Szia!
Mikor megláttam ezt a képet, azt gondoltam, ilyen nincs is! Ez nem is ezen a Földön létezik, ahol mi élünk!
Annyira felkeltetted a képeiddel az érdeklődésem ez iránt a fantasztikus sziget irányába, hogy a következő lehetséges úticélként jelöltük meg a kedvesemmel. :)
Ezért aztán, ha nem gond, jövőre kérdeznék majd sokat!
Kellemes ünnepeket!
Krisztián
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. május 26. 09:18 - érzékenység: 100
- forrás: dia
- Készítés helye (ország): Madagaszkár
- Készítés helye: Morondava mellett
Az alkony különleges fényei nem csak a turistákat, a helyieket is odavonzzák esténként ezekhez a rendkivüli fákhoz, melyek szinte sehol máshol nem fordulnak elő a világon.
László2. válasza:
Kedves Krisztián, örülök, hogy ilyen hatással volt rád a kép, és természetesen várom kérdéseid, hogy mivel segíthetek a tervezett utad sikerében :-)
Rég nem jártam itt, közben már 2007 lett, így egyben Boldog Újévet is kivánok.
Érdekes fákat láthatunk, mivel nem hétköznapi a kompozició az ember sokáig nézegeti, de aztán észre venni egy két apró hibát. Érzésem szerint a baloldalon a törzs nagyon zavaró. Én bizony kihagytam volna. A másik gondom a gyermek, aki annyira sötét, hogy minden arc vonása eltünik. Érdemes lett volna vakuval deríteni, vagy megvárni mig elmegy. Összeségében gyönyörűek a színek az égbolt, és a látvány sem utolsó.
Sajnos nem tudom értékelni a helyi adottságokat, csak a fotót. A végeredményt nézzük, nem azt hogy mi miatt olyan amilyen. Nem elég hogy bumm berakok egy fát az előtérbe, a többit meg hátra és kész. Nüanszokon múlik, mint pl a sötét alakok. a jobb oldalon ücsörgő gyerek pl nagyon jó, de az első 2 valahogy szerencsétlenül vannak ott. Amit te okoskodásnak vélsz annak van alapja, csak éppen ha eleve felülről kezeled az embereket, nem is gondolod hogy lehet benne valami. 1: nem "pontosan az a hatás", mint ha ott állnék, mert: az emberi szem látószöge ennél jóval nagyobb. Ha a fa kinövi a képet, használj nagyobb látószöget. Ki beszél itt halszemről? legalább 7-8m van a fák között. Tehát ez az érvelésed nem jó. 2. Ha elolvastad volna amit írtam, láthatnád hogy javaslatot tettem az előtérben lévő fatörzs jobb kompozíciós elrendezésére. Ne azon lovagolj ami már túl van tárgyalva. Alap, hogy a feléd néző oldal, legyen az bármi, fotómodell arca vagy fatörzs, ne legyen árnyékos. Képzeld el hogy az első jobboldali fa van az előtérben. Szerintem sokkal jobb lenne. De mindegy, ha neked így tökéletes, akkor jó, én csak elmondtam a szubjektív véleményemet, és nem bírom amikor hülyének néznek és lekezelnek. Erről ennyit. Üdv
Sokkal egyszerűbben: hátrébb mész hogy az egész benne legyen, vagy előrébb, hogy ne legyen benne. Ha meg ez a törzs a a főtéma, akkor miért van benne a gyerek feje? (ráadásul teljesen fekete: egy kis derítést kaphatott volna) egyébként, ha egy jobb oldali fa lenne előtérben, akkor a törzs megvilágított oldala "nézne" a képbe, hiszen ott van a fény, azon van mit nézni, nem az árnyékon. Úgy talán úgykevésbé érezném nem odavalónak.
