- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA kmáté (4,6)
összesen: 653 darab
Mama nincs már... (4,9)
Szia!
Szép, a (picit hatásvadász) cím nélkül is kissé melankolikus, de nagyon kedves kép, magáért beszél. Kicsivel alacsonyabb nézőpontot választva talán még meghittebb hangulatot adna át, részeseivé válnánk a képnek, mi is felnéznénk Papára és nem külső szemlélőként látnánk őket.
Üdv, kmáté
Szép, a (picit hatásvadász) cím nélkül is kissé melankolikus, de nagyon kedves kép, magáért beszél. Kicsivel alacsonyabb nézőpontot választva talán még meghittebb hangulatot adna át, részeseivé válnánk a képnek, mi is felnéznénk Papára és nem külső szemlélőként látnánk őket.
Üdv, kmáté
A képre adott pontszám: 4.9
Kukucs (5)
Tavaszi akvarell (4,8)
Tavaszi akvarell (4,8)
Szia!
Lágy, már-már festményszerű kép, a meleg színek puha fények kellemes összhatást nyújtanak. Egy kicsit szellősebb kivágás a széleken, és hibátlan.
Üdv, kmáté
Lágy, már-már festményszerű kép, a meleg színek puha fények kellemes összhatást nyújtanak. Egy kicsit szellősebb kivágás a széleken, és hibátlan.
Üdv, kmáté
A képre adott pontszám: 4.8
Újonc (4,36)
Szia!
Ha tippelhetek, vetítőobi freelensing. Érdekes az összhatás, az ilyen erdei képeknek szerintem határozottan jól áll a karakteres háttérkezelés és rajzolat. Szép az ellenfény és a becsillanás, szépek a színek, egy álló tájolással a következő gyengeségeket is ki lehetett volna küszöbölni:
A kép jobb oldali harmada tartalmilag felesleges, mitöbb hátrányos, a nagy fekete katyvasz (ahova már a vetített képből alig jutott, csak a képkör széle) felborítja a kép egyensúlyát.
Valamint a szemnek kellemetlen módon pont a tövénél vágtad a cserje szárát, a talajból, avarból alig látni valamit, hogy stabil alapot szolgáltasson a kompozíciónak. Pedig a szép ellenfényből oda is jutott.
Most hogy zöldell minden, adottak a körülmények egy hibátlan fotóhoz!
Üdv, kmáté
Ha tippelhetek, vetítőobi freelensing. Érdekes az összhatás, az ilyen erdei képeknek szerintem határozottan jól áll a karakteres háttérkezelés és rajzolat. Szép az ellenfény és a becsillanás, szépek a színek, egy álló tájolással a következő gyengeségeket is ki lehetett volna küszöbölni:
A kép jobb oldali harmada tartalmilag felesleges, mitöbb hátrányos, a nagy fekete katyvasz (ahova már a vetített képből alig jutott, csak a képkör széle) felborítja a kép egyensúlyát.
Valamint a szemnek kellemetlen módon pont a tövénél vágtad a cserje szárát, a talajból, avarból alig látni valamit, hogy stabil alapot szolgáltasson a kompozíciónak. Pedig a szép ellenfényből oda is jutott.
Most hogy zöldell minden, adottak a körülmények egy hibátlan fotóhoz!
Üdv, kmáté
A képre adott pontszám: 3.8
Ív (4)
Szia! Kellemes hangulatú kép, tetszik a borongós hangulat, ami a távoli vörös felhőket övezi. Tartalmilag tankönyvbe illő módon feloszlik elő-, közép- és háttérre, a kompozíció azon része viszont nem annyira tetszik, hogy ilyen hirtelen "levágtad" a képszéleket. A vízből kiálló faág illetve a benyúló kis öblöcske is igényelne egy kis teret maga mellé, harmonikusabb lenne az összkép. Plusz a színeket is kissé túlzónak tálalom.
Üdv, kmáté
Üdv, kmáté
A képre adott pontszám: 4
Szintek (5)
Álmaim pillangója..... (4,5)
Csak a profi makróvakuzás nem így néz ki
Fel! (0)
Ez pedig kegyetlenül jól néz ki! Ahogy a földön "égő" hőlégballon megvilágítja a környezetet, meg ezek a színek, a perspektíva... príma.
Hajnali repülés (0)
Jól néz ki. A kompozíció kifejezetten tetszik, a táj pedig magával ragadó. Az időzítés viszont szerintem jó is meg nem is: a jobb oldalit nagyon szépen megvilágítja a gázégő, olyan, mint egy lámpás. Viszont kár, hogy a lenti nem ért ki teljesen a horizont vonala alól.
