Szerintem épp jó ez így, hogy a sötét rész van fent. A neont én is kiszedném, a keretet pedig talán fordítva tenném rá (világos a sötéthez, sötét a világoshoz), bár nem vagyok ebben biztos, amíg nem látom. És kár a kanyarért. 4,5 - de mivel egészében véve nagyon megfogott a kép, ezért ötös. Szívesen látnék ilyesmiket viszont képeslapként.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2005. október 13. 22:37
Bp. XIV. Stefánia út, télen, két különböző napszakban.
exac válasza:
A neon hiba volt, és engem is nagyon bosszant. Figyelmetlen voltam, pedig két kattintás lett volna korrigálni. A kanyart viszont az eredeti képen is lehagytam, tehát az javíthatatlan. Amúgy szeretnék még egypár képet készíteni hasonló technikával...
Márcsak a ötletért adnék egy ötöst.Látványos kép,ez volt a cél,elérted,nincs ezen mit magyarázni.Gratulálok!
exac válasza:
:) Igen. Ennél a fotónál tényleg a látvány a cél. Nincsen titkos gondolata, rejtett mondanivalója. Egyszerűen élvezni kell és értékelni :) Köszi
Zseniélis ötlet, rágom a kefét, hogy ez eddig nekem jutott eszembe, de sebaj, most gazdagabak lettünk egy technikával, köszönet érte! A magyar oldal - magyar cím - magyar felirat mozgalomtól meg falnak megyek...
Grat!
exac válasza:
Ne rágódj! Próbálj meg jobbat alkotni nálam! Használd fel az ötletet és hagyd ki a hibáimat! :) Köszönöm. Amúgy a magyar kérdésben igaza volt az illetőnek, de így legalább EU kompatibilis :P
Nagyon ötletes kép, nagyon jól kivitelezted. És a keret is tökéletes. Esetleg ha magyarul lenne a felírat, végülis magyarok vagyunk:))
exac válasza:
Igen, igazad van. Bár a mai magyarországban nem "divat" magyarul beszélni. Féltem hogy esetleg ebbe is belekötnek.
Budapest éjjel ....
.... Budapest nappal
:) Köszönöm!
Azért nem tökéletes, de apró hibák vannak benne... pl. a busz engem nagyon zavar. sehol egy mozgó autó, de az a piros busz nagoyn bekavar. A keretet tényleg lehetett volna fordítva, talán úgy jobban helyrebillen az egyensúly. Az ötelt mindenképp 5-t érdemel. Örülnék, ha viszonylag részletesen leírnád (esetleg e-mailben), hogy hogyan készült a montázs, mert ezek nekem nem mennek (még!) :)
exac válasza:
A buszt kiretusálhattam volna, de bennhagytam mint egy olyan dolgot, ami igazán jellemző a nappalra (éjszaka nem jár troli). A keret így jó és kész :) De elhatároztam hogy közzé fogom tenni mind a 4 variánst valahol a neten.
Emailcímedet megkeresem és leírom hogy hogyan készült. Köszönöm az érdeklődést és a véleményt!
exac válasza:
Ez szerintem nem ráérés kérdése :) Amúgy eltaláltad, még nem dolgozom, tanulok. Köszi :)
Nagyon jo lett, szep munka! Igazan kar a <5 pontert, ez a foto szerintem felkerulhetett volna egy idore a toplistakba, nem szokvanyos megoldas, nagyon jo hangulata van...
exac válasza:
Köszönöm kollega! A toplistáról egyenlőre álmodni sem merek, még sokat kell tanulnom / fejlődnöm hozzá. De majd talán egyszer...
Várom a változatokat, köszike: gabor_otthon (kukac) freemail (pont) hu.
A (-1) pontról... Ha tudnád mit kaptam egy nagyon hanyag kép lepontozásáért, akkor most jót röhögnél rajtam. Hiába volt szegénynek jó ötlete, ha egyszer borzalmat művelt a képpel Photoshopban. Én nagyon ritka madárnak számítok azzal a véleménnyel, hogy a kevesebb több. Vagyis, legyen inkább zajos, inkább keret nélküli a kép, semmint hogy ronggyá retusálva (főleg, ha nem értenek hozzá). Max. az árnyék-csúcsfény-színeltolódás javítása, ami nálam is alap. Ez van. Tény, hogy nem kedveskedek ajándék pontokkal, de te jól vetted a lapot, ezért külön gratula ;)
exac válasza:
Hehe :) a vicc az egészben hogy személyesen is ismerem az illetőt, sőtmitöbb: együtt voltunk fotózni, akkor készült a kép :) (Nyugalom szigete II. ?) - Jelzem, készül a javított változat, ami nagyságrendekkel jobb lett mint a mostani képe!