Nem isten, hanem a kritikák fognak megmenteni. Az ötösökből nem tanul az ember. Örülni kell a 4.2-nek, hiszen már a 4-es is: "jó,egyedi,apró hibával" :) Üdv
László2. válasza:
A pontok kezdetben még okoztak némi bosszuságot, ma már szavamra mondom, egyáltalán nem érdekel. Viszont a felesleges okoskodások változatlanul bosszantanak, főleg, amikor olyan javaslatokat tartalmaznak, hogy ide vagy oda kellett volna állnom, holott az illetőnek halvány elképzelése sincs a helyi adottságokról, lehetőségekről, és még a logikus gondolkodásra sem veszi a fáradtságot. Ugyebár, ha közelebb megyek, és kimarad az előtérben lévő fa, akkor a következő fogja "kinőni a képet, és így tovább. De minek is maradna ki, mikor direkt került bele! Ha csak ez a fa lenne a képben, akkor nyílván senki sem tudná kitalálni, milyen is teljességében, és mi a fenének tettem oda, de így van egy pár példány a képen, amely alapján már mindenki érzékeli, hogy ez egy azok közül, csak közelebbről. Pontosan az a hatás, mintha ott állnál, mert természetesen akkor sem látod a koronát, ha előre nézel. A "sötét alakok" pedig hangulati elemek, vannak, de nem ők a főtéma, és ezért jó, hogy nincsenek derítve. A legnagyobb festők képein (természetesen nem magam akarom hozzájuk hasonlítani) is megfigyelhetsz hasonló hatásokat, hogy lényegtelen mellékszereplőket sötétben hagynak, pedig akár oda sem kellett volna festeni ezen az alapon. Szívesen átgondolnék értelmes kritikát, de megbocsáss, ezt nem sorolom közéjük. Azért persze nincs harag, ahogy a fotókban lehet hiba, úgy a kritikákban is..
László2. válasza:
Sebaj, majd legközelebb. A pontok nem különösebben izgatnak, csak a logikát nem értettem.
Hát itten nyugodtan vádolhatnak durva elfogultsággal én egyszerűen imádom a baobab fákat és ez még egy elég jó fotó is hozzá! Ide én is szeretnék eljutni! Na ja a naplemente színei egész varázslatossá teszi a tájat!
László2. válasza:
Örülök, hogy tetszik, de nem értem elfogultságod és az indoklás nélküli lepontozás közötti összefüggést. Ha 5-nél kevesebbet adsz egy képre azt indokolni kell, különben ha észreveszi az admin, akkor tőled von le kreditet! Jelen esetben semmit nem számít, hogy kevesebbet adtál, mint a kép már meglévő átlaga, mert a mindenkori átlagot súlyozva számítja a gép és neked mint kezdőnek (ezen a rovaton) még nem igazán van "súlyod". Erre azonban figyelj máskor.
Gyönyörű helyszín, az alkonyi fény külön saokt dob rajta, azonban állítva szerintem több dolog fért volna el rajta, és nem érezném feleslegesnek a jobb oldalon picit a teret. De ettől függetlenül szép.
László2. válasza:
Szerintem így néz ki jobban, de ez ízlés dolga. A fél pontot kicsit sokalom ezért, de te tudod.. Kösz, hogy benéztél.
Mintga csak egy fotóalbumból lenne kivágva...Ez azt hiszem elmond minden pozitívumot. Viszont az előtérben lévő fa koronája csúnyán lemaradt! És egyapróság, de ha ilyen helyeken járkál az ember érdemes lehet kipróbálni: egy szürkeszűrővel hosszú záridővel "eltüntetni" a járókelőket. Amúgy szép kép!
László2. válasza:
Az ilyen kritikáktól ments meg ó istenem!
Mégis, hogy gondolod a kompoziciót, hogy a teljes fa benne legyen? Halszemoptikával, szép gömbölyű ivben összeboruló fákkal?
Irígyelem a fotó készítőjét, nagyon szép helyen járt. Engem egyedül a baloldali fatörzs zavar kicsit. Nem tudom kicsit hátrább lehetett volna-e menni. Ezek tényleg különleges fák.
László2. válasza:
Ugyan miért zavar, hisz ezekről a fákról szól a kép...
