BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,65
NOD
KATEGÓRIA: állatfotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. január 2. 22:01
  • érzékenység: ISO 100
  • fókusztávolság: 85 mm
  • forrás: negatív
  • objektív: AF Nikkor 28-85
  • rekeszérték: 5,6
  • zársebesség: 60
  • Készítés helye (ország): Kolumbia
  • Készítés helye: Észak-Kolumbia
Keselyű az úton

Egy Kolumbiai Nemzeti Parkban készült a felvétel, Valamilyen dög volt az út mellett, azért szállt le a földre. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2007. január 7. | 01:56 | csocsesz

Helló!!
Elcsípted, de ahogy látom, elég közel voltál hozzá, egy sötétebb szin jobban kiemelné a madárka fejét. " ha gugolva " keresel egy sötét hátteret, de lehet, hogy van olyan képed is róla gratulálok.

NOD válasza:
Köszönöm szépen az értékelésed! Sajnos nincs erről a madárról ilyen jellegű képem.

adott pontszám: 4,5
2007. január 6. | 22:19 | dclxvi

Nagyon jó ahogy ez a nem túl jó hírnevű madárka posztol az úton, vajon mire várhat?
Szerintem jól sikerült, kifejező kompozíciójú felvétel.
Az egyetlen észrevételem, hogy nem igazán a fejre esett az fókusz.

NOD válasza:
Igen, a szárnyai végén van sajnos az élesség.
Köszönöm az értékelésed!

adott pontszám: 3,9
2007. január 6. | 16:04 | su37

Hello!
Irígyellek,hogy ilyen helyen jártál. A képpel kapcsolatban annyi, hogy nekem túl szűk a képkivágás. A keselyű feje is életlennek tűnik.
De azért további jó fotózást.

NOD válasza:
Köszönöm - de mihez képest szűk a képkivágás? Ha tágabb a kép, a keselyű elveszik a képen!

2007. január 5. | 12:23 | easy

Neked is Boldog új évet!

NOD válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 4
2007. január 4. | 18:35 | Cincér

Hello! Ennek a képnek az a hibája, hogy életlen, de a kép egésze tetszik. Az állat feje látszik, mert ide fordult, ezért nincs háttal. Vagy mégis? Na mindegy. A háttér is jó. Szóval csak az életlenség a hiba.
Üdv.
Cincér

NOD válasza:
Nem teljesen életlen, hiszen a szárnytollai élesek. A fej valóban életlen egy picit.
Köszönöm, hogy értékelted a képet!

adott pontszám: 4
2007. január 4. | 15:53 | easy

Hello! Szerintem jó rajtam minden csak az a baj hogy egy kicsit életlen. A színek tetszenek és szerintem pont jó helyzetében kaptad le. És még az is jó benne , hogy ez egy nem egy mindennapi állat. Grarula.

NOD válasza:
Köszönöm az értékelésed! Boldog új évet!

adott pontszám: 4,5
2007. január 3. | 20:41 | gekko88

A színekkel és az élességgel nincs semmi gond. A kompozíció sem előnytelen a keselyű részéről. Engem csak a háttér zavar, mert nem illik egy ilyen színpompás állathoz. Bár ez önhibádon kívül történt. Viszont biztos vagyok benne hogy a pillanat nem egyedi és máskor is tudnál hasonlót csinálni.

NOD válasza:
Lehet. Modjuk, ha legközelebb is arrajárok, és letáborozok a lessátorban, teleobjektívvel egy dög mellett.:)
Igyekszem visszajutni oda, ahol ezt a képet készítettem.
Köszönöm az értékelésed!

adott pontszám: 3
2007. január 3. | 18:16 | ovarnet

Nem jó a kép perspektívája. Az állat fotó, akkor jó, ha az állattal egy magasságból készül. A madár nyaki része életlen is ráadásul. A háttér sem a legszebb és a legjobb. Tágabb rekesszel szép kiemelést lehetett volna elérni.

NOD válasza:
Most, hogy értékelted a képet, el is tudod olvasni a kép készítésének körülményeiről folytatott felvetéseket, válaszokat lejjebb.
Tudom, hogy igazad van, de ennek a képnek az elkészítésénél "csak" egy ilyen felvételre voltam abban a helyzetben képes.
Üdvözöllek, és köszönöm, hogy értékelted a képem!

adott pontszám: 4,2
2007. január 3. | 10:12 | sitselea

Nem mindennapi téma, az egyszer biztos...
Nyilván azt eldönteni, hogy a hirtelen adódó lehetőséget mennyire jól használtad ki, nehéz lenne megmondani A minőségét nyilván az adott technika jelentősen befolyásolja, a helyszini és a szkenn is
A leírásod nyomán pl elképzelek egy tágabb, a környezetet is tartalmazó változatot, az is érdekes lenne... és talán kicsivel alkalmasabb is lett volna rá a technikád
Nekem elsőre ez a kép egy únottan, zsebredugott kézzel ácsorgó embert juttatott eszembe, csak a feje volt kicsit gyanús...:) Mindenesetre felkeltette az érdeklődésemet a képed, az átélt élmények miatt meg kifejezetten irigyellek

