BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,97
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2005. december 13. 09:08
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Ozora
Ozora

Vihar utáni, "fáradtfényes". Én szeretem... (Két képből összegyúrva HDR-be.) __________ Nyugodtan lehet ám hozzászólni! :o) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2006. január 11. | 10:16 | szistipisti

Nekem is tetszik. Egyszerű, de briliáns kivitelezés, szép fények, kellemes a szemnek.

holparcs válasza:
Köszönöm!

Örülök, hogy tetszik!

2006. január 6. | 20:23 | CTDi

Valami félre van értve. Lö nick ezt írta:
"Az ok: az elôterben lévô ajtókeret fényereje és élessége sokkal nagyobb mint a háttérben lévô templomé. Fordítva jobb lenne, mert a téma mégsem a nem túl dekoratív ajtó/kapu keret. Tévedek?"
Igen, szerintem téved.
Esetleg Te is pontatlanul emlékeztél arra, amit írt. A keret éles, a templom kevésbé. Illetve szerintem az is éles, csak sötét, de az pont jó.
Mindegy.
Így jó, ahogy van.
Sajna nem voltam Ozorán. Sem. :-(
:-)

holparcs válasza:
Jaj, már akkor leesett. (De már nem mondok semmit.) :o)

Szerintem megéri leszaladni oda (is). Útbaejthető közben még néhány érdekes hely... Mi Tamási központtal bejártuk a környéket 4 nap alatt. (És a csapatban volt egy 1éves kissrác is!)

Ha úgy gondolod, szeretnél elmenni arrafelé, akkor komplett útitervet is adhatok. (Ozora-Bp. kb 150Km)

2006. január 6. | 15:57 | CTDi

Nyugodtan szólok hozzá(d).
Nem értek egyet Veled abban, hogy egyetértesz azzal, aki nem értett egyet Veled a háttér és az előtér fényességének és élességének vonatkozásában. Kizárt dolognak tartom, hogy a jelen, igen előnyös kompozíciós és világítási viszonyok keretein belül a "sötét"/önárnyékos templom legyen éles, a kép harmadát uraló, részletgazdag és jól világított kapuzat pedig életlen... ha pedig a fényviszonyok fordítottak (templom világos, kapu árnyékos), akkor az egy mási kép.
Amúgy én nagyon szeretem az ilyen színházi díszlet szerű többrétgű kompozíciókat.... ezért a kép nagyon tetszik... (csak a pontozás lehetőségét szúrtam el valamikor a kíváncsiskodással).

holparcs válasza:
Köszönöm szépen!

Akkor ha jól értem, mégsem tűnik életlennek a kapu? Na akkor előszedem az eredeti képet és azt is megvizsgálom. (Meg a nyomatot is, mert a húgom irodáját díszíti jövő héttől ez a kép. És erre igen büszke vagyok!)

Örülök, ha tetszik! (Mert ez nekem, mint tudod, fontos!)

Jártál már Ozorán? Ha nem, akkor ki ne hagyd! (Mint korábban Sitselea-nak írtam, sok a zegzug és a lehetőség.) :o)

______________________


A pontot ne bánd, mert nekem nem az a lényeg. (Hanem, hogy benéztél.)

adott pontszám: 5
2006. január 5. | 16:19 | sitselea

Nagyon finom visszafogott szinek, kellemes fények, de ami igazán felkeltette a figyelmemet az a kép szerkesztése. Már régebben megakadt rajta a szemem, és most visszakerestem. Most is olyan jónak látom, nem kopott meg az első látásra hatása...
Mindenekelőtt gratulálok a képhez!
nem tudom mi a HDR
ez a két képből, az két expo beállítás?

holparcs válasza:
Köszönöm szépen, Sitselea!

Igen, ez a két képből összerakásos eljárással készült, a PS-nak a "Merge to HDR" eszközével.

(HDR= High Dinamic Range)

__________________________

És a helyet is tudom ajánlani. Pici falu, pici várkastély, zegek és zugok.

(Engem a zegek és a zugok szoktak elbűvölni mindig...)

adott pontszám: 5
2005. december 15. | 09:44 | _emese_

Nagyon különleges a nézőpont, és szerintem jól sikerült.
Megnéztem a HDR honlapját, érdekes programnak tűnik. Ez a próbaverzió eredménye, vagy megvan a fizetős verziód?
Grat a képhez!

holparcs válasza:
NEm. Én a Photoshop CS2-ben lévő "MErge to HDR"-t használtam.

