BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,78
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2005. április 27. 10:53
Esztergomi képeslapok 1.

szerettem volna megőrizni és hangsúlyozni a fotó múltszázadi, kicsit fakult hatását, ezért nem erősebb a kontraszt. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2005. április 30. | 21:10 | PéLaca

Ne foglalkozz a sok minősíthetetlen "kritikával". Ez a kép szerintem tökéletes. Nekem legalábbis. Én is fotóztam ezt az épületet csak máshonnan, de megfogadtam, hogy csak azért vissza fogok menni Esztergomba, hogy erről a helyről is készítsek két képet. Egyet nappal, egyet majdnem sötétben, mikor már világítanak a hídon a lámpák. Ami nekem nem igazán tetszik, a háztetőn az antennák. Áá! Nemérdekel. Tetszik a képed és kész. Csak így tovább.

PIEDONE válasza:
végre valaki akinek teljes mértékebn tetszik ( az antennákat én se hiányolnám annyira :-)

adott pontszám: 5
2005. április 28. | 20:07 | viki73

Nem azért adok ötöst, mert el szeretném nyerni szimpátiádat, és hogy csak ellent mondjak a többi értékelőnek. Nem olvastam végig az egészet, mert úgy vélem jókora "vita" alakult ki e fotó láttán.
Az én véleményem, hogy alapvetően nagyon szép, kellemes hangulatú fotó, így FF-ben adja vissza időbeliségét igazán. Nagyon tetszik a kompozíció, hogy az út kivezet a képből. Az épület szépen kiarjzolódik, esetleg egy enyhe kontrasztot valóban elviselne. Talán egy picit ferdének találom, de nem feltétlenül zavaró, és ezt teljességében ki lehet korrigálni. Az ég egy picit kiégett hatást kelt, de így FF-ben nehéz elérni, hogy sötétebb legyen, hiszen alapvetően világos az égbolt színe. A hangulata nagyon átjön, direkt jó, hogy kicsit borús időben készült.
Szó, ami szó, lehet, hogy sokan nem értenek egyet velem, ill. nem hozzá értésemet fogják hangoztatni, de nekem személy szerint nagyon tetszik ez a felvétel. A felirat megint a helyén van, abszolút illik az kép egészéhez.
Esetleg szépiában is meg kellene próbálni, tényleg egy más arculatot hozna ki.
Én teljességében gratulálok!
Üdv: Viki

PIEDONE válasza:
nagyon örülök, hogy végre valakinek feltűnt az út szerepe... a szimpátiámat már rég elnyerted a hosszú, részletes és igen tartalmas hozzászólásaiddal, függetlenül az adott ponttól

köszönöm az 5 pontot

adott pontszám: 4
2005. április 28. | 13:45 | 80Petra

Nekem tetszik... :) Pont a beszorítottság, a "kiszámítottság", a pontosság miatt. Egyébként a kép láttán és a leírás elolvasása után nekem is az jutott eszembe, hogy talán barnásan jobb lenne a kép... De a hangulat miat mindenképpen megérdemel egy erős 4-est! :)

(A vitába nem szólnék bele, mert gondolom béna amatőrként én is megkapnám a magamét Jenoaputól... :( )

PIEDONE válasza:
köszönöm, úgy tűnik, a hölgyeknek jobban bejön ez a kép

adott pontszám: 4
2005. április 28. | 11:28 | L.Cohen

Jenoapu!

csak pár napja vagyok a fotozz.hu-n, de ilyen minősíthetetlen hozzászólást még nem olvastam... te tényleg nem érted mit ír a fotós vagy csak nem akarod megérteni?

már az első hozzászólásod is kioktató és lenéző volt, pedig ha jól értelmezem, a fotozz.hu nem erről szól... semmit mondó beszólásaiddal mi a célod? megnéztem néhány fotódat, nem értek hozzá, de simán bele tudnék kötni a legtöbbe ilyen hülyeségekkel, mint amivel te "érveltél" itt

azért mert valaki nem tökéletes, vagy még nincs akkora tapasztalta, nem kell rögtön érvek nélkül leszúrni, mert ettől nem lesz jobb...

