BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,41
KATEGÓRIA: tájkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. április 21. 17:19
  • objektív: Nikkor AF-S 18-70mm/F3.5-4.5G ED DX
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Szentendre
A Duna...

...vízállás jelentése: Szentendrénél 7m 52cm alcím: Ez is az árvíz! (Sajnos tömörítés,zaj, meg miegyéb baj amit írtok. Közepesben nézzétek.) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2006. április 27. | 13:43 | EMZEPERIKSZ

Tömörítés: PS javasolt, először mindent csinálj meg a képpel amit akartál: keret, kontraszt, bármi, majd LEGVÉGÜL a kettős köbös (bicubic) tömörítéssel méretezd le. Itt a legtisztább megadni a méretet pixelben, pl. 1200x640 (?), kiválasztani a kettős köböst és így lefuttatni. Majd mentés másként: felajánlja a mentés módját: optimalizált, stb stb, lehet állítani a minőséget megint, ha a méretnél még nem fértél bele. Ha tologatod a csúszkát, kiírja alul a méretet, be lehet lőni a 300 megát.

Windows fotóvalamit ne használj, azzal én sokat szívtam, eszi a képet.

b.karesz válasza:
Köszi nagyon, remélem sikeres leszek.

adott pontszám: 3,5
2006. április 24. | 10:18 | blzoly

Kissé lapos a kép kontrasztja,zajos az ég,és a horizont is kerülhetett volna lejjeb.Talán egy fekvő formátomú kép a partról jobban belezoomolva érdekesebb lenne,jobban kiemelné a szép felhőket.

b.karesz válasza:
Köszi, az értékelést. Hasonlókat írtál, mint mások. Lásd alább, a hozzászólásaimmal együtt. Üdv.

adott pontszám: 3
2006. április 22. | 19:12 | astryd

Nem is tudom...
Egyrészt nagyon szemcsés, alacsonyabb ISOval kellett volna. A másik, hogy nagyon csak a kép közepén van a téma, én sokkal inkább a horizontális kompozíciót választottam volna.
viszont az alacsony felhő nagyon szuper, először mikor ránéztem mintha havas hegycsúcsok lennének a háttérben... :)

b.karesz válasza:
Köszi, hogy értékelted. Az álló-fekvő formátum kérdéséről olvashatsz alább.

adott pontszám: 3
2006. április 21. | 21:14 | EMZEPERIKSZ

Tudatos, kreatív, de a középre tett szimmetriával, a vágással, és sajnos a tömörítési hibákkal stb sajnos ezen még lehet javítani. Sok a víz és az ég, egy fa tükörképe pl. harmadba kitéve többet mondhatna. Tömörítésre mit használsz? A Nikon önmagában nem ilyen zajos...itt az ég erősen az lett.

b.karesz válasza:
Köszi az értékelést. A képméretének kicsinyítésénél történt a képzaj. Hogyan lehet ezt kiküszöbölni, nem bánnám, ha tudnál hasznos tanácsot erre. ... Ez a kép eredetiben 1400x2200 méretű volt. (Korábban ennél még nagyobb méretben készítetem a fotókat!)Mégkisebb méretben készítsen ezután a képeket, vagy lehet úgy kicsinyíteni a kép méretét, hogy ne legyen zajos? ...

2006. április 21. | 21:10 | Tóthné Tihanyi Szilvia

Most, ahogy olvastam a kritikákat néztem meg csak nagyban képed (az előbb elfelejtettem)
Szerintem neked is a kép méretének kicsinyítésénél történhetett a képzaj, mint nálam!
Én a "csábító" nevezetü portrét tettem fel az internetre és emiatt kikaptam egy kicsit a véleményezőktől, de sebaj, legközelebb megpróbálom máshogy lekicsinyíteni a 3 megás képeket!
Szilvi

b.karesz válasza:
Igen, a kép méretének kicsinyitésénél történt a képzaj. Hogyan lehet ezt kiküszöbölni, ha többet megtudsz a dologról tájékoztass légyszí. Köszi.

adott pontszám: 5
2006. április 21. | 21:05 | Tóthné Tihanyi Szilvia

Nagyon szépen megkomponáltad a tükröződést, szép a kép színvilága is, igazából nem értem mért pontozták le..
Talán érdemes lett volna nem állóba, hanem fekvőbe komponálni, hogy ne legyen sok az égből és többet mutatni a tájból (bár a felhők fodrózódása is nagyon érdekes!)
Én minden esetre gratulálok Neked!

b.karesz válasza:
Örülök, hogy tetszik!:-) Köszi, hogy értékelted is.

2006. április 21. | 20:39 | Amuro Ray

Először a szűk vágás tűnt fel,amivel egyetértek. Kicsiben sokkal szebb,mint nagyban. Nagyban túl zajos szerintem. Felűlről egy kicsit még vághattad volna,mert nincs középen a part...

b.karesz válasza:
Örülök, hogy kitartasz a véleményed mellett, nem változtatod azt meg!:-))) Én pedig nem ismételném magam!...:-)))

adott pontszám: 4
2006. április 21. | 20:37 | Amuro Ray

Először a szűk vágás tűnt fel,amivel egyetértek. Kicsiben sokkal szebb,mint nagyban. Nagyban túl zajos szerintem. Felűlről egy kicsit még vághattad volna,mert nincs középen a part...

b.karesz válasza:
Egyetértek, mert végre valaki aki egyetért a szűk vágással,de abban is egyetértek, hogy kicsiben sokal szebb, és talán azzal is (így utólag), hogy felülről is vághattam volna többet. Köszi értékelésedet.

