Örülök, ha segíthettem. Szerintem töltsd fel te, ha úgy gondolod. Te készítetted a képet, tehát a tiéd. (Én nem nagyon szeretem a feldolgozott fotók kategóriát.)
A FF feldolgozáshoz a TheImagingFactory Convert To B&W Pro Plug-in nagyon jól használható.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2005. december 8. 02:57 - érzékenység: 100
- rekeszérték: 3,5
- zársebesség: 3,2"
- Készítés helye: Lébény
Lébény, Árpád-kori templom, a szószék lépcsője.
thoma65 válasza:
Még egyszer köszönöm!
thoma65 válasza:
Köszönöm, megkaptam. Szerintem töltsd fel ide is, érdemes rá! Egészen más lett a kép jellege, sokkal keményebb, kontrasztosabb lett, a vágása kifejezetten tetszik, merészebb és sokkal szerencsésebb megoldás.
Szerintem azt célszerű ilyenkor megfigyelni, hogy honnan nézi a "közönség" a szószéket. Aztán mikor azt a pontot megtaláltad, tuti, hogy szembeötlik még pár lehetőség. (Pl. arra a vonalra merőlegesen, vagy szemben, stb.)
Érdekes lehetőség adódik abból is, ha felemeled a gépet a fejed fölé (vagy felállsz valamire, ha megengedik).
________________
Nagyon szépen köszönöm a kreditet!
(Készítettem egy feldolgozást, amit szeretnék mélben elküldeni, ha megengeded.)
thoma65 válasza:
A fejem fölé emelés nehéz ügy, ahhoz túl sötét a templom, itt csak állványról lehet fotózni, látod, itt 3,5-ös blende mellett is 3,2 másodperc a záridő. Olyat már azért tettem, hogy pl. padok tetejére állítottam az állványt.
A kreditet használd egészséggel, "megdolgoztál" érte. A feldolgozást kiváncsian várom!
A Lébény I-III. közül ezt a képet tartom a legjobbnak. Mindhárom képnél úgy látom azonban, hogy vagy több, vagy kevesebb kellett volna.
Ez a kép kicsit szűkösnek tűnik. A bal felső sarok viszont kicsit tán sok. Véleményem szerint a korlát és a felső rész két külön képet kívánt volna, mert mindkettő elég részletgazdag és érdekes. (Nekem.)
TAnácsot adni nehéz, de megpróbálom. A perspektívával és a mélységélességgel való játék szerintem sok lehetőséget ad a templombelsőknél. Itt szerintem meg lehetne próbálni a tartóoszlopról és a felső részről készíteni egy képet, mondjuk guggolva, illetve a lépcső áttört mintájú korlátjáról a felső rész irányában.
thoma65 válasza:
Köszönöm értékes észrevételeidet! A bal felső sarokkal egyébként nagyon sokat kínlódtam. Ha kevesebbet hagyok, elvesztem a pillért a szószék alatt vagy nagyon közel kerül a kép széléhez. Ha legközelebb eljutok ide, még próbálkozom és igyekszem megszívlelni tanácsaidat!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
A témát és a címet figyelembe véve, ez inkább a szózsékre vezető lépcső lenne. A szószék talapzatától a tetejéig kiesik a képből. Aszínekés a féynek rendben vannak, csak a konpozíción kellett volna javítani.
thoma65 válasza:
Köszönöm. Ezzel kapcsolatos gondjaimat már megpróbáltam megfogalmazni korábban. Ez valóban a szószékre vezető lépcső, azt hiszem, ezt is írtam. A cím csak a sorozatra utal.
Szerintem ha a szószék belekerül, egyáltalán nem vett volna semmit el a lépcsőből, mint témából, Sőt! Megfogalmazná az adott lépcső értelmét. Vezet valahová. Azon kívűl, hogy szép az íve és látványos, elképzeljük, hogy ezen "közlekednek" is nap mint nap.
Persze az is egy érdekes téma, ha éppen a semmibe vezet, de az szerintem itt megoldhatatlan úgy, hogy a szép ív ne vesszen el egyáltalán.
thoma65 válasza:
Köszönöm, ha lesz rá módom, megpróbálom úgy is!
Jó nagyon az elgondolás és a kép részletessége. Egy csigalépcső mindig hálás téma, ugyanakkor nem túl egyszerű a megfelelő szöget megtalálni a fotózásához. A szög itt tökéletes.
A probléma amit látok az a szűk kivágás. Jó lenne látni az emelvényből egy picit többet. Gondolom az elején is van valami szobor vagy faragás, ami sajnos lemaradt.
