Ez még jobb!
Csak nem ugyanaz a lány?? :o
Teljesen más hangulatot kozvetít.
Nagyon jó a háttérben a szigorúan rendezett épület, ami visszaköszön a lányon is.
Egy megkeményedett, de érzékeny lelket látok.
Tetszik.
Egy Tüske-
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
kpzoli válasza:
Ennek is örülök!
Köszönöm!
erdekes szerkesztes, ahogy a kepet nezem a szemem egybol a hattere ugrik mert arra tetted a hangsulyt, viszont az pedig full eletlen, persze tudatos ertem en, de szerintem a kisholgy eltorpul az eletlen hatter elott, :(, egy ici picit tobb kellene a modellbol. mondom en
kpzoli válasza:
Ez nagy probléma, csak az a kérdés, a Tied, vagy a képé. Mivel pár értékelőmnek nem volt ilyen gondja, ahogy nekem sem, arra kell tippelnem, ezt neked kell megoldani:(
A kép értékelésénél természetesen a "szubjektív véleményemet" írtam le... De őszintén? Egy ember meg tud objektíven itélni egy alkotást? Akkor a zsűrik miért nem egy emberből állnak?
Habár a képeid közül van néhány kedvencem, ez nem tetszik... de ezt nem kell személyes sértésnek venni, majd engem sértegetve válaszolni. Főleg, hogy leírtam, mi nem tetszik benne... Ez az én véleményem, és mint olyan, szuverén.
Ha már megkérdőjelezted az ismereteimet, azért leírnám honnan merítek, mert nagyon egyszerű: elolvastam pár szakkönyvet, és ezen kívül igyekszek minnél több képet megnézni...
Ha gondolod nézd meg a képeimet a galériámban, és nyugodtan ird meg, mi az ami tetszik, vagy nem tetszik... Én örülök minden az értékelésnek, mert igyekszek tanulni belőlle!
kpzoli válasza:
Szerintem van egy nagyon fontos momentum az értékelés megírása előtt. El kell döntenem, hogy amit gondolok egy képről az mennyire általános érvényű, védhető és hasznos álláspont, vagy esetleg személyes meglátás, ami az én ízlésemet, egyéni szempontjaimat tükrözi. Ezt a különbségtételt mindig meg kell próbálni megtenni, szerintem. Persze az objektívnek gondolt véleményben is tévedhetünk, már a fenti kérdés megválaszolása sem könnyű. De meg kell próbálni. És ez a törekvés az értékelésben is érezhető. Most nem érzem. E nélkül viszont egy olyan önteltség fejeződik ki, hogy nekem meg kéne felelnem a személyes elvárásodnak, ízlésednek. Én ezt érzem nagyképűnek. Nem szerettelek volna megsérteni. Sok fotódat szeretem én is. Örülök, hogy kölcsönösen becsüljük egymást, maradjon is így:) De semmi akadálya, hogy egy gondolatot elmondjak neked az értékelésekről. Én csak azt kérem, ha nem tetszik egy kép, gondold át, segítesz-e azzal, ha megírod ezt a tényt. Szerintem csak akkor, ha indokolni tudod, és legalább Te elhiszed, hogy amit írsz az a fotózásról szól és nem Rólad.
Azért mert nem tetszett a képed, még nem kell válaszul egy regényt írni. Az, hogy miért előnytelen a vágás, meg kéne magyarázni? Azért mert nem gondolkodtat el a kép, azért ne értékeljem? Most gondolj bele: ha csak azok az emberek írnának a képedre, akik 5-öst adnak rá, azt hiszed hogy ez egy tök jó kép. S mivel pont azok nem írnak, akiknek nem tetszik, s elküldöd mondjuk egy pályázatra, ahol a zsűri másképpen értékel, te csodálkozni fogsz, hogy miért nem fogadták el, pedig full 5-öst kaptál a képedre.
Meg aztán ez a lenéző stílusod, pl nem csak nálam, hanem tuzsin79-nél is. Megindokolja a véleményét, sőt még tanácsot is ad, mire te lehurrogod, hogy már pedig ez a képed így jó... Vannak objektív értékelési módok is a fotográfiában...
kpzoli válasza:
Elég könnyen fogalmazok és gyorsan írok:) Bocs, ha hosszú lett. Jobban örültem volna, ha az értékelésed is részletesebb egy kicsit. Elég nagy különbség van a Te és Tuzsi értékelése között!
