BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,17
KATEGÓRIA: tájkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. március 27. 22:34
  • Készítés helye (ország): Ausztria
  • Készítés helye: Axamer Lizum
Közel

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2006. október 27. | 21:56 | natek

Hmmm mennyi szoveg folyt itt rola - én buszke lennék, ha a kollekciomban lenne. Specialis eset vagyok, imadom a Napot fotozni:)

mihbal válasza:
Köszi.

adott pontszám: 5
2006. április 2. | 10:55 | Carramba

Az 'Alive' c. filmre emlékeztet ez a kép - egyedi hangulata van.

mihbal válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 4
2006. március 28. | 19:04 | Asherine

Nagyon tetszik a beállítás és a színek is. Kár, hogy beégett a Nap. A hegyek is lehetnének egy hajszálnyit világosabbak, de nincs más kifogásolnivalóm. Csak így tovább!!! :)

mihbal válasza:
Kössz.

2006. március 28. | 11:24 | tsomorjai

Ahogy látom nemcsak én nem tudtam eldönteni, hogy meg akarod-e mutatni a keresztet, vagy csak a sziluettet. Ha az utóbbi, akkor visszavonom a megvilágításos megjegyzést...

adott pontszám: 4
2006. március 28. | 11:06 | tsomorjai

A téma beállítása egész jó. Engem kicsit megzavart a kereszt jobb aljánál kikandikáló sípálya jelző tábla. Talán lehetett volna olyan szögből csinálni, hogy az ne kerüljön bele.
Még a megvilágításban látok hiányosságot. A távolságot nem igazán tudom megbecsülni, de szerintem egy ilyen ultrakompaktnak a vakujába is belefért volna. A kereszt valós méreteinek eltitkolása nem tudom szándékos volt-e, de igen jól sikerült. Rá kellett keresnem a weben, hogy megnézzem mekkora is egy emberhez képest :-)

mihbal válasza:
Kössz a véleményed.

2006. március 28. | 08:18 | kacsorp

szerintem semmi gáz a beégéssel, nem kell egyből ezért a szóért rohanni, ha fehér foltot látunk a képen. A szerkesztéssel nem vagyok kibékülve. Kicsit jobbra lépve a kereszt kissé balra tolódott volna és talán nagyobb látószöggel - ha volt még - lehetett volna fotózni. Nem előnyös az össze-vissza letaposott hó az előtérben. Nekem is volt egy hasonló kísérletem, ha gondolod nézdmeg a galériámban.

Üdv:kp

mihbal válasza:
Kössz.

adott pontszám: 3
2006. március 28. | 08:08 | Yoachim

A helyszín szerintem remek, a téma megint csak az. Szerintem a telibe fotózozz nap nagyon előnytelen. Kiegyenlítetlenné teszi a expót és fakóvá a színeket. A keresztet itt csak max sziluettként lehet abrázolni, mert elvesznek róla mindenképpen a részletek. A WB is elcsúszott sajnos, Szerintem egy a keresztre merőleges jobbról vagy balról érkező fényekkel/napállással meg lehet oldani tökéletesen. Egy UV vagy Polárszűrő előnyős lenne véleményem szerint.

mihbal válasza:
Kössz.

2006. március 28. | 07:15 | ygan77

Csak annyit a többi hozzászóláshoz, hogy a beégés nem mindíg hiba, itt szerintem nem. Nézzük mit adna a képhez egy sárga színü nap.
Semmit, sőt átmenne sima napba teljesen fölöslegesen. A Nap egyvonalban a kereszttel túl középre esne, távolabb pedig elszakadna a kompozíciótól.
Jó dolog az aranymetszés, de nem szabad vonalzóval mérni. Valóban nem valami érdekes lenne középen, de ez nincs középen és nem nyomja el a széleket. Se oldalt se fent se lent. Vannak szabályok, amiket be kell tartani és vannak amiket nem feltétlenül.
Egyetértek grosz-al.

mihbal válasza:
Köszönöm.