A színnél gondban vagyok. Maga a szín tetszik, de úgy érzem, hogy ez az árnyalat egy fémes felülethez jobban illik, mint a kőhöz. Szürke, vagy sötétebb szépia jobb megoldás volna talán.
thoma65 válasza:
Köszönöm a véleményedet. Igazán tökéletes vágást nem találtam, bárhogy néztem, vagy le kellett vágni valamit, vagy belógott valami felesleges, még ez tűnt a legjobbnak, a lépcsőről viszont nem akartam lemondani. A szín azt hiszem, ízlés dolga.
A bal felső sarokban lévő terítőre v. mire gondoltam. A kép tónusait tekintve egész jól egyensúlyban van, azonban az nagyon kirívó. A másik kérdésedre a válasz: Hasonlóan, mint épületfotónál, akkor érhetnénk el a lagjobb eredményt, ha magasabbról fotózunk - ideális pont középről lenne, ekkor legkisebb a torzítás. Alulról ellőve a képet ugyanis a perspektívikus torzítás miatt a vonalak szépen kezdenek felfele összetartani - nagyobb látószögnél ez jobban jelentkezik. Persze egy templomban nehezen kereshetünk magaslati pontot, talán messzebbről történő fotózással enyhíthető a probléma. Valamint javaslom az utómunkát. Photoshopban vannak erre egész jó kis megoldások.
thoma65 válasza:
Köszönöm, Remete bácsi, hogy visszatértél. A terítő számomra azért nem tűnik vakító fehérnek, bár kétségtelenül fehér. Ami a perspektívikus torzítást illeti, az valóban nehezen megkerülhető. Itt sajnos ezt tetézi, hogy az elvben függőlegesek sem mind függőlegesek (ld. oszlop ill. szószék teteje), ennek utólagos korrigálása számomra túlzás, bár valóban jobb benyomást adna. Még egyszer köszönöm a véleményedet.
Hmmmmm Hogyan kezdjem el... In medias res
Dől a kép( újra :-DDD). Figyeld meg hogy a tartó oszlop lent milyne közel van sarokhoz és fent ez mekora a távolság.. Erre még az is rájátszik hogy dölés irányába halad a lépcső is, szóval az is együtt dől vele.
A másik a cím. Hát ez enm csak szószék lépcsője hanem a szószék is benne van( prédikátori hely), ez lenne a kisebb baj , hogy ott van, de ketté vágtad( a szent fejét is ). Ha a lépcsőt akartad volna mutani akkr ugy látom mehettél volna egy kicsit jobbra az oszlophoz és onna csak a oszlop a lépcső felfutása jött volna le, persze kelően nagy rekeszel és kis mélységélelségel a háttér elmosodott volna. Ennyit a hibákrol. tetszik hogy nem erőltetted középre a lépcsőt,, ez jó pont. Szépia szerűség is jó hangulatott megfelelően adja vissza nem sötét erők jönnek elő ahnem kellő komolyság. A keret most viszont jó , valami hasnolót vártam előbb is. sza javitai van rajta mit de nem olyna rosz ez . 3,9
További jó fényeket.
Üdv.
Zoollanderhu
thoma65 válasza:
Kösz a biztatást! :)
Nem akartam a szószék tartóoszlopába belevágni, így még mindig ez tűnt a legjobb kivágásnak. Ami a dőlést illeti, nézd meg a szószéket magát, az meg így is jobbra dől. Hát hol itt az igazság? Azért részenként mégsem korrigálhatom úgy, hogy minden függőlegessé váljon, az is, ami a valóságban sem az...
Látszik, hogy törekedtél valami tudatosságra - ha mégsem, akkor alapban van érzéked a fotózáshoz. Ugyanis ezek a vonalak akár nagyon is jók lehetnének, szépen vezetik a szemet a témára. Azonban picit mintha ferdére sikeredett volna, több szélen pedig rosszul van vágva, lemaradnak fontos részek, netán épp ellenkezőleg, olyan van ott, ami zavaró. Amire még ügyelned kéne, hogy FF kép esetében ne történjen ilyen, hogy egy teljesen lényegtelen, vakítóan fehér helyre összpontosuljon a néző figyelme. Nehéz jó FF képet készíteni, mert sok gyakorlás kell hozzá, hogy az ember előre tudja, hogyan is fog kinézni, miként alakul a képen a világos és sötét részek összhangja. Megkockázatatom, színesben nem volt annyira feltűnő.
thoma65 válasza:
Köszönöm a véleményedet. Valóban ferdének tűnik, az oszlop balra, a szószék jobbra. Hogy lehet ezt jobban áthidalni, ha a függőlegesek a valóságban sem azok?