Üdv, kmáté
Üdv, kmáté
Li-2 (5)
Szia!
Nagyon ott van ez a kép véleményem szerint, mintha egy filmből lenne kivágva. A fenti nézőpont, ahogy lenézünk a gépre, nem mindennapi hangulatot kölcsönöz, az alacsony napállással járó fények és színek pedig remek atmoszférát teremtenek. Tetszik!
üdv, kmáté
Nagyon ott van ez a kép véleményem szerint, mintha egy filmből lenne kivágva. A fenti nézőpont, ahogy lenézünk a gépre, nem mindennapi hangulatot kölcsönöz, az alacsony napállással járó fények és színek pedig remek atmoszférát teremtenek. Tetszik!
üdv, kmáté
A képre adott pontszám: 5
Strandkerítés (4,03)
Szia!
A képednek erőssége a hangulat, az ellenfényes, lemenő napos nyári érzést nagyon hatásosan közvetíti, a színekkel és a becsillanással például.
Sajnos megmutatkoznak a kitobi korlátai, a mélységélesség szerintem túl nagy, így a háttér (focipálya talán) túl hangsúlyos, kivehetők az elemek, amik nem igazán adnak hozzá a képhez, sőt.
A komponálásnál még lehetett volna picit játszani, egy dof-on kívüli oszlopnak például simán lenne még létjogosultsága az előtérben, adna egy kis folyamatosságot a kerítésnek (látnánk, honnan jön és hová megy).
Még egy megjegyzés, a 16:9-es vágás szerintem felesleges, pont jól állna még egy kis tér fent is, lent is.
Kis finomhangolás és szép, "kerek" kép lenne.
üdv, kmáté
A képednek erőssége a hangulat, az ellenfényes, lemenő napos nyári érzést nagyon hatásosan közvetíti, a színekkel és a becsillanással például.
Sajnos megmutatkoznak a kitobi korlátai, a mélységélesség szerintem túl nagy, így a háttér (focipálya talán) túl hangsúlyos, kivehetők az elemek, amik nem igazán adnak hozzá a képhez, sőt.
A komponálásnál még lehetett volna picit játszani, egy dof-on kívüli oszlopnak például simán lenne még létjogosultsága az előtérben, adna egy kis folyamatosságot a kerítésnek (látnánk, honnan jön és hová megy).
Még egy megjegyzés, a 16:9-es vágás szerintem felesleges, pont jól állna még egy kis tér fent is, lent is.
Kis finomhangolás és szép, "kerek" kép lenne.
üdv, kmáté
A képre adott pontszám: 3.8
Na neee....! (0)
Azért Picassohoz hasonlítani magunkat elég bátor..
farfalle válasza:
A bátraké a jövő Máté! Különben Picasso is bátor volt, méghozzá nagyon és meg is lett az eredménye.
Én különben nem magunkat, hanem csupán magamat hasonlítottam a nagy lókötőhöz, aki élete alkonyán beismerte, hogy "meggyaláztam a művészetet." Az viszont jól sikerült neki.
Picasso írja magáról: "Ma, mint mindenki tudja, óriási a hírnevem és dúsgazdag vagyok. De amikor egyedül maradok, nincs hozzá bátorságom, hogy magamat a szó régi és igaz értelmében művésznek tekintsem. Giotto, Tiziano, Rembrandt, Goya voltak az igazi halhatatlan művészek. Én csak hivatásos komédiás vagyok, aki megértette korának szellemét és kiszolgálja minden szeszélyét. Beismerésem keserű és fájdalmas ugyan, de úgy érzem, érdemes volt elmondani, mert mindenképpen őszinte."
Az emberek hátat fordítanak a festészetnek és napról-napra közömbösebbek iránta, éppúgy, mint a szobrászat, vagy a költészet iránt. A látszattal ellentétben kortársaink szíve, lelke ma másé: a gépé, a tudományos felfedezéseké, a gazdaságé, a természeti erők feletti uralomé és a hatalomért való törekvésé. Mi a művészetet nem érezzük életszükségletnek és lelki tápláléknak, mint a letűnt századok emberei."
Úgyhogy Máté, ez a nagy digitfotózás- filmezés, meg programokkal való kidolgozások, a makulátlan, pengeéles makrófotók is lassan az érdektelenség határát érik majd el. Vannak már olyanok nem is kevesen, akik az analóg-fekete-fehér világba menekülnek, de az is kifúj nemsokára. Valami újnak kell jönnie......