A retusálásról: a retusálás fontos, és jó dolog. A PS pedig egy áldás azok számára, akik szánnak időt a megismerésére. Sok képem úgy nyert értelmet hogy kicsi tudatlan kompakttal fotóztam (mert drágább gépre nincs pénzem) és PS-el javítottam ki a kompakt hibáit. A legtöbb profi használ retusálást a munkáiban.
A változatokat küldeni fogom!
Otletes, szep megoldas! :)
A keret eles hatarvonala nekem is zavaro egy kicsit, de ez legyen a legnagyobb baja a kepnek.
Nem tudom, hogy jo otlet-e, de ha megvan meg a ket eredeti, probald meg az atmenetet az utra merolegesen, kb. 60 fokban meghuzni.
A nappali reszbol (szubjektiv!) nekem hianyzik a varos mozgalmassaga (forgalom, jarokelok, stb), de ez egyedi szocproblema.
exac válasza:
Hidd el, megpróbáltam lágy átmenetű kerettel és nem volt szép. Télen, reggel elég kevés ember járkál erredelé. Csak a 75-ös troli. (Amint azt láthatod is :) ) az átlós nappal-éjszaka átmenetet kipróbálom majd. egyenlőre elég volt vízszintesen egymásrailleszteni a kép pontjait. :)
Köszönöm!
exac válasza:
Műhelytitok! :) :) ha érdekel, akkor mailban nagyvonalakban leírom... Köszönöm!
Ötletes, hangulatos.
Egyedül a keret zavar, fokozatos átmenettel fehérből feketébe az egész kép hatása nőne. PS-al pár perc (tudod, stroke-ban a Fill type-t átváltani gradientre).
Különben jó. 4,6 ~ 5. Grat!
exac válasza:
Az átmenet sajnos nem tudta pontosan követni a nappal éjszakába hajlását, ezért elvetettem az ötletet. Nem volt szép, amúgy :) és - bocs de most ezt megmosolyogtam - tudom hogy hol van a gradient, ugyanis az átmenetet is ennek az eszköznek a segítségével csináltam, szerintem látszik is :) (layer mask-ot színeztem vele) Köszönöm
Azt olvastam egy magazinban, hogy ha felül sötét a kép, az kicsit fenyegetően hat, ezért biztosan más hangulatot ad a már említett inverz változat (mind a keret, mind a téma cseréje megér egy misét - külön-külön is).
exac válasza:
Ha érdekel az inverz változat, szívesen elküldöm emailben! Inverz kerettel is. Akár mind a három fennmaradó változatban is. :) Komolyan :)
Klassz ötlet, klassz csomagolás. A jobb felső sarokban azzal a kanyarral precízebben kellene bánni. Így most benn is van, meg nincs is. A kapuciner keretet fordítva raktam volna, de ez meg már ízlés dolga, ezért nem jár mínusz ;) A gépedhez képest meg főleg nagyon jó az eredmény, látszik, hogy aprólékos munkát végzel. Gratula a szép képhez!
exac válasza:
A kanyar sajnos tényleg lemaradt. Talán kicsit erős emiatt a -1 jegy, de teljesen igazad van, elfogadom. A keret színezése már meglett magyarázva. Egyszerűen nem tetszett hogy fehérbe csomagoljak egy éjszakát. Egyetlen alternatíva volt: a 100% fekete keret, de azt elvetettem, mert nem volt látványos... Köszönöm!
Hát hello!
Én mondtam hogy a keret fordítva legyen, de te nem hallgattál rám! És a korábbi lágy átmenetet is nagyon hiányolon! Viszont akárhányszor megnézem ezt a képet annyiszor mondom azt hogy ez ütős!
Grat!