Lenéző stílust nem érzek a válaszomban, ellenben az értékelésed önhittsége meglepő. Nem tartom remeknek a képet. Nagyon örülök, hogy páran észrevették azokat az értékeit, amelyeket Te pont hibaként róttál fel. Ilyenkor dönthetek kinek a véleménye fontosabb, nem aszerint, melyik a hízelgőbb, hanem az értékelő hozzáértése, más értékelései, saját fotói szerint. Szerinted nehéz dolgom volt most? Most egész komolyan, írsz egy ledöngölő véleményt, melyből az érvek, okok, magyarázatok hiányoznak. Tömören kifejezed, hogy neked nem elfogadható a kép a szokatlansága miatt. De ez miért az én gondom, vagy a kép hibája? Ez a Te látásodról, beidegződéseidről szól. Ettől tudok jobb képet készíteni? Nem omlok össze, ha nem sikerül neked megfelelnem, általános érvényű tanácsot pedig nem kaptam. Ezek után igen megbántódsz a válaszom hangnemétől? Szomorú vagyok, ne haragudj!
Azert furcsa szerintem a kep, mert ugyan portre, megis szamomra a hatter a szembetunobb, a homalyositas ellenere. De azert nem rossz!
kpzoli válasza:
Kinek a pap, kinek a… Ha neked a háttér jobban, akkor nemcsak a kép furcsa, de az irányultságod is. Nem is hiszem el igazán, ne haragudj. Arra gyanakszom, megláttál egy képet, amely szokatlanságával egy kis támadási felületet nyújtott. Megjegyezném, hogy a kép talán neked szokatlan, de nagyon régóta nagyon sok portré készül, ahol az ábrázolt személy a képmezőnek akár csak a kisebb hányadát tölti ki. Mitől portré egy portré? Ez a nagy kérdés. Nem a képmező relatív kitöltéséről szól, az biztos.
Őszintén megmondom, hoyg nem vagyok kibékülve a kompozícióval, kár volt a térrel ekkora ahngsúlyt adni a háttérnek, főleg, hogy portréról van szó... Talán egy más kompozízióban kicsit lentebbről fotózva jobban összehozható lett volna a két dolog, ha mindenképp ez a célod.
Üdv.: Tuzson
kpzoli válasza:
Még kibékülhetsz vele, csak szokatlan egyelőre. Mint ma már sokaknak a ff tájkép:)
Kíváncsi lennék, honnan az a tudás, ami alapján megítéled ezt a képet. Úgy értem a portré műfajról. A portrézás nem velünk született tudás, tanuljuk. Látunk mintákat. Sokaknak az első az igazolványképük. A kép nagy hányadát az ábrázolt személy tölti ki, mégsem szokott mély, tartalmas kép lenni. De innen el lehet indulni. Fel tudnál sorolni 5-10 portréfotóst, akik hatottak rád? Akiknek a képei fontosak számodra? Nagyon fontos, hogy milyen ismeretek alapján, milyen szabályok szerint ítéled meg ezt a képet.
Persze vannak más utak is. Nem szükséges a műveltség. Akkor az emberhez kell nagyon érteni.
Rengeteg ilyen portré készült már, úgy értem, amikor a modell nem az arányok révén dominál a képen. Egyáltalán nem kapott hangsúlyt a háttér, nem a százalékon múlik, de egyértelműen fontos alkotóeleme a képnek. De az miért rossz? Azt hiszem nem a háttér hangsúlyos, hanem a meglepetésed, mert számodra szokatlan a kép. De így az értékelés is inkább Rólad szólt:(
Nem tudom, mit akartál ezzel a képpel. Se cím, se leírás... Portré vagy háttér a lényeges? Előnytelen a vágás. A fák bár életlenek, de "színük" egybeolvad a hajjal.
kpzoli válasza:
Legközelebb letérdeltetem a fűbe, rászólok, hogy mosolyogjon, és telibe fotózom. Úgy jó lesz? Szerinted a jó portré gondolatűző, vagy gondolatébresztő? Talán itt van a probléma gyökere. De ez nem az én problémám. Mindegy, a 2,5 pontodért cserébe megpróbálok segíteni 1-2 dologban.
