BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,26
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. január 24. 20:54
  • érzékenység: ISO400
  • fókusztávolság: 5,7mm
  • rekeszérték: f2,8
  • zársebesség: 1/4
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Baja
Pincehelyiség

Egy koncert elkapott pillanata. (PS-ben kis kontraszt) Segítsetek! Láttok benne valamit? ..vagy "semmi extra", esetleg kerülendő út? (cím javítva, köszi vargacsaba) (kategória módosítva) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2006. február 23. | 16:41 | kobraxx

Olyan Beatles-es cavern club béli hangulat. Nagyon jó. gratulálok.

viktor79 válasza:
Köszi!
Örülök, hogy neked átjött belőle valami...

adott pontszám: 3
2006. február 23. | 09:52 | Seraphine

Szerintem nem mentél elég közel. ELég eltt volna csak egy koncentráló arcot, vagy egy mikrofont tartó kezet ábrázolni, a téglafal háttérrel. Én így látom benne a fantáziát. Ha az egész színpadiot szeretnéd fényképezni, gonosabb előkészületekkel szerencsésebb lenne (világítás beállítása, kompozíció)

viktor79 válasza:
"ELég eltt volna csak egy koncentráló arcot, vagy egy mikrofont tartó kezet ábrázolni, a téglafal háttérrel"
Csináltam olyan képeket is, de ide ezt a képet választottam, mert az egész színpadot akartam láttatni.

"Ha az egész színpadiot szeretnéd fényképezni, gonosabb előkészületekkel szerencsésebb lenne"
Ebben viszont nagyon igazad van.
Az az igazság, hogy ez egy hirtelen felindulásból elkövetett fotózás volt. Azóta már sok ilyen képet megnéztem, kicsit utánaolvastam a dolgoknak, úgyhogy második nekifutásra reményeim szerint jobban fog sikerülni egy ilyen témájú kép.

adott pontszám: 4
2006. január 26. | 15:46 | sunoir

Jól visszadja a tinédzserkorom koncerthangulatát. Ami kicsit zavaró az az élesség, illetve annak hiánya, illetve a billentyűs arcában a mikrofon. (tudom nem igazíthattad arrébb, de talán ha egy pár lépéssel balról fotóztad volna)

viktor79 válasza:
"Jól visszadja a tinédzserkorom koncerthangulatát."
Örülök, ha a kép emlékeket tudott felidézni benned.

"... élesség, illetve annak hiánya"
Úgy érzem, ha éles lenne, már nem lenne ilyen hangulata. Sokkal nagyobb problémának látom, hogy nem látható a gitáros és szintis arca.

Köszi, hogy értékelted

2006. január 25. | 16:00 | vargacsaba

Nem. A nagy probléma az, hogy egy ilyen képet a fotós szubjektív szemszögéből kellene látnunk, ahogy azonosul a témájával, és úgy mutatja meg, ahogy csak ő látja. De ehhez már a műszaki tudás kevés.
Üdv!

viktor79 válasza:
Hát igen...
A nagy műveszek attól lesznek nagyok, hogy velünk is tudják láttatni azt, amit ők látnak.

2006. január 25. | 10:31 | trombone

Értékelés után láttam meg a többi hozzászólást és viccesnek tartom, hogy az előttem szóló vargacsabának is szakrális töltetű benyomása keletkezett a dobos pozíciója láttán :-)))

viktor79 válasza:
Én nem is vettem észre, csak most, hogy többen mondtátok...

adott pontszám: 3
2006. január 25. | 10:18 | trombone

A téma a dobos? Mert az egész zenekarból csak ő látszik, ráadásul a kép középpontjában van (Hirtelen DaVinci Utolsó vacsora festménye jut eszembe ahol a kép középpontjában Jézus arca van). Jobbra a billentyűs lány arcát eltakarja a mikrofon mögötte is minha állna valaki és balra is van egy alak de arról már végképp semmi infó nincs. Szerintem nagyon alulexponált kép, sok a szinte teljesen fekete területe. A kép jobb felső sarka ugynakkor besült. A kategóriát tekintve elkapott pillanatnak azt nevezném amikor tényleg egy pillanatról van szó ami megismételhetetlen. Valszeg ezt a képet 10 perc múlva is tudtad volna reprodukálni, feltéve ha még tart a koncert. Így inkább az egyébbe tettem volna

viktor79 válasza:
"A téma a dobos?"
nem
"Mert az egész zenekarból csak ő látszik"
sajnos...
"...mögötte is minha állna valaki"
igen, balról még egy gitáros, jobbról pedig egy basszgitáros.
"nagyon alulexponált kép"
Lehet. Bár nem akartam sokkal világosabbra. Az viszont tény, hogy a szólógitáros és a szintis arca zavaróan sötét.
"Valszeg ezt a képet 10 perc múlva is tudtad volna reprodukálni"
Igazad van. Nem igazán tudtam, hogy melyik kategóriába rakjam...

