok, akkor viszont a növény mozog ki a képből.
Köszönöm az értékelésed.
Tetszik ez a kép. A keret egyedivé teszi. Picit fura nekem ez a kis mélységélesség ezzel az obival. f5,6 és ilyen kicsit a mélységélesség. Összeségében szerintem jó.
Picit talán túlexponált.
zomgwtf válasza:
Nagyon nagy a téma dinamikája. Ha nem exponálom ennyire, akkor meg maga a központi téma, a növény lenne sötét. A hátteret így is vissza kellett hoznom egyébként a dinamikai tartomány világos részéből.
Köszönöm az értékelésed.
Nos, lehet ezt képet szeretni vagy sem, ami megkapó, az maga növény, ahogy életet lelt a puszta kőben..
A szerkesztés éppezért is remek, jól bemutatja a helyet.
Viszont önmagában ez elég szegényes, hisz sehol semmi szépség (virág stb) hisz csupán pár zöld levél, mint fotó sajnos unalmas....
Az expó szerintem lehetetlenül nehéz volt, amit lehetett kihoztál belőle, de a hátér szinte kiégeti a szemet, és elvonja a figyelmet is...
Sajnos...
Egy valami mégis a jobb jegy felé dönt, a szerkesztést tényleg pompás.
Sajnos csupán ennyi -e kép...
julesdex
zomgwtf válasza:
Szerintem nem kell virág ahhoz, hogy egy növény ilyen körülmények között érdekes téma legyen. Persze a véleményünk különbözhet.
Mindenki megemlíti a hátteret. Nos igen, választási lehetőségem nem volt. Vagy nincs nap, de akkor a növény sem kap fényt, vagy van, és akkor a háttér olyan, amilyen. Így is vissza kellett hoznom a RAW világosabb részeiből.
Köszönöm az értékelésed.
Szep kompozicio, ugyes temavalasztas, es nem is mentel hozza messzire :) Az elszaradt leveleken ahogy megcsillan a feny, aranyozott hangulatot keltenek. Ugyes. Egyedul csak a cimet nem ertem, bocsi, es mintha az eg fent kisse beegett volna. Gratulalok.
zomgwtf válasza:
Rock-hard life = kőkemény élet. Egy aprócska növény még ilyen helyen is megél.
A hátteret még így vissza kellett hoznom a dinamikai tartomány felső részéből, ez van, ha az ember napsütésben dolgozik, de árnyékos helyet fényképez. Lehetne mondani, hogy akkor más időszakban kellett volna fényképezni, de akkor a leveleken sem csillanna meg a fény, messze nem lenne ilyen hangulata a képnek.
Köszönöm az értékelésed.

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.