Nem kell leírás, cím sem. Nézz bele egy-két albumba. Képeket fogsz találni. Minek a szöveg? Elmondja, amit a kép nem tud? Persze vannak kivételek, de nem ez a kép.
Portré vagy háttér a lényeges? Ez már nívótlan kötözködés.
Előnytelen a vágás? Elhiszem, ha elmagyarázod, hogy miért. Végül is az lenne a segítség.
Az egybeolvadásnak van alapja, valóban csekély a tónuskülönbség a két felület között. De az életlenség és a fény elválasztja őket. Próbáld ki nagyban megnézve!
Azt gondolom, egy portré akkor jó, ha hatni tud, mint minden kép. Elgondolkodtat, átad egy hangulatot, érzéseket ébreszt, szintén, mint bármely kép. És a legfontosabb, amitől portré, hogy szól valakiről. Elmond valamit, amit szóval nem lehet. Ezért felesleges a leírás. Csak megzavarna.
Mindehhez persze egy néző is kell, aki képes ezt fogadni, érteni, látni. Mindez neked most nem sikerült, ne keseredj el! Bármikor megtörténhet. Ne akarj értékelni! Először csak nézd meg a képet! Hátha örömet okoz, mert jó. Szerinted ez nem szól senkiről, nem ábrázol egy személyt? És így tovább…
Szerintem, ha nem értesz egy képet, azért még ne értékeld! Pont akkor ne! Ha nem tetszik, akkor értékeld, ha el is tudod mondani a kifogásaidat, érvekkel, segítően. Ez a szöveges műfaj. Most ez sem sikerült:(
Olyan kemény tagadás van a szemében a világgal szemben, hogy az már fájó. Mi ez, dac?-fájdalom?-szinte feszül az egész arc..
Szép, jól kivitelezett, mesélős portré, gratulálok!
kpzoli válasza:
El tudnám mesélni, de csak a kép feltételét engedte meg. Nagy dicséret, amit írsz! Köszönöm szépen!
a háttérválasztás nálam egy kicsit sántít. mivel a portré kategóriába tetted, azért szerintem az is számít. a haja egybefolyik - legalábbis az én monitoromon - a háttérben lévő fákkal, szerintem ez nem előnyös a kép szempontjából. egyébként tetszik az elhelyezése a lánynak.
k.
kpzoli válasza:
Most az az érzésem adtál egy 4,6-ot a monitorodnak, de mi közöm ehhez? :)))
Na jó, van benne igazság, de a kettő között, szóval inkább 4,8 legyen, de akkor már inkább kerekíts, vagy nézd meg nagyban. Egész komolyan pedig köszönöm szépen az értékelést, és bevallom én is megijedtem, amikor kicsiben megláttam, mert nagyban nincs ilyen érzés. Kis fény is van a hajon, és az életlenség is elég jól leválasztja a hátteret.
De jó kis képek kerülnek ma fel ide! :))
Ez is egy nagyon kedvemre való fotó, különösen a kompozíciója tetszik..., nem szokványos ez a szerkesztés, de mégis így kerek!
Különös hangulata van, ... a leányzónak az arckifejezésében van valami megfejthetetlen, valami titokzatosság... talán egy kis feszélyezettség is... ami érdekessé teszi az egészet.
kpzoli válasza:
Hoppá! Pedig nem is ismered! És tényleg ezek vannak. A feszélyezettség a bizonyíték és egyben a dicséret is. Köszönöm szépen!
kpzoli válasza:
Igen:)
Hoppá! Ez nagyon tetszik. Ez a kemény, már-már férfias tekintet és az egész karakter felkelti az érdeklődést: ki ő? Történet húzódik meg a kép mögött, ezt érzem. A város a háttérben * az ötösön.
kpzoli válasza:
Köszönöm szépen! Történet? Nem, nem az a történet. A hátteret külön köszönöm!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.