Üdv:
Péter
A bátraké a jövő Máté! Különben Picasso is bátor volt, méghozzá nagyon és meg is lett az eredménye.
Én különben nem magunkat, hanem csupán magamat hasonlítottam a nagy lókötőhöz, aki élete alkonyán beismerte, hogy "meggyaláztam a művészetet." Az viszont jól sikerült neki.
Picasso írja magáról: "Ma, mint mindenki tudja, óriási a hírnevem és dúsgazdag vagyok. De amikor egyedül maradok, nincs hozzá bátorságom, hogy magamat a szó régi és igaz értelmében művésznek tekintsem. Giotto, Tiziano, Rembrandt, Goya voltak az igazi halhatatlan művészek. Én csak hivatásos komédiás vagyok, aki megértette korának szellemét és kiszolgálja minden szeszélyét. Beismerésem keserű és fájdalmas ugyan, de úgy érzem, érdemes volt elmondani, mert mindenképpen őszinte."
Az emberek hátat fordítanak a festészetnek és napról-napra közömbösebbek iránta, éppúgy, mint a szobrászat, vagy a költészet iránt. A látszattal ellentétben kortársaink szíve, lelke ma másé: a gépé, a tudományos felfedezéseké, a gazdaságé, a természeti erők feletti uralomé és a hatalomért való törekvésé. Mi a művészetet nem érezzük életszükségletnek és lelki tápláléknak, mint a letűnt századok emberei."
Úgyhogy Máté, ez a nagy digitfotózás- filmezés, meg programokkal való kidolgozások, a makulátlan, pengeéles makrófotók is lassan az érdektelenség határát érik majd el. Vannak már olyanok nem is kevesen, akik az analóg-fekete-fehér világba menekülnek, de az is kifúj nemsokára. Valami újnak kell jönnie......
Üdv:
Péter
Körívek, vonalak és pont (4,93)
Nagyon király, a víznél látható zajon kívül a legapróbb részletig bejön.
Tetszik a színvilág, a komor hangulat. Jó ellensúly és érdekes vizuális adalék a szikla az előtérben. Az örvény középpontja is a lehető legjobb helyre került, véleményem szerint.
Megkérdezhetem, mi az az egész horizonton végighúzódó fénycsík? Autóút, vagy nem is tudom..
üdv, kmáté
Tetszik a színvilág, a komor hangulat. Jó ellensúly és érdekes vizuális adalék a szikla az előtérben. Az örvény középpontja is a lehető legjobb helyre került, véleményem szerint.
Megkérdezhetem, mi az az egész horizonton végighúzódó fénycsík? Autóút, vagy nem is tudom..
üdv, kmáté
A képre adott pontszám: 4.9
Virágok (5)
Szia!
Nagyon szép, szinte grafikus kép, nagyon jó a minimalista színvilág és a lágy megvilágítás, a képarány és a kompozíció is passzol. Gratu!
Nagyon szép, szinte grafikus kép, nagyon jó a minimalista színvilág és a lágy megvilágítás, a képarány és a kompozíció is passzol. Gratu!
A képre adott pontszám: 5
Nem tudom, miért nem írnak rá, pedig baromi látványos és érdekes, a háttérsztorival meg főleg.
Személy szerint kicsit fakónak, laposnak látom a színeket, esetleg a villantást is megpróbálnám szögből intézni, hogy ne lapítsa ki ennyire kétdésre.
Szép munka.
Személy szerint kicsit fakónak, laposnak látom a színeket, esetleg a villantást is megpróbálnám szögből intézni, hogy ne lapítsa ki ennyire kétdésre.
Szép munka.
A képre adott pontszám: 4.5
A nádarató álma (4,9)
π (5)
Hópihés (4,5)
búcsú a Balatontól (4,5)
Szia!
A hdr-szerű utómunka és az árboc levágása nem néz ki túl jól, véleményem szerint-
Az érdekes kompozícióra, és általában képi világra való törekvés látszik, de a csonkolt és épp csak a képre került elemekre (stég csücske) nem árt figyelni. Az irány viszont jó!
Máté
A hdr-szerű utómunka és az árboc levágása nem néz ki túl jól, véleményem szerint-
Az érdekes kompozícióra, és általában képi világra való törekvés látszik, de a csonkolt és épp csak a képre került elemekre (stég csücske) nem árt figyelni. Az irány viszont jó!
Máté
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.