A lényegtelen, vakitóan fehér részt mire érted?
Sajnos nemcsak a szószék lépcsője ez, hanem a szószék is, amibe alaposan belevágtál. Ha csak a lépcső íve lenne rajta, és a háttérből is kimaradna a töredékes oszlop, padsormaradvány, egész jó kép lehetne. Ehhez jobbra kellett volna menni a helyszínen, körbe az oszlop körül, amíg a legjobb pozíciót meg nem találja az ember.
Egyébként szépek a tónusok, szép a lépcső íve.
thoma65 válasza:
Körbe mentem én és innek találtam a legjobbnak a látószöget.
Köszönöm a véleményedet.
Nos, ez a kép nem 3-as, szerintem. (Mindemellett tiszteletben tartom mások véleményét, természetesen.) Jó, hogy bekeretezted. Jó, hogy nem színes. (Emlékszem, hogy nagyon régi ez a templom.) Az élesség megfelelő, szépek a tónusok, a szerkesztésen látszik a tudatosság. Viszont nagyon szűknek találom. A széljegyzetből látom (talán a címből kellene, mert az a kép tartozéka), hogy a fő téma a lépcső. (Tudom, hogy a sorozat miatt ez a cím.) Viszont, hozzávettél egy csomó mindent, a tartóoszlopot, a szószéket, meg még jobbra fent néhány dolgot. S ha már ez így van, akkor ezekbe talán nem kellett volna belevágni (lent, fent és balra). Ezen a képen szerintem - az említett három irányú bővítéssel - inkább a 'szószék' lenne a fő téma. A lépcsőt, ami ugyancsak érdekes és szép, jobbról, de lehet, hogy szemből fényképezném - azt hiszem - nagylátószögű objektívvel, s akkor ő lenne a fő téma. A valóságos helyszínt nem ismerem (el kellene oda mennem, mert nagyon szép), ezért több ötletem nincs. Örülök, hogy láthatjuk ezt a sorozatot. Üdv.
thoma65 válasza:
Köszönöm részletes véleményedet. Tényleg érdemes megtekintésre. Szándékosan szűk mert tényleg csak a lépcsőre akartam koncentrálni, de, hacsak ki nem retusálom, nem nagyon lehet "megszabadítani" a környezetétől és így viszont valami tényleg mindig sérül.
Ebből a szögből nekem hiányzik a szószék bal oldala és az alja is. Nem ismerem a helyet ilyen szempontból, nem tudom vajon lett volna helyed hátrébb lépni?
Kicsit mintha ez a kép is dőlne, de ez lehet, hogy inkább az objektív miatt van.
Egy kicsit nagyobb képkivágással a hatalmas pillér is hangsúlyosabb lehetett volna. Viszont a lépcsőnek tényleg innen lehet a legszebb az íve...
thoma65 válasza:
Igen, a lépcső íve lenne a kép tárgya, természetesen lehetne tágabban is fotózni, teljes szószékkel, pillérrel. Köszönöm.
Szegény kép össze vissza dől. Tudom,, nem egyszerű feladat egy csigalépcsőt függőlegesen fotózni, de vannak árulkodó jelek... (a kép balra dől, a szószék meg jobbra kicsit, azzal nem tudsz nagyon mit kezdeni, de hát az olyan...)
FF nem tesz neki rosszat, bár lehet, hogy az arany csillogása többet mutatna.
Tetszik az ív, de valahogy semmilyen a kép... Számomra nem mond sokat... Meg levágtad a szószék felét... Ha hagytad volna, sőt, még hagytál volna helyet utána, és a harmadolási szabály szerint helyezted volna el, akkor lehetséges mondanivalóként előkerül, hogy a szószékről prédikál valaki... persze nincs ott senki, és a padokban sem ülnek, akkor egyfajta mélységet, mély csöndet sugároz a kép... (gondolom voltak ott a padokban, de utólag ki lehet őket szedni, vagy több képből össze lehet rakni)
thoma65 válasza:
Nos, nem egészen értem, de köszönöm hogy véleményezésre méltattad. A jobbra-balra dőlést próbáltam kiegyensúlyozni, az nem biztos, hogy a kép hibája. Sok arany itt nincs, ez nem barokk, hanem román. A szószéket nem félig vágtam le, hanem sokkal jobban és nem véletlenül, hiszen a téma a lépcső íve. Az utolsó mondattal végképp nem tudok mit kezdeni, természetesen az is egy lehetséges megközelítés, de ez épületfotó és nem egy szertartásról szóló riport, így azt, hogy nincs rajta prédikátor és nem látszanak a hívek, vagy akár a padok, nem tudom, miért kellene hibának tartanom.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.