Ne foglalkozz a sok minősíthetetlen "kritikával". Ez a kép szerintem tökéletes. Nekem legalábbis. Én is fotóztam ezt az épületet csak máshonnan, de megfogadtam, hogy csak azért vissza fogok menni Esztergomba, hogy erről a helyről is készítsek két képet. Egyet nappal, egyet majdnem sötétben, mikor már világítanak a hídon a lámpák. Ami nekem nem igazán tetszik, a háztetőn az antennák. Áá! Nemérdekel. Tetszik a képed és kész. Csak így tovább.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2005. április 27. 10:53
szerettem volna megőrizni és hangsúlyozni a fotó múltszázadi, kicsit fakult hatását, ezért nem erősebb a kontraszt.
PIEDONE válasza:
végre valaki akinek teljes mértékebn tetszik ( az antennákat én se hiányolnám annyira :-)
Nem azért adok ötöst, mert el szeretném nyerni szimpátiádat, és hogy csak ellent mondjak a többi értékelőnek. Nem olvastam végig az egészet, mert úgy vélem jókora "vita" alakult ki e fotó láttán.
Az én véleményem, hogy alapvetően nagyon szép, kellemes hangulatú fotó, így FF-ben adja vissza időbeliségét igazán. Nagyon tetszik a kompozíció, hogy az út kivezet a képből. Az épület szépen kiarjzolódik, esetleg egy enyhe kontrasztot valóban elviselne. Talán egy picit ferdének találom, de nem feltétlenül zavaró, és ezt teljességében ki lehet korrigálni. Az ég egy picit kiégett hatást kelt, de így FF-ben nehéz elérni, hogy sötétebb legyen, hiszen alapvetően világos az égbolt színe. A hangulata nagyon átjön, direkt jó, hogy kicsit borús időben készült.
Szó, ami szó, lehet, hogy sokan nem értenek egyet velem, ill. nem hozzá értésemet fogják hangoztatni, de nekem személy szerint nagyon tetszik ez a felvétel. A felirat megint a helyén van, abszolút illik az kép egészéhez.
Esetleg szépiában is meg kellene próbálni, tényleg egy más arculatot hozna ki.
Én teljességében gratulálok!
Üdv: Viki
PIEDONE válasza:
nagyon örülök, hogy végre valakinek feltűnt az út szerepe... a szimpátiámat már rég elnyerted a hosszú, részletes és igen tartalmas hozzászólásaiddal, függetlenül az adott ponttól
köszönöm az 5 pontot
Nekem tetszik... :) Pont a beszorítottság, a "kiszámítottság", a pontosság miatt. Egyébként a kép láttán és a leírás elolvasása után nekem is az jutott eszembe, hogy talán barnásan jobb lenne a kép... De a hangulat miat mindenképpen megérdemel egy erős 4-est! :)
(A vitába nem szólnék bele, mert gondolom béna amatőrként én is megkapnám a magamét Jenoaputól... :( )
PIEDONE válasza:
köszönöm, úgy tűnik, a hölgyeknek jobban bejön ez a kép
Jenoapu!
csak pár napja vagyok a fotozz.hu-n, de ilyen minősíthetetlen hozzászólást még nem olvastam... te tényleg nem érted mit ír a fotós vagy csak nem akarod megérteni?
már az első hozzászólásod is kioktató és lenéző volt, pedig ha jól értelmezem, a fotozz.hu nem erről szól... semmit mondó beszólásaiddal mi a célod? megnéztem néhány fotódat, nem értek hozzá, de simán bele tudnék kötni a legtöbbe ilyen hülyeségekkel, mint amivel te "érveltél" itt
azért mert valaki nem tökéletes, vagy még nincs akkora tapasztalta, nem kell rögtön érvek nélkül leszúrni, mert ettől nem lesz jobb...
én azért jöttem a fotozz.hu-ra, hogy okuljak, tanuljak, és ha egyszer majd eljön az ideje, én is fogok képeket feltölteni...
egy azonban biztos.... a te hozzászólásaidból semmit nem tanultam az önteltségen kívül....
nézz magadba egy kicsit, vagy olvasd el orsibébi hozzászólását, abból lehet tanulni
(és a PS ecseteket is jól elkérem majd, bár nem nekem ajánlották fel :-)
PIEDONE válasza:
:-)
Kedves Fotós!