adott pontszám: 5
2006. március 28. | 07:02 | ygan77

Szerintem ez a kép többet ér egy 3-asnál, többszörös jelentést is hordoz és érthető, tiszta és világos. Lent sötét és fel a kereszten át a világosba majd a teljes fénybe. Technikailag sem igazán lehet belekötni (talán az ég ici-picit zajos, de nem zavaró). A szerkesztés sem unalmas, mindennek megvan a helye. És a háttér is megfelelő: nem túl hangsúlyos, de pont megfelelő színeket ad az összképhez. Kiváncsi lennék mit jelent a felirat a kereszten! Cím szintén jól eltalált.
Gratulálok szép megvalósítás!

mihbal válasza:
Köszönöm.

adott pontszám: 2
2006. március 28. | 01:49 | _Pogány_

S távol. A jótól mindenképp. Az alsó sötétbe boruló hótömeg felesleges a képen. A nap törése a lencsében, ami létrehozta a színes foltokat, megint csak nem szerencsés ez esetben. Sőt, még inkább leblendéztem volna, hogy egy erősebb csillag legyen a napból. Szerkesztésileg a napot valahogy a keresztbe komponáltam volna, vagy akár a kereszt mögé.

mihbal válasza:
Húzd ki a pontot.

2006. március 28. | 01:06 | grosz

Namármost, ebbôl a (-z aranymetszés-) szempontból alulról még vágni kéne vagy másfél centit. Lehet, jobb is lenne tôle.

Ne mérjük már viszont a képeket a steril matek szerint (fôleg, aki nem tudja, mirôl beszél - tisztelet a remélem elég gyakori kivételnek).

Ismét gratulálok a készítônek: ne hagyd magad, Mihbal, az igazság nálad van!

mihbal válasza:
Köszönöm.

2006. március 28. | 00:50 | grosz

De talán jobb, ha saját magam vállalkozom erre...

Az aranymetszés arról szól, hogy egy hosszúságot úgy osztunk kétfelé, hogy az egész aránya a hosszabbik részhez egyenlô a hosszabbik rész arányával a rövidebbikhez.

Eszerint az eléggé kicsi egész számok körében körülbelül az aranymetszés szerinti arányokat mutat a 8-5-3 számhármas:

8/5 = 1,6
5/3 = 1,666....

Eredetileg Polükleitosz görög szobrász határozta meg az aranymetszés szabályait, méghozzá a 3-5-8-13-21-34 számsorozattal, amely valahogyan az emberi test arányaiból indult ki. A részleteket nem ismerem, de szerintem már most is túl magasra repültünk...

Ennyit mára a tudomány és a technika "újdonságaiból".

Üssetek kékre, ha nem volt hasznotokra :)

mihbal válasza:
Köszönöm a tudományos megalapozást!

2006. március 28. | 00:29 | grosz

Az aranymetszésre már sokan hivatkoztak, nem csak ezzel a képpel kapcsolatban. Kíváncsi lennék, valaki meg tudja-e mondani pontosan mit is jelent eredetileg? Szerintem nagyon kevesen!

adott pontszám: 3,8
2006. március 28. | 00:17 | nerati

no igen. ellenfényes téma ultrakompaktal. én is ezzel a problémával küszködök. a témaérzéked túlnőtte ezt a gépet, mer ez egy nagyon király káp lenne, ha nem égett volna be a nap és nem lenne a lilás tükröződés az obin. kár érte, nekem is ilyenekre sikerülnek a hasonló témáim (azokat is sajnálom :)

mihbal válasza:
Kössz.

2006. március 27. | 23:44 | Dió83

Egyrészt próbáljon meg vki olyan képet csinálni, ahol ilyen körülmények között a nap egy cseppet sem ég ki, és minden máshol rendben lesz a kép fényessége, másrészt nem értem h állhat 3,55ön a kép, amikor csak egy 3mas, viszotn egy rakás 4es 5ös szavazat érkezett rá. Milyen átlagot számolnak ezek??

mihbal válasza:
Azt én is szeretném tudni...

adott pontszám: 4,5
2006. március 27. | 23:42 | Dió83

Nem látok rajta orbitális hibákat amiért ilyen alacsony átlagot érdemelne, a téma is elég jó, nekem tetszik. Amit talán máshogy csináltam volna: egy kicsit jobbra kilpépve elérhető, hogy a kereszt jobbra, a nap meg balrább legyen, és így jobban kerül kitöltésre a felső rész. De ez csak egy nézőpont.

mihbal válasza:
Kössz.