László2. válasza:
Köszönöm, örülök hogy tetszik, végülis ez a célom, hogy olyan dolgokat mutassak be másoknak, ami valami információt is közöl, azontúl, hogy (szerintem) szép is.
Eszméletlen milyen hangulata lehetett ennek élőben.
Tisztára olyan mintha az Óriások földjére tévedt volna egy-két ember. Nekem nagyon tetszenek a naplementés fényei a képednek. Amit sajnálok, hogy árnyékban van az első két "törpe".
De ezt elnézzük, mert mutattál egy olyan nem hétköznapi képet, amit szívesen feldolgoznék egy digit illusztrációba:-) - De nem!
Szia.
László2. válasza:
Köszönöm.
Nem a "törpéken" van a hangsúly, hanem a "Góliátokon" (itt legalábbis :))
László2. válasza:
kösz
Tenyleg gyonyoruek a szinek es nagyon szepek a fak, ilyen szempontbol 5os, de nekem se a vagas se az eloterben levo 2 turista derekbavagva nem teccik. A ket turista nagyon nem szerencses ott, foleg igy vagva, ha mar ottvannak akkor lentebbrol nezve, es legalab derekig benhagyva oket orvosolhato lenne, sajnos ez olyan kezbol lott lett. A masik a bla oldali torzs. Ket variacio jobban teccett volna, vagy nincs benne, de ez nem olyan jo, masik ha balrabb tetted volna, kerektre netan, mert igy a mellette levo korona es ur, nem mutat sokat, nem is lenyeges, igy zavaro.
Gratulalok hogy eljuthattal egy ilyen szep helyre.
Xray
László2. válasza:
Hát akkor nézzük sorjában:
Az előtérben két helybéli iskolás látszik, nem turisták. Az egyetlen turista a fehér pólós, hátizsákos, háttal álló lány, de ő sem túl kirívó. Nem kézből löttem, hanem állványról, mert a nap már az utolsó sugarakat lőtte el a felhők mögül, és az egész jelenség percekig tartott. A baloldali fa az, amit nem akartam hosszában is elvágni, mert akkor az oldalíve elveszik, és ehhez képest a balról belógó ágak csak érzékeltetik, hogy még arra is van fa.. Az elöl álló gyerekek, így sötéten, derítés nélkül, csak hangulati elemek a képben, kivehetőek, de nem zavarják a kompozicíót. Alulról fotózva feleslegesen hangsúlyosak lennének, és felborítanák a kompoziciót. Gyakorlatilag tehát egyetlen megjegyzéseddel sem értek egyet, de tekintve hogy vetted a fáradtságot - amiért köszönet -, én is vettem, hogy részletesen indokoljam. Köszönöm.
A téma nem mindennapi, ritkán látok ilyen képet, teljesen elbűvöl ez a vidék, hála a jól elkészített remekül komponált fotónak, ami, hihetetlen mesés színekben pompázik. Teljesen elvarázsol. GRATULA!
László2. válasza:
Köszönöm, örülök, hogy tetszik.
jól sikerült természetfotó, szépek a fények, sikerült a kompozició, a felhők egyensúlyban tartják a képet.Szép munka!
László2. válasza:
Köszönöm, örülök, hogy tetszik.
Nem pontozom képedet, mert gyönyörű a hely, lenyűgöznek a fák és a közöttük átszivárgó fények, de az emberekre nem figyeltél, mintha ott sem lettek volna. Szerintem deríteni kellett volna az első két alak miatt és a kettévágással sem vagyok kibékülve. Ennek ellenére rendkívüli hely, nem meglepő, hogy magával ragadott.
Üdv T
László2. válasza:
Kösz, bár nem értünk egyet.
Aszta!Én kiretusáltam volna az embereket úgy szebb tájkép lett volna! Lenyűgözőek ezek a fák...ja és a te tudásod! Remek színek és remek pillanat!Kár hogy a legközelebbi fa le van vágva és hogy zajos az ég! tetszik!További jó munkát!
GRAT
László2. válasza:
Kösz, de én nem szeretem a túl 'steril' felvételeket. Szerintem az emberek nem zavaróak a tájban.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.