- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA Aestus (4)
összesen: 33 darab
Kiút (3,9)
Első ránézésre csak egy egyszerű tájkép, nem a mostanában oly divatos nagy záridős, HDR, stb. Ha nem lenne ott az a bizonyos kijárat, akkor egyszerű, tucatfotó lenne. Viszont így dicséret illeti mind a természetet, mind a fotóst, aki észrevette ezt a különös témát. A vágást teljesen jogosnak és megfelelőnek érzem, mindazonáltal a színvilágot, a hangulatot fel lehetett volna dobni valami egyediséggel. Ne érts félre, nem képmanipulációra buzdítalak, csak egyéni "fotózási stílus kifejlesztésére"
A képre adott pontszám: 4
Bár szerintem előttem már elmondtak mindent jól, de nem tudom megállni, hogy ne szóljak hozzá. Példaértékű prezentációja ez a résfényes, sziluettes képeknek. Érzékiség, a kirobbanó érzelmek előtti csendes pillanat, nekem ez jut eszembe erről a fotóról. Gratulálok! További szép fényeket!
X (4,96)
Címötletben sajnos nem tudok segíteni, viszont a modell ebben a megvilágításban eléggé hasonlít Helena Bonham Carterre. Úgyhogy visszavonhatatlanul a Harcosok Klubjára asszociálok erről a képről. :) Sokat ad a hangulatohoz a kép szemcsézettsége, a nagy kontraszt. Érdekes, hogy a viszonylagos középreszerkesztettség nem túl izgalmas voltát teljesen feledtetted azzal, hogy modelled kinéz a képből. Nekem elsőre nem is a glamour kategória jut eszembe, inkább egy elkapott pillanat, mert túlontúl természetes a hölgy tartása, nincs benne semmi mesterkéltség, beállítás, persze a glamour stílusjegyeit is magán viseli a fotó, ne érts félre. :)
A képre adott pontszám: 5
edit-t válasza:
Mennyire mások az emberek! Olyan érdekes, hogy kinek mi jut eszébe. És hogy mindegyik meglátásnak van alapja.
A tekintet szerintem is sokat dob a képen. Köszönet a modell nevében is!
A kategóriát illetően nekem is voltak kétségeim. Nehéz besorolni. Elkapottnak túl tudatos, glamournak túl természetes. :) Köszönöm az értékelést és a pontokat!
Mennyire mások az emberek! Olyan érdekes, hogy kinek mi jut eszébe. És hogy mindegyik meglátásnak van alapja.
A tekintet szerintem is sokat dob a képen. Köszönet a modell nevében is!
A kategóriát illetően nekem is voltak kétségeim. Nehéz besorolni. Elkapottnak túl tudatos, glamournak túl természetes. :) Köszönöm az értékelést és a pontokat!
Hangulatos kép, hasonló van nekem is, csak az némileg komorabb hatást sugároz.
Kiváló kontrasztot képez a ház meleg színezete az üveg ridegségével, tetszik az "elfolyós" tükröződés is. Viszont a perspektivikus torzulás számomra zavaró, jobb lett volna más szögből fotózni, de nem akadékoskodok, nem tudom, hogy volt -e rá lehetőség. Viszont egy szolid, kb 3,5°-os döntéssel megpróbálkoznék.
Szép fényeket!
Kiváló kontrasztot képez a ház meleg színezete az üveg ridegségével, tetszik az "elfolyós" tükröződés is. Viszont a perspektivikus torzulás számomra zavaró, jobb lett volna más szögből fotózni, de nem akadékoskodok, nem tudom, hogy volt -e rá lehetőség. Viszont egy szolid, kb 3,5°-os döntéssel megpróbálkoznék.
Szép fényeket!
Filth bölcsője (4,63)
Adatlapodat nézve esett le, hogy ki is vagy. :) Jó volt a legutóbbi koncertetek, várom szeretettel a következőt, remélem hamarosan új albummal is megörvendeztetitek a nagyközönséget. :)
Filth bölcsője (4,63)
Hogy milyen képekkel fut össze az ember ezen az oldalon :) CoF jóféle muzsika. Sajnos még ebben a beállításban is érzékelhető, hogy Dani nem üti meg a 160 centit. :D Számomra nagyon eltalált mind a vágás, mint a színek, jó ötlet a két témás megvalósítás. Így kell ezt csinálni.
