- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA distant.gates (3,47)
összesen: 130 darab
Csak egyszerűen (4,53)
Szia!
Csak így egyszerűen - kellemes látvány.
Az ff leegyszerűsíti, ám vélhetőleg színesben is mutatós.
A szerkesztési módozatnál érzek némi zavart.
A bájos arc, és átható pillantás a nagyobb tér felé gravitál, ám valahogy ezen arányok között mégsem látom teljesnek a végeredményt.
A szép portré arcok önmagukért beszélnek, de számomra hiányjelet villant a hölgy teteje, és valamennyi a nyak vonalából.
A fa törzse, bár a kéreg kontrasztok alig érzékelhetők, pláne a modell arcához képest, mégis csak többnek hat a kelleténél.
A mosódó háttér sötétebb tónusai kissé haloványabbá lágyítva talán jobban érvényesítenék a sapka, és a leomló haj sötétebb keretében - diszkréten - ragyogó arcot.
Üdv! - dg -
Csak így egyszerűen - kellemes látvány.
Az ff leegyszerűsíti, ám vélhetőleg színesben is mutatós.
A szerkesztési módozatnál érzek némi zavart.
A bájos arc, és átható pillantás a nagyobb tér felé gravitál, ám valahogy ezen arányok között mégsem látom teljesnek a végeredményt.
A szép portré arcok önmagukért beszélnek, de számomra hiányjelet villant a hölgy teteje, és valamennyi a nyak vonalából.
A fa törzse, bár a kéreg kontrasztok alig érzékelhetők, pláne a modell arcához képest, mégis csak többnek hat a kelleténél.
A mosódó háttér sötétebb tónusai kissé haloványabbá lágyítva talán jobban érvényesítenék a sapka, és a leomló haj sötétebb keretében - diszkréten - ragyogó arcot.
Üdv! - dg -
A képre adott pontszám: 4
DE...OR (4,76)
Szia!
Érdekes aspektust választottál.
Kevesek jöttek volna rá, hogy a képeden a Chuck Norris látható. :)
Én (is) sok képet lőttem róla, míg el nem készült. :)
A centrális szerkesztéssel általában nincs bajom, hisz vannak esetek, amikor ily módon tud kompakt lenni egy téma.
A Te esetedben viszont előnyösebbnek gondolnám az aszimetria felé tolódást.
A markáns, álló tengely mellől induló vonal távolodó íve némiképp enyhít a közömbös, de meghatározó sötétebb tömegen, ám akkora súllyal nem jelentkezik, hogy kompenzáljon.
A támok távolodó kontúrjai, mint az ff kompozíciód világosabb kontrasztja homogénebbé vált a két oldalt felbukkanó tájjal, mint ideális lenne.
A DE OR viszont ott van, ám ebben a közegben talán más fényviszonyok között még jobban ott lehetne.
Összességében érdekes képet készítettél, ami így ff-ben megalkotva, nagyobb kontrasztal több is lehetne (az) érdekesnél.
Az alapötlet viszont megérdemel 1 kreditet. :)
Üdv! - dg -
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Érdekes aspektust választottál.
Kevesek jöttek volna rá, hogy a képeden a Chuck Norris látható. :)
Én (is) sok képet lőttem róla, míg el nem készült. :)
A centrális szerkesztéssel általában nincs bajom, hisz vannak esetek, amikor ily módon tud kompakt lenni egy téma.
A Te esetedben viszont előnyösebbnek gondolnám az aszimetria felé tolódást.
A markáns, álló tengely mellől induló vonal távolodó íve némiképp enyhít a közömbös, de meghatározó sötétebb tömegen, ám akkora súllyal nem jelentkezik, hogy kompenzáljon.
A támok távolodó kontúrjai, mint az ff kompozíciód világosabb kontrasztja homogénebbé vált a két oldalt felbukkanó tájjal, mint ideális lenne.
A DE OR viszont ott van, ám ebben a közegben talán más fényviszonyok között még jobban ott lehetne.
Összességében érdekes képet készítettél, ami így ff-ben megalkotva, nagyobb kontrasztal több is lehetne (az) érdekesnél.
Az alapötlet viszont megérdemel 1 kreditet. :)
Üdv! - dg -
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 3.3
Kávé régen (3,58)
Szia!
Sokat tűnődtem a kompozíciód felett.
Próbáltam megérteni, aztán próbáltam megérezni.
Az első verziónál elmerengtem a témán úgy, hogy eltekintettem a mű címétől, mert az nyilván egyértelműsíti a célodat.
Szóvál nézegettem, de nem értettem. Ha a fotográfia normatívái szerint vizsgálódom, akkor zavarosnak tűnik.
Egy csésze - gondolom - kávé a kistányérjával, kiskanállal, valahol a kép egy semleges pontján, ami szerkesztésileg nem az ideálisnak nevezett pozícióban áll. Mellette egy nagyítónak látszó tárgy, amely szintén előnytelen helyzetben, levágva húzódik a kép szélén, aztán alattuk egy viseletes írás, talán könyv kinyitva, olyasféle keresztirányban elhelyezve, amely se nem átlós, se nem teljes, ám az azért sejthető, hogy akár régi is lehet.
Talán ez utalhat a címben szereplő jelzőre, ám ettől a kávé - szervírozva - még nem jellemzően régi, vagy ódon.
Az alkotás színvilága ff-be hajló tónusokkal sem nagyon alkot összefüggést a 'régen' megközelítéssel, ráadásul a világos papír felület kioltani látszik a csészét és tányért, ami szerkesztésileg bőven hagy a lehetőségben potenciált, legalábbis a kontrasztot tekintve mindenképp.
Azzal, hogy lehúztad a telítettséget, ezzel ff tónus párokat alkotva, gyakorlatilag csökkentetted a kompozíció egészének jelentőségét. A fekete háttér tartomány pedig soknak tűnik a folyadék, és a nagyító sötétlő felületeihez.
Amennyiben a kép által, bennem generálódó érzéseket veszem sorra, akkor sem jutok előrébb. Hiába ízlelgetem, nem jár át semmi reakció, abszolút közömbös látványként élem meg, a művet. Szóval a saját látásmódomon átszűrve az égvilágon semmi sem fog meg benne, vagy vonz különösebben.
