BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,28
KATEGÓRIA: tájkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. augusztus 22. 09:29
  • érzékenység: ISO160
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Tisza tó
Őszi "festmény" , 2004

Ez az első feltöltött képem. 2004-ben készült a régi gépemmel. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2006. augusztus 24. | 09:50 | Bet-C

Csak mert úgy tűnt, hogy az élesség a bal oldali csonakos vonalában a legjobb.
Szerintem minden gépen megéri játszani, még egy olyannal is, mint a Fuji.
Legalább is én egy hasonlóval próbálkozom...

Skoda_shut válasza:
O.K.
Nézd meg a többi képemet is van egy gyermek portrém feltéve, ahol ezt tudatosan alkalmaztam.
Üdv és köszi a hozzászólást!

2006. augusztus 23. | 17:24 | Bet-C

http://www.fotoartmagazin.hu/daf.php?id=1660
itt egy tömör fogalommeghatározást találsz

http://www.ozy.hu/fotozz/
itt pedig technikai tippeket találsz töbek között a mélyélesség állításról is

Azokat a cikkeket amiket én olvasgattam erről sajnos nem találom, pedig nagyon jól magyarázták el az ilyen "szakmai" fogalmakat.

Skoda_shut válasza:
Azt hiszem a mélységélességet mint fogalmat értem és használom is (nem a kompakt Fujimnál (a feltett kép ezzel készült), hanem 350Démnél)
Azért írtam mert a kép kapcsán nem értem hogy mire gondolsz hiszen itt elviekben minden éles (egyrészt a nagylátószög és kb. 150m távolság miatt, másrészt a kompakt gép miatt, amin az F értékekkel való bajódás csak játék egy tükörreflekszes géphez képest).
Ha meg arra gondoltál, hogy 150m-re valamit élességben ki kellett volna emelnem akkor meg mire gonoltál (egy fára a sokközül).

Köszönöm a weboldalakat azért ránézek.
Üdv

2006. augusztus 23. | 14:36 | Lopicigaspar40

Bocs most látom, hogy a gépeden a legkisebb érzékenység ISO 160, így az érzékenységre vonatkozó tanácsomat visszavonom.

Skoda_shut válasza:
Kár hogy mindenki pixel szinten nézi a képet és nem egészként.
Köszi a véleményt!

adott pontszám: 2,5
2006. augusztus 23. | 14:32 | Lopicigaspar40

Ne haragudj, de kicsit pixeles és kicsit semmitmondó lett ez a fotó, viszont a fák színe az nagyon tetszik. Én mondjuk alacsonyabb érzékenységgel dolgoznék pláne ilyen jó fényviszonyok között.

Skoda_shut válasza:
a gép adott volt és így az iso160 is.
köszi a véleményed

adott pontszám: 3
2006. augusztus 22. | 20:47 | Bet-C

A témaválasztás kellemes, de a kivitelezéssel nem vagyok kibékülve. Nekem jobban tetszene, ha kicsit többet mutatna a partból. Szerintem kicsit nagyobb mélyélességet is kíván.
Azt pedig, hogy zajos lett az ég szerintem inkább a gép okozza, mint a fotós, az én szememben nem von le a kép értékéből.

Skoda_shut válasza:
Köszi a hozzászólást és egyet is értek veled.
Szerettem volna a képet még jobban kivágni, hogy a partból többet lehessen látni, de a kép már így is elég pixeles volt.
Ezt a mélyélességes dolgot nem nagyon fogtam, de azért köszi.

adott pontszám: 3,5
2006. augusztus 22. | 20:44 | kaldi

Egy kis utómunkával sokkal többet kilehet hozni ebből a képből,ki is próbáltam 3 percig tartott,pedig nem vagyok PS-ben jártas.
Picit sötítettem levels-el,komtraszt,színtelítetség emelés,kisebbre méretezés,utóélesítés és végül keret,ami szerintem a tájképeket feldobhatja.
(ha gondolod elküldöm az eredményt)
Üdv.Kaldi

Skoda_shut válasza:
Az utómunkában sajnos nem vagyok otthon.
Kiváncsi vagyok, hogy mire jutottál!
Küld!
A színtelítettséget már feljebb húztam, s mivel láttam, hogy a kép egy kicsit elkent, ezért adtam a kép címének, hogy ...festmény.
Várom leveled!

adott pontszám: 3
2006. augusztus 22. | 11:53 | perdome

Kcsit ferde a horizont a vízpart miatt. Alulról és felülről én vágnék. A részletesség sajnos nem a legjobb, talán sokat kellett kivágni a képből ? Egy olyan téma nem ártana, ami megfogja a tekintetet, vagy polárszűrővel fel lehetett volna dobni a színeket, esetleg egy kis utómunkával belepiszkálni, mert így nem adja vissza jól az ottani hangulatot. Legalábbis nekem. Szóval számomra hiányos a kompozíció, de ne add fel, első képnek ez mindenképpen jó!