adott pontszám: 4
2006. április 21. | 20:15 | dzsebibá

Valóban van benne képzaj. Ha a tömörítéstől van, akkor csak technikai kérdés, hogy elkerüld. A beállítás azonban a "fotóson" múlik. Ferde a horizont és vagy lejjeb (aranymetszés) vagy feljebb (szimmetria) kéne, hogy a kép nyugodtabb, szebb legyen. Nem tudom, miért álló a formátum, de a jobb oldali bokros facsoportot nagyon elvágtad így.

b.karesz válasza:
Köszönöm értékelésedet.

adott pontszám: 4
2006. április 21. | 19:44 | pingala

tetszik a kep csak a vagasa nem tetszik, egy kicsit szelesebb lehetett volna es kozepre helyezni a horizontot igy szep tukorkepet kaptal volna

b.karesz válasza:
Köszi,majd ha lesz sok kreditem:-) a fekvő formátumot, és horizont középen változatot is kipróbálom, mert készült fekvő formátum is. Úgy gondoltam az álló változat érdekes lehet, mert ez a kép túl "szép" ahhoz, hogy a "csúnya" árvízről szóljon. Még1szer köszi. Üdv.

adott pontszám: 3
2006. április 21. | 19:15 | B.Szabee

A tömörítéssel, zajjal, miegyéb bajjal nem kívánok foglalkozni, de a szerkesztéssel igen.
Ha már ilyen remek tükröződő felülettel volt dolgold, átgondolhattad volna alaposan a horizont elhelyezését. Egy magasabbra helyezett horizonttal, a felhök víztükörben való bemutatásával lényegesen jobban megragadhattad volna a táj mondanivalóját.
Amúgy az álló képformátum választását sem tartom indokoltnak ez esetben, egy fekvő kép lényegretörőbb lehetne. A tájképkategóriában a kompozíció meglehetősen nagy figyelmet igényel, érdemes kicsit olvasgatni a témát illetően. A N.G. fotóiskola Tájak és képek című része sokat foglalkozik a témával. És a Digitális fotózás műhelytitkai sorozatokban is jó ötletek vannak.

b.karesz válasza:
Köszi, hogy értékelted. Álló, fekvő formátum kérdéskört lásd alább.

adott pontszám: 4
2006. április 21. | 18:58 | sirbarnabas

Heló!

Tulajdonképpen a kép az jó, szép a tükröződés, csak az a bajom vele, hogy nem igazán az árvízről szól, jobb lett volna fektetni úgy gondolom, mert úgy többet mutatsz a vízből, mert most az ég dominál.
A tömörítésnél/méretezésnél nekem is mindig romlik a minőség, úgyhogy azt nem is igatán veszem számításba.

Üdv:

Barni

b.karesz válasza:
Köszi az értékelést! ... a vélemények sorát olvasva, szerintem át fogom írni a címet. Mert nem igazán az árvízről akar szólni a kép, ezért e cím. De úgy látszik, mégsem fejezi ki eléggé.

adott pontszám: 4,4
2006. április 21. | 18:29 | joevlad

Nézegetem egy jó edeje ezt a képet, szerintem szép tűeles, kellemes színekkel. De fekvő formátumban talán jobb lenne, mert a lényegi rész igen pici a kép többi részéhez képest.

b.karesz válasza:
Köszi az értékelést. Készült fekvő is. Gondoltam az álló érdekesebb, mivel úgysem a rettenetes árvízet akartam itt bemutatni.

adott pontszám: 4
2006. április 21. | 18:02 | melis82

Szépek a szinek, nagyon jó a tükröződés, a kompoziciót viszont nem igazán értem, kár hogy kétoldalt belevágtál a fákba, és inkább el tudnám képzelni álló formátumban

b.karesz válasza:
Nem inkább FEKVŐ formátumban?!:-) ... Igen, másnak sem tetszik a formátum, lehet, rossz választás volt, mert készült fekvő is. Köszi az értékelést.

adott pontszám: 4
2006. április 21. | 17:45 | Lacco

Szép a kép,de szerencsésebb lett volna,ha inkább panorámásra vágod,talán többet látnánk az árvizböl.

b.karesz válasza:
Lehet. Más is írta, hogy nem igazi az álló formátum. Viszont ez a fotó nem igazán az árvízről, pontosabban nem a félelmetes árvízről akar szólni. Inkább arról, hogy az árvíz lehet szép is, még akkor is, ha egyébként félemetes. Köszönöm, hogy értékelted.

adott pontszám: 4
2006. április 21. | 17:38 | z62

Ez már túl szép , hogy árvíz legyen! Nekem túl hosszú a vágás. A középen látható fehér felhő adja a hangsúlyt .Az általad említett minőségbeli problémáktól eltekintve nívós .

b.karesz válasza:
Köszi az értékelést! Igen túl szép, hogy árvíz legyen, ezért az a cím ami. Van mikor az áradó folyó is szép, amellett, hogy félelmetes, mert veszélyt is jelent. Túl hosszú a vágás? Ezt nem értem. Nem inkább túl keskeny? Gondolom ez utóbbiról lehet szó. Vagyis valószínüleg neked sem tetszik az álló formátum. Köszi.

adott pontszám: 3
2006. április 21. | 17:28 | smok

Ügyesen észrevetted a tükröződést. Szépek ezek a bárányfelhők. Viszont nekem felül és alul túl sok az üres rész.

b.karesz válasza:
Készült fekvő kép is, gondoltam ez az álló érdekesebb lehet. Lehet, tévedtem. Köszi az értékelést.