- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA manolisz (3,82)
összesen: 135 darab
Szia! Nekem az előző változat sokkal inkább "bejött", kíváncsi vagyok a többiek véleményére. Engem ott egyáltalán nem zavart a (mások által kifogásolt) "vágott" kalap, és sokkal szebb, nagyon illő volt az ff-kidolgozás. Ezzel a tágabb szerkesztéssel viszont az "üdvözítő" harmadolók gyengültek, közelebb kerültünk az "unalmas" középre szerkesztettséghez. Talán emiatt is veszít a kép a személyes, szuggesztív erejéből, és ebben a színes, lágyabb megoldásban sokkal kevésbé karakteres a bácsi megjelenése. Így még inkább a negatív értelmezés irányába tolódik el a kép általános hangulata (lásd: életvidámság vs. alkoholizmus), talán a nem annyira egészségesen, mint inkább szederjesen pirospozsgás arc, illetve a zöldesbarna, a láthatóvá váló szűk pupillákkal még inkább malacszemre emlékeztető tekintet miatt. Ezt az értelmezést az újrahangolt cím is erősíti.
Pozitívum viszont, hogy az új változaton kevesebb a kiégett/bebukott részlet, de összhatásában mindenképpen az ff-változat narratíváját érzem erősebbnek.
Kísérletező kedvedet nagyra értékelem, összehasonlításban viszont az ff-változatot én mindenképpen lényegesen jobbnak látom.
Jó fotózást!
Üdv, M.
Pozitívum viszont, hogy az új változaton kevesebb a kiégett/bebukott részlet, de összhatásában mindenképpen az ff-változat narratíváját érzem erősebbnek.
Kísérletező kedvedet nagyra értékelem, összehasonlításban viszont az ff-változatot én mindenképpen lényegesen jobbnak látom.
Jó fotózást!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 4.5
newgam válasza:
Szia!
Nagyra értékelem és köszönöm részletes eszmefuttatásod, de -ne vedd zokon!- úgy érzem, hogy leragadtál a FF verziónál!
Ez a kép valóban tágasabb (még mindig nem túlzottan), de nem gondolnám, hogy felesleges képi elemek kerültek volna elő. A ff konverzióhoz "elmentek" a bebuktatott/kiégetett részletek, itt a színesnél a tónusokra is tekintettel voltam.
Erre mondhatják, hogy kinek a pap, kinek a paplak (papnéstul:), de amit már sosem tudok meg, hogy a másik nélkül mennyire tartottad volna értékesnek e képet?
Jó fényeket! G
Szia!
Nagyra értékelem és köszönöm részletes eszmefuttatásod, de -ne vedd zokon!- úgy érzem, hogy leragadtál a FF verziónál!
Ez a kép valóban tágasabb (még mindig nem túlzottan), de nem gondolnám, hogy felesleges képi elemek kerültek volna elő. A ff konverzióhoz "elmentek" a bebuktatott/kiégetett részletek, itt a színesnél a tónusokra is tekintettel voltam.
Erre mondhatják, hogy kinek a pap, kinek a paplak (papnéstul:), de amit már sosem tudok meg, hogy a másik nélkül mennyire tartottad volna értékesnek e képet?
Jó fényeket! G
Mosoly (2,98)
Szia! Bár rengeteg szép, színes, érdekes részlet látható a háttérben, szerintem ez ebben az esetben inkább hiba: a nagy mélységélesség nagyon elvonja a figyelmet a főtémáról (hacsak nem szándékosan a "kívülállás" jelzésére szolgál). Bármiből is adódnak, de nagyon zavaróak a vőlegény zakójának vállán, nyakán látható foltok, ezeket mindenképpen eltüntettem volna. A keretről csak annyit mondanék, hogy mivel a fotó a leírásod szerint "nem hivatalos", a besorolás szerint pedig "elkapott pillanat", ebben a formában semmiképpen nem érzem indokoltnak. (Örök igazság: ne használj keretet, és akkor nem kötnek bele.)
Jó fotózást!
Üdv, M.
Jó fotózást!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 3.5
Hajsza (3,66)
Szia! Az "irtózatos sebesség" érzékeltetéséhez hiányolom a két "klasszikus" fotós technika valamelyikét: vagy az (enyhe) bemozdulást (hosszabb záridő), vagy (talán még inkább) a "svenkelést". Így amolyan kimerevített pillanat, ahol a kutyák mozdulataiból persze érződik a dinamizmus, de erre nem "erősít rá" a fotós megvalósítás, így a képi hatás kicsit "megfagyott".
