BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,87
KATEGÓRIA: tájkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. december 5. 11:01
  • érzékenység: ISO400
  • fókusztávolság: 85mm*1.6
  • objektív: Jupiter 2/85
  • rekeszérték: F8
  • zársebesség: 1/125
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Sebesvíz,Bükk hegység
Út fényben

Ajánlom DCLXVI-nek. :) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2007. március 23. | 14:01 | erőslacc

Most látom az átlagot, hihetetlen, hogy így szemétbe dobjon valaki egy ilyen gyönyörű természet részletet...Gyönyörű a kép, szeretnék most ott lenni...

miczo válasza:
Valahol talán a szemléletmóddal lehet gond, itt a fotozzon. Ez túl egyszerü kép. Engem a fények játéka ejtett rabul, nagyon szép délután volt, négy óra. Lehet még teszek fel képet abból a sorozatból.

2007. március 23. | 13:59 | erőslacc

Gyönyörű részletet kaptál el, poszternek való, tuti 5

miczo válasza:
Az eredetijét A2-ig tudtam nyomtatni, nagyon jó az a jupiter optika. Fantasztikus rajza van. Köszi!

2007. január 3. | 17:05 | eReL1

Biztosan az égbolt, de nekem víznek tűnt. (Még mindig víznak látom inkább, de sebaj :D) :)

miczo válasza:
Végülis Sebesvíz a hely neve. :))

adott pontszám: 4
2007. január 3. | 10:52 |

Szia. Ami tetszik: a színvilág, a hely, a kontraszt, na meg az árnyékok és a fények játéka. Ami nem tetszik vagy inkább ugy mondanám hogy amitől jobban tetszene: annyival előrébbről hogy a bal oldalon ne legyen benne a belógó bokor (a mélységélesség így jó ahogy van), ettől az alján is egyenletesen vagy fény vagy árnyék lenne ami szintén szebben mutatna, valamint a kép magassága az én szememnek kicsit sok. További szép (táj)képeket. üdv TT

miczo válasza:
Igen, a 3:2-es képarány itt soknak tünik. Vágatlan, most már én is vágnék picit. Örülök, hogy tetszett! Köszönöm!

adott pontszám: 4,1
2007. január 2. | 23:21 | eReL1

Kellemes kép egy nyári barangolásból a vízparti erdőben. Tetszik a fák alatt kellemesen megbúvó erdei ösvény, amely picit távolabb rejtelmesen eltűnik. Az üdítő nyári hangulatot tovább fokozza az útra vetődő, majd el-eltűnő árnyjáték.
Talán a tetejéből kellene vágni annyit, hogy ne látszódjon a víz, ami szerintem felesleges. Ez erősíteni a számomra oly kellemes nyári erdő hangulatát, és talán picit arányosabbá tenné a képet.

miczo válasza:
A tetején az bizony az égbolt. :) Ritkán kapok ilyen szép választékos nyelvezettel írt értékelést. Köszönöm szépen! A vágás: igen, de talán lentröl vágnék így utólag. Örülök, hogy benéztél és tetszett! BUÉK!

adott pontszám: 4
2006. december 6. | 19:22 | sandor11

Szép, hangulatos kép, kellő mélységélességgel. Alulról picit vágnék.

miczo válasza:
Most már én is vágnék. :)) Köszi, örülök, hogy benéztél!

adott pontszám: 3
2006. december 6. | 00:52 | gbata

Hi. Kb ezer ilyen kepet lehet latni. Bocs, nem akarlak megbantani. Latom a kep szeleit is levagtad. Tul keskenynek tunik. Ha mar vagtad, jobban is vaghattad olna, pl en levagtam volna az aljabol egy kicsit, a masodik arnyekig. A masik, hogy semmi nem osztja meg a kepet. Egy ag vagy legullo level jol megtorte olna az egyhangusagot. A Minosege a kepnek nagyon jo, meg igy kis meretben is.

miczo válasza:
Igazából nem zavar hány ilyen képet löttek már. Ebben a témában nem könnyü eredetit alkotni, ha arra törexik az ember.
A kép maga vágatlan, igazad van, most már megvágnám alul, kb 4:3 arányig. Ahogy mások is megjegyezték, jobb ha fényes rész zárja a képet. Alapvetöen jól látod a dolgot, köszönöm az építö észrevételeket! Az ilyen hozzászólásnak öszintén tudok örülni. Azt hiszem Te vagy aki most - pontszámtól függetlenül - a legreálisabban értékelte a képet KöszI!

