BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,6
KATEGÓRIA: életképek
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. augusztus 31. 20:38
  • érzékenység: 400
  • fókusztávolság: 75mm
  • objektív: Nikkor 55-200
  • rekeszérték: 4,5
  • zársebesség: 1/125
  • Készítés helye (ország): Németország
  • Készítés helye: Ulm
Ezzel készítettem!

Zoli mesél a 100 éves varrógépéről, ill. a kalapkészítő hivatásáról a tv ríporternek! (PS-ben kicsit módosítottam rajta, és ff) !!!Közepesben nézzétek!!! Tanulom közben a PSt:) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2006. október 1. | 09:44 | Birdie

jé, tényleg :)

job1 válasza:
Hát igen:)))

adott pontszám: 4
2006. szeptember 30. | 14:44 | Birdie

Szűkebb kivágásban szerintem jobban mutatna. Kontrasztot még lehetne rátolni, két réteggel, hogy kalap szét ne égjen, (kalapot utána kitörölni és átlátszana az eredeti réteg).

Vágásnál előnytelen ha az ujjperceket levágod.

Vagy tágabban, vagy szűkebben, de sztem itt inkább szűkebben lenne jobb.

job1 válasza:
Megtisztelés, hogy értékelted a képem! Az ujjpercek lemaradása az sajnos már fotózáskor megtörtént. A többrétegű kontrasztosítás még nem megy teljesen, de majd próbálkozom bele.
Egyébként gratulálok a fotozz.hu születésnapja alkalmából! Az külön örömmel tölt el, hogy talán szinte földik vagyunk:)
Mégegyszer kösz!

2006. szeptember 9. | 09:30 | Petró99

Kedves színfolt számomra, korrekt válaszod,
két dolgot tennék hozzá:
-A pavilon hátsó rúdja, szükséges szerintem is, a tágabb képkivágást nem csak a könyök miatt javasoltam. - ( ekkor még nem ismertem a fotó készítésének történetét )
-Értékelésem vége egy kicsit nagyképű volt, azért bocsánatot kérek.

job1 válasza:
Köszönöm, hogy visszajeleztél másodjára is, azt jelenti, komolyan vetted a fotót, volt amiért értékelned.
Nem kell bocsánatot kérned.
Szerintem a fotózás enyhén relativ, mert amikor benézel a keresőbe, látsz egy eléggé kontrasztos, síma felületű képet. Aztán otthon látod a monitoron, hogy ez kilógott, az beégett, harmadik rész fölösleges lett.
Egy idő után már sokkal tudatosabban exponál az ember, már kevesebb kivetnivaló kerül elő.
Nemhiába fejlődünk, ez csak jó!
Én is azért figyelgetem a webet, mert itt tudok tanulni, javítani a technikámon.
Ez így jó, szerintem:)

adott pontszám: 3,7
2006. szeptember 8. | 12:04 | Petró99

Mivel életképről, és nem portréról van szó, így fontos a hátér is, ennek függvényében a mélységélességet jól választottad meg. Néhány apró hibára, -(szerintem)- felhívnám azonban figyelmedet:
1) Nincs szerves kapcsolat ember és eszköze között, "Zoli" "kinéz" a képből.
2) A végtagok ilyen formán való elvágása suta és esetleges.
3) A vásári pavilon hátsó tartórúdja nem harmonikusan illeszkedik a kompozícióba.
-Javaslatom: tágabb képkivágás alulról és jobbról (Zolinak balról), így az eredeti képarányok megmaradnak, szerkesztésileg minden a helyén lesz.
4) A z élességet érdemes a szemre fókuszálni, a fényképészet klasszikus szabályai szerint.
E néhány apró dologtól eltekintve, elgondolásod jónak, és követendőnek tartom, a kellő rutin kialakulása után remek képeket fogsz majd készíteni.
Szép napot, jó fényeket!