Szerintem a panoramikus vágás sem igazán illik a témához. Az persze jó, hogy a kutyusok előtt van tér, de az extra széles vágás inkább illik a nyugalmasabb, "szemlélődős" témákhoz. Szerintem felül is jót tett volna a képnek egy kis "kifutás".
Üdv, M.
Szerintem a panoramikus vágás sem igazán illik a témához. Az persze jó, hogy a kutyusok előtt van tér, de az extra széles vágás inkább illik a nyugalmasabb, "szemlélődős" témákhoz. Szerintem felül is jót tett volna a képnek egy kis "kifutás".
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 3.6
Mocskos Kaviár válasza:
Nos, már korábban többeknek írtam, így biztos elolvastad a mentségeimet. Ez egy egyszeri pillanat volt, gyorsan lőttem és nagyon megtetszett a kutyák repülő póza. A vágás sem véletlen, a felbontás, élesség miatt kellően nagy képet akartam, de pár dolgot a kevésbé tetszető háttérből el akartam venni. Még ez volt a legjobb megoldás. Köszönöm az értékelést! M.K.
Nos, már korábban többeknek írtam, így biztos elolvastad a mentségeimet. Ez egy egyszeri pillanat volt, gyorsan lőttem és nagyon megtetszett a kutyák repülő póza. A vágás sem véletlen, a felbontás, élesség miatt kellően nagy képet akartam, de pár dolgot a kevésbé tetszető háttérből el akartam venni. Még ez volt a legjobb megoldás. Köszönöm az értékelést! M.K.
eegéssség! (4,61)
Vagy inkább betegség :-\. Népbetegség, sajnos, Magyarországon. Főleg ilyen "kétdekás" műanyag pohárból... De gondolom, Te is éppen ezt akartad kifejezni a képpel. A kép hátborzongatóan tűéles az arcon, sőt, még a kalap textúráján és a kigombolt ingnyak mellszőrzetén is. Így erősen naturalisztikus, ff-el illően megtámogatva. A kép témájára való tekintettel szívesen megnéztem volna a fotót "fordított" fókusszal, vagyis a pohárra-ujjakra-pecsétgyűrűre helyezett élességgel is.
Amúgy kedves, húsos "malacarc", (sajnos) jellegzetesen magyar parasztportré (elnézést a modelltől).
Másfelől, hogy ellentmondjak magamnak (és kicsit oldjam az előbbi, talán szigorúnak ható ítéletet), érzek valami természetes, egészséges életerőt a képen. De talán nem bennem van a hiba, hanem ilyen ellentmondásos, ilyen összetett a magyar valóság.
Szép képeket!
Üdv, M.
Amúgy kedves, húsos "malacarc", (sajnos) jellegzetesen magyar parasztportré (elnézést a modelltől).
Másfelől, hogy ellentmondjak magamnak (és kicsit oldjam az előbbi, talán szigorúnak ható ítéletet), érzek valami természetes, egészséges életerőt a képen. De talán nem bennem van a hiba, hanem ilyen ellentmondásos, ilyen összetett a magyar valóság.
Szép képeket!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 5
newgam válasza:
Valóban kétélű fegyver ez. Egyfelől a vidámság, az élet igenlés. Túlzásba vitt "poharazás" az élet megrontója, a családok megosztása, a karrier széttörése... folytassam?
Merem remélni, hogy hősünk, csak mértékkel nyúl a jó bor után. Esetleg csak az ehhez hasonló szüreti felvonulások idején:)
Köszönöm szépen!
Neked is minden jót!
Valóban kétélű fegyver ez. Egyfelől a vidámság, az élet igenlés. Túlzásba vitt "poharazás" az élet megrontója, a családok megosztása, a karrier széttörése... folytassam?
Merem remélni, hogy hősünk, csak mértékkel nyúl a jó bor után. Esetleg csak az ehhez hasonló szüreti felvonulások idején:)
Köszönöm szépen!
Neked is minden jót!
Rózsa (3,15)
Bocs, nem akartam kimerítő lenni :).
Most megnéztem a többi képedet is, annak idején ugyan egyiket sem értékeltem (most már persze nem is fogom), de több is nagyon tetszik közülük. Úgy látom, nagyon is jó úton jársz!
Üdv, M.
Most megnéztem a többi képedet is, annak idején ugyan egyiket sem értékeltem (most már persze nem is fogom), de több is nagyon tetszik közülük. Úgy látom, nagyon is jó úton jársz!
Üdv, M.
Rózsa (3,15)
Szia! A szép szál rózsa, amit megörökítettél, üdítő látvány, a véleményemmel azonban lehet, hogy mégsem leszek nagyon népszerű Nálad. A tévedés jogát természetesen fenntartom, ez egy szubjektív vélemény, tekintsd is annak.