2006. december 5. | 22:53 | dclxvi

Csak most veszem észre.
Rátetted a Jupiter obit a 30D-re :) nem semmi.

miczo válasza:
Rája biz! :))

adott pontszám: 3
2006. december 5. | 21:11 | bfototryhu

Turazas kozben sok hasonlo kepet keszit az ember, mert nagyon hangulatos a latvany ott es akkor. Azonban ilyenkor elojonnek a problemak: nehez egy expozicioval atfogni ekkora kontrasztterjedelmet es nincs a kepnek levegoje, olyan fullasztoan zsufolt az egesz.

miczo válasza:
Van igazság abban amit mondasz, bár én a fények eredeti dinamikáját szerettem volna visszaadni, amit úgy érzek sikerült is. Az expozícióval nem volt gond, ez a gép ennél nagyobb dinamikatartományt is átfog. Köszi!

adott pontszám: 4,9
2006. december 5. | 20:53 | abuk

részemről a kép nagyon rendebn van!
gyönyörű szép őszi erdőrészlet tárul elénk. a kép szép tűéles, harmonikus. az út, amelyre utalsz szépen vezeti a szemet. talán a fotó a jobb alsó részen kicsivel több az árnyékos rész a kelleténél és ez a címmel sem harmonizál, de mint ahogy mondtam a hangulat feledteti mindezt. szép fotó!

miczo válasza:
Igen, a jobb alsó részt jól látod, érdemes lett volna egy kicsit vágni alul, olyan 4:3 arányig. Örülök, hogy tetszik! Köszi!

adott pontszám: 3
2006. december 5. | 20:45 | Papillon

Javítandó. A kép jó, de egy picit jobbra kellett volna állnod...aranymetszés szabályai jobban teljesülhettek volna

miczo válasza:
Nem volt célom, hogy most ilyesmi teljesüljön. :)) Aránylag keveset szóltál a képröl, de örülök, hogy megnézted! Kösz!

2006. december 5. | 19:47 | Tibij75

Hat en nem tudom ezt az alacsony pontszamot,ha nem tetszik valakinek egy kep,de azert elfogadhato,szerintem ne adjon ra jegyet.En elore elolvastam mit irtak masok es ugy irok, mert nem tudtam minek veljem ezt a leertekelest.Nekem tetszik,az orosz realista tajfesteszet jut eszembe rola.Nagyon sokat bringazok ilyen osvenyeken,es sikerul teljesen elfeledjem gondjaimat,agypihentetonek is neveznem.Egyszeru tajfoto,szerintem van melysege is,esetleg azokat a bal felen levo belogo bokorresszet felrehajtottam volna,de ennyi,Gratulalok,szerintem jo lett!5-os,most mar igy utolag,es tovabbi jo fenyeket!

miczo válasza:
Mégegyszer kösz!

2006. december 5. | 19:47 | Tibij75

Hat en nem tudom ezt az alacsony pontszamot,ha nem tetszik valakinek egy kep,de azert elfogadhato,szerintem ne adjon ra jegyet.En elore elolvastam mit irtak masok es ugy irok, mert nem tudtam minek veljem ezt a leertekelest.Nekem tetszik,az orosz realista tajfesteszet jut eszembe rola.Nagyon sokat bringazok ilyen osvenyeken,es sikerul teljesen elfeledjem gondjaimat,agypihentetonek is neveznem.Egyszeru tajfoto,szerintem van melysege is,esetleg azokat a bal felen levo belogo bokorresszet felrehajtottam volna,de ennyi,Gratulalok,szerintem jo lett!5-os,most mar igy utolag,es tovabbi jo fenyeket!