Szeretem a sziluettes fotókat, megmozgatja az ember agyát, hogy vajon ez minek a lenyomata és miért is több, mintha egyszerűen a téma lenne lencsevégre kapva. Jelen fotónál az az abszurd érzés kerülget, mintha maga a lépcsőház fala lenne az ablak, aminek párkányán a növények sikertelenül próbálnak a fény felé törni. Kíváncsi lennék, hogy neked milyen gondolatok futkároztak a fejedben, mikor lenyomtad az expógombot. :) Technikai részről a kép korrekt, bár a zajt nem tudom hová tenni 100-as érzékenység mellett. Utólag hozzáadott? Minden esetre illik a hangulathoz. Már azért is megérdemelt az 5 pont, mert elgondolkoztattál fotóddal. :)
A képre adott pontszám: 5
glivia válasza:
Örülök, hogy elgondolkodtatott :)
Igaziból semmilyen konkrét gondolat nam futkározott az agyamban, csak egy hangulat, ami el szokott kapni, ha ehhez hasonló bérházak lépcsőházába tévedek. A zaj utólagosan került a képre, úgy éreztem, túl steril lenne enélkül, márpedig a hangulatok sosem kristálytiszták, és pengeélesek :)
Köszönöm szépen az értékelést.
Örülök, hogy elgondolkodtatott :)
Igaziból semmilyen konkrét gondolat nam futkározott az agyamban, csak egy hangulat, ami el szokott kapni, ha ehhez hasonló bérházak lépcsőházába tévedek. A zaj utólagosan került a képre, úgy éreztem, túl steril lenne enélkül, márpedig a hangulatok sosem kristálytiszták, és pengeélesek :)
Köszönöm szépen az értékelést.
A másodperc tört része (4,66)
Ütős képek, tényleges és átvitt értelemben is. :) Sorozatba fűzve mindegyik jól mutat, de az első az, ami önmagában is izgalmas lenne. A hozzáadott zajért szerintem kár, csak kásás lesz tőle a kép, nem érzem indokoltnak. Annyira nem tűnnek éltelennek, hogy ilyennel kelljen trükközni. :) Vágás terén az utolsó képnél nem értem, hogy miért nem "teljes alakos" lett, mint a többi. (Persze ez nem negatívum, csak elgondolkoztató) Színek tekintetében jól sikerült, élethű, viszont szerintem némi kontraszt/középszint állítás ráfért volna. Dinamizmus terén példaértékű képeket alkottál, szinte nekem fáj, ahogy szegény Lada VFTS koccan az árokparttal.
A képre adott pontszám: 4.8
anonymus válasza:
Örülök a sokrétű véleményednek. Sok mindenre kitértél.
A zaj nekem azért "hiányzott", mert majdhogynem nekem is fájt élőben ahogy odaverte az autót és másodpercek alatt amortizálódott egy ekkora tömeg. Ennek az erőnek a nagyságát és a megállíthatatlannak tűnő autót szerettem volna hagsúlyozni a zajjal.
Amint írtam nincs vágva, eredetiek, és az utolsó képkocka az én hibám, de talán elnézhető, h nincs benne, mert minimum fókuszom 100mm volt, és az autó nem volt többre 7 méternél, szóval hiányzott a 70mm. :)
Örülök a sokrétű véleményednek. Sok mindenre kitértél.
A zaj nekem azért "hiányzott", mert majdhogynem nekem is fájt élőben ahogy odaverte az autót és másodpercek alatt amortizálódott egy ekkora tömeg. Ennek az erőnek a nagyságát és a megállíthatatlannak tűnő autót szerettem volna hagsúlyozni a zajjal.
Amint írtam nincs vágva, eredetiek, és az utolsó képkocka az én hibám, de talán elnézhető, h nincs benne, mert minimum fókuszom 100mm volt, és az autó nem volt többre 7 méternél, szóval hiányzott a 70mm. :)
- (0)
Kis képzavarral élve üde színfolt az agyon tone mappingelt képek világában. :) Mostanában ritkán találkozok olyan tájképpel, ami természetes színekben pompázik. Vágás terén szerintem felülről nyeshettél volna belőle, bal oldalt meg kár, hogy le lett vágva a felhő "csücske". De persze ez csak az én ízlésem. :) Viszont a vihar előtti visszafogott fenyegetés dinamizmusa és a tipikus "Balatonos" hangulat az nagyon átjött. :)
Fél éve együtt:) (4,61)
Üdvözöllek a 450Dsek klubjában :) Erre csak azt tudom mondani, hogy aranyos, jó dolga lehet nálad a gépnek. :) Tetszik a tükrös, derítőlapos, szűk vágásos megoldás. Némi szolid segédfényforrás szemből és 45°-ban balról még hangsúlyosabbá tette volna a témát. Viszont így is tetszik nagyon a kép.