Tehát miképp is pontozhatnám a látványt...?
Se objektíven, se szubjektíven nem lehetne 2 pontnál több, így aztán miért is tenném?
- Hogy lehúzzam az átlagodat...? :)
Az alkotás nem feltétlen verseny. :)
További kellemes fotózást!
Üdv! -dg-
Sokat tűnődtem a kompozíciód felett.
Próbáltam megérteni, aztán próbáltam megérezni.
Az első verziónál elmerengtem a témán úgy, hogy eltekintettem a mű címétől, mert az nyilván egyértelműsíti a célodat.
Szóvál nézegettem, de nem értettem. Ha a fotográfia normatívái szerint vizsgálódom, akkor zavarosnak tűnik.
Egy csésze - gondolom - kávé a kistányérjával, kiskanállal, valahol a kép egy semleges pontján, ami szerkesztésileg nem az ideálisnak nevezett pozícióban áll. Mellette egy nagyítónak látszó tárgy, amely szintén előnytelen helyzetben, levágva húzódik a kép szélén, aztán alattuk egy viseletes írás, talán könyv kinyitva, olyasféle keresztirányban elhelyezve, amely se nem átlós, se nem teljes, ám az azért sejthető, hogy akár régi is lehet.
Talán ez utalhat a címben szereplő jelzőre, ám ettől a kávé - szervírozva - még nem jellemzően régi, vagy ódon.
Az alkotás színvilága ff-be hajló tónusokkal sem nagyon alkot összefüggést a 'régen' megközelítéssel, ráadásul a világos papír felület kioltani látszik a csészét és tányért, ami szerkesztésileg bőven hagy a lehetőségben potenciált, legalábbis a kontrasztot tekintve mindenképp.
Azzal, hogy lehúztad a telítettséget, ezzel ff tónus párokat alkotva, gyakorlatilag csökkentetted a kompozíció egészének jelentőségét. A fekete háttér tartomány pedig soknak tűnik a folyadék, és a nagyító sötétlő felületeihez.
Amennyiben a kép által, bennem generálódó érzéseket veszem sorra, akkor sem jutok előrébb. Hiába ízlelgetem, nem jár át semmi reakció, abszolút közömbös látványként élem meg, a művet. Szóval a saját látásmódomon átszűrve az égvilágon semmi sem fog meg benne, vagy vonz különösebben.
Tehát miképp is pontozhatnám a látványt...?
Se objektíven, se szubjektíven nem lehetne 2 pontnál több, így aztán miért is tenném?
- Hogy lehúzzam az átlagodat...? :)
Az alkotás nem feltétlen verseny. :)
További kellemes fotózást!
Üdv! -dg-
berczy79 válasza:
Szia!
Tudod, ha előre látom, hogy ezt okozom, tojok én az értékelésre. Nem igazán szeretek sértett emberekkel vitázni. Semmi személyes, vagy sértő nem volt az értékelésemben, ellenben Te folyamatosan személyesen támadsz vissza. Én pl. nem néztem át a galériádat, csak azt az egy képet láttam, pontoztam. Mivel nem látszik ki az, és nem is ismerlek régről a stílusodról, mint pl. h.rom kollégát, ezért nem tudtam kit/mit pontozok, persze tudva, hogy sértettséget okoz, mint mindig. Nyugi, én is ilyen voltam, amíg szar képeket tettem fel.
Ha pedig azt gondolod, hogy a fenti képem ugyanolyan vizuális értékkel bír, (2-es) mint a Te autóroncsos képed, akkor szerintem nem fogjuk egymást semmiről meggyőzni. Részemről nem is akarok.
Szép napot!
Szia!
Tudod, ha előre látom, hogy ezt okozom, tojok én az értékelésre. Nem igazán szeretek sértett emberekkel vitázni. Semmi személyes, vagy sértő nem volt az értékelésemben, ellenben Te folyamatosan személyesen támadsz vissza. Én pl. nem néztem át a galériádat, csak azt az egy képet láttam, pontoztam. Mivel nem látszik ki az, és nem is ismerlek régről a stílusodról, mint pl. h.rom kollégát, ezért nem tudtam kit/mit pontozok, persze tudva, hogy sértettséget okoz, mint mindig. Nyugi, én is ilyen voltam, amíg szar képeket tettem fel.
Ha pedig azt gondolod, hogy a fenti képem ugyanolyan vizuális értékkel bír, (2-es) mint a Te autóroncsos képed, akkor szerintem nem fogjuk egymást semmiről meggyőzni. Részemről nem is akarok.
Szép napot!
Kedves Birdie!
Köszönöm a helyre igazítást, a hasznos, és szükségszerű útmutatást arra vonatkozóan, hogy mi helyes, és mi nem.
A fizikai törvényszerűségekkel nyilván ostobaság vitatkozni, és mivel Te, ellentétben velem, nyilván tisztában lehettél a kép készültének meteorológiai körülményeivel, így a véleményem mellé biggyesztett pontszámot moderálnod illett volna.
Kérlek, hogy a jövőben határozottabban, egyöntetűbben alkalmazd a jogköröd adta intézkedési lehetőségeket.
Üdv! -dg-
Köszönöm a helyre igazítást, a hasznos, és szükségszerű útmutatást arra vonatkozóan, hogy mi helyes, és mi nem.
A fizikai törvényszerűségekkel nyilván ostobaság vitatkozni, és mivel Te, ellentétben velem, nyilván tisztában lehettél a kép készültének meteorológiai körülményeivel, így a véleményem mellé biggyesztett pontszámot moderálnod illett volna.
Kérlek, hogy a jövőben határozottabban, egyöntetűbben alkalmazd a jogköröd adta intézkedési lehetőségeket.
Üdv! -dg-
Keserű boldogság (3,05)
Kedves metkos!
Végig néztem munkásságod teljes repertoárját, és főleg a bátor, szakszerű, átgondolt kritikáidra helyeztem a hangsúlyt.
Dicséretes éleslátással, szerteágazóan komplex megközelítéssel értékeled prózában, illetve pontokban is más képeit, ám érdekes mód, ha a Te kompozíciódat érik vélemények, akkor kifogy belőled a szusz...
