- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2005. szeptember 14. 11:35 - érzékenység: ISO400/27
- forrás: negatív
- Készítés helye (ország): Németország
- Készítés helye: Essen Motor Show
Esseni autókiállítás 2003. Vittem eldobható Fujikat. Az elsö kommentre beírom a tutorialt. http://fotoalbum.web.de/gast/kpavuk/Lowrider (Itt találod a kép elkészítésének folyamatát) Itt találod a sorozatom elözö részét
Le a kalappal! Minden téren...
A tutorial is nagyon jó, és a link is hasznos...
A sok munka és a végeredmény megérdemel egy 5öst..
Xi válasza:
Köszi Paul. :)
Xi válasza:
nm :)
Ha erre valaki 5nel rosszabbat ad, annak velem gyűlik meg a baja :) A kép nagyon telibe trafált, mind szinvilágilag (de jól hangzik), mind hangulatilag. Nekem tökéletesen visszaadja, amit szerintem vissza akartál adni. Nagyszerű kreativitás. gratulálok. Köszönjük a kimerítő tutort is (bár tartok tőle lesz 1-2 homály igy is), alig várom, h ps előtt legyek. Egyetlen pici észrevétel, hogy "Shanzcan oldalai"-hoz nem irtál linket.
gratulálok 5pont, és remélem min. 2kr Neked.
Xi válasza:
Köszi Krisztián. Ha vmi "homály" kerül elö, nyugodtan eressz meg egy mailt. A PS meiszter oldala: www.shanzcan.com
Én is csak gratulálni tudok Neked, szerintem is nagyon jól sikerült ez a digit. kép. Elég döngölös a perspektíva, megérte szöszmötölni vele. Gratu a türelmedhez és a képhez.
Xi válasza:
Köszi SB. :)
Xi válasza:
Ok, megbeszélhetjük: saturnius.xi.tali@kpavuk.de -re dobj majd vmi textet!
Nekem, aki filmes technikával fotóztam több mint 25 évet, a digitális illusztráció egy kisebb csoda... A kép elkészítése és annak bemutatása már magában megérdemli a dícséretet, s a végeredmény is egy jó kompozíció, hatásos színekkel. Gratulálok
Xi válasza:
Köszi Tnp. ;D
a kép a leírással, a hasznos, tanulható szemléltetéssel együtt egyszerűen fantasztikus.
nagyon gratulálok!
ötös
Xi válasza:
Köszi Schiele. :)
Nemcsak a fotó+utómunka az ötös, hanem az is nagyon fantasztikus, hogy megosztottad a kivitelezés minden lépését. Minden bizonnyal sokaknak hasznos lesz.
Szép napot,
Ditke
Xi válasza:
Köszi Ditke. :) Neked is!
csak azt ne mondd, hogy te ott laksz. . .!!!!! mert akkor tényleg kár, hogy így alakult!
na de semmi sincs veszve, október 27-én megint megyek. :)
Xi válasza:
:) Nem én Düsseldorfi vagyok, de Frankfurt(M)-ban dolgozom, de Essen relatív közel van. Repcsiböl mindig néztem a sétálóutcát.
Ragyogó ötlet szép megvalósítás!
Gratulálok nagyon tetszik!
Egyedül a kerekek és az út találkozásával nem vagyok kibékülve.
Xi válasza:
Köszi Norby. Jól látod, ott tényleg van egy kis bibi.
Xi válasza:
Azaz ;) (gond, hogy csak otthon dudok ftp-zni, na meg a lustaság)
Hát most dobom el az agyam!!!
Nézz be hozzám,sok hasonló képem van,de nem gondoltam volna hogy ilyen mértékű utómunkával és ilyen gyenge alapanyagból ilyen látványos képet lehet összehozni a témában.Én most eldobom a gépem és felhagyok minden technikai és elméleti ambiciómmal:-)Gratula
Xi válasza:
Köszi Zoly. Az édes hatvanasok nagyon király!