A szerkesztés szerintem több szempontból sem a legsikerültebb. A jobb alsó levélhegy ugyan szépen kifut a sarokba, de nagyon zavaró, hogy pont a legvége van lecsípve. Ehhez a bal alsó sarokban kissé kaotikus és esetlegesen vágott "levélkavalkád" társul, ami ráadásul nagyon vonzza a tekintetet. Már ezért kezd kicsit "billenni" a kép balra, amit fokoz, hogy a bal oldalra elhelyezett virágszál feje enyhén balra hajlik, ami így kissé "kitekint" a képből. Emiatt tehát szerintem jobb lett volna a bal oldalon valamivel több, és/vagy a jobb oldalon kevesebb teret hagyni (amennyiben erre lehetőséget adtak a helyszíni viszonyok). Kipróbáltam kicsit más vágással olyan módon (mivel hozzáadni természetesen nem tudtam a képhez, csak elvenni belőle), hogy az alsó leveleket teljesen elhagytam (a virágfej amúgy is kicsit túl "magasan" volt), a jobb oldalról pedig annyit vágtam, hogy a virágszálnak bal oldalon legyen picivel több tere.
További problémának érzem a fókuszt, ami a hozzánk legközelebbi csészelevélre került, ezért már a "fő szirom" is elég életlen. Nem tudom, milyen fényforrás érvényesült a valóságban, mindenesetre a képen eléggé mesterségesnek látszik. A szinte teljesen elmosott szürke háttérrel együtt így nagyon sterilnek hat, még sejtetni sem engedi a fantáziám számára, hogy milyen környezetben kaptad lencsevégre virágot.
A bal oldali csészelevelek és a szirmok közötti területen nem egészen jól sikerült retusálás nyomait vélem felfedezni (ha ebben tévednék, elnézést).
Remélem, nem haragszol, hogy főleg a fotó (általam vélt) hibáit emeltem ki, szerintem ezek mind könnyen javíthatók.
Szép képeket!
Üdv, M.
A szerkesztés szerintem több szempontból sem a legsikerültebb. A jobb alsó levélhegy ugyan szépen kifut a sarokba, de nagyon zavaró, hogy pont a legvége van lecsípve. Ehhez a bal alsó sarokban kissé kaotikus és esetlegesen vágott "levélkavalkád" társul, ami ráadásul nagyon vonzza a tekintetet. Már ezért kezd kicsit "billenni" a kép balra, amit fokoz, hogy a bal oldalra elhelyezett virágszál feje enyhén balra hajlik, ami így kissé "kitekint" a képből. Emiatt tehát szerintem jobb lett volna a bal oldalon valamivel több, és/vagy a jobb oldalon kevesebb teret hagyni (amennyiben erre lehetőséget adtak a helyszíni viszonyok). Kipróbáltam kicsit más vágással olyan módon (mivel hozzáadni természetesen nem tudtam a képhez, csak elvenni belőle), hogy az alsó leveleket teljesen elhagytam (a virágfej amúgy is kicsit túl "magasan" volt), a jobb oldalról pedig annyit vágtam, hogy a virágszálnak bal oldalon legyen picivel több tere.
További problémának érzem a fókuszt, ami a hozzánk legközelebbi csészelevélre került, ezért már a "fő szirom" is elég életlen. Nem tudom, milyen fényforrás érvényesült a valóságban, mindenesetre a képen eléggé mesterségesnek látszik. A szinte teljesen elmosott szürke háttérrel együtt így nagyon sterilnek hat, még sejtetni sem engedi a fantáziám számára, hogy milyen környezetben kaptad lencsevégre virágot.
A bal oldali csészelevelek és a szirmok közötti területen nem egészen jól sikerült retusálás nyomait vélem felfedezni (ha ebben tévednék, elnézést).
Remélem, nem haragszol, hogy főleg a fotó (általam vélt) hibáit emeltem ki, szerintem ezek mind könnyen javíthatók.
Szép képeket!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 3
V (5)
Szia!
Hűha!... Zavarba hozol!... Hogy lehet egy ilyen képet értékelni?
Mindenesetre önfegyelmet gyakorolok, és nem "nyomom ki", hanem megpróbálok írni róla valamit, még akkor is, ha esetleg teljesen tévutakon járok az értékelésben. Így legalább az enyém is egy "autonóm" vélemény lesz, igaz, a teljesen avatatlané. Ami számodra vagy teljesen haszontalan lesz, vagy jó esetben hozzáad valamit a képed által kiváltott rezonanciák megismeréséhez.
A fotó kreativitásához nem fér kétség, de egyáltalán mi a megfelelő kategóriája? Portré? (Látom, ide tetted.) Akt? Glamour? Netán abszurd? (Talán én leginkább ide tettem volna.) Vagy esetleg humor? Vagy marad a jolly joker "egyéb"?