Ezt a művedet 3 nem kispályás fotós értékelte, pontozta, olyanok, akiktől lehetne tanulnivalód, ám Te arra sem méltattad őket, hogy egyáltalán reagálj rájuk, pedig fent voltál a fotozz.hu-n tegnap is és ma is...
Ha savanyú a szőlő, akkor homályba vész az etika?
Üdv! -dg-
Végig néztem munkásságod teljes repertoárját, és főleg a bátor, szakszerű, átgondolt kritikáidra helyeztem a hangsúlyt.
Dicséretes éleslátással, szerteágazóan komplex megközelítéssel értékeled prózában, illetve pontokban is más képeit, ám érdekes mód, ha a Te kompozíciódat érik vélemények, akkor kifogy belőled a szusz...
Ezt a művedet 3 nem kispályás fotós értékelte, pontozta, olyanok, akiktől lehetne tanulnivalód, ám Te arra sem méltattad őket, hogy egyáltalán reagálj rájuk, pedig fent voltál a fotozz.hu-n tegnap is és ma is...
Ha savanyú a szőlő, akkor homályba vész az etika?
Üdv! -dg-
metkos válasza:
Kedves dg
Mindenekelőtt köszönöm, hogy időt és energiát fordítasz, fordítottál az értékeléseim átolvasására.
Ami a többit illeti nem értem, hogy miért vádolsz azzal, hogy etikátlan vagyok, savanyú a szőlő stb. Igen voltam fent a fotozz.hu-n, hisz többször rátekintek a telefonomról. De értékelést, választ csak akkor fogalmazok meg, ha elég időm van erre. Nos nem hiszem, hogy bárkinek is elszámolással tartozok, főleg nem egy közösségi oldalon, hogy az időmet, szabadidőmet, munkaidőmet miként osztom be, mikor szánok rá időt, hogy válaszoljak, értékeljek. Nem 18 éves vagyok, hogy naponta több óra szabadidőm legyen és lehet, hogy hihetetlen, de van, hogy napokig nem jut időm értékelésre válaszadásra.
Szóval kikérem magamnak, hogy etikátlansággal vádolj. Természetesen minden értékelésre válaszolni fogok, AMIKOR IDŐM ENGEDI !
Kedves dg
Mindenekelőtt köszönöm, hogy időt és energiát fordítasz, fordítottál az értékeléseim átolvasására.
Ami a többit illeti nem értem, hogy miért vádolsz azzal, hogy etikátlan vagyok, savanyú a szőlő stb. Igen voltam fent a fotozz.hu-n, hisz többször rátekintek a telefonomról. De értékelést, választ csak akkor fogalmazok meg, ha elég időm van erre. Nos nem hiszem, hogy bárkinek is elszámolással tartozok, főleg nem egy közösségi oldalon, hogy az időmet, szabadidőmet, munkaidőmet miként osztom be, mikor szánok rá időt, hogy válaszoljak, értékeljek. Nem 18 éves vagyok, hogy naponta több óra szabadidőm legyen és lehet, hogy hihetetlen, de van, hogy napokig nem jut időm értékelésre válaszadásra.
Szóval kikérem magamnak, hogy etikátlansággal vádolj. Természetesen minden értékelésre válaszolni fogok, AMIKOR IDŐM ENGEDI !
Zsu (3,91)
Szia!
A portrék érdekes szegmensét adják a fotózás világának. Sok mindenre alkalmasak a reklámoktól az érzések kifejezéséig, és persze többféleképp nyúlnak hozzá a kategória képviselői is.
E helyen rengeteget lehet elemezni, tűnődni e tekintetben, mivel rengeteg alkotás fellelhető itt.
A Te művedet nézegetve afféle érzés kerít hatalmába mely egykori tanáromból áradt, midőn azon szófüzérrel értékelte a feleletek jó részét, hogy ' jól sikerült, mégis kettes...'
Nos, a portréd főszereplője minden bizonnyal sokkal többet tudott volna adni a kompozíciódhoz, és olybá tűnik, hogy nem rajta múlott a siker.
Azzal nem foglalkozom, hogy szimplán levágtad a hölgy fejét, azzal sem, hogy centrálisan szerkesztetted, és a modell arca mindemellett a szűkebb tartomány felé fordul, továbbá az sem katasztrófa, hogy az utómunkálatok során érdekesen szelektáltad a fényt, amelynek akad egy fizikai tulajdonsága, miszerint a kiálló részeket képes megvilágítani, míg az árnyékos felületeket kevésbé. :)
A háttér kiválasztásában nyilván arra gondolhattál - feltételezem - hogy a modell szomorkásan merengő kifejezését alátámaszd egy oly színtónussal, ami felerősíti a vackorba harapás ízvilágának minden bugyrát.
Hát ez sikerült is - ha így akartad, ha nem.
Mindenesetre olyan érzést ébreszt bennem a látvány, mint amikor egy snassz családi képből valaki egy ps-sel valami különlegeset szeretne alkotni, de a végere félre siklik az egész, és unalommal átszőtt tucat fotó kerekedik belőle.
'Egy réges-régi sorozat darabja' - írod, így kíváncsi vagyok, hogy amint kiderül a kiléted - milyen újkori portrék kerültek ki a kezed alól.
Üdv! -dg-
A portrék érdekes szegmensét adják a fotózás világának. Sok mindenre alkalmasak a reklámoktól az érzések kifejezéséig, és persze többféleképp nyúlnak hozzá a kategória képviselői is.
E helyen rengeteget lehet elemezni, tűnődni e tekintetben, mivel rengeteg alkotás fellelhető itt.
A Te művedet nézegetve afféle érzés kerít hatalmába mely egykori tanáromból áradt, midőn azon szófüzérrel értékelte a feleletek jó részét, hogy ' jól sikerült, mégis kettes...'
Nos, a portréd főszereplője minden bizonnyal sokkal többet tudott volna adni a kompozíciódhoz, és olybá tűnik, hogy nem rajta múlott a siker.