Távol álljon tőlem a gondolat, hogy egy ilyen nagytudású tapaszt és tájékozott kollégával mint Te vitába keveredjek.
Engedj meg azonban egy-két észrevételt.
Azt írod bátran állítva, ellentmondva nekem, hogy:
"nincs fix képeslap arány"
Kedves kolléga, megint tévedsz, bár senki sem kért meg, hogy ebben a dologban butaságot állíts.
Van képeslap méret, és arány. Ez a 148*105 mm és a 2:3 arány, ami a 35 mm-es un. Leica-rendszer képaránya is egyben. Mi több, fotópapír is van ebben a méretben. Sőt, régebben ennek a fotópapírnak a hátoldala a postai szabványnak megflelően fel is volt vonalazva.
Továbbá azt írod:
"de még egy dolgot árulj el... hogya oldottad volna meg, hogy a befogd a tárgyat az adott pozícióról.... te biztos olvastad.... ja, a vágás nem megoldás, hátrébb/jobbra nem lehetett mozdulni, balra mozdulás esetén pedig a kompozíció borul"
Áruld el légy szíves, milyen kényszer hajt, hogy pont ezt az épületet, pont innen, és pont így fotózzad? Nincs más érdekes "képeslap" téma szűkebb környezetedben?
A 6 éve kisfiam, abban az esetben ha nem fér bele a téma képbe, fogja és hátrébb megy, vagy nyit a zoomon. Én mint csóró analógus, ilyen témára innen nem pazarlnám a drága nyersanyagot.
Ennyi:-)
PIEDONE válasza:
utolsó hozzászólás, és tényleg kérlek, hogy ha nem érted amit írok, akkor inkább kímélj meg az írásaidtól...
ha elmész a postára, vagy egy papír boltba, legalább 4-5 féle méretben kapsz képeslapot.... csak nyitott szemmel kell járni, ennyi
és ha lehet, ne te mondd meg nekem, hogy mit és milyen szögből fotózzak, ez már tényleg annyira személyes, nem is értem, honnan veszed a jogot hogy beleszólj... leírom csupa nagybetűvel, hátha akkor felfogod:
EZ VOLT A TERV, ÉN EZT AKARTAM LEFOTÓZNI, EBBŐL A SZÖGBŐL, ÉS MINT MÁR ÍRTAM, SEMERRE NEM LEHETETT ELMOZDULNI, HA CSAK NEM AKARTAM BELE ESNI A A PATAKBA
:-)
Ekkora önteltség ilyen parányi fotóstudással párosulva valóban lenyügöző.
"gyengébbek kedvéért a múlt század első felére utaltam"
Ja!
"a fekete fehér képer korában nem voltak színes keretek"
Ezt olyan magabiztosan állítod, hogy egyből el is hiszem.
"az épület pedig nincs bepréselve a keretek közé"
Valóban, szinte lötyög.
"örültem, hogy sikerült befogni egyáltalán"
Csak nem széles volt egy kicsit? Olvastad már ilyenkor mit kell tenni? Esetleg annak is nézz majd utána, hogy egy képeslapnak milyenek az arányai.
PIEDONE válasza:
jenoapu! engem nehez felhuzni de neked most sikerült!
GYK: nincs fix képeslap arány... a személyeskedéstől eltekintek, de ha nem tudsz értelmesen hozzászólni a képhez, kérlek inkább ne tedd, mindkettőnknek jobb lesz így...
de még egy dolgot árulj el... hogya oldottad volna meg, hogy a befogd a tárgyat az adott pozícióról.... te biztos olvastad.... ja, a vágás nem megoldás, hátrébb/jobbra nem lehetett mozdulni, balra mozdulás esetén pedig a kompozíció borul
tényleg érdekel...
Ritkán fogalmazok direkt módon, többnyire akkor, ha durva a kép, vagy durva hibákat tartalmaz. Úgy gondolom, ha egy képet észreveszek, s netán még értékelem is, számomra többet jelent, mint azok, amiket figyelmen kívül hagytam, mert ez utóbbiakból van több. Még akkor is, ha nem 5-t adtam. Nálam a 4 annyit tesz, hogy jó és javítható. A 3 pedig, hogy jó de csak újrafotózással javítható, mert pl. alaposan kontrasztszegény. A záróvonalat csak azért említettem, hogy ha nem kellene újrafotózni, ps-el pillanatok alatt el lehetne tüntetni, ami nem bűn, a bűn az volna, ha macskakövet varázsolnál az aszfalt helyére.