Iszonyú kemény perspektíva, kemény kocsival.
Egyáltalán nem érdekelnek az autók, ez most mégis hatásos. . . külön vicc pedig a dologban, hogy tegnap jöttem haza Essenből, haha! :)
Xi válasza:
Köszi Szati. Be sem néztél hozzám? :(
Én a helyében örülnék neki, de tuti, hogy gondoltak rá. Ha ezt így részletezné mindenki, ahogy te megtetted, valóban sokat lehetne tanulni az oldalból.
Xi válasza:
:) Ez kedves
igy van! amellett h szep foto, meg vetted a faradtsagot h tutorial is irjal hozza! 6os lenne ha lehetne! ;\
RESPECT
Xi válasza:
Köszi Cheat. ;D Pikk-pakk össze lehet dobni. ;)
hat igen, hogy mi ki nem hozhato egy eldobhato fujival keszult kepbol..:) a tutorialert pedig jar a plusz pont :) remek kep
Xi válasza:
Köszi TcT. :D
:))) Hát, köszönöm, de pont a PS-hez eléggé értek:) De nagyon jólesik azért:) De már rémlik valami... Erről eszembe jut, hogy az admin helyében indítanék egy hogyan készült rovatot.
Xi válasza:
Lehet, a V2-ben lesz vmi ilyesmi, ha nem másképp akkor cikkek formájában... na majd Börd miccól ehhez?
Kiraly kep, es a tutorial is nagyon komoly, kedvetkaptam en is eloszedni az autokiallitasos kepeimet, hatha sikerul valami jot alkotni.
Xi válasza:
Köszi Joe. Jövöhéten megyünk az IAA-ra kollégákkal. Na, majd megnézzük...
Jó sokat melóztál vele, de önmagáért beszél a kép. Rendben van nagyon. Ez tényleg feelinges, ez a jó szó rá. Gratula és köszi a részletes leírásért.
Xi válasza:
Köszi Cochise. Kezdtek meggyözni... ;D
Xi válasza:
Az elsö vélemény alá ígértem
Xi válasza:
Köszi Denhoda.
Akkor az ígért Tutorial:
1. Alapfotó
Vásároljunk egy eldobható papírfényképezögépet! Általában minden jó kép ezzel az alapfeltétellel indul. Az aktuális autókiállításon ne keseredjünk el a lehetetlen világítás és a lehangoló háttér miatt. Mindent vakuzzunk telibe, csak így sikerülhet. A normális feldolgozással elöhívatott alapanyagot sajétkezüleg szkenneljük be a negatívról.
Böven elég lesz diaszkennerünk maximális felbontásának fele/harmada. Ezzel sok zajtól kíméljük meg a digitális alapanyagot. Mindenképpen 16bit/színcsatorna szükséges az utólagos átmenetgazdag expozíció-korrekcióhoz.
2. Legyen világosság!
Használjunk PS-t, mondjuk CS2 megfelel. ;) Ez azért jó, mert sokféle szüröt (Filter) megenged 16bites színmélységben. A telibevakuzás kegyetlen hatását a Levels segítségével csökkenthetjük. Javaslom a külön-külön színcsatornánkénti módosítást. Az árnyékos helyek felvidítását a szürke húzóka (azt hiszem ez a gamma) számértékének növelésével érhetö el.
3. A Space Taxi
Az autó körvonalának kijelölésére használjuk a "Magnetic Lasso" eszközt. A gyors és pontos eredmény elérése érdekében nagyon fontos az alap eszközbeéllítások finomítása. Feather: 2px (ez maradhat, de lehet 3-4 is lágy körvonal esetén); Width: 5px; Edge Contrast: 10%; Frequency: 75. Ezek csak javasolt értékek - próbálkozzunk. A kijelölést lehet finomítani a "Quick Mask" (Bill.: "Q") üzemmódban. Legyen gondunk a kijelölést "channel"-ként elmenteni. Shanzcan oldalain érdemes elolvasni a "Lesson 1: Mama Says, Use a Channel Mask" Tutorialt.