Azzal nem foglalkozom, hogy szimplán levágtad a hölgy fejét, azzal sem, hogy centrálisan szerkesztetted, és a modell arca mindemellett a szűkebb tartomány felé fordul, továbbá az sem katasztrófa, hogy az utómunkálatok során érdekesen szelektáltad a fényt, amelynek akad egy fizikai tulajdonsága, miszerint a kiálló részeket képes megvilágítani, míg az árnyékos felületeket kevésbé. :)
A háttér kiválasztásában nyilván arra gondolhattál - feltételezem - hogy a modell szomorkásan merengő kifejezését alátámaszd egy oly színtónussal, ami felerősíti a vackorba harapás ízvilágának minden bugyrát.
Hát ez sikerült is - ha így akartad, ha nem.
Mindenesetre olyan érzést ébreszt bennem a látvány, mint amikor egy snassz családi képből valaki egy ps-sel valami különlegeset szeretne alkotni, de a végere félre siklik az egész, és unalommal átszőtt tucat fotó kerekedik belőle.
'Egy réges-régi sorozat darabja' - írod, így kíváncsi vagyok, hogy amint kiderül a kiléted - milyen újkori portrék kerültek ki a kezed alól.
Üdv! -dg-
A képre adott pontszám: 2
Szia!
Gyönyörű tájon jártál, és kellemes fényeket fogtál ki.
Ez a színvilág minden esetben kedvező eredménnyel kecsegteti a fényképezőgéppel mászkálókat.
A kompozíciód arányai mind tónusában, mind tömegében ügyesen eltaláltak.
Kicsiben, és közepes méretben az élesség is optimális, ám nagy méretben szemlélve, előbukkan a mélységi részletesség tompulása.
Gondolom ps-ben alakítottál valamelyest a fény, illetve árnyék intenzitásán, de ha nem, akkor igen speciális árnyék-tónus eloszlás uralhatta a háttér hegyláncának különböző tartományait.
E kompozíciónak a fő jellemzője a hangulat, és annak sugárzása, ami kisebb méretekben kellő mód meg is valósul.
Üdv! - dg-
Gyönyörű tájon jártál, és kellemes fényeket fogtál ki.
Ez a színvilág minden esetben kedvező eredménnyel kecsegteti a fényképezőgéppel mászkálókat.
A kompozíciód arányai mind tónusában, mind tömegében ügyesen eltaláltak.
Kicsiben, és közepes méretben az élesség is optimális, ám nagy méretben szemlélve, előbukkan a mélységi részletesség tompulása.
Gondolom ps-ben alakítottál valamelyest a fény, illetve árnyék intenzitásán, de ha nem, akkor igen speciális árnyék-tónus eloszlás uralhatta a háttér hegyláncának különböző tartományait.
E kompozíciónak a fő jellemzője a hangulat, és annak sugárzása, ami kisebb méretekben kellő mód meg is valósul.
Üdv! - dg-
A képre adott pontszám: 4
metkos válasza:
szia.
Koszonom az ertekelest es a reszletes leirast.
A kepnek nem volt hangulat kozles celja. Neha van ugy, hogy az ember csak egy szep fenyben tetszo tajat szeretne megorokiteni. Most kisebb mertekben vagy kello mod ? nem mindegy. Mivel a kep kb 5 km-es tavolsagbol keszult, sahnos nem lehet kikuszobolni a nagy felbontasban elofordulo esetleges reszletvesztest.
Koszonom az adott pontot.
Minden jot
Udv
Akos
szia.
Koszonom az ertekelest es a reszletes leirast.
A kepnek nem volt hangulat kozles celja. Neha van ugy, hogy az ember csak egy szep fenyben tetszo tajat szeretne megorokiteni. Most kisebb mertekben vagy kello mod ? nem mindegy. Mivel a kep kb 5 km-es tavolsagbol keszult, sahnos nem lehet kikuszobolni a nagy felbontasban elofordulo esetleges reszletvesztest.
Koszonom az adott pontot.
Minden jot
Udv
Akos
Hajnali meteor (4,39)
Szia!
Szerencsére alig van esély arra, hogy bármelyik is újra ébredjen, mert nyilván rendbe tenné a felvidéket - persze fotós témának mindazonáltal nem lenne utolsó. :)
A kompozíciód nagyon tetszetős, nyugalmat áraszt, ám benne van némi leheletnyi dinamika is, ami pont olyan, mint a húslevesbe a só.
A színharmónia átmenetei szépen mossák egymást, ám mégis határozott kontúrok jelzik azon határokat, melyek a képre pillantva testet öltenek bennünk.
Igazából ezzel a művel azon produkciók sorát gyarapítottad, melyekben elmélyülni, gyönyörködni kell, nem pedig elemezgetni.
Gratulálok hozzá!
Üdv! -dg-
Szerencsére alig van esély arra, hogy bármelyik is újra ébredjen, mert nyilván rendbe tenné a felvidéket - persze fotós témának mindazonáltal nem lenne utolsó. :)
A kompozíciód nagyon tetszetős, nyugalmat áraszt, ám benne van némi leheletnyi dinamika is, ami pont olyan, mint a húslevesbe a só.
A színharmónia átmenetei szépen mossák egymást, ám mégis határozott kontúrok jelzik azon határokat, melyek a képre pillantva testet öltenek bennünk.
Igazából ezzel a művel azon produkciók sorát gyarapítottad, melyekben elmélyülni, gyönyörködni kell, nem pedig elemezgetni.
Gratulálok hozzá!
Üdv! -dg-
A képre adott pontszám: 5
Keserű boldogság (3,05)
Szia!
Kellemes modellt választottál, aki egy más környezetbe helyezve nyilván sokkal többet adna a kompozícióhoz, mint eme formában.
Én nem feltétlen szoktam ragaszkodni bizonyos fotográfiai szabályokhoz, mert az alkotói szabadság olykor megköveteli az eltérést, ám a portrék világa kissé feszesebb irány, ahol bizony néhány elemnek illik a helyén lenni ahhoz, hogy a kép önmagáért beszéljen.
Nálad a megalapozatlanság, és a szétcsúszás érzéseit érzem először, midőn az alkotásodra pillantok.
Aztán második pillantásra sem javul a fotód kisugárzása, illetve annak hiánya.