NOD válasza:
Köszönöm szépen! Nagyon jó volt megismerni egy másik földrészt, egy más világot.

adott pontszám: 3
2007. január 3. | 08:06 | Detect

A téma érdekes, főként természet(fotózást) kedvelőknek, de technikai problámák vannak. Kár, hogy az élesség nem a szemém van, hanem inkább a tollazatának az alsó részén. A nézőpont sem az igazi. Jobb lett volna térdelve/guggolva exponálni, kb a keselyű szemmagasságából. Hátha még sikerült volna a leírásban szereplő dögöt is belekomponálni a képbe, akkor lenne az igazi.

NOD válasza:
A fénykép elkészültének történetét lásd lentebb.

2007. január 3. | 02:27 | Gabovajsz

Nem dolgot irtam ha jobban megnezed, hanem dogot, csak nincs ekezetem sajna.
Azt mondtad hogy egy dog volt az ut mellett es azert szall oda. Arra gondoltam hogy azt is belevehetted volna. Ha jol nezem itt sem 30 sem 300 meter magasan nem szall, hanem all 2 labbal a foldon
hehehe na mindegy
szep napot

NOD válasza:
Igen, már tudom, nem dög, csak félreolvastam. :)
Ha beleveszem a dögöt, akkor a madár jellegtelenné válna az úton. Ha lemegyek, hogy egy síkban fényképezzem a madarat a tetemmel, akkor viszont elrepül.
Majd legközelebb teleobjektívet, meg lessátrat is viszek magammal, hogy az a kép olyan legyen. Hát, ez most ilyenre sikeredett.
Neked is minden jót!

2007. január 3. | 00:32 | tiger1977

Egy madaras oldalon biztos jó...de itt nem annyira, semmi különös...egy "szép" madár áll az úton...tucatfotó...talán ha a leszállás v. a felszállás egy pillanatát kapod el biztos jobb...bocs, hogy így gondolom.

NOD válasza:
Semmi baj, Te sem tudhattad, milyen körülmények között készül el ez a kép, én pedig nem fogom leírni még egyszer. Ha érdekel, miért ilyen "tucatfotó" - a Te "~O~"-dhoz, vagy az "Árny"-adhoz képest - amit egy 70-300 mm-es (vagyis az analóg gépek mértéke szerint kb. 480 mm-es) gyújtótávolságú objektívvel készítettél, akkor olvasd el, amit kérdeztek-feleltem a kép apropóján a többiekkel.
Amúgy: boldog új évet!

2007. január 3. | 00:14 | _GAPE_

Igen, aztán elolvastam! :) Tulajdonképpen eleve csodálkoztam az átlagán, hát én az ilyeneknek csak annyit mondanék: Lehet próbálkozni... Üdv!

NOD válasza:
Köszönöm szépen -pedig a Kirschner igazán remek úti képeket készít, nézd csak meg a honlapját. Nem is értem, miért ment le kutyába. Nem ez az ő szintje! De most valamiért ilyen napja volt. Biztos, nem járt még Dél-Amerikában, vagy rég volt Afrikában, elmúlt a töltet.:))
Hálás vagyok, hogy írtál.
Boldog új évet!

adott pontszám: 4,5
2007. január 2. | 23:58 | _GAPE_

Igazán semmi bajom a képpel, talán csak azon csodálkozom, hogy a kellemesen közepes rekeszérték ellenére mintha nem lenne teljesen éles /vagy a szkenner volt homályos/. :)

NOD válasza:
Hát igen, jogos, valóban csak a madár szárnytollainak a környékén éles a kép, pedig az ember ilyen esetben több mélységélességet várna! Viszont, ha elolvasod a kép alatt a felvételről írott adok-kapok irományokat, megtudhatod, hogyan is készült a felvétel. És akkor már Te is örülnél, mint ahogy én is, hogy legalább ott éles a felvétel.

2007. január 2. | 23:16 | Etienne

Épp most olvastam el a hozzászólást, válasszal egyetemben. Bevallom, nem jutott eszembe, hogy esetleg nehéz volt lefotózni ezt az állatot. Hiszen oly könyedén csináltad, mintha legalábbis a saját szelidített tyúkocskád lenne :) Másrészt pedig kinézek a fotóból (a fotóst nem ismerem) annyi tudatosságot, hogy megelőlegezzem: nem véletlenül, kapkodva lett olyan, amilyen.

Tetszett a 'sétáló átlagember' meglátás. Elképzeltem, ahogy egy sétapálcás úriember elsétál egy keselyű mellett a kolumbiai úton és hanyagul elfordul, mert annyira snassz :)

NOD válasza:
Köszönöm, amit írtál, szerintem érdemes végigolvasni az egészet, mindenki hozzászólását, a válaszaimmal egyetemben - nagyon elgondolkodtató, és szerintem mulatságos is, ahogy alakul ez a disputa'
Boldog új évet!