Mindenesetre ilyen nézőpontból ritkán látunk emberi (női) ábrázolást, különösen fejtetőre állítva (ami egyébként ennél a fotónál majdnem mindegy is). Fények, élesség, vágás? Mi lehetne felhozni ellene? Talán kicsit lehetne több a fény. (Az exif-ben is látom az enyhe alexpót, ezért feltételezem: tudatos.) Színek, kontraszt? Ebben nem túl gazdag a kép, de szerintem ez esetben ez sokadlagos szempont. Szerkesztés? A "harmadolók" ezen a fotón szinte egyáltalán nem kapnak szerepet, mégsincs hiányérzetem. A "beállítás" tökéletes szimmetriájából meg éppen annyi hiányzik (fürdőruhapánt, lábak/keblek helyzete, fényviszonyok), amennyi az emberi arcon/testen természet-adta módon is megvan (pl. a bájos hajvonal).
A technikai szempontokon túllépve hadd említsek néhány teljesen laikus benyomást, amit bennem a kép kelt. A szemek igézően kék, ránk szegezett intelligens pillantása rendkívül feszes, ez tetszik, miközben a szemek, a tekintet, az arc, kicsit elidegenítő módon elválik a testtől, "Ez vagyok én, ez meg az én testem". Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a kép kicsit morbid - talán a váll, a karok, a könyök fura kifacsart helyzete miatt (ami a perspektívából adódik), meg a keblek szokatlan nézőpontja, és a (szintén a perspektívából adódóan) csökevényesnek tűnő lábak miatt. Persze az agy könnyen helyrerakja a dolgokat, hiszen hasonló perspektivikus "képfeldolgozással" nap mint nap megbirkózik. Összességében mégis kicsit "riasztó" a látvány. Ha zenét kellene melléraknom, valamilyen disszonáns, kemény dúr hangzást képzelek el.
A képpel alaposan megmozgattad a fantáziámat, inkább intellektuálisan, mint emocionálisan, köszönet ezért!
Üdv, M.
Hűha!... Zavarba hozol!... Hogy lehet egy ilyen képet értékelni?
Mindenesetre önfegyelmet gyakorolok, és nem "nyomom ki", hanem megpróbálok írni róla valamit, még akkor is, ha esetleg teljesen tévutakon járok az értékelésben. Így legalább az enyém is egy "autonóm" vélemény lesz, igaz, a teljesen avatatlané. Ami számodra vagy teljesen haszontalan lesz, vagy jó esetben hozzáad valamit a képed által kiváltott rezonanciák megismeréséhez.
A fotó kreativitásához nem fér kétség, de egyáltalán mi a megfelelő kategóriája? Portré? (Látom, ide tetted.) Akt? Glamour? Netán abszurd? (Talán én leginkább ide tettem volna.) Vagy esetleg humor? Vagy marad a jolly joker "egyéb"?
Mindenesetre ilyen nézőpontból ritkán látunk emberi (női) ábrázolást, különösen fejtetőre állítva (ami egyébként ennél a fotónál majdnem mindegy is). Fények, élesség, vágás? Mi lehetne felhozni ellene? Talán kicsit lehetne több a fény. (Az exif-ben is látom az enyhe alexpót, ezért feltételezem: tudatos.) Színek, kontraszt? Ebben nem túl gazdag a kép, de szerintem ez esetben ez sokadlagos szempont. Szerkesztés? A "harmadolók" ezen a fotón szinte egyáltalán nem kapnak szerepet, mégsincs hiányérzetem. A "beállítás" tökéletes szimmetriájából meg éppen annyi hiányzik (fürdőruhapánt, lábak/keblek helyzete, fényviszonyok), amennyi az emberi arcon/testen természet-adta módon is megvan (pl. a bájos hajvonal).
A technikai szempontokon túllépve hadd említsek néhány teljesen laikus benyomást, amit bennem a kép kelt. A szemek igézően kék, ránk szegezett intelligens pillantása rendkívül feszes, ez tetszik, miközben a szemek, a tekintet, az arc, kicsit elidegenítő módon elválik a testtől, "Ez vagyok én, ez meg az én testem". Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a kép kicsit morbid - talán a váll, a karok, a könyök fura kifacsart helyzete miatt (ami a perspektívából adódik), meg a keblek szokatlan nézőpontja, és a (szintén a perspektívából adódóan) csökevényesnek tűnő lábak miatt. Persze az agy könnyen helyrerakja a dolgokat, hiszen hasonló perspektivikus "képfeldolgozással" nap mint nap megbirkózik. Összességében mégis kicsit "riasztó" a látvány. Ha zenét kellene melléraknom, valamilyen disszonáns, kemény dúr hangzást képzelek el.