A centrális szerkesztés olykor abszolút kifejező tud lenni, ám a portrék esetében nagyon ritkán.
A háttered színvilága, bár kellemesen mosódik, mégsem emeli ki a hölgy lényét, aki ily módon elveszni látszik benne.
A portrék ritkán közvetítenek gondolatokat, hiszen többnyire nem ez a céljuk, ám érzéseket, hangulatokat feltétlen kéne sugározniuk.
A Tiéd sajnos nem tesz ilyesmit...
Nem pontozlak, mert akkor jelentősen rontanék a várható összpontszámodon, mivel lehetséges, hogy lesz olyan kolléga, akit mégis csak megérint a kompozíciód, és ezt pontokban is kifejezi majd.
Üdv! -dg-
Kellemes modellt választottál, aki egy más környezetbe helyezve nyilván sokkal többet adna a kompozícióhoz, mint eme formában.
Én nem feltétlen szoktam ragaszkodni bizonyos fotográfiai szabályokhoz, mert az alkotói szabadság olykor megköveteli az eltérést, ám a portrék világa kissé feszesebb irány, ahol bizony néhány elemnek illik a helyén lenni ahhoz, hogy a kép önmagáért beszéljen.
Nálad a megalapozatlanság, és a szétcsúszás érzéseit érzem először, midőn az alkotásodra pillantok.
Aztán második pillantásra sem javul a fotód kisugárzása, illetve annak hiánya.
A centrális szerkesztés olykor abszolút kifejező tud lenni, ám a portrék esetében nagyon ritkán.
A háttered színvilága, bár kellemesen mosódik, mégsem emeli ki a hölgy lényét, aki ily módon elveszni látszik benne.
A portrék ritkán közvetítenek gondolatokat, hiszen többnyire nem ez a céljuk, ám érzéseket, hangulatokat feltétlen kéne sugározniuk.
A Tiéd sajnos nem tesz ilyesmit...
Nem pontozlak, mert akkor jelentősen rontanék a várható összpontszámodon, mivel lehetséges, hogy lesz olyan kolléga, akit mégis csak megérint a kompozíciód, és ezt pontokban is kifejezi majd.
Üdv! -dg-
Hajléktalan fotel (3,99)
Köszönöm a kreditet, bár igazából nem sok mindent tettem érte, csupán elmélyültem az alkotásodban. :)
... (4,5)
Szia!
Ötletes, és érzéki pillanatot ragadtál meg és igyekeztél kifejezni.
Szinte tapintható a két ember közötti fonal, és a szerkesztési mód is sokat tesz hozzá ezen érzés kibontakozásához.
... Aztán ahogy az ember egyre jobban belemélyed a látványba, többféle asszociáció is felsejlik a részleteket ízlelve. Gondolok itt a rácsra, a nem túl vidám tónusra, a két szereplő bármilyen kapcsolatára, arckifejezésére, testbeszédére.
Az ff verzió nagyon sok esetben kifejező, pláne a kontrasztosabb érzések, gondolatok bemutatásánál.
Itt, Nálad viszont inkább hátránynak érzem, és valószínűleg nem csupán az emberi kötődés színes megnyilvánulása utáni vágyból, hanem azért is, mert az ff, így tompán, fénytelenül, nem a hideg kontraszt érzését mossa a lágy tónusok felé, hanem csak úgy cakk-pakk mosni látszik az egész végeredményt.
Úgy érzem, hogy ha már az ff mellett döntöttél, akkor egy dúsabb kontraszttal érzékletesebb lehettél volna, akár a kötődést, akár az esetleg azt gátoló tényezőket szeretted volna megfogalmazni - vagy mind kettőt egyszerre.
Természetesen ezek az én meglátásaim a kompozícióddal kapcsolatban, ami nyilván nem feltétlen mérvadó. :)
Üdv -dg-
Ötletes, és érzéki pillanatot ragadtál meg és igyekeztél kifejezni.
Szinte tapintható a két ember közötti fonal, és a szerkesztési mód is sokat tesz hozzá ezen érzés kibontakozásához.
... Aztán ahogy az ember egyre jobban belemélyed a látványba, többféle asszociáció is felsejlik a részleteket ízlelve. Gondolok itt a rácsra, a nem túl vidám tónusra, a két szereplő bármilyen kapcsolatára, arckifejezésére, testbeszédére.
Az ff verzió nagyon sok esetben kifejező, pláne a kontrasztosabb érzések, gondolatok bemutatásánál.
Itt, Nálad viszont inkább hátránynak érzem, és valószínűleg nem csupán az emberi kötődés színes megnyilvánulása utáni vágyból, hanem azért is, mert az ff, így tompán, fénytelenül, nem a hideg kontraszt érzését mossa a lágy tónusok felé, hanem csak úgy cakk-pakk mosni látszik az egész végeredményt.
Úgy érzem, hogy ha már az ff mellett döntöttél, akkor egy dúsabb kontraszttal érzékletesebb lehettél volna, akár a kötődést, akár az esetleg azt gátoló tényezőket szeretted volna megfogalmazni - vagy mind kettőt egyszerre.
Természetesen ezek az én meglátásaim a kompozícióddal kapcsolatban, ami nyilván nem feltétlen mérvadó. :)
Üdv -dg-
A képre adott pontszám: 3.8
- (4,5)
Szia!
Nem egy agyon használt frázist pufogtatsz ezzel a művel, az tény. :)
A lepukkantnak ható, bontott környezet, a falak, és az aljzat állapota akár egy szociográfiai jellemzőt is jelenthetne, ha természetes valójában mutatná be a pénztelenségtől folyamatosan lecsúszó egzisztenciális korképet, ahol totál szembeötlő, hogy nem vasvillával hányják a húszezreseket.
A Te alkotásodon fellelhető momentumok nyilván összeköthetők egy komor, több sebből vérző társadalmi hangulattal, ám számomra ez így egy picit mesterkéltnek, klisésnek hat.
A téglákra helyezett, ám funkciótlannak ható wc is kilóg némiképp az összképből.
A szerkesztési lehetőségekben sem érzek igazi potenciált.
