A fötéma szépen sikerült, a háttér viszont tényleg nem elég homogén.
Ha ez vigasztal, nekem is egy hasonló volt az elsö képem, szükebben vágva, egy egészen másfajta szörzetü pitypangról, no azon a képen sem hagytak a kritizálok sok szörszálat. Néhány tiz kép multával másként láttam én is a helyzetet, a képet késöbb letöröltem . (ez nem azt jelenti, hogy te is töröld le az ötvenedik képed után)
Üdv
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2005. október 26. 16:44 - érzékenység: ISO64
- fókusztávolság: 12,4 mm
- rekeszérték: 4,8
- zársebesség: 1/160
Első fotóm a fotozz.hu-n. Ne kiméljetek!
Han__Solo válasza:
Köszi a biztatást!
"A képeimen pedig soha nem fogok szoftveresen változtatni." Nagyon buta hozzáállásod van. A digitális fotózáshoz hozzátartozik a szoftveres feldolgozás. Kérdezz meg valakit, aki RAW-ban fotózik. Olyan gépek nem két fillérbe kerülnek, elhiheted, hogy ők nem kispályások, hanem nagyon komoly amatőr vagy ennél is magasabb szinten fotózó emberkék. Ők mind tévednének? És a filmes korszakban? Szerinted akkor nem volt retus? Csak most digitálisban minden egyszerűbb és szélesebb kör számára elérhető.
Han__Solo válasza:
Nem kicsit lepett meg az érvelésed! Hogy függ össze az, hogy valakinek igaza van-e a képmódositás terén azzal, hogy milyen drága gépe van. Ha veszek egy másfél milliós gépet akkor nekem mindig igazam lesz? vagyesetleg elég ha tömöritetlen képformátumot használok?
Szerintem az köztudott, hogy kétféle fotós van: aki változtat utólag a képein és aki nem. Évekig lehetne vitatkozni, hogy kinek van igaza.... szerintem ez a vita teljes mértékben értelmetlen.
Ha javítasz utólag a képen, az még nem manipuláció, nem is értem, honnan gondolod ezt. Nem hamasítasz, hanem újat alkotsz. De te tudod.
Han__Solo válasza:
A manipulásás szót te használtad elöször. A képeimen pedig soha nem fogok szoftveresen változtatni.
Ki beszélt NG-címlapfotóról, hol olvastad ezt tőlem? Ne forasd ki a szavaimat, köszönöm. Magabiztos válaszaidból arra következtettem, hogy öntudatod elég nagy, akkor nem értem, miért baj az, ha céllal fotózol és nem csak vaktában, vagy nem csak sablonokban. Ha eleve nem célod a jó és egyedi fotó, akkor nem is akarod elérni azt? De akkor nem is lesz az... Szerintem az első pillanattól célunk a lehető legjobb fotót alkotni. Természetes, hogy elsőre nem sikerül, és akkor? Nem dől össze a világ. Tanulunk, és akkor legközelebb jobb lesz. De csak akkor, ha valóban a jóra törekedsz. Fölösleges itt nagy szavakkal dobálóznod és dramatizálmod a helyzetet, inkább gondolkodj kicsit. Ha nem érzed a tanácsaimat használhatónak, ne fogadd el, de fogadd el a nagy tudású más fotósokét (nyilván nem sorolom magam közéjük, az elég nevetséges lenne). Talán hasonló dolgokat mondanának/mondtak ők is.
Han__Solo válasza:
Tényleg Te vagy a megmondó ember! :)
Nem értem miért vetted személyed elleni támadásnak az irásomat. Valószínüleg valamit félreértettél.
Amikor ránézek a fotóra, sajnos csak azt látom, hogy unalmas és szürke fotó egy agyonfotózott témáról. Miért éppen ezt választottad első fotódnak? Mit is akartál nekünk megmutatni? Higy tudod a gépedet használni? Nos, ez jó, de önmagában kevés. Ha fel akarod kelteni mások figyelmét, mutass újat. Sok tanácsot adtak már előttem, érdemes megfogadni (fények, részlet kiragadása, nézőpont). Azért leírom én is a saját javaslataimat a konkrét hibák javítására.