én azért jöttem a fotozz.hu-ra, hogy okuljak, tanuljak, és ha egyszer majd eljön az ideje, én is fogok képeket feltölteni...

egy azonban biztos.... a te hozzászólásaidból semmit nem tanultam az önteltségen kívül....

nézz magadba egy kicsit, vagy olvasd el orsibébi hozzászólását, abból lehet tanulni

(és a PS ecseteket is jól elkérem majd, bár nem nekem ajánlották fel :-)

PIEDONE válasza:
:-)

2005. április 28. | 01:23 | jenoapu

Kedves Fotós!
Távol álljon tőlem a gondolat, hogy egy ilyen nagytudású tapaszt és tájékozott kollégával mint Te vitába keveredjek.
Engedj meg azonban egy-két észrevételt.
Azt írod bátran állítva, ellentmondva nekem, hogy:
"nincs fix képeslap arány"
Kedves kolléga, megint tévedsz, bár senki sem kért meg, hogy ebben a dologban butaságot állíts.
Van képeslap méret, és arány. Ez a 148*105 mm és a 2:3 arány, ami a 35 mm-es un. Leica-rendszer képaránya is egyben. Mi több, fotópapír is van ebben a méretben. Sőt, régebben ennek a fotópapírnak a hátoldala a postai szabványnak megflelően fel is volt vonalazva.
Továbbá azt írod:
"de még egy dolgot árulj el... hogya oldottad volna meg, hogy a befogd a tárgyat az adott pozícióról.... te biztos olvastad.... ja, a vágás nem megoldás, hátrébb/jobbra nem lehetett mozdulni, balra mozdulás esetén pedig a kompozíció borul"
Áruld el légy szíves, milyen kényszer hajt, hogy pont ezt az épületet, pont innen, és pont így fotózzad? Nincs más érdekes "képeslap" téma szűkebb környezetedben?
A 6 éve kisfiam, abban az esetben ha nem fér bele a téma képbe, fogja és hátrébb megy, vagy nyit a zoomon. Én mint csóró analógus, ilyen témára innen nem pazarlnám a drága nyersanyagot.
Ennyi:-)

PIEDONE válasza:
utolsó hozzászólás, és tényleg kérlek, hogy ha nem érted amit írok, akkor inkább kímélj meg az írásaidtól...

ha elmész a postára, vagy egy papír boltba, legalább 4-5 féle méretben kapsz képeslapot.... csak nyitott szemmel kell járni, ennyi

és ha lehet, ne te mondd meg nekem, hogy mit és milyen szögből fotózzak, ez már tényleg annyira személyes, nem is értem, honnan veszed a jogot hogy beleszólj... leírom csupa nagybetűvel, hátha akkor felfogod:

EZ VOLT A TERV, ÉN EZT AKARTAM LEFOTÓZNI, EBBŐL A SZÖGBŐL, ÉS MINT MÁR ÍRTAM, SEMERRE NEM LEHETETT ELMOZDULNI, HA CSAK NEM AKARTAM BELE ESNI A A PATAKBA

2005. április 27. | 15:25 | jenoapu

:-)
Ekkora önteltség ilyen parányi fotóstudással párosulva valóban lenyügöző.
"gyengébbek kedvéért a múlt század első felére utaltam"
Ja!
"a fekete fehér képer korában nem voltak színes keretek"
Ezt olyan magabiztosan állítod, hogy egyből el is hiszem.
"az épület pedig nincs bepréselve a keretek közé"
Valóban, szinte lötyög.
"örültem, hogy sikerült befogni egyáltalán"
Csak nem széles volt egy kicsit? Olvastad már ilyenkor mit kell tenni? Esetleg annak is nézz majd utána, hogy egy képeslapnak milyenek az arányai.


PIEDONE válasza:
jenoapu! engem nehez felhuzni de neked most sikerült!
GYK: nincs fix képeslap arány... a személyeskedéstől eltekintek, de ha nem tudsz értelmesen hozzászólni a képhez, kérlek inkább ne tedd, mindkettőnknek jobb lesz így...

de még egy dolgot árulj el... hogya oldottad volna meg, hogy a befogd a tárgyat az adott pozícióról.... te biztos olvastad.... ja, a vágás nem megoldás, hátrébb/jobbra nem lehetett mozdulni, balra mozdulás esetén pedig a kompozíció borul

tényleg érdekel...