Nyilván lesznek olyanok, akiknek tetszeni fog a kompozíciód, és meglátják majd benne mindazt, amit én nem, és ez a lényeg. :)
A szubjektív látásmódom csupán csak egy a számtalanból, és nem vonom kétségbe a Te gondolat, illetve érzésvilágodat, így nem pontozlak, mert sanszos, hogy csak rontani tudnék a vélhető átlagodon. :)
Üdv -dg-
Nem egy agyon használt frázist pufogtatsz ezzel a művel, az tény. :)
A lepukkantnak ható, bontott környezet, a falak, és az aljzat állapota akár egy szociográfiai jellemzőt is jelenthetne, ha természetes valójában mutatná be a pénztelenségtől folyamatosan lecsúszó egzisztenciális korképet, ahol totál szembeötlő, hogy nem vasvillával hányják a húszezreseket.
A Te alkotásodon fellelhető momentumok nyilván összeköthetők egy komor, több sebből vérző társadalmi hangulattal, ám számomra ez így egy picit mesterkéltnek, klisésnek hat.
A téglákra helyezett, ám funkciótlannak ható wc is kilóg némiképp az összképből.
A szerkesztési lehetőségekben sem érzek igazi potenciált.
Nyilván lesznek olyanok, akiknek tetszeni fog a kompozíciód, és meglátják majd benne mindazt, amit én nem, és ez a lényeg. :)
A szubjektív látásmódom csupán csak egy a számtalanból, és nem vonom kétségbe a Te gondolat, illetve érzésvilágodat, így nem pontozlak, mert sanszos, hogy csak rontani tudnék a vélhető átlagodon. :)
Üdv -dg-
Fény festette (4,99)
Hali!
Döbbenetes fotó, és a stílusát tekintve sejtem is, hogy kinek a pillantásából fakad. :)
Egy ilyen alkotást nem igazán lehet elemezni, sőt az igyekezet is teljességgel felesleges hozzá.
Ámulni...
Ámulni kell, és kész. :)
Az a lelki finomság, az érzékelés lényegi csipkéi, fodrai, ahogy a téma életre kel Általad, az egyszerűen lenyűgöző.
Én vélhetőleg képtelen lennék hasonló produkcióra, mert ily lágyan megérinteni, rásimulni egy ilyen abszolút nem egyszerű impresszió lényegére, bizony komoly kihívás.
Meghajlok. :)
Üdv! -dg-
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Döbbenetes fotó, és a stílusát tekintve sejtem is, hogy kinek a pillantásából fakad. :)
Egy ilyen alkotást nem igazán lehet elemezni, sőt az igyekezet is teljességgel felesleges hozzá.
Ámulni...
Ámulni kell, és kész. :)
Az a lelki finomság, az érzékelés lényegi csipkéi, fodrai, ahogy a téma életre kel Általad, az egyszerűen lenyűgöző.
Én vélhetőleg képtelen lennék hasonló produkcióra, mert ily lágyan megérinteni, rásimulni egy ilyen abszolút nem egyszerű impresszió lényegére, bizony komoly kihívás.
Meghajlok. :)
Üdv! -dg-
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 5
Fagyponton túl (4,99)
Szia!
A kompozíciód sokkal kifejezőbb így a maga nemes egyszerűségében, mint sok, az adott esetben tömkeleget ábrázoló alkotások.
A téma kontrasztja, kapcsolata a homogén, ám mégis csak egysíkúnak aligha nevezhető közeggel, ily színvilággal, ennyi, és nem több fényhatással - gyakorlatilag tökéletes.
Ezt az érzésvilágot én is eképp szerettem volna megfogalmazni, ha belebotlottam volna valahol.
Üdv -dg-
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A kompozíciód sokkal kifejezőbb így a maga nemes egyszerűségében, mint sok, az adott esetben tömkeleget ábrázoló alkotások.
A téma kontrasztja, kapcsolata a homogén, ám mégis csak egysíkúnak aligha nevezhető közeggel, ily színvilággal, ennyi, és nem több fényhatással - gyakorlatilag tökéletes.
Ezt az érzésvilágot én is eképp szerettem volna megfogalmazni, ha belebotlottam volna valahol.
Üdv -dg-
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 5
Raszta (5)
Szia!
Jól elkapott pillanat, kellő technikai megvalósítás, kellemes támogatást kínáló háttér fények - már szinte garanciát jelentenek egy sikeres, látványos kompozícióhoz.
Nem tudom, hogy kit ábrázol a fotód, de műfaját tekintve nyilván nem reggae lehet, bár a frizura arra is utalhatna, ám a mély fekvésű riffelés ott nem feltétlen jellemző.
Heavy metal valamelyik újabb trendjére gyanakszom, de szinte kizárom az old school-t, a black-et, a speed-et, a dark-ot, a death-et, a power-t, vagy a szinfónikus gótot. :)
Egyetlen apró hiány érzet bukkan fel bennem az alkotásodra pillantva, mégpedig a Fender Telecaster-nek tűnő, vagy ahhoz hasonló gitár pár centijének hiánya. Kár, hogy lemaradt, mert bár nem eget verő hiány, azért mégis csak azzal lenne kompakt a végeredmény.
Üdv! -dg-
Jól elkapott pillanat, kellő technikai megvalósítás, kellemes támogatást kínáló háttér fények - már szinte garanciát jelentenek egy sikeres, látványos kompozícióhoz.
Nem tudom, hogy kit ábrázol a fotód, de műfaját tekintve nyilván nem reggae lehet, bár a frizura arra is utalhatna, ám a mély fekvésű riffelés ott nem feltétlen jellemző.
Heavy metal valamelyik újabb trendjére gyanakszom, de szinte kizárom az old school-t, a black-et, a speed-et, a dark-ot, a death-et, a power-t, vagy a szinfónikus gótot. :)
Egyetlen apró hiány érzet bukkan fel bennem az alkotásodra pillantva, mégpedig a Fender Telecaster-nek tűnő, vagy ahhoz hasonló gitár pár centijének hiánya. Kár, hogy lemaradt, mert bár nem eget verő hiány, azért mégis csak azzal lenne kompakt a végeredmény.
Üdv! -dg-
A képre adott pontszám: 4.7
601 (4,38)
Szia!