- Szürke fátyol ül a képen, nem jó a fehéregyensúly, erre figyelj az expónál, vagy utólag állíts rajta valamilyen képmanipuláló programmal. Így az egész kép egy szinte egységes szürke masszának tűnik, még a részletek is elvesznek.
- Ne helyezd a témát középre, ez a lehető legrosszabb, legunalmasabb beállítás. Nem előnyös ez a téglalapos képforma, szerintem itt négyzet vagy álló formátum jobb lenne. Úgy látom, vágatlan kép, érdemes kipróbálni többféle vágással. Kísérletezz!
- A háttér kusza lett, de nem ismerem a géped adottságait, és valaki más már meg is fogalmazta, hogyan tudnál ezen javítani. (Én is tanulok egy részletes értékelésből, érdemes odafigyelni.)
- A kép két oldala között nagyon nagy a fénykülönbség. Ha az árnyékod vetődött oda, akkor állj úgy, hogy ez ne történhessen meg. Lehet játszani a megvilágítással is, a technikai részletekbe nem mennék bele, mivel azon a területen nekem is van még mit tanulnom bőven.
- Ne azért készíts makró- vagy bármilyen más fotót, mert kötelező. Ne azért, mert ez egy "feladat". Hanem azért, hogy újat, egyedit alkoss, másképp mutasd meg ugyanazt a témát, mint mások előtted.
Lehet, most szigorúnak érzed a két pontot, de később visszatekintve talán mégis igazat adsz majd nekem/nekünk.
Han__Solo válasza:
Köszi az értékelést.
Nem vagyok híve a kép utólagos manipulálásának. Nem értek veled egyet a tanulási folyamat ütemében. Ha most arra törekednék, hogy NG cimlapfotót csináljak, akkor valószínüleg hatalmas bukta és flusztráció lenne belöle. Az az elvem, hogy mindig elérhetö és kellö motivációt adó célt tüzzek ki magam elé.
Jó dolog az önbizalom, de túlzásokba esni viszont veszélyes.
Az, hogy a képeket manapság túlértékelik, ez sajnos ismert tény.
Én egy dolgot tudok neked perpillanat javasolni, azon túl, hogy nézz utána mit jelent az, hogy "minimal fotó" (ez túl kusza ahhoz hogy minimal-nak nevezd), mégpedig azt: nézd meg hogy akitől kapsz értékelést, milyen fotókat készített már. Nem vagyok egy sztárfotós, de azért úgy érzem már rámondhatom magamra, hogy igazi fotóamatőr vagyok, valamilyen rálátásom azért már van.
Remélem látunk még tőled remek fotókat!
Mondom, ne hagyd abba, de azért a javaslatokat fontold meg, mert ezek nem ellened irányulnak, épp fordítva: a te javadat szolgálnák.
Han__Solo válasza:
Csak a kreditem állja utját, hogy újabb képet osszak meg veletek.
miért tartod szigorúnak?
sajnos nem vettem benne észre semmi egyedit, vagy kreatívat.
remélem azért nincs harag.
nézz szét az oldalon, látni fogod hogy a 3 pontot azok a képek kapják, amelyek ötletesek, de azért van bennük technikai hiba.
no hát ebben én sajnos nem láttam ötletet.
de ez nem a te minősítésed, csak a kép engem nem igazán fogott meg
Han__Solo válasza:
Kreativitás tényleg nem sok van benne, de nem is ez volt a célom. Egy kötelező minimál makrót akartam csinálni, ami éles,nincs rajta árnyék és rendesen van exponálva.
Nézd meg a makró témában kettes átlagot elért képeket, szerintem az én képem mindegyiket veri.
Természetesen nincs harag. Miért lenne.
Ez egy átlagos fotó..És sajnos tényleg unalmas is picit..Esetleg úgy lett volna jobb, ha hajnalban készíted, a páracseppek szépek a termésen;) Illetve vághattad volna egy kicsit szűkebbre, ha már ott az az árnyékos rész..Sajnálom, de nem tudok 3asnál jobbat adni erre:(
Han__Solo válasza:
Köszi harmatcseppes ötletet.