2005. április 27. | 13:11 | glodeni

Ritkán fogalmazok direkt módon, többnyire akkor, ha durva a kép, vagy durva hibákat tartalmaz. Úgy gondolom, ha egy képet észreveszek, s netán még értékelem is, számomra többet jelent, mint azok, amiket figyelmen kívül hagytam, mert ez utóbbiakból van több. Még akkor is, ha nem 5-t adtam. Nálam a 4 annyit tesz, hogy jó és javítható. A 3 pedig, hogy jó de csak újrafotózással javítható, mert pl. alaposan kontrasztszegény. A záróvonalat csak azért említettem, hogy ha nem kellene újrafotózni, ps-el pillanatok alatt el lehetne tüntetni, ami nem bűn, a bűn az volna, ha macskakövet varázsolnál az aszfalt helyére.
Szóval nem hajtottam búra a fejemet amiatt, hogy nem fogadtad el, mert van épp elég kreditem, értékelni is csak azért járok, mert ez az oldal nem csak a képfeltöltésről, hanem az értékelésről is szól. Még annyit, hogy Esztergom sokkal jobb képeket érdemel, s ha visszautazol oda alkalmas időben el is készítheted azokat. Az eddig feltöltött 3 képed alapján még nem tudom megítélni, hogy van-e értelme, vagy sem, mindenesetre biztatlak. Üdv.

PIEDONE válasza:
szia!

nem a pontozással volt gond, adhattál volna kettőt is, ha meg tudod indokolni... én is mindig a fotozz.hu leírás alapján adom a pontokat.... tehát ne érezd úgy, hogy most a 3 ponttal van a baj.... de:

- kontraszt kritikát nem tudom elfogadni, mert direkt hagytam így, ettől van egy kellemes hangulata ( ha másnak nem, hát nekem) ennek a képnek... megcsináltam erősebb kontraszttal is, de úgy nem tetszett

- nekem a záróvonal eltűntetése nem bűn, de mivel nem az volt a célom (mint ezt írtam is), hogy egy 2005-ben készült képből eltűntessem a mai korra utaló jeleket és ezáltal időutazáson vegyen részt a kép nézője, ezért nem is tartottam fontosnak, hogy bármi olyan kivegyek belőle, amitől jelentősen változna a valóság tartalma... mondjuk lehet, hogy a záróvonal nem ennyire súlyos probléma

azt, hogy nem fogadtam el nem bosszúból tettem, hanem mert nem éreztem megalapozottnak a véleményed....

abban viszont igazad van, hogy Esztergom sokkal jobb fotókat is érdemlne, én ennyit tudtam

2005. április 27. | 12:40 | Orsibébi

Jaja... Teljesen igazad van az autókkal kapcs. Gondoltam én is arra a síkra, amit vesztenénk a vágás által, de ha pont a kocsik orra előtt nyesnél, maradna is belőle. Persze szerencsésebb lett volna, ha ott sem állnak :)
A retussal kapcsolatban részben egyetértek veled, de akárhogy is nézem, az első két mp után folyamatosan a madárkán ragadt meg a szemem. És a cél jelen esetben nem az. Ezért én úgy gondolom, igenis van értelme a retusnak és nem csak végső, kritikus esetekben. Egy elkapott pillanat/életkép kategóriában felesleges, de ha fényképed "képeslap"-szerűre szeretnéd venni, akkor ezektől az aprócska zavaró részletektől nem butaság megszabadulni.
Egy képeslap mindig olyan, ami sokkal szebben, érdekesebben mutatja be a várost, mint amilyen valójában.
Szvsz képeslap-kategóriájú képeknél a retus nemcsak megengedett, hanem szinte kötelező :) Az hogy a saját "házi fotóidat, emlékképeid" retusálod-e, vagy sem, azt neked kell eldöntened...

PIEDONE válasza:
a madárral kapcsolatban igazad van :-) de miért jön mindenki ezzel a képeslap dumával.... csak azért adtam ezt címnek, mert EGY KICSIT olyan a jellege a képnek mint egy képeslapnak ... de csak egy kicsit :-) hasonlít rá...

na mindegy, köszi a részletes választ

adott pontszám: 4
2005. április 27. | 11:51 | Orsibébi

Ötletnek jó, igazándiból nekem jelen esetben tetszik az, h kevés a kontraszt a fotón.
A keret és a tipo is illik a leíráshoz, bár Editty-nek valahol igaza van, mint építészet/város kevésbé állja meg a helyét, mint képeslap.
Viszont ami fontos, van a képen jó pár dolog, ami retusálható lenne.
A záróvonal mindenképp, ezen kívül a járdán a szurok (?) csíkok, a tető fölött az a kis maszat (ami lehet, h madár)...
Ezen kívül szigorúan levágnám az autókat! Semmi múltidéző nincs azokban a verdákban :) Egyébiránt az a rész nem is teljesen szükségszerű...
Az, h szépia, vagy ff ízlés kérdése, nekem ez is tetszik, valszeg az is tetszene. Ezektől az apró hibáktól eltekintve ugyanis a komponálás tetszetős, jó a nézőpont is.
OFF:
Ha érdekel régi papír hatást imitáló PS ecsetkészlet, írj a mailcímemre! Az is hasznodra lehet valamikor, ha szeretsz ilyen hangulatú képeket készíteni :) Az utolsó előtti két képemen láthatod, kb mit lehet vele elérni, bár én kicsit drasztikusra vettem :)