Skoda_shut válasza:
Köszi a hozzászólás (egy emberi szó a vélemények között)!
Egyet értek veled a vágással kapcsolatosan. A színeket már kiemeltem, de tovább már nem akartam így is a képminőség rovására ment (az eredeti egy picit fakóbb volt).
Köszi!

adott pontszám: 3,5
2006. augusztus 22. | 11:11 | Sánti

Maga a kép szép, és az elgondolás is tetszik. Bár nekem nem őszi hangulatot sugároz. Szépek a színek, és ahogy visszatükröződnek a fák a vízen.
Amin érdemes lenne legközelebb javítani: a vágás, hogy ne középen legyen elvágva, ill. a kompozicióval kicsit érdekesebbé tenni.
Figyelj a kép méretére, az is pontozható
További sok sikert, jó fényeket kívánok
S.

Skoda_shut válasza:
A szükebb kivágással egyet értek de szerintem a part nem nem középen vágja el a képet, mivel ott a tükörképe is (kb.: 1/3 szeli a horizont a képet)
Köszi a hozzászólást!

adott pontszám: 1
2006. augusztus 22. | 10:49 | TrinAlkazar

Kompozició: a horizont ketté vágja a képet, nem izgalmas sem a víz felszíne, sem az égbolt. A színek nem szépek, bár a kék és zöld jó lenne csak most itt nem sikerült. A kép maga is elég rossz minőségű. Nagyon látszik a képpen, hogy ez bizony 5megapixel alatt van. Nem szabad ilyennel tájat fotózni.

Skoda_shut válasza:
Légyszíves olvasd el mégegyszer amit leírtál!!!
Ha valakinek 3megára futotta, akkor 3megára futotta.
1 pont --- no komment

adott pontszám: 3
2006. augusztus 22. | 10:35 | George300D

Képminőség: alacsony felbontásban készült kép, magas érzékenység /iso/, digitális zoom használata. Ezek különkülön vagy kombinálva meghatározzák a képé rossz minőségét.
Kép szerkesztése: alul és felül sok érdektelen homogén felület amit lehetőség szerint vagy le kell hagyni vagy megtörni valamivel.
Erről a nézőpontból nehéz lett volna jó felvételt készíteni, de első fotónak jó, mert sokan megírják majd mit lehetne jobban csinálni!

Skoda_shut válasza:
Fuji5000
ISO160, mint legalacsonyabb ISO érték.
Digizoom nélkül, csak utólagos vágással.
Köszi, hogy nem írtad meg, hogy mit lehetne jobban csinálni!

adott pontszám: 4
2006. augusztus 22. | 10:34 | melis82

Szép helyszin, kellemes őszi szinek, viszont a kép minősége sokat ront rajta. Az ég zajos, a fák életlenek.

Skoda_shut válasza:
Köszi!
A választ lásd lent

adott pontszám: 3
2006. augusztus 22. | 10:08 | kadris

Eléggé zajos az ég, de nem is ez a bajom, hanem nekem túl frissen vibráló az egész! Az ősz a színekről szól de a meleg színekről, itt meg a kék mint hideg szín elviszi az egészet

Skoda_shut válasza:
Remélem nem nagyítóval nézted a képet zajosság miatt (ez egy zajos Fuji5000-el készült és a kép még ki is lett vágva).
Remélem ősszel nem tiltod meg az égnek hogy kék legyen (ilyen a természet).
Köszi a 3 pontot, kívánok sok hasonlót!

2006. augusztus 22. | 09:49 | lybra8

Mivel és is viszonylag új vagyok, és én sem örültem amikor az első fotómat lepontozták, nem adok pontot, mert nem adnék jót a következő okokból: túl kicsi a téma (horgász), nem tudom hogy a tömörítés vagy a gép miatt, de elég mosott a kép és ennek ellenére zajos is, nem tudom eldönteni hogy a víz volt a fontosabb vagy az ég. Nem szeretném elvenni a kedvedet, de ez van. Bocs!

Skoda_shut válasza:
A horgász nem volt téma (a táj részét képezte), max a képet néző tekintet rátévedve csodálkozhat el (jé egy pecás egy ladikban).

Köszi, hogy nem pontoztál!

adott pontszám: 4
2006. augusztus 22. | 09:41 | jordan9

Alul felűl vágnék belőlle és ugy jobban mutatna és kiemelné a partot.

Skoda_shut válasza:
Köszi!

Teljes mértékben egyet értek.