KÖszönöm!

adott pontszám: 5
2005. december 14. | 11:56 | blzoly

Nagyon jók "kiexponált"fotó,tetszenek a fények,érdekessé teszik a fotót.Jók ezek a visszafogott színek is,nagyon jó az összhatás.

Ami viszont nagyon érdekelne hogy honnan van a HDR program,légszíves,ha tudsz segíts beszereznem mert nagy szükségem lenne rá:-)Gratula a képhez

holparcs válasza:
Köszönöm!

A PS_CS2 része a HDR. "File/Automate/MErge to HDR"

Arra célszerű figyelni, hogy töröld az EXIF-et a képekből. Akkor jóval több lehetőség adódik a finomításra, mert nem fut le automatán.

2005. december 14. | 10:13 | Redna

A közhelyességben igazad van (bár nem kimondottan túristás fotóra gondoltam), mindenkinek más az izlése. Már rég voltam ott ,majd megkeresem a képeket és lehet hogy ijesztő lesz ha megnézem és a végén nekem kellene mégegyszer odamannem:)

holparcs válasza:
Ugyan! Ahogy mondod, mindenkinek más az ízlése. Én nem csinálok gondot ebből. :o)

adott pontszám: 4,5
2005. december 14. | 09:26 | Redna

Tényleg jó fények és mindenképen dícséretes, hogy amit nem lehet jól fényképezni, azt megoldottad a számítógéppel. De én úgyérzem nem ez ott a legjobb pont a fényképezéshez. Ha dombon a várkastélyt körbejárod szerintem adódnak jobb perspektívák. Vagy meszebbről maga a várkastély vagy annak egy nagyobb részlete ezekkel a fényekkel ütősebb lett volna. Üdv!

holparcs válasza:
Készítettem több szögből, több pontról is képet. Én ezt éreztem kevésbé közhelyesnek. (Mondván mindenki a várat nézegeti, a templom meg háttérbe szorul.)

A körbejárás elég nehezen ment amúgy, a nyilván általad is ismert körülmények miatt.

Végül is, akkor ha jól értem, a javítási javaslat az, hogy menjek vissza és készítsek egy teljesen más képet? :o)))

2005. december 13. | 22:54 | n0teasy

Á, szia!

holparcs válasza:
:o) Bizony. Adok egy sanszot a V2-nek. :o)

adott pontszám: 5
2005. december 13. | 22:54 | n0teasy

A színek és a fények mindent visznek. Furcsa szöget találtál a fotózáshoz, a kép jobb oldala sokat ad hozzá a látványhoz. Annak ellenére, hogy nem látható maga az épület, csak a kora és a stílusjegyek, mégis az egész település hangulatát láttatod vele. A felhőpamacs a torony mögött hab a tortán.
A hellyel szemben elfogult vagyok.

holparcs válasza:
Bizony én is elfogult vagyok... Úgy voltunk ott, hogy rajtunk kívül senki sem volt.

Köszi!

adott pontszám: 4,5
2005. december 13. | 12:36 |

Nagyon tudatos és jó fotó, jó szerkesztéssel és vágással.
Kicsiben meglátva felbuzdultam, végre egy 5*-os fotó. Eredetiben megnézve lelohadt lelkesedésem. Az ok: az elôterben lévô ajtókeret fényereje és élessége sokkal nagyobb mint a háttérben lévô templomé. Fordítva jobb lenne, mert a téma mégsem a nem túl dekoratív ajtó/kapu keret. Tévedek?
Gratulálok és további jó fotózást.
:)

holparcs válasza:
Nem tévedsz. :o) Jogos, köszönöm!

adott pontszám: 5
2005. december 13. | 11:52 | candida

Szépen sikerült kép egy templomról.
A látványt jól kiegészíti,a kép jobb oldalán látható épületrészlet. Keretet adva a képnek.

holparcs válasza:
Köszönöm! (Azon a nyaraláson szinte csak ilyen jellegű képeket csináltam...)

2005. december 13. | 09:35 | tempoka

Hali ! Nekem nagyon tetszik, főleg a komponálás meg a nyugodt színek, olyan jó elnézegetni kép...(ráadásul tudom kapásból, hol van Ozora...)Gratulálok,
M

holparcs válasza:
:o) Én nem tudtam, míg oda nem mentem. Szeretem azt a környéket...

Köszönöm!

adott pontszám: 5
2005. december 13. | 09:32 | kadris

Nagyon jó a nézőpont és jól van össszegyúrva a két kép! A fények pedig nagyon jók amik hozzátesznek a képhez

holparcs válasza:
Köszönöm!