Nehéz már egyedi pitypang fotót készíteni, de azért nem lehetetlen.
Ez viszont csak a szokásos, ezrek által megpróbált változat, középre komponálva, fűszálakkal a háttérben.
Javaslat:
regedd ki egy részletét
vagy
játsz a világítással, esetleg ellenfény
vagy
kapj el egy érdekes pillanatot
rengetegféleképpen lehet feldobni, egy egyébként csontig rágott témát, mindig lehet újabb és újabb ötleteket találni. De kell is. Mert az ezerszer ugyanúgy fényképezett témák sajnos unalmassá válnak.
Hajrá, ne add fel, biztos menni fog!
Han__Solo válasza:
Köszi a biztatást. A két pontot kicsit szigorúnak tartom.
Egy atlag makrofoto, de annak OK. A sotetebb resz a szelen ugy nez ki mint valami arnyek (talan te voltal?..:-). A geped jo, a vilagitast ki fogod talalni, probalj minnel tobb fotot csinalni ugyanarrol a temarol kulonbozo rekesz ertekekkel. Gyakorlat teszi a mestert.
Han__Solo válasza:
Köszi.
Igen, a baloldalon én vagyok.
Nem igazan akartam irni erre a kepre, mivel egy kicsit unalmas, de mivel elso fotod, es latom, hogy mindenki keruli, ha megbocsajtasz:
A kepeddel kapcsolatos problemak:
-unalmas tema
-statikusan elhelyezett foelem
-inhomogen hatter
Hogy hogyan javithatsz ezen:
A temat erdemes korbejarni, keresni egy szokatlan reszletet, egy furcsa nezopontot, vagy valami barmit, ami osszesegeben kifejez valamit.
Egy fenykepen nem art, ha amit meg szeretnel jeleniteni, jol kulonvallik a hattertol es a hatter reszletessege nem zavar. Ez a hatter tobb okbol verzik: az egyszerubben orvosolhato az, hogy mig a bal oldalon vilagos, a jobb szelen sotet. A bal szelso vilagossag elvonja a pitypangrol a figyelmet, erdemes lenne valamilyen beavatkozassal elsotetitened. Vagy vetsz a hatterre arnyekot, vagy a fotemat vilagitod meg annyira, hogy a hatteren levo feny dinamikatartomanya beszukuljon elegge... (Persze itt nem azt akartam mondani, hogy szembevakuzd...:)
A masik problema a hatter reszletessegevel van. Tulsagosan sokminden latszik ahhoz, hogy ne legyen zavaro. Nem ismerem a fenykepezogeped, de ugy erzem, hogy van ennel a rekesznel tagabb (kisebb szamerteku (2.8?), amivel fenykepezve jobban el tudod mosni a hatteret.
A vagas vagy a komponalas soran probald a fotemat ugy elhelyezni, hogy korulotte a koncepcionak megfeleloen legyen elegendo ter, es ugy legyen elhelyezve, hogy az is kifejezzen valamit. Jellemzoen egy kozepre helyezett tema a legritkabb esetben kifejezo, pl itt sem jelent semmit.
Szoval ez egy javitando foto (igazsag szerint elegge tucat is, de nem akartam elrontani a kedved, fenykepezz 1000-el!)...
Jo fenyeket!
Han__Solo válasza:
Azért regisztráltam, hogy olyan véleményeket olvashassak a képeimről amiből tanulhatok. Tehát, köszi a mindenre kiterjedő értékelést
A bal oldalon a saját árnyékomtól sötétebb a kép.
Egy egyszeru, atlagos makrofotonak mondanam.Szerintem adhattal volna egy plusszot a kepnek azzak ha kicsit megfujtad volna sporakat (vagy mik azok), hlegyen meg par rajta is par a levegoben a kozeleben. Ezzel szerintem sikerult volna lekapni egy fojamatod (es mi nem tudnank h ezt te idezted elo), es ugy kicsit hatasosabb lett volna. Azert jo. sajnalom a szivendofott a kritika, de szerintem itt ez a lenyeg.: )
Han__Solo válasza:
Igazad van. Ez egy pitypang makró 1.0
Köszi
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.