Ezzel a kompozícióval nyilván sokan nem tudnak majd mit kezdeni, mert az ami nem szép, nem bájos, nem látványos, vagy épp nem a minimál minimálja, hanem inkább csúnya, lepusztult, és sokak számára semmihez sem köthető, semmit mondó, azon képek többnyire háttérbe szorulnak, kivéve, ha csak nem a nagy becsű egyesek készítik.
Számomra a kompozíciód tökéletesen kifejező, hangulat, és gondolat ébresztő, mert pontosan tudom, hogy mit látok, és érzem azon elmúlt kor ízét.
A kép címének megválasztásában viszont kicsit többet is tehettél volna a siker érdekében. :)
Én átnevezem magamban 'Az út fénye-anno' címre, amely több asszociációval bír, és szerkesztésileg is a lámpa irányába helyezi a hangsúlyt. :)
Üdv! -dg-
Ezzel a kompozícióval nyilván sokan nem tudnak majd mit kezdeni, mert az ami nem szép, nem bájos, nem látványos, vagy épp nem a minimál minimálja, hanem inkább csúnya, lepusztult, és sokak számára semmihez sem köthető, semmit mondó, azon képek többnyire háttérbe szorulnak, kivéve, ha csak nem a nagy becsű egyesek készítik.
Számomra a kompozíciód tökéletesen kifejező, hangulat, és gondolat ébresztő, mert pontosan tudom, hogy mit látok, és érzem azon elmúlt kor ízét.
A kép címének megválasztásában viszont kicsit többet is tehettél volna a siker érdekében. :)
Én átnevezem magamban 'Az út fénye-anno' címre, amely több asszociációval bír, és szerkesztésileg is a lámpa irányába helyezi a hangsúlyt. :)
Üdv! -dg-
A képre adott pontszám: 5
Hajléktalan fotel (3,99)
Szia!
A pillanat önmagáért beszél, és nyilván mindenkiben nagyjából hasonló érzéseket generál.
Az ff tónusa kellő mód alátámasztja a a kifejezni kívánt hangulatot, és a szerkesztés klasszikus stílusa is teljesen a helyén érezhető.
Tudom, hogy a vignette alkalmazása eléggé megosztó tud lenni, mert nem illik szervesen mindenféle téma köré.
Nálad nem érzem fontosnak, ideillőnek. A témád annyira komplett, annyira egyértelmű, hogy nem érzi szükségét bárminemű fokozásnak, vagy plusznak, mert anélkül is letisztultabb, csípősebb végeredményt nyújt.
Üdv! -dg-
A pillanat önmagáért beszél, és nyilván mindenkiben nagyjából hasonló érzéseket generál.
Az ff tónusa kellő mód alátámasztja a a kifejezni kívánt hangulatot, és a szerkesztés klasszikus stílusa is teljesen a helyén érezhető.
Tudom, hogy a vignette alkalmazása eléggé megosztó tud lenni, mert nem illik szervesen mindenféle téma köré.
Nálad nem érzem fontosnak, ideillőnek. A témád annyira komplett, annyira egyértelmű, hogy nem érzi szükségét bárminemű fokozásnak, vagy plusznak, mert anélkül is letisztultabb, csípősebb végeredményt nyújt.
Üdv! -dg-
A képre adott pontszám: 4.3
Szia!
Hm... :)
A karádi vidék téli harmóniája.
20 évig voltam SEFAG-os, és bizony jó néhány hajtás van mögöttem az észak somogyi erdőkben, tisztásokon.
A kompozíciód kellő mód rávilágít a téli erdő megkapó világára. A hangulat ezen árnyalatának jól érezhető leképzését mutatod be a pillanat rögzítésével.
A szimmetrikus szerkesztési móddal általában nincs különösebb bajom, ám a Te képed egyértelmű homogenitásához jobban illett volna az aszimmetriai megközelítés.
Talán ha balra, vagy jobbra léptél volna párat, hatásosabb összképet érhettél volna el.
Lehet, hogy a kép szövegezése fontos lépés volt Számodra, ám bennem felesleges, oda nem illő elemként jelenik meg.
Mindazonáltal, a téli táj semmihez sem fogható hangulatát biztos kellőképp átélted, midőn arra jártál.
Üdv! -dg-
Hm... :)
A karádi vidék téli harmóniája.
20 évig voltam SEFAG-os, és bizony jó néhány hajtás van mögöttem az észak somogyi erdőkben, tisztásokon.
A kompozíciód kellő mód rávilágít a téli erdő megkapó világára. A hangulat ezen árnyalatának jól érezhető leképzését mutatod be a pillanat rögzítésével.
A szimmetrikus szerkesztési móddal általában nincs különösebb bajom, ám a Te képed egyértelmű homogenitásához jobban illett volna az aszimmetriai megközelítés.
Talán ha balra, vagy jobbra léptél volna párat, hatásosabb összképet érhettél volna el.
Lehet, hogy a kép szövegezése fontos lépés volt Számodra, ám bennem felesleges, oda nem illő elemként jelenik meg.
Mindazonáltal, a téli táj semmihez sem fogható hangulatát biztos kellőképp átélted, midőn arra jártál.
Üdv! -dg-
A képre adott pontszám: 3.5
Minimál vadkacsa (3)
Szia!
A minimál világa felettébb érdekes produkciókra képes, pláne egyedi megközelítésben, ám könnyen válhat megosztóvá is.
A Te kompozíciódat teljes nagyításon nem érheti szemrehányás az élesség, a kiemelkedő kontraszt tekintetében, és a hullámok lágy ívei is kellemes felszínt biztosítanak a végeredményhez.
Ami bennem mégis zavarólag hat, az nem csupán az alap téma közegének nem ritka alkalmazása, az újdonságra, a szokatlanra való vágyódás néminemű hiánya, hanem az összkép, a térbeli elhelyezkedés ötlettelensége is.
A képedet nézegetve a valamiféle szétesettség érzése motoszkál bennem, valami olyas hangulat, mintha a somlói galuskát alkatrészenként elkülönítve tálalnák elém egy jó nagy tányéron.
Szóval amolyan kompakttalannak látom az alkotásodat.