adott pontszám: 3
2006. január 25. | 07:57 | vargacsaba

Pincehelyiség, ha kérhetném.
Nem túl szerencsés, hogy az előtérben lévő két személy alig látszik, a dobos viszont, mint valami madonna jelenik meg a háttérben. Nem érzem, látom, hogy zenélnek, pedig ez egy koncertfotón elengedhetetlen.
Üdv!

viktor79 válasza:
Köszi a cím-korrekciót!
"a dobos viszont, mint valami madonna jelenik meg"
TÉNYLEG :D

Olvasva a hozzászólásokat, látom, hogy a rossz megvilágítás az egyik nagy probléma

adott pontszám: 4,5
2006. január 25. | 07:00 | ygan77

Több részletet!! Jobb és bal alsó sarokban sok a sötét. Egyébként tetszik, jók azok a fények a plafonon! és jó, hogy ff a kép, ettől a nagy együttesek kezdő lépései jutnak eszembe :)

viktor79 válasza:
"Jobb és bal alsó sarokban sok a sötét."
A rossz fény miatt. Javasolni fogom a kávéház vezetőségének, hogy legyenek az előadókat megvilágító lámpák is.
" jó, hogy ff a kép, ettől a nagy együttesek kezdő lépései jutnak eszembe"
Én is pont erre gondoltam!!!!

adott pontszám: 3,5
2006. január 25. | 06:48 | Csaba7404

SZóval ha az egész zenekart akartad fotózni, nem jó helyen áltál, mert a mikrofonok eltakarják az elöl lévőket. Szerintem koncerten inkább közelieket érdemes csinálni.

viktor79 válasza:
" Szerintem koncerten inkább közelieket érdemes csinálni."
Csináltam olyanokat is, de a kevés fény miatt a gép nem tudott rendesen fókuszálni, és azok tényleg NAGYON homályosak lettek. Túl közel sem akartam menni, hogy ne zavarjam az előadást...

adott pontszám: 4,5
2006. január 25. | 00:36 | thanw

Nekem nagyon tetszik!
Esetlegesen megneznek egy olyan variaciot is ahol teljesen /mertanilag/ a bolt iv kozeperol keszited a kepet...Ami fokozna a jo ra nezni erzest... :) Szerintem nagyon sokat adna a kephez!!!!

gratu

z:)

viktor79 válasza:
... hát, a pillanat már sajnos elmúlt, de ha lesz még alkalmam ott fotózni, próbálgatok majd más beállításokat is.

2006. január 24. | 23:27 | pingvin014

Hm... úgy látom nem értesz velem egyet mert elég röviden "elintéztél". Pedig ha a soraim között (is) olvasol, akkor kitűnhet, hogy tetszik a kép.. sőt még egy sört is elővettem a hűtőből a "pincefeeling" fokozására.. Szóval teljesen átjött a hangulat, szerintem (is) kövesd még ezt az utat...

viktor79 válasza:
"Hm... úgy látom nem értesz velem egyet"
Szó sincs róla... Örültem, hogy voltak benned olyan húrok amiket megpendített a kép. Inkább azért voltam rövid, mert egyetértettem...

adott pontszám: 4
2006. január 24. | 23:15 | pingvin014

Ezt a képet én egy egyetemi (főiskolai) kiállításon vagy műv.házban stb. tudom elképzelni egy fotósorozat tagjaként, ahol még láthatunk a koncertről, az együttesről, a korosztályról egyéb képeket is. A kép hangulata a 80-as éveket idézi, abban az időben, de inkább a vége felé jártam barátaimmal az ilyen "feeling"-ű helyekre.. Szép emlékek jutottak eszembe a kép láttán...
Arra gondoltam, hogy föntről vágni kellene de csak egy kicsit, hogy megmaradjon a helyszín pinceklub jellege..

viktor79 válasza:
Köszi...

adott pontszám: 3
2006. január 24. | 22:18 | Speroo1

Kép élesége hagy maga után kívánni valót. Nagyban nagyon észre vehető.
Az ötlet az jó. Azt nem tudom hogy állvánnyal készült-e vagy sem, de ha ne makkor azzal elérheted volna hogy Éles legyen.

viktor79 válasza:
Álvánnyal csináltam.
Egyébként nem volt célom, hogy éles legyen (egyébként meg ilyen fényviszonyok mellett, ilyen tudású géppel sztem igen nehéz tűéles képet csinálni).
Úgy érzem így hangulatosabb, hogy "kicsit" elmosódott.