2007. január 2. | 23:16 | Cintia68

Nem "dolgot" írt, hanem "dogot", azaz dögöt, ékezet nélkül. :)

NOD válasza:
Ja! Akkor le kellett volna jönni a sziláról/ pálmáról, és akkor lehet, hogy ez a kép nem lenne. A dög ugyanis az út túloldalán volt, és a sok-sok körözésük után egyelőre csak ez a madár szállt le. :))

2007. január 2. | 23:15 | Kirschner

Hidd el, én értékelem amit mondasz, de az erőfeszítés csak akkor érdekes, ha látszik is a képen, ha nem, akkor csak privát élmény. Ami persze örvendetes....
Különben Gabovajsz-szal értek egyet -az állatok pl akkor érdekesek, ha leszállsz a szintjükre-ha hagyják. Ha nem, nem dolgoztál eleget....

Üdv :)

KP

NOD válasza:
Ebben egyetértek: le kell szállni mindenki szintjére.
Ja! Kedves K. P. A "Napfürdő című képedet - ha jól láttam, 400*1,6-os szorzójú optikával, vagyis egy Leica-típusú kisfilmes gép esetében 640 mm-es optikával, míg az "Ebéd" című képedet 170*1,6, vagyis 272 mm-es objektívvel (mégha egy és ugyanazon zoom objektívről is van szó) készítetted el.
Én a 85mm-sel.
Vagyis - ki ment közelebb az állatokhoz? Ki nem dolgozott eleget? :)))
Ugye Te sem gondoltad komolyan, amit írtál?

adott pontszám: 3,9
2007. január 2. | 23:03 | Gabovajsz

Nagy kar hogy azt a dogot nem vetted bele a fotodba. Sokkal eletszerubb lett volna. A masik szerintem erdemes allat fotozasanal "lesullyedni az o szintjere"
Kozvetlenebbe valik a keped. Igy olyan ahogyan a setalo atlagember latna ha arra jarna. Ugy pedig a hatas az lenne, mintha egy masik madar szemszogebol neznenk

NOD válasza:
Mit nem vettem bele a fotóba, milyen dolgot?
Ahhoz, hogy egy másik madár szemszögéből nézzük ezt a képet, olyan 30- és 300 méteres magasságban kellett volna röpülnöm, vagy jobbik esetben egy elhullott állat teteme mellé kellett volna feküdnöm. :))
Szóval, ahogyan elkészítettem a képet, egy előtted szólónak leírtam.

adott pontszám: 5
2007. január 2. | 22:52 | Etienne

Kisgyerekes álmélkodást váltott ki belőlem ez a kép. Mekkora tollak! No meg a karma! És a feje de színes! Hogyhogy nem repült el? És az a keréknyom ott milyen autóhoz tartozott vajon?
Még sosem láttam ilyen keselyűt, talán még képen sem. A fotó már ezért is megér egy nagy dicséretet, hiszen egy szépen kivitelezett ismeretterjesztő fotónak is elmehetne. De ennél sokkal több is: egy történés része. Mentél, megláttad, továbbmentél. A kalandból nekünk ez a képkocka jutott.De ez is fejedelmi ajándék. Üdv: E.

NOD válasza:
Hálás vagyok érte!
Egy pár sorban leírtam az előbb az egyik "fotósnak", hogyan készült. Köszönöm, hogy Téged a kép fogott meg!

adott pontszám: 3
2007. január 2. | 22:50 | Kirschner

Azért 3as, mert nem tettél semmit, csak lekattintottad, abból a szögből, ahogy látszott. Márpedig, legalább a szöget meg kellett volna változtatnod....hogy egy kicsit izgalmasabb legyen ez az izgalmas állat....
Kompozíció jó, élesség, tónus jó....

NOD válasza:
Jé! Tényleg így látszik a képen!
Viszont ahol álltam, az éppen egy kókuszpálma és egy szikla találkozása volt. Tehát fel kellett másznom egy magaslatra, hogy
- a keselyűk ne vegyenek észre a dögevés közben,
- meg kellett várni, hogy le is szálljanak,
- és végül, körülbelül húsz perces tornamutatvány után egy olyan hangot kellett kiadnom, miközben a képkivágást megfelelőnek találtam, hogy ez a dögevő - mit sem sejtve, hogy én hol is vagyok -, odaforduljon, és ekkor elkészíthettem a képet.
Az igaz, hogy úgy látszik, mintha - de semmelyik képre, sehol sincs odaírva ilyen részletesen, hogyan, milyen körülmények között is készült.
Ez ugyanis a kutyát nem érdekli.
Vagy tetszik a kép, vagy nem. Vagy arányosnak, színhelyesnek, szívednek közelállónak találod, vagy nem.
De hogy hogy készült, ahhoz aztán semmi közöd! Örülök, hogy erről az izgalmas állatról ilyen képet tudtam készíteni egy alap objektívvel!
Azért boldog új évet!