Üdv
exac válasza:
Üdv! A lágy átmenettel az volt a baj hogy nem tudta pontosan követni a táj elsötétedését és így előnytelen volt. A fordított keret meg már 2x meg lett magyarázva :) tehát +1x nem mondom el. Örülök hogy tetszik a kép! Köszönöm!
oh! hát ez igen! pöpec ötlet, szép kivitelezés. szivesen megnézném a fotó inverzét is (értsd: alul van este..) és érdekelne, h miért pont ezt a változatot preferáltad.. de nagyon el van találva. sokat hozzátesz, h téli a kép. még jobban kiemeli a világos, sötét kontrasztot.
exac válasza:
Inverz: szívesen elküldöm ha érdekel! alul nem olyan látványos az este (le kell mondani az út lámpái által alkotott görbéről), továbbá ha alul van nappal, akkor sokkal szebben látszanak a közelben lévő havas fák. röviden ezért választottam a felül este alul nappal verziót. Köszönöm!
Remek kis kép, de korántsem tökéletes...
A háttérben lévő kék / sárga fényeket kiretusálni onnan nagyon megtöri az amúgy lágy kellemes kontrasztot. Az átmenet lehetne egy picit nagyobb is de ez a foltos is nagyon jó ötlet.
Ha csak a kreatívitást kéne pontozni akkor szín 5ös.
De ahoz hogy egy egetverő kép legyen belölle lenne mit változtatani 1. a fény 2. az átmenet 3. a keret. A keret megoldása jó ez az éles kontraszt de leehtne felcserélni hogy sötét részen fehér fehér részén sötét keret legyen ezzel a kép elveszti a tökélestes lágyságát de nem jó ha beleolvadunk a székbe.
Ha a 3 gonolatomat megfogadod biztos vagyok bene hogy egy ezerszer jobb kép születne belölle!
Nagyon gondolkoztam a 4esen de nagyon megfogott a képed!
GRATulálok hozzá!
exac válasza:
Kedves seriousblase! Tudom hogy nem tökéletes. Tanulom még a fotózást.
A neon-t már bánom hogy nem szedtem ki. Az hiba. A sárga fények szerintem beleférnek... Sokat játszottam a képpel, és amikor kisebb volt az átmenet, sokkal drasztikusabb volt a hatás, de nem élvezhető. Amikor viszont ennél nagyobb volt az átmenet, akkor meg már annyira észrevétlenül ment át nappalból éjszakába és olyan kevés tiszta nappal és tiszta éjjel maradt, hogy megintcsak nem volt élvezhető. A keretről már írtam hogy a fekete=éjszaka, a fehér=hó és nappal. Fordítva tényleg keményebb... Kipróbáltam amúgy.
Őszinte örömmel tölt el hogy megfogott a képem! Köszönöm!
Szia,
Szeretem az ilyen jellegu kepeket.
Szepen kidolgozott, elmeny nezni.
A keret szineket lehet, megcsereltem volna az meg egy kis kontrasztot adott volna neki.
Grat.
Tcherno
exac válasza:
A keret színeken vitatkoztunk Whiteman01 kollegával is. Ő is a csere mellett volt. Szerintem az éjszaka=fekete, a nappal és hó = fehér. Nekem így tetszett... Köszönöm!
Nagyon jó ötlet, szép kivitelezés. Tetszik a vezetővonal, az ötletes és témához illő keret. A piros busz icipicit, a bal szélső kék neonreklám már jobban zavarja az összképet, a színvilágot. Neon szerintem retusálandó.
4,9
exac válasza:
A busz: csak nappal létezik, ezért a busz fele látszik (nappal) másik fele nem látszik (éjszaka).
Neon: maximálisan egyetértek! retusálni fogom...
ez félelmetesen jó! nagyon pontoan van illesztve gondolom aznap állvány ugyanott vot !
gratulálok vagány kép!keret is hozzáad a ho miatt!
exac válasza:
Az a vicc hogy nem állvány, hanem ablakpárkány. De megjegyeztem hogy hol volt a gép! Köszi
Nagyon szép munka!!
Remek ötlet, szép megvalósítás!
Pazar a képed, és a munkád is precíz!
Grat!
julesdex
exac válasza:
Köszönöm!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.