PIEDONE válasza:
pont ezért írtam, hogy képeslap, mert nagyon megtetszett a ház, de a fényviszonyok miatt tudtam, hogy nem lehet igazán jó a fotó... később próbáltam meg átrakni ff-be és a ház, színek nélkül valahogy egyből életre kelt... és nagyon megfogott, ezért mertem felrakni... sajnos nem volt képeslap kategória, így csak ide tudtam rakni, hiszen a fotó tárgya mégiscsak egy nagyon szép, sokat látott és túlélt ház....

nagyon örülök a hozzászólásodnak, mert az első kettő, semmit mondó, lehúzó írással szemben itt értelmes vita kezd kibontakozni :-)

- a tető felett az egy madár
- nem vagyok híve a retusálásnak, kivéve ha anélkül a kép nagyon nagyot veszt értékéből....
- éppen ezért nem nyúlnék sem a szurokhoz, sem a faághoz stb
- ha ki akarnám hagyni az autókat, akkor a ház egyik síkja (ami számomra az egyik legérdekesebb volt az épületben) rögtön teret vesztene, és kompozíciós hibát szülne, nem hiszem, hogy jó lenne levágni a házból akár egy kicsit is....

valahogy úgy vagyok vele, hogy amit megörökítek, azon lehet kicsit módosítani, de nagyon változtatni nem, mert akkor a már beállított az egész, és a megörökítés örömének nagy része elveszik....

ettől függetlenül én is örültem volna, ha nem parkolnak ott azok a fránya autók

adott pontszám: 4
2005. április 27. | 11:33 | Editty

Az olvasottak után úgyérzem lehet, hogy nekem kifacsart az ízlésem, de nekem tetszik, kellemes a hangulata és a keretet sem találom annyira drasztikusnak, hogy elnyomja a kép témáját közvetített életérzését... bár képeslapnak kicsit komor, de fotónak egész jó... én a kategóriaválasztáshoz nézem a képet (nem a címben ualtakhoz) tehát egy város, épitészet témájú képként értékelem ... ha picit kontrasztosabb lenne és szépiában látnám megadnám az 5-öst így csak 4,4

PIEDONE válasza:
végre valaki, akinek tetszik legalább egy kicsit... lehet, hogy ízlés ficamos vagyok, de valahogy nagyon szeretem a FF képeket, ezért nem lett sephia, köszönöm , hogy megnézted, már kezdtem félni...

adott pontszám: 3
2005. április 27. | 11:16 | glodeni

Ez a kép nem szerencsés kisérlet erény kovácsolására a hibákból. Rossz fények között készült fotó, a betűtipus némiképp talán emlékeztet a régi lev.lapokon lévő feliratokra, de a felfestett záróvonal kiábrándít a nosztalgiázásból. Szóval a régi lev.lapok fotózását hagyjuk meg a régieknek. Ahhoz ők jobban értettek, ráadásul mindent megtettek az akkor korszerű eszközeikkel, hogy - az akkori mércével mérve - minél modernebb képeket alkossanak. Kövessük öket.

PIEDONE válasza:
ennyire rossz lenne? tény, hogy nem voltak a fényviszonyok a legjobbak, viszont évente csak 1x járok Eszergomban és hát hiába rendeltem jobb időt, csak ez jutott... hasonló az eset a záróvonallal.... mire gondoltál, hogy retusáljam ki?

a kép hangulata a kontraszt és az árnyalatok miatt utal a régi, megkopott fotók világára, de természetesen az autók és a záróvonal miatt annyira nem volt erős ez a hatás, hogy címnek és ezt adtam volna...

mivel a fotóról magáról nem sokat írtál, így nem tudom elfogadni

adott pontszám: 3
2005. április 27. | 11:07 | jenoapu

A múlt század 5 és fél éve múlt el. A nap akkor is sütött.
Az épület kegyetlenül be lett préselve a gyászkeretek közé, és a felírat sem a képmezőbe illő.

PIEDONE válasza:
és esős idő is volt a múlt században..... gyengébbek kedvéért a múlt század első felére utaltam :-) a fekete fehér képer korában nem voltak színes keretek.... az épület pedig nincs bepréselve a keretek közé, örültem, hogy sikerült befogni egyáltalán.... l