job1 válasza:
Köszönöm a komoly értékelésed. Igencsak érdekes, összetett út vezet egy jó fotó megkomponálásához.
A kép készítésekor, az arcot gondoltam eredetileg főtémának. Később vettem észre, hogy a "mester és masinája" sokkal jobb lenne, mitöbb egy ff sokkal korhűbb képet hozott ki belőle. Utólagosan vettem észre, csonkoltam a végtagokat.
Nem akartam már újravágni, újrafotózás sajnos már csak 2 év múlva, akkor lesz ismét Ulmban vásár.
Az élességgel néha problémáim vannak, a kit-obi kezelése néha érdekes. Nincs egy becsületes tárcsa, amit megtekerve az ember precizebben ráállítja az élességet a kívánt pontra.
A pavilon rúdja, hát az sajna ott volt, legfeljebb PS-ben kiveszem. De az is része a képnek.
Öröm ilyen értékelést olvasni, köszönöm, hogy megnézted és értékelted!
Jó vényeket neked is!

adott pontszám: 3
2006. szeptember 1. | 18:03 | noyoo

Ha majd megtanultad a ps-t, :DDDD akkor lesz alkalmad utólag kontrasztot adni a képnek, mert ez most elég szegényes fényű, tónustalan.
Addig is; ez egy remek beállítás, kár, hogy a könyökébe vágtál (talán az ujjak is jó lenne, ha meglennének, elvégre főszerplők a kalapkészítésben.)
A pillanatot nagyon jól kaptad el.

job1 válasza:
Köszi, hogy értékelted. Elsősorban arcot, gépet akartam egybe, később vettem észre, hogy könyök, ujjak lemaradtak. A kontrasztot szándékosan nem emeltem jobban, mert a főkalap bal része beégett volna. Hát, még sokat kell tanulnom a PS-en.

adott pontszám: 4
2006. szeptember 1. | 15:22 | dzsimbo

Jó repirtkép. A mester a szerszámával. Amire oda kell figyelni egy ilyen képnél, hogy nyugodtan menj közelebb, használj tágabb rekeszt, hogy kiemeld alanyodat a háttérből. A munkás ember a kezével dolgozik. Ezért az ujjait ne vágd le!
Ha ff-be teszel át egy képet, sokféleképpen megteheted, erről jelent is meg egy cikk itt a fotozz.hu-n. Olvasd el, mert tanulságos! Én ff-be általában a channer mixerrel viszek át képeket, ott beixeled a monochromot, és a színcsatornákat kb.így állítod be: R:kb.14% G:kb.63%, B: kb.23%, persze ez témától is függ!
Remélem tudtam segíteni! Jó fényeket!

job1 válasza:
Köszönöm a tanácsokat, elolvasom a cikket!

adott pontszám: 4
2006. szeptember 1. | 13:20 | szecsenyi

A kalapos :)

Vagány. Két megjegyzésem lenne a képhez. Egyrészt egy kicsit kissebb mélységélességgel csináltam volna, így méginkább kiemelkedett volna a képből az Úr, valamint a kép főszereplője, a varrógép. A másik az az, hogy elég rendesen levágtad az ujjvégeket. :)
de a kép önmagában szuper! ;)

Jó fotót! G!

job1 válasza:
Köszi, hogy megnézted! A rekesz állításával néha elvagyok, az analog technika jut mindig eszembe, nehéz az átállás, nem találom a kezelőszerveket, ezért még bakizok becsületesen:)

adott pontszám: 3
2006. augusztus 31. | 22:30 | capture the flag

helló
ami jó, az a kalap a kalapok előtt és a varrógép, mesélős környezet. ami nem jó, a szemkontaktus hiánya és a levágott ujjak. Normális esetben hanyagolható lenne, ha a pillantás vagy más elég intenzív lenne ahhoz, hogy elvigye a képet a hátán, de mivel kézművesről van szó, a kezeknek nagyobb szerepet kellene kapniuk. Ezért az sem hasznos hogy a varrógép kitakarja a másikat. Összességében ez sajnos csak a TV-riport werkfotója. Az már csak mellékes, hogy a sok fehér miatt jobban mutat a kép sötétebb háttér előtt, így inkább nagyban kell nézni.

písz

ctf

job1 válasza:
Hát igen, azok a kezek. Azt megtartottam volna én is. Gyakorlatilag ez egy ál-riport, mert a valódi az nem ekkor történt. Merengő, eltekintő arcot kértem tőle, szándékosan, sajnos csak ilyen lett.
A sörözésben, munkájában nagyszerű ember a mester, sajna modellnek meg nem a legjobb, de az emberségességéért tisztelgek ezzel a fotóval.
Köszi, hogy értékelted!