Üdv! -dg-
A minimál világa felettébb érdekes produkciókra képes, pláne egyedi megközelítésben, ám könnyen válhat megosztóvá is.
A Te kompozíciódat teljes nagyításon nem érheti szemrehányás az élesség, a kiemelkedő kontraszt tekintetében, és a hullámok lágy ívei is kellemes felszínt biztosítanak a végeredményhez.
Ami bennem mégis zavarólag hat, az nem csupán az alap téma közegének nem ritka alkalmazása, az újdonságra, a szokatlanra való vágyódás néminemű hiánya, hanem az összkép, a térbeli elhelyezkedés ötlettelensége is.
A képedet nézegetve a valamiféle szétesettség érzése motoszkál bennem, valami olyas hangulat, mintha a somlói galuskát alkatrészenként elkülönítve tálalnák elém egy jó nagy tányéron.
Szóval amolyan kompakttalannak látom az alkotásodat.
Üdv! -dg-
A képre adott pontszám: 3
Gradient (4,78)
:)
Kellemes tónusban reagáltál, ami már önmagában jelentős erény.
Láttam a valami bójafélének látszó tárgyat, ami tehát valóban egy bója volt, és a hullámok redőit is, épp emiatt merengtem annyit a képed felett.
Szerintem a minimálnak is van egy esztétikus alsó határa, ami pont annyira szubjektív, mint a fotográfia jó néhány - nem fizikára épülő - szabálya, de a lényegnek azt érzem, hogy amikor címke méretben látom a valamit, az felkeltse az érdeklődésemet, és amint rápillantok teljes méretben, kibontakozzon bennem a komplexitás érzése.
Nálad nem így lett, ezért ízleltem oly hosszan, ám akkor sem változott a bennem átszűrődő hatás.
Számomra túlon túl minimál lett, amitől elveszni, csorbulni látszik a megmutatásra szánt információ.
Na, de sebaj én csupán egy vagyok a zömből, és akadnak itt nálam jóval veretesebb kollégák, akiknek amint látom, hatalmas élményt nyújtottál az alkotásoddal.
Tehát az elismerés felé billent a mérleged nyelve, így visszaigazolódni látszik, hogy semmiképp sem kattintottál hiába.
A krediten hajhászás felett tisztára megfeledkeztem elmerengeni... nyilván az lehetett a végzetes ok, hogy nem igazán érdekel. :) :)
Hali!
Kellemes tónusban reagáltál, ami már önmagában jelentős erény.
Láttam a valami bójafélének látszó tárgyat, ami tehát valóban egy bója volt, és a hullámok redőit is, épp emiatt merengtem annyit a képed felett.
Szerintem a minimálnak is van egy esztétikus alsó határa, ami pont annyira szubjektív, mint a fotográfia jó néhány - nem fizikára épülő - szabálya, de a lényegnek azt érzem, hogy amikor címke méretben látom a valamit, az felkeltse az érdeklődésemet, és amint rápillantok teljes méretben, kibontakozzon bennem a komplexitás érzése.
Nálad nem így lett, ezért ízleltem oly hosszan, ám akkor sem változott a bennem átszűrődő hatás.
Számomra túlon túl minimál lett, amitől elveszni, csorbulni látszik a megmutatásra szánt információ.
Na, de sebaj én csupán egy vagyok a zömből, és akadnak itt nálam jóval veretesebb kollégák, akiknek amint látom, hatalmas élményt nyújtottál az alkotásoddal.
Tehát az elismerés felé billent a mérleged nyelve, így visszaigazolódni látszik, hogy semmiképp sem kattintottál hiába.
A krediten hajhászás felett tisztára megfeledkeztem elmerengeni... nyilván az lehetett a végzetes ok, hogy nem igazán érdekel. :) :)
Hali!
mutty.hu válasza:
Az az igazság, hogy a helyenként talán durva kritikát én sem rejtem véka alá, cserébe viszont ha egyébként nem csak simán gonosz leszólás, hanem valakinek az őszinte véleménye, mindig elfogadom, bármilyen pontszám van mögötte.
Az, hogy bélyegképben felkeltse az érdeklődés... Nos, a SEMMI is felkelti, ezek szerint téged is bevonzott. Egyébként ez a kép talán más lenne nagyban, egy helyes nyomatban,a hol kijönnek a hullámok, a bója részletei, a mögötte húzódó látszólagos haladás, ami szintén, európai számára feszült módon jobbról balra megy, de legalább "befelé" tart a képbe.
A különvélemény időnként kifejezetten fontos, így nagyon örültem, hogy foglalkoztál vele. Van itt egy közízlés, amitől az eltérést gyakran nem honorálják, de a fotográfia nem mindig a tömegeknek való megfelelésről szól. Néha pont az ellenkezőjéről. A "Mi ez a sz@r" éppen olyan erős inger, mint a "húazannya dejó", sőt, néha az előbbi marad meg. A legnézettebb, legtöbbet véleményezett fotóim itt "botrányképek".
Az az igazság, hogy a helyenként talán durva kritikát én sem rejtem véka alá, cserébe viszont ha egyébként nem csak simán gonosz leszólás, hanem valakinek az őszinte véleménye, mindig elfogadom, bármilyen pontszám van mögötte.
Az, hogy bélyegképben felkeltse az érdeklődés... Nos, a SEMMI is felkelti, ezek szerint téged is bevonzott. Egyébként ez a kép talán más lenne nagyban, egy helyes nyomatban,a hol kijönnek a hullámok, a bója részletei, a mögötte húzódó látszólagos haladás, ami szintén, európai számára feszült módon jobbról balra megy, de legalább "befelé" tart a képbe.
A különvélemény időnként kifejezetten fontos, így nagyon örültem, hogy foglalkoztál vele. Van itt egy közízlés, amitől az eltérést gyakran nem honorálják, de a fotográfia nem mindig a tömegeknek való megfelelésről szól. Néha pont az ellenkezőjéről. A "Mi ez a sz@r" éppen olyan erős inger, mint a "húazannya dejó", sőt, néha az előbbi marad meg. A legnézettebb, legtöbbet véleményezett fotóim itt "botrányképek".
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.