A képpel alaposan megmozgattad a fantáziámat, inkább intellektuálisan, mint emocionálisan, köszönet ezért!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 5
Szia! Ez nagyon állat!!!
Bocs, hirtelen nem találtam rá jobb kifejezést. A hosszas értékeléstől most eltekintenék, a fények, a komponálás, az élesség tökély! Talán még HDR is, ha igen, nem baj, abból is a jobbik fajta.
Szegény hamvas kis őzike, remélem, nem ijedt meg nagyon saját árnyékától (pedig az egy fenyegető szörnyeteg:).
Nagggyon jóóó!
Üdv, M.
Bocs, hirtelen nem találtam rá jobb kifejezést. A hosszas értékeléstől most eltekintenék, a fények, a komponálás, az élesség tökély! Talán még HDR is, ha igen, nem baj, abból is a jobbik fajta.
Szegény hamvas kis őzike, remélem, nem ijedt meg nagyon saját árnyékától (pedig az egy fenyegető szörnyeteg:).
Nagggyon jóóó!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 5
cím nélkül (5)
Szia! Ugyan a humor kategóriába tetted, de a kép politikai mondanivalója komoly - és szerencsére mondhatni, pártfüggetlen. Függetlenül attól, hogy melyik oldalon áll (ha egyáltalán) a kép készítője és a fotó, illetve a plakát szemlélője, súlyos és képileg igen beszédes kritika ez egész politikai elitünkre nézve. A jólfésült politikus választópolgárokat megnyerni igyekvő műmosolya hamar hamis, torz vicsorba fordul, amint lehull a (könnyen foszló) álarc. Piroska és a farkas esete jut eszembe, a politikus könnyen úgy jár, mint a farkas: lelepleződik, de sajnos nem biztos, hogy idejekorán, így a választó is úgy járhat, mint Piroska... Hamm, bekaplak! A jóságos vadász meg ki tudja, mikor jön...
A tépkedés "jól sikerültsége" annyira nyilvánvaló, hogy szerintem legjobb esetben is valamelyik névtelen utcai "művész" kreációja lehet. Ez persze nem von le a kép értékéből.
Fotós szempontból (humor ide vagy oda) a kép legfőbb értékének a jó szemű dokumentálást tartom, technikailag korrekt kivitelezésben.
Ha részben off-topic, elnézést, nem volt szándékom...
Üdv, M.
A tépkedés "jól sikerültsége" annyira nyilvánvaló, hogy szerintem legjobb esetben is valamelyik névtelen utcai "művész" kreációja lehet. Ez persze nem von le a kép értékéből.
Fotós szempontból (humor ide vagy oda) a kép legfőbb értékének a jó szemű dokumentálást tartom, technikailag korrekt kivitelezésben.
Ha részben off-topic, elnézést, nem volt szándékom...
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 5
egok (4,84)
Szia! Szerintem technikai tanulmánynak jó (annak is talán inkább az absztrakt kategóriában), van valami érdekesség az izzón látható vízcseppekben, a majdnem függőleges, átlós szerkesztésben, a durva kontrasztokban, a mélységélesség-játékban. Ennél többet azonban én nem látok a képben, bármennyire próbálom erőltetni a képzelőerőmet, nemigen érzek további asszociációkat, másodlagos jelentéseket, nem tudok felfedezni rejtett vizuális, metaforikus tartalmakat. Lehet, hogy túlzott elvárásokkal, várakozással fordultam a képedhez, de így nem látom többnek egy technikai "tesztfotónál".
Üdv, M.
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 2.5
Callanishi állókövek (3,62)
Szia! Tökéletes a perspektíva (még akkor is, ha ebben nemcsak Neked volt szereped, hanem az ötezer évvel előttünk élt akkori mestereknek is :). Nagyszerű a szerkesztés egyensúlya, a kőtömbök vonala szépen középre vezeti a szemet. Fantasztikus a látvány, tökéletes a technikai kidolgozás, a közeli textúrák éppolyan részletgazdagok, mint a kép mélysége. Nagyon hatásos, ahogyan a hozzánk legközelebb eső sziklatömb kissé megdőlve szinte nekifeszül a vészjósló, sötét fellegeknek. A kép prehistórikus hangulata egyszerre apokaliptikus és mégis békét, nyugalmat sugárzó. Ha csak az előtérben lévő kőtömb felső részét nézem, beugrik az Űrodüsszeia 2001 is.
Nem tudom, minek köszönhető a sziklák körüli aura, lehet, hogy mások ezt kifogásolni fogják, de én tökéletesen a kép hangulatához és látványvilágához illőnek érzem.