miczo válasza:
Igen, írtam is, ha valaki úgy érzi nem neki szól a kép, akkor minek pontozza? Kevéssé cizellált hangvétel esetén netán még kötekedésnek tünhet a dolog.
Az orosz relista tájfestészetben lehet valami, szerintem valahol tudat alatt bennem Paál László festményei munkálkodhattak akkor. Igy utólag ezt gondolom. Igazából ez a kép azért készült, mert jó ránézni. Persze lehet neki mélyfilozófiai mondanivalót is találni, ha valakinek erre lennne igénye. :)) Örülök a véleményednek! Köszönöm!

adott pontszám: 3,5
2006. december 5. | 18:17 | Árpád65

Szia!Persze,vannak hibái a képnek,de szerintem akkor is túl alacsony pontokat kaphattál rá,az átlag szerint.Hangulatos erdei fotó,talán annyit tehettél volna,hogy tágabbra hagyod mind a két oldalon,és talán a rekeszértéket kellett volna kisebbre venni,akkor nem lett volna ennyire erős a világos szín.Azért jó nézni így ősz végén.

miczo válasza:
Örülök a véleményednek! A vágásban valahol egyetértünk. Köszönöm az észrevételt!

adott pontszám: 5
2006. december 5. | 17:17 | gagi

Gratulálok a képhez, nagyon jól sikerült! Szépek a színek és jó az elosztás!

miczo válasza:
Örülök, hogy Neked tetszik!

adott pontszám: 3
2006. december 5. | 16:20 | Bazsee

Nem rossz a kép, csak a problémám vele, hogy nem látok benne különlegességet. Szerintem egy ilyen környéken sokkal érdekesebb témát is lehet találni. Amúgy teljesen amatőr vagyok, úgyhogy lehet, hogy egyáltalán nincs igazam. :)

miczo válasza:
Tényleg nincs benne semmi különleges. Igazad van, lehetne érdekesebb témát találni, de mégis ezt választottam. Szerinted miért? :)

2006. december 5. | 14:06 | Tüske-

Sokat járok a természetbe túrázni, jól tudom miről beszélsz.

És látod szépen leírtad mi is volt a célod a képpel, mi volt vele a mondanivalód.
Viszont az a baj, hogy semmi ilyesmi nincs a képen.
Ritmusról írsz, de ez a kép teljesen ritmustalan és darabos.
Hidd el, képes vagyok egy képet elemezni, értékelni.

Lehet ez fájó, de minden más itt csak belemagyarázás.

miczo válasza:
Én elhiszem. :) Ha fájó, nem nekem fáj. :)))

adott pontszám: 4
2006. december 5. | 14:06 | jakygabor

Nem értem, miért ponozzák le ezt a képet. Az igaz hogy a fényeket egy kicsit jobban is be lehetett volna állítani, de a hangulata így is szuper.

miczo válasza:
Szerintem túl egyszerü kép. Kezdünk elszokni töle? Örülök, hogy Neked tetszik! Köszi!

adott pontszám: 2
2006. december 5. | 13:20 | Tüske-

Jó géppel, jó objektívvel készült ennek megfelelően jó minőségű szép éles kép.
De mégis mindez teljesen értelmetlen ha nincs mögötte semmi tartalom.
Amikor elkészítesz egy képet alapvető kérdés mi vele a célod?
Itt nem egyértelmű. Nincs semmi karakteres a képen, nincs témája. Ezt támasztja alá a teljesen semmilyen kompozíció. Ezzel a képszerkesztéssel semmi nem hangsúlyos a képen, amitől ellaposodik.
Egy teljesen átlagos erdei ösvényt látok. A Bükkben napokig sétálhatsz és nagyrészt ez a látvány fog eléd tárulni. Pedig van azért ott rengeteg kis csoda.
Így teljesen üres a kép, hiányzik belőle a te látásmódod.
Számomra ezért ez csak egy unalmas tucatfotó.