Szóval nem hajtottam búra a fejemet amiatt, hogy nem fogadtad el, mert van épp elég kreditem, értékelni is csak azért járok, mert ez az oldal nem csak a képfeltöltésről, hanem az értékelésről is szól. Még annyit, hogy Esztergom sokkal jobb képeket érdemel, s ha visszautazol oda alkalmas időben el is készítheted azokat. Az eddig feltöltött 3 képed alapján még nem tudom megítélni, hogy van-e értelme, vagy sem, mindenesetre biztatlak. Üdv.
PIEDONE válasza:
szia!
nem a pontozással volt gond, adhattál volna kettőt is, ha meg tudod indokolni... én is mindig a fotozz.hu leírás alapján adom a pontokat.... tehát ne érezd úgy, hogy most a 3 ponttal van a baj.... de:
- kontraszt kritikát nem tudom elfogadni, mert direkt hagytam így, ettől van egy kellemes hangulata ( ha másnak nem, hát nekem) ennek a képnek... megcsináltam erősebb kontraszttal is, de úgy nem tetszett
- nekem a záróvonal eltűntetése nem bűn, de mivel nem az volt a célom (mint ezt írtam is), hogy egy 2005-ben készült képből eltűntessem a mai korra utaló jeleket és ezáltal időutazáson vegyen részt a kép nézője, ezért nem is tartottam fontosnak, hogy bármi olyan kivegyek belőle, amitől jelentősen változna a valóság tartalma... mondjuk lehet, hogy a záróvonal nem ennyire súlyos probléma
azt, hogy nem fogadtam el nem bosszúból tettem, hanem mert nem éreztem megalapozottnak a véleményed....
abban viszont igazad van, hogy Esztergom sokkal jobb fotókat is érdemlne, én ennyit tudtam
Jaja... Teljesen igazad van az autókkal kapcs. Gondoltam én is arra a síkra, amit vesztenénk a vágás által, de ha pont a kocsik orra előtt nyesnél, maradna is belőle. Persze szerencsésebb lett volna, ha ott sem állnak :)
A retussal kapcsolatban részben egyetértek veled, de akárhogy is nézem, az első két mp után folyamatosan a madárkán ragadt meg a szemem. És a cél jelen esetben nem az. Ezért én úgy gondolom, igenis van értelme a retusnak és nem csak végső, kritikus esetekben. Egy elkapott pillanat/életkép kategóriában felesleges, de ha fényképed "képeslap"-szerűre szeretnéd venni, akkor ezektől az aprócska zavaró részletektől nem butaság megszabadulni.
Egy képeslap mindig olyan, ami sokkal szebben, érdekesebben mutatja be a várost, mint amilyen valójában.
Szvsz képeslap-kategóriájú képeknél a retus nemcsak megengedett, hanem szinte kötelező :) Az hogy a saját "házi fotóidat, emlékképeid" retusálod-e, vagy sem, azt neked kell eldöntened...
PIEDONE válasza:
a madárral kapcsolatban igazad van :-) de miért jön mindenki ezzel a képeslap dumával.... csak azért adtam ezt címnek, mert EGY KICSIT olyan a jellege a képnek mint egy képeslapnak ... de csak egy kicsit :-) hasonlít rá...
na mindegy, köszi a részletes választ
Ötletnek jó, igazándiból nekem jelen esetben tetszik az, h kevés a kontraszt a fotón.
A keret és a tipo is illik a leíráshoz, bár Editty-nek valahol igaza van, mint építészet/város kevésbé állja meg a helyét, mint képeslap.
Viszont ami fontos, van a képen jó pár dolog, ami retusálható lenne.
A záróvonal mindenképp, ezen kívül a járdán a szurok (?) csíkok, a tető fölött az a kis maszat (ami lehet, h madár)...
Ezen kívül szigorúan levágnám az autókat! Semmi múltidéző nincs azokban a verdákban :) Egyébiránt az a rész nem is teljesen szükségszerű...
Az, h szépia, vagy ff ízlés kérdése, nekem ez is tetszik, valszeg az is tetszene. Ezektől az apró hibáktól eltekintve ugyanis a komponálás tetszetős, jó a nézőpont is.