Jó ezt a képet sokáig nézegetni. Gyerekkoromban az előszobánk falán egy dór oszlopsor (ff) fotója volt látható, ehhez egészen hasonló perspektívával (talán ezért is tetszik ennyire).
Gratulálok a fotóhoz!
Üdv, M.
Nem tudom, minek köszönhető a sziklák körüli aura, lehet, hogy mások ezt kifogásolni fogják, de én tökéletesen a kép hangulatához és látványvilágához illőnek érzem.
Jó ezt a képet sokáig nézegetni. Gyerekkoromban az előszobánk falán egy dór oszlopsor (ff) fotója volt látható, ehhez egészen hasonló perspektívával (talán ezért is tetszik ennyire).
Gratulálok a fotóhoz!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 5
Séta a parkban (3,4)
Szia! A kép hangulata, vonalvezetése alapvetően tetszik. Jó ez a kicsit "leskelődős" nézőpont a felül belógó levelekkel, a hátulról fotózott sétáló párral. Szerkesztési szempontból is jónak mondanám az elosztást: az alsó harmadban szép ívben kanyarog a sétány, amelyet szépen kiegészít a domb vonala. A kandeláber(ek) a harmadoló vonalon, lámpafejek, párocska a vízszintes harmadolók környékén.
Eddig jó! Látok azonban több problémás pontot is. Nem szerencsés, hogy a két lámpaoszlop egymáshoz túl közel áll, csúnyácska a lámpavas részleges takarásában az alumínium táblácska hátulja. Azért is kár, hogy a lány táskája, karja érintkezik a lámpaoszloppal. A bal oldali vágás nagyon szerencsétlenül metszi a fát és a mögötte álló bokor tövét. A nagy mélységélesség miatt zavaróan kusza a háttér (autók, kerítés, szürke-piros épülethomlokzat, fehér ablakok stb.).
Egy picit alexpósnak is érzem a képet, amin legalább utólag lehetett volna kicsit emelni.
Szép képeket!
Üdv, M.
Eddig jó! Látok azonban több problémás pontot is. Nem szerencsés, hogy a két lámpaoszlop egymáshoz túl közel áll, csúnyácska a lámpavas részleges takarásában az alumínium táblácska hátulja. Azért is kár, hogy a lány táskája, karja érintkezik a lámpaoszloppal. A bal oldali vágás nagyon szerencsétlenül metszi a fát és a mögötte álló bokor tövét. A nagy mélységélesség miatt zavaróan kusza a háttér (autók, kerítés, szürke-piros épülethomlokzat, fehér ablakok stb.).
Egy picit alexpósnak is érzem a képet, amin legalább utólag lehetett volna kicsit emelni.
Szép képeket!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 3.8
Füstkampó (4,66)
Köszi! Megnéztem az oldalt, ezúton gratulálok tehát a pilótának, Nádas Tamásnak is! :)
Füstkampó (4,66)
Szia! Röviden: tetszik!
Kicsit hosszabban: nagyon tetszik! Szinte minden a képen. Az alapmotívumot jelentő kérdőjel, a füstcsóva, a maga izgalmasan változó színárnyalataival és sűrűségével, a gép alulnézetben is jól olvasható szárnyfeliratával, propellerével-kerekeivel, sziluettjével, a vignette-hatást keltő sötétedéssel alul-felül (akárhogyan érted is el).
Adhatnál kicsit informatív technikai adatokat is: helyszín, gép (mármint repülőgép) típus, stb.
Szerencsés pillanat, jó szem, remek technikai megvalósítás. Gratulálok! Neked és a pilótának is! :)
Üdv, M.
Kicsit hosszabban: nagyon tetszik! Szinte minden a képen. Az alapmotívumot jelentő kérdőjel, a füstcsóva, a maga izgalmasan változó színárnyalataival és sűrűségével, a gép alulnézetben is jól olvasható szárnyfeliratával, propellerével-kerekeivel, sziluettjével, a vignette-hatást keltő sötétedéssel alul-felül (akárhogyan érted is el).
Adhatnál kicsit informatív technikai adatokat is: helyszín, gép (mármint repülőgép) típus, stb.
Szerencsés pillanat, jó szem, remek technikai megvalósítás. Gratulálok! Neked és a pilótának is! :)
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 5
Holt szezon (3,13)
Egyetértek, szerintem is kár lett volna nem feltenni! Ahogy írtam is, az alapmeglátás szerintem nagyon jó, legközelebb kicsit talán jobb kidolgozással a pontszámban kifejezett eredmény is jobb lehet. Mindannyian (elsősorban) saját kárunkon tanulunk, legtöbben ezért vagyunk itt.