Jó fényeket hölgyem! :)
Jó fényeket hölgyem! :)
* (0)
Ez aztán a művészi szabályáthágás. :) Semmi élesség, viszont képzaj, gyűrött háttér annál több... és ennek ellenére nagyon jól néz ki. A megvilágítás természetes, vagy volt balról vezérfény? Az arc árnyékolásával nem tudok betelni, tökéletesre sikeredett. Merész próbálkozás, hogy könyöknél és csípőnél vágtad a képet, kivételesen itt jól mutat. Az egész a klasszikus színházi fotókat juttatja eszembe és ezt az érzetet a deszaturáció és az enyhén viktoriánus stílusra hajazó ruha is erősíti. Ha csak magát a képet látnám, akkor azt mondanám, hogy ez bizony egy XIX. századi camera obscurával kivitelezett alkotás. :) Csak gratulálni tudok.
Bele se merek gondolni, hogy mi lett volna, ha a megfelelő felszereléssel is rendelkezel. :) Izgalmas kompozíció, a balra szerkesztettség, valamit a felcsapódó víz hihetetlen dinamizmust ad a képnek. Alapértelmezetten tágabb rekeszt kívánt volna a szemem, viszont jelen esetben a nagy mélységélesség ellensúlyozza a futó éltelenségét. Ne érts félre a bemozdulás nem zavaró, sőt még mozgalmasabbá teszi a képet.
A képre adott pontszám: 5
egy tojás lelke (4,22)
Minő bokeh parádé :) Az ötlet, kompozíció tetszik, mint ha szegény "folyékony csirke" lelke lebegne a törött tojáshéj felett. :) Viszont egy nagyon szolid derítés, diffúz vakuzás jót tett volna a képnek. Esetleg kicsit a középszinteken is lehetett volna húzni. Valamint az élesség el van csúszva hangyányit. Viszont az mindenképpen értékelendő, hogy megpróbálkoztál egy viszonylag nehezebb megvalósítással.
A képre adott pontszám: 4
Utolsó (4,66)
Példa értékű ff konverzió, hogy nem csak egy kontrasztos, deszaturált kép lett az orrunk elé téve, viszont úgy érzem ez kicsit már a másik véglet. Az arc felső részén és a szájon nagyon jól mutat ez a markáns megvalósítás, viszont a borostán túlzásnak érzem, a szemem kis lágyítást kíván (gaussian blur részlegesen alkalmazva), vagy kisebb mélységélességet. (ha nem rendelkezel nagyobb fényerejű objektívvel, akkor nem szóltam) A kompozíció nagyon eltalált és összességében véve ritkán látok ilyen igazán jó fekete fehér képet. Valamint örülnék, ha végre sikerülne ilyen modellt találnom. :)
Jó fényeket!
Jó fényeket!
A képre adott pontszám: 5
háromszög (3,36)
Szeressük a beteg szóvicceket. :) Szerintem mehetett volna a humor kategóriába, legalábbis én jót nevettem. Kompozíció és vágás tetszik, kellemes, hogy az alsó harmadban van a fókuszpont. Értékelendőek a lágy árnyékok, esetleg kis PSel rá lehetett volna még dolgozni, hogy tárgyasztal hatását keltsd, de így is jó. Viszont egy kis fehéregyensúly állítás ráférne, mert nem olyan fehér az a fehér. :)
... (0)
Nem semmi portré. Igéző gyönyörű szemek (apró negatívum, hogy a hajtincs félig takarja a jobb pupillát), erotikát sugárzó ajkak. Tudja a modell a dolgát és te is, hogy így sikerült elkapnod ezt a pillanatot. Az ff konverzióhoz nincs mit hozzáfűzni, olyan, amilyennek lennie kell. A bőrtónus lágy és egyenletes, tűéles szemek, visszafogottan alkalmazott mélységélesség. A vízszintes középre szerkesztettség nekem tetszik, viszont függőlegesen 2/3as tagolást alkalmaztam volna. (igen úgy az állából is vágva lenne kicsit, viszont még izgalmasabb és jobban rávezeti a tekintetet az ajakra és a szemekre) Természetesen ez csak az én ízlésem, a kép jelen formájában is borzasztóan jó, sőt utóbbi idők kedvenc portréja lett számomra.. :)
Ez aztán az innovatív fotó. Az első kép egy lényegre törő vágású jól beállított portré, nagyon eltalált sminkel és színekkel. (Elsőre az ajak alatti önárnyék picit furcsának hatott.) De nézzük csak tovább. A másodiknál gyanakodni kezdtem, hogy ez biza nem az, aminek látszik, de valamiért gyorsan átsiklottam rajta. Aztán a harmadiknál jött a "mekkoraötlet" felkiáltás, szemelkerekedés. Ritka az olyan fotó, ami igazán le tud döbbenteni, újat mutatni. Neked sikerült, gratulálok. Számomra minden szempontból 5ös.