Mondjunk búcsút az ízléstelen kiállítási pavilon-háttérnek. Mivel az alapfotónk is igen sötét környezetben készült, az új háttér is a naplemente utáni "kék órában" készüljön volt. Jól jönnek a fénypamacsok és egy kontrasztos beton. Nem gond, ha egy kicsit kisebb a felbontása - a dinamikus hatás érdekében úgyis elmossuk majd.
4. Sebesség
Vigyünk egy kis dinamizmust a képbe. Az autó alatti részt (külön réteg ez is) "Radial Blur/Zoom"-mal mossuk el. A középpontot állítsuk a jármü mozgásirányának megfelelöen - példánkban középen hagyjuk.
A háttér képét egyszerü "Motion Blur"-rel mostam el - ízlés szerint lehet szintén "Radial Blur/Zoom". Ha nem vagyunk teljesen megelégedve az eredménnyel, akkor próbálkozzunk átlátszóvá tenni az elmosott "Layer"-eket, hogy a mögötte levö eredeti réteg áttünjön (Billentyükombinációk: V: "Move Mode"; 1-9-ig a számbillentyük: 10-90%-os fedettség; a "0": 100% nem átlátszó).
Az eredeti fotón csak extra megvilágítással (modjuk "slave" vakuval) tudod elérni, hogy a kerekek is jól mutassanak. Itt új gumikat kellett rajzolnom a Shape toollal. Az egymás mellé helyezett ellipszisek különféle "Layer Style"-t kaptak. Erröl részletesen Shazcan / Photo Realism Tutorialjában olvashattok. A kész gumik "Rasterize" után az autó réteg alá kerültek, az eredeti képen látható kerekenek megfelelö pozícióba.
5. Térhatás
Az árnyékhoz az autó "Channel"-ként elmentett szelekciót használtam - ezt csak amiatt tehettem meg, mert "frontális" fotó készült. Ctrl+klikk a channel-en. Új, üres "Layer". "D" - FF Paletta. "X" - Feket háttérszín. Alt+BackSpace - fekete lesz a szelekció. Ctrl+T - transzformáljuk szabadkézzel a fekete foltot addig, amíg nem lesz olyan, minha leterítettük volna a betonra. Ha megvan, Enter. Természetesen erre is mehet a "Radial Blur", de a "Gaussian Blur" is szép.
A telibe vakuzás hibáját finomítandó, tegyünk egy új "Brightness/Contrast" réteget a képre. Állítsuk be a vaku középpontjára úgy, hogy az legyen a nem túlexponált felület és a környezete legyen alexpós. A "Layer Mask"-ját pedig töltsük ki a középpontból fehérböl kiinduló "Gradial Gradienttel".
Ízlés szerint használjuk a mélységélesség technikáját a térhatás fokozása érdekében. Én a tetöt mostam el egy kicsit: Ctrl+J - "Jump a Layer". Ott elmostam a megfelelö részt - a "Blur Tool" (Bill.: "B") óvatos használata is jót tehet.
6. Tompított
Kapcsoljuk be a fényszórókat! Egy új rétegre egyszerü "Brush Tool"-lal két ´lámpabúra nagyságú fénypamacsot fújjunk. 90%-os fedettséget kaptak.
A Rendszám becsillanását "Brightness/Contrast" réteggel csökkenthetjük. "Layer Mask"-ként a rendszám világos részét és egy kis "Gaussian Blur"-t használjunk.
7. 60.as évek színvilága
Mostanában nagyon divatos a keresztbe hívás színvilágának digitális utánzása. Ezt a weben megtalálható sokféle, elöregyártott "curves"-zel vagy magunk barkácsolta "Curves Layer"-rel valósíthatjuk meg.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.