Várom a további képeidet, jó fotózást!
Üdv, M.
Várom a további képeidet, jó fotózást!
Üdv, M.
Holt szezon (3,13)
Szia! Többször nézegettem már ezt a képet, és mivel látom, még mindig kevés az értékelés, gondoltam, leírom a véleményemet.
Ami tetszik: az egymás fölött ismétlődő erkélyek, a tökéletesen egyformán elrendezett, és ezért mesterkéltnek, élettelennek ható bútorokkal. Ez a (címadó) észrevétel nagyszerűen "lejön" a képről.
Ami kevésbé tetszik: a képnek lényegében mind a négy határoló oldala. A bal oldalon belógó cölöp nagyon zavaró, a kissé zavaros kötélcsomó "ugráltatja" a szemet. Szerintem a jobb szélről a falsíkot is jobb lett volna levágni. Ugyanez vonatkozik a felül az ereszre. Alul meg amolyan határozatlan a vágás, lebeg a levegőben.
Ami rögtön megfogja a szemet a képen, az a mentőöv "virsli" színű és formájú íve. Érdekessé teszi a képet, de én nehezen tudok megbarátkozni vele, valahogy túlságosan tolakodó.
Összességében a duplikált erkélyek, mint főtéma nagyon tetszik - kaphattak volna nagyobb hangsúlyt a szerkesztéssel.
Szép képeket!
Üdv, M.
Ami tetszik: az egymás fölött ismétlődő erkélyek, a tökéletesen egyformán elrendezett, és ezért mesterkéltnek, élettelennek ható bútorokkal. Ez a (címadó) észrevétel nagyszerűen "lejön" a képről.
Ami kevésbé tetszik: a képnek lényegében mind a négy határoló oldala. A bal oldalon belógó cölöp nagyon zavaró, a kissé zavaros kötélcsomó "ugráltatja" a szemet. Szerintem a jobb szélről a falsíkot is jobb lett volna levágni. Ugyanez vonatkozik a felül az ereszre. Alul meg amolyan határozatlan a vágás, lebeg a levegőben.
Ami rögtön megfogja a szemet a képen, az a mentőöv "virsli" színű és formájú íve. Érdekessé teszi a képet, de én nehezen tudok megbarátkozni vele, valahogy túlságosan tolakodó.
Összességében a duplikált erkélyek, mint főtéma nagyon tetszik - kaphattak volna nagyobb hangsúlyt a szerkesztéssel.
Szép képeket!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 3.6
soproni fényfrankos (4,06)
Szia! Kreatív kép, de szerintem több apró hiba említhető. A pohár kicsit dől befelé, az árnyékon meg le van vágva a karima teteje. A pohárban látható bor színe nagyon "halott" fénytelen, így inkább jeges teára emlékeztet. Elég zajos is a kép, ami főleg a pohár alsó részénél csúnya foltokat eredményez. Az alsó kiégett rész sem tesz jót a látványnak, elvonja a figyelmet a témáról, a csillogásról. A félbevágott pohár jó ötletnek tűnik (hiszen az árnyéka teljes), de azt hiszem, mégis jobb lett volna a teljes poharat megjeleníteni. Valahogy nem igazán szerencsés helyen fedi a pohár kontúrja az árnyékot.
Remélem, nem bántó, amiket írtam, én ezeket érzem javítandónak.
Szép képeket!
Üdv, M.
Remélem, nem bántó, amiket írtam, én ezeket érzem javítandónak.
Szép képeket!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 3
Nézz! (4,24)
Szia! A lány igéző tekintete és testtartása hitelesítik a címet, szerintem azonban több komoly technikai hiba is rontja a kép élvezhetőségét. Először is, óriási kiégett (teljesen részlettelen fehér)
területek láthatók az égen. Jórészt ebből adódhat, hogy (az álló formátumhoz képest) megfelelően megválasztott pixelszám ellenére a file mérete jóval kisebb lett a megengedett 310K-nál. Ehhez még hozzájárulhatott az is, hogy a túlélesítés hatására (ami a beállítások és/vagy az utómunka eredménye lehet) további részletek vesztek el a képen. Ez leginkább a duplázódott kontúrú horizont-vonalon zavaró. A háttérben látható hegyvonulat kékes mosottsága is kissé természetellenesen hat. Lehet, hogy a problémák abból adódnak, hogy a kissé alexpós alapképen utólagos fényerő-emelés és élesítés történt?
A lány ruhájának erős kékes mintái furcsán hatnak a barna övvel és a zöldes természetes háttérrel - de lehet, hogy ez ízlés kérdése. A kép kivágása nekem tetszik, ezúttal indokoltnak érzem a középre szerkesztettséget, és jó a nézőpont (derék)magasságának megválasztása.