Egy Tüske-

miczo válasza:
Tudod ebben a képben benne van a látásmódom. úgy mondanám, hogy a képnek van témája, csak ezt Neked nem sikerült megtalálnod, ami arra utal, hogy ez a kép nem Neked szól. Mindazonáltal eléggé sokat foglalkoztál vele - amit köszönök. Gondolj csak arra, ha végigmégy egy ilyen ösvényen, mi történik Veled: árnyékból a fénybe, majd fényböl az árnyékba jutsz újra, és közben végigsimít a Nap. Ahogy az életutadon változnak a borús és fényes periódusok. Ritmus. Haladás. Út, fényben. A nehezen megfogható ritmusa, ami az élet érzésével ajándékoz meg. A cél az, hogy a kép által tudatotok mélyén megjelenjen egy belsö kép, amit mondani akarok. Ami bennevan a képben, de túl halk ahhoz (illetve Te keresed a hansúlyos, hangos dolgokat) hogy meghalld. Van aki meghallja, azok számára készítettem. De mondom: ez a kép nem Neked szól. Hogy megértsd, próbáld megérteni elöször, mi a különbség: értékelni vagy minösíteni. Amíg ezt nem érted, az ilyen kép csak tüske lesz a szemedben. Szép fényeket!

adott pontszám: 5
2006. december 5. | 13:17 | dclxvi

:) köszönöm, szeretem a természetes színű képeket. Szerintem jól sikerült, nagyón jó a dinamika tartománya és különösen részletgazdag. hmm ... a kérdés megy mail-be, hogy sikerült ezt a tömörítést összehozni, sajnos ezen én gyakran elbukok. Csak halkan és óvatosan jegyezném meg, hogy én a bal alsó sarkot a világos részletig vágnám. Egyébként teljesen korrekt kompi.

miczo válasza:
Megnéztem. Tökéletesen igazad van a vágással kapcsolatban. A tömörítést megbeszéljük, Köszi!

adott pontszám: 3
2006. december 5. | 12:18 | vargacsaba

Meglehetősen jellegtelen erdőrészlet, amit még a keresztben futó érnyékok sem tudnak feldobni.
Színek nagyon fakók, ennél több kell teljen egy 30D-től.
Üdv!

miczo válasza:
Szeretném figyelmedbe ajánlani Paál László festészetét. Ha ezekbe a képekbe sikerül beleélned magad, feltátul az addig jellegtelen erdö rejtett szépsége.
Nagyképüség volna ezt a képet Paál László festményeihez hasonlítani, nem is teszem, csak a megértést segítendö hoztam fel példaként.

Igen, a 30D nagyon jó gép. Akkor ott, ilyen szinek voltak, tökéletesen adja vissza a látványt számomra. Ugyanakkor azt is tudom, hogy a látás nagyrészt tudati tevékenység, és az észlelet által keletkezett benyomás különbözösége az agyi/tudati feldolgozó algoritmusok különbségére utal. A 30D-nek ehhez nem sok köze van.
Szép fényeket Neked is! :)

adott pontszám: 5
2006. december 5. | 11:48 | ltmika

Szép felvétel, nekem nagyon átjön az erdő hangulata. Az ilyen jellegű felvételek mindíg megfognak, nem lehet belőlük eleget csinálni. Technikailag teljesen rendben van, a kompozíció színhelyes arányos. A függőleges vágás csak erősíti a fák méretét. A kontrasztos sötét-világos részek váltakozása érdekes hatást kelt, elsőre kicsit zavaró, de aztán rájön az ember, hogy egy erdőben tényleg ilyenek a "körülmények". szerencsés időben fényképezted...már kezd színes ruhba öltözni a természet...de még nem az a kifejezett őszi hangulat.
Gratulálok, üdv, Laci

miczo válasza:
Mindig örülök az ilyen véleményeknek, mert látom, hogy a fotó hangulata (ami számomra a leglényegesebb) átment. Köszönöm szépen a kimerítö értékelést! Szép fényeket Neked is!

2006. december 5. | 11:42 | vayan

hááát...izé...nekem valami zavarja a csőrömet,
kell hogy csámcsogjak rajta

amúgy szép munka...

további kellemes lövöldözést

miczo válasza:
Kíváncsi lennék mi az! Amúgy köszönöm, hogy benéztél!;)