OFF:
Ha érdekel régi papír hatást imitáló PS ecsetkészlet, írj a mailcímemre! Az is hasznodra lehet valamikor, ha szeretsz ilyen hangulatú képeket készíteni :) Az utolsó előtti két képemen láthatod, kb mit lehet vele elérni, bár én kicsit drasztikusra vettem :)
PIEDONE válasza:
pont ezért írtam, hogy képeslap, mert nagyon megtetszett a ház, de a fényviszonyok miatt tudtam, hogy nem lehet igazán jó a fotó... később próbáltam meg átrakni ff-be és a ház, színek nélkül valahogy egyből életre kelt... és nagyon megfogott, ezért mertem felrakni... sajnos nem volt képeslap kategória, így csak ide tudtam rakni, hiszen a fotó tárgya mégiscsak egy nagyon szép, sokat látott és túlélt ház....
nagyon örülök a hozzászólásodnak, mert az első kettő, semmit mondó, lehúzó írással szemben itt értelmes vita kezd kibontakozni :-)
- a tető felett az egy madár
- nem vagyok híve a retusálásnak, kivéve ha anélkül a kép nagyon nagyot veszt értékéből....
- éppen ezért nem nyúlnék sem a szurokhoz, sem a faághoz stb
- ha ki akarnám hagyni az autókat, akkor a ház egyik síkja (ami számomra az egyik legérdekesebb volt az épületben) rögtön teret vesztene, és kompozíciós hibát szülne, nem hiszem, hogy jó lenne levágni a házból akár egy kicsit is....
valahogy úgy vagyok vele, hogy amit megörökítek, azon lehet kicsit módosítani, de nagyon változtatni nem, mert akkor a már beállított az egész, és a megörökítés örömének nagy része elveszik....
ettől függetlenül én is örültem volna, ha nem parkolnak ott azok a fránya autók
Az olvasottak után úgyérzem lehet, hogy nekem kifacsart az ízlésem, de nekem tetszik, kellemes a hangulata és a keretet sem találom annyira drasztikusnak, hogy elnyomja a kép témáját közvetített életérzését... bár képeslapnak kicsit komor, de fotónak egész jó... én a kategóriaválasztáshoz nézem a képet (nem a címben ualtakhoz) tehát egy város, épitészet témájú képként értékelem ... ha picit kontrasztosabb lenne és szépiában látnám megadnám az 5-öst így csak 4,4
PIEDONE válasza:
végre valaki, akinek tetszik legalább egy kicsit... lehet, hogy ízlés ficamos vagyok, de valahogy nagyon szeretem a FF képeket, ezért nem lett sephia, köszönöm , hogy megnézted, már kezdtem félni...
Ez a kép nem szerencsés kisérlet erény kovácsolására a hibákból. Rossz fények között készült fotó, a betűtipus némiképp talán emlékeztet a régi lev.lapokon lévő feliratokra, de a felfestett záróvonal kiábrándít a nosztalgiázásból. Szóval a régi lev.lapok fotózását hagyjuk meg a régieknek. Ahhoz ők jobban értettek, ráadásul mindent megtettek az akkor korszerű eszközeikkel, hogy - az akkori mércével mérve - minél modernebb képeket alkossanak. Kövessük öket.
PIEDONE válasza:
ennyire rossz lenne? tény, hogy nem voltak a fényviszonyok a legjobbak, viszont évente csak 1x járok Eszergomban és hát hiába rendeltem jobb időt, csak ez jutott... hasonló az eset a záróvonallal.... mire gondoltál, hogy retusáljam ki?
a kép hangulata a kontraszt és az árnyalatok miatt utal a régi, megkopott fotók világára, de természetesen az autók és a záróvonal miatt annyira nem volt erős ez a hatás, hogy címnek és ezt adtam volna...
mivel a fotóról magáról nem sokat írtál, így nem tudom elfogadni
A múlt század 5 és fél éve múlt el. A nap akkor is sütött.
Az épület kegyetlenül be lett préselve a gyászkeretek közé, és a felírat sem a képmezőbe illő.
PIEDONE válasza:
és esős idő is volt a múlt században..... gyengébbek kedvéért a múlt század első felére utaltam :-) a fekete fehér képer korában nem voltak színes keretek.... az épület pedig nincs bepréselve a keretek közé, örültem, hogy sikerült befogni egyáltalán.... l
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.