Összességében a "tudatos, kreatív, de javítandó" minősítést érzem kifejezőnek.
Jó fotózást!
Üdv, M.
területek láthatók az égen. Jórészt ebből adódhat, hogy (az álló formátumhoz képest) megfelelően megválasztott pixelszám ellenére a file mérete jóval kisebb lett a megengedett 310K-nál. Ehhez még hozzájárulhatott az is, hogy a túlélesítés hatására (ami a beállítások és/vagy az utómunka eredménye lehet) további részletek vesztek el a képen. Ez leginkább a duplázódott kontúrú horizont-vonalon zavaró. A háttérben látható hegyvonulat kékes mosottsága is kissé természetellenesen hat. Lehet, hogy a problémák abból adódnak, hogy a kissé alexpós alapképen utólagos fényerő-emelés és élesítés történt?
A lány ruhájának erős kékes mintái furcsán hatnak a barna övvel és a zöldes természetes háttérrel - de lehet, hogy ez ízlés kérdése. A kép kivágása nekem tetszik, ezúttal indokoltnak érzem a középre szerkesztettséget, és jó a nézőpont (derék)magasságának megválasztása.
Összességében a "tudatos, kreatív, de javítandó" minősítést érzem kifejezőnek.
Jó fotózást!
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 3
Bejönnél? (4,71)
Szia! Szerintem ez a fotó jóval több, mint családi/emlékkép - simán beférne a glamour kategóriába. A cím erotikus kétértelműséget rejt magában (persze mindkét értelme inkább egyértelmű :). A szerkesztés kiváló, a két zöld táblácska alapján a vőlegény talán már a lehetséges menekülési útvonalakon is kezd gondolkodni, miközben kétségbeesetten kapaszkodik a menyasszonyi csokorba. Na jó, talán nem ennyire drámai a helyzet, de ha valakit a nyakkendőjénél fogva "invitálnak", inába szállhat a férfiassága. A szönyegpadló pávatoll-mintája, a fekete és fehér hegyes orrú, makulátlan cipők "párbeszéde", a már-már szépiába hajló sárgás színvilág (különösen a lány mögötti ajtón) - szóval mind-mind kiváló!
Talán egy picikét tágabb rekesz jót tett volna a fotónak, ezért egy aprócska, jelzésértékű levonás (ha a "tökéleteshez" viszonyítok), de így is rendkívül élvezetes a kép.
Üdv, M.
Talán egy picikét tágabb rekesz jót tett volna a fotónak, ezért egy aprócska, jelzésértékű levonás (ha a "tökéleteshez" viszonyítok), de így is rendkívül élvezetes a kép.
Üdv, M.
A képre adott pontszám: 4.9
Lucia (4,45)
Szia! Sajnos kinyomtam az értékelést, úgyhogy a többi már "tét nélküli" játszadozás (egyébként simán 5-öst adtam volna).
A szerkesztés nekem nagyon tetszik, a 16:9-es (vagy ahhoz közeli) képarány szerintem illik a lány egészséges, "széles" arcához (amit a fejbillentés is erősít) és távol ülő szemeihez. A bal oldali nagyobb tér finoman érzékelteti az onnan érkező enyhe szellőt, amit a kósza hajszálak jeleznek (szerintem jól döntöttél, hogy nem retusáltad ki). Azok a bokeh-szerű jelenségek a bal oldalon a kép hangulatának szerves részét képezik, valóban hagyni kellett nekik teret az érvényesüléshez.
Az ff-konverzió majdnem tökéletes, de megnéztem a képedet egy picikét erősebb kontraszttal is - nekem úgy még jobban tetszik!
Egyébként nehezen tudnám szebben/jobban elképzelni, gratulálok, szép fotó!
Üdv, M.
A szerkesztés nekem nagyon tetszik, a 16:9-es (vagy ahhoz közeli) képarány szerintem illik a lány egészséges, "széles" arcához (amit a fejbillentés is erősít) és távol ülő szemeihez. A bal oldali nagyobb tér finoman érzékelteti az onnan érkező enyhe szellőt, amit a kósza hajszálak jeleznek (szerintem jól döntöttél, hogy nem retusáltad ki). Azok a bokeh-szerű jelenségek a bal oldalon a kép hangulatának szerves részét képezik, valóban hagyni kellett nekik teret az érvényesüléshez.
Az ff-konverzió majdnem tökéletes, de megnéztem a képedet egy picikét erősebb kontraszttal is - nekem úgy még jobban tetszik!
Egyébként nehezen tudnám szebben/jobban elképzelni, gratulálok, szép fotó!
Üdv, M.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.