Azért köszi, hogy megnézted

adott pontszám: 3,5
2006. január 24. | 21:55 | kacsorp

semmi szín alatt nem kerülendő, sőt én ebben a megközelítésben látok benne egyedit...ez egy olyasmi kép, amit egy nagy művész albumában látva az egekig magasztalnak, itt meg nem... :-) viccet félretéve: nyilván bemozdult, nyilván kevés fény volt, de sok a homogén fekete a kép bal oldalán, kissé ferde, lehetne szűkebb a rekesz, ilyen dolgok jutnak eszembe, de mindenképpen nyomjad ezt a témát!

üdv:kp

viktor79 válasza:
Ez kellett... Köszi!
Szóval még van remény :)

adott pontszám: 3,5
2006. január 24. | 21:40 | garasos1

Én sötétnek és kissé homályosnak látom a képet. Gondolom a világítás se volt tökéletes, de igy nehéz kivenni az alakokat, és a zenekari kellékeket.

viktor79 válasza:
A világítás NAGYON rossz volt. A pincében nincs olyan lámpa, ami a frontban álló zenészeket megvilágítaná...
Próbáltam vakuval is, de úgy ronda lett...
Köszi az értékelést

adott pontszám: 3
2006. január 24. | 21:30 | BlackAlex

a közepes "osztályzat" definiciója szerintem a képed definíciója is egyben :) tudatos ,kreatív és van mit javítani rajta. a fényekkel és a zársebességgel tudni kellene kompromisszumot kötni. A kép exponálásakor túl hosszú lett és ezért sok a homály, bemozdulás. egy ilyen alapból mozgalmas jelenetet ábrázoló képen már az élvezehetőség rovására megy a bemozdulás. a minőségre borzasztóan oda kell figyelni ha valaki túl akar lépni a saját szórakoztatásomra fotózok kategórián. nem tartom kizártnak ha egy -1-0.5 fé értékkel korrigált vakus derítés ártott volna neki. ezzel nyerhettél volna 2-3 rekesznyit legalább. egyébként a téma kompozícióba helyezése remek lett. és igazán hangulatos fotó

viktor79 válasza:
A hosszú expó részben kényszerűségből - a sötét miatt - volt, részben próbálkozás a részemről.
"már az élvezehetőség rovására megy a bemozdulás"
ebben van igazság

Köszi

adott pontszám: 2
2006. január 24. | 21:21 | gpuska

Sajnos nem sikerült (szerintem).
"Egy koncert elkapott pillanata" hangulatot nem sikerült átadnod (legalább is nekem). A legnagyobb bajom a képpel, hogy amitől hangulata lenne, hogy látszik ahogy zenélnek, valamit alkotnak, hangulatot teremtenek az mind hiányzik róla. Pl. egyik zenész keze, sőt hangszere sem igazán látszik. A négy zenészből csak az egyik arca látszik.
Technikailag is van gond vele (lehet, hogy bemozdult egy kicsit).
Neked biztosan többet jelent, mert Te valószínüleg bele látod azt is amit mi a kép szemlélői nem éltünk át.

viktor79 válasza:
Én igazából a "pincehelység-koncert" érzést szerettem volna megmutatni a képpel (amit bennem ébresztett).
Nem törekedtem rá, hogy az apróbb részletek látsszanak. (Készítettem olyan képet is, ahol csak a gitáros keze látszik a gitár nyakán).
"A négy zenészből csak az egyik arca látszik."
Ez nekem is nagy gond volt, de a megvilágítás elég rossz volt, a vakus képek meg nem tetszettek...

Köszi

adott pontszám: 5
2006. január 24. | 21:20 | Aerendil

nekem bejön, egyáltalán nem kerületndő, jó az aff, nem zavaró az enyhe életlenség, a kevés zaj meg még javít is a hangulaton
és igen a hangulat... az nagyon átjön
grat

viktor79 válasza:
Köszi..

2006. január 24. | 21:12 | _Canon-os_

iso 200, rekesz 22( ha lehet), zár 4s

viktor79 válasza:
A gép csak 2s zárat tud, sajna :(

A többit megpróbálom majd következő alkalommal

adott pontszám: 4
2006. január 24. | 21:11 | _Canon-os_

sztem nagyobb zárral jobb, kicsit extrém hatást keltett volna...szebb fény..kicsit bemozdult zenészek..jó az ff! és rossz szögből fotóztad, mindenhogy lehetett volna, de sztem így kerülendő!
üdv!

viktor79 válasza:
A gép csak 2s zárat tud, sajna :(

"rossz szögből fotóztad, mindenhogy lehetett volna, de sztem így kerülendő"
Ízlések és pofonok....

Azért köszi...