A képre adott pontszám: 5
a fekete lovag (4,91)
Ilyenkor cáfolja meg valaki, hogy kompakttal nem lehet jó képet csinálni. Minden tiszteletem a tiéd, kifogástalan mű lett. Nagyon jól eltalált mélységélesség, a karmazsinba hajló színek csak megerősítik bennem az érzést, hogy a "lovag" épp egy véráztatta csatamezőről tér győztesen haza a naplementében. Ami eléggé szemet szúr, hogy levágtad levél, vagy fakéreg íveit alul. Ez elsőre negatívumnak tűnt, de ahogy tovább néztem, rájöttem, hogy ettől csak mozgalmasabb, dinamikusabb lett a kép. Egyedüli negatívum számomra, hogy a színek és formák homogenitásából nehezen válik ki a "harcos" viszont összkép szempontjából ez elhanyagolható. 5ös ez kérem szépen, de még milyen. :)
A képre adott pontszám: 5
Páros csoda (5)
Egy részről csodálatos a természeti jelenség és a megvalósítás is, másrészt viszont szívfájdító, hogy nem lehettem ott. Izlandon a fél életemet el tudnám tölteni. :) Tetszik, hogy a természetfotóknál oly divatos agyon tone mapping-elés helyett a természetes színeket adtad vissza és ígyis elég dinamikus és kifejező lett. Ami kis negatívum, hogy 0,5°-0,6°-al dől, de javíts ki, ha rosszul látom. A vágásról nincs mint írni, olyan, amit a téma megkövetel, semmi sallang. Összegezve mind a természet, mind Te 5öst érdemel. :)
A képre adott pontszám: 5
Sj válasza:
Örülök, hogy tetszik!
Dőlés: nem tudom, mert igazán a talaj is lejthet, akkor még nem szereltem fel egy vízmértéket az állványpapucs mögé mint nemrég (bár hozzáteszem azóta meg rájöttem, hogy jobb ha kicsit dőlő talajt követem, mert így utólag csak azt látni, és nem azt amit a vízmérték mutat, fránya nikonnál már van digitális horizont). De egyébként két képes panoráma kézből, ha bevízszintezett állványról akartam volna lőni, ahogy illik, akkor ma nem lenne fotó, mert pár perc alatt nyoma veszett. Köszi, üdv István
Örülök, hogy tetszik!
Dőlés: nem tudom, mert igazán a talaj is lejthet, akkor még nem szereltem fel egy vízmértéket az állványpapucs mögé mint nemrég (bár hozzáteszem azóta meg rájöttem, hogy jobb ha kicsit dőlő talajt követem, mert így utólag csak azt látni, és nem azt amit a vízmérték mutat, fránya nikonnál már van digitális horizont). De egyébként két képes panoráma kézből, ha bevízszintezett állványról akartam volna lőni, ahogy illik, akkor ma nem lenne fotó, mert pár perc alatt nyoma veszett. Köszi, üdv István
Viszont tehetnénk ellene, hogy ne zsugorodjon. :) Példaértékű, hogy lehet egy úgymond átlagos képet megfelelő kerettel és utómunkával igazán egyedivé és elgondolkodtatóvá varázsolni. Neked sikerült. Hatalmas ötlet, hogy maga a "keret" nagyobb területet tölt ki, mint a kép. Egyrészről szorongást kelt, másrészről meg szinte próbálnám megállítani, hogy ne fogyjon tovább a színes természet. Engem meggyőzött, nincs vita ötös. :)
A képre adott pontszám: 5
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.