2006. március 27. | 23:28 | istone

De akkor nézd meg kik azok, akiknek tetszik a képed... Nem bántani akarom őket, de 2-3 képet töltöttek fel eddig, azok is olyanok, amilyenek. Én tényleg csak segíteni szerettem volna a tanácsaimmal....
De végül is nekem mindegy..... többet nem foglalkozok ezzel a képpel.

mihbal válasza:
Jól van na, ne haragudj már. Kössz a tanácsaidat, majd megnézem a képeidet hátha tanulok belőlük. Üdv.

2006. március 27. | 23:24 | mcdirect

Hangulatban lenyügőz, színekben közel áll, kompozícióban nem rossz. Vallási töltettel rendelkezik? Szép fotó.

mihbal válasza:
Nem szántam neki vallási töltetetet.

adott pontszám: 4,3
2006. március 27. | 23:19 | Robert_X

Szerintem ez a kép többet ér, mint a jelenlegi pontja. Mégha a horizont az aranymetszés szabályát nem is követi, szerintem érdekes színvilágú, jó minőségű, hangulatos kép. Engem talán az előtérben lévő sötét rész az, ami kissé zavar. Gondolom több, különböző expós képből lett összerakva, nem?
Üdv.
Robi

mihbal válasza:
Nem ez egyetlen kép, ezért nagyon nehéz a fényviszonyok jó beállítása az egész képen.

adott pontszám: 5
2006. március 27. | 23:18 | suttercane

Nagyon tetszik a napfény, a fekete kereszt és a hó kontrasztja. Én talán más szögből fényképeztem volna, de ez már szubjektív és nem ront az értékelésen. Gratula hozzá!

mihbal válasza:
Kössz.

adott pontszám: 5
2006. március 27. | 23:18 | grosz

Nekem nagyon..

Tekintve, hogy ilyen súlyos ellenfényben készült, a hó és a háttérhegy színét nem merném megkifogásolni. Kíváncsi lennék, hányan tudnák utánad csinálni!

A nap beégett mint azállat. És ez pontosan így van jól. Ezen a fotón egy sárga napkorong súlyos büntetést vonna maga után (legalábbis sok sörödbe kerülne, ha én lennék a bíró).

Gratulálok, különösen a kifejezô címhez!

mihbal válasza:
Nagyon köszönöm!

2006. március 27. | 23:17 | istone

Nem azért húztam le mert gonosz vagyok, hanem mert azt szeretném, legközelebb figyelj (!!!) ezekre a hibákra és szeretnék a következő képedre örömmel 5-öst adni. Oké? ;)

mihbal válasza:
Másoknak is, nekem is így tetszik ahogy van, nézdd csak meg! Ami neked hiba az másoknak erény, ezért kérlek húzd ki a pontod. Köszönöm.

adott pontszám: 3
2006. március 27. | 23:10 | istone

A kép téméját jól észrevetted, de sajna a megvalósítás nem lett tökéletes...
Először is a nap zörnyen kiégett... csak egy nagy fehér lyuk... A kereszt ezzel szemben ha sziluett elemnek szántad akkor nem elég sötét.... vagy legyen jól megvilágított, vagy legyen sziluett, azaz teljesen fekete, csak a formája emelje a kép haguatát.
A kompozíció sem túl szerencsés, ahogy a kereszt kifelé fordul a képből... vagy jobboldalra kellett volna szerkesztened, vagy a másik irányba kellene fordulnia...
Ami viszont nagyon tetszik, a táj, az ég kékje...

mihbal válasza:
Jól lehúztad...de azért Köszi!

adott pontszám: 5
2006. március 27. | 22:43 | brok

Nem találok rajta kivetnivalót, biztos vagyok benne hogy azért olyan amilen, mert Te úgy akartad. Gratula!

mihbal válasza:
Köszönöm szépen!