BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,81
KATEGÓRIA: szociofotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2005. január 23. 22:26
  • érzékenység: ISO 200
2005 - Budapest

Nincs megjegyzés. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2005. január 25. | 18:06 | CTDi

Vargi!

Remélem nem vetted zokon a gonoszkodásomat, nem gondoltam azért annyira komolyan azt az elkönyvelést ;-). Persze, hogy nem állítom azt, hogy egy szociofotónak ne lehetnének esztétikai értékei. Ennek a képnek az esztétikai értéke a nyersességében van, vagyis a szenvtelen, "tervrajzszerű" bemutatásban (ortogonális). Viszont a hozzászólásod azt jelentette, hogy EGYÁLTALÁN nem találod komponáltnak a képet, és felsoroltál lehetőségeket, azzal a felkiáltással, hogy "valamit kéne kezdeni" ezzel a témával.
Én meg csak annyit mondtam, hogy szerintem jól van így: más nézőpont, vagyis, ha NAGYON más, (azaz nem szemből van fotózva ez a homlokzat nagyjából kiegyenlített fényviszonyok között), akkor azzal elveszítjük ezt a demokratikusan egységes öszképet. Ha sütne a nap, akkor a gangok alatt kemény árnyékok, fekete sávok lennének, ami szerintem zavaró lenne.
Érdekes, hogy a másik kép mennyire népszerű, pedig szvsz ez a jobb. Ezt egy kiállításon úgy 1,5-2m hosszú, jó nagy méretű nagyításban tudom elképzelni.
De van egy "fejbeképem", ami még jobb lehetne: megkérni valamelyik lakót, vagy valamelyik lakó gyermekét, hogy állna már oda a kamera elé, olyan 1/3-os fél-mellképes beállításban, a kamerába nézve, a háttérben pedig ugyanez, ugyanígy, szabályosan, mint egy tapéta... :-))

Kedves Szerző!
Bocsánat! Ezúton kérek elnézést/megértést, hogy egy kedves hölggyel éppen az Ön képe ürügyén bonyolódtam levelezésbe.
Köszönöm.

arksa válasza:
Örülök CTDi , hogy ily módon látod, én is ezekre próbáltam kicsit zavarosan rávilágítani. Jelentkezem hamarosan. Köszi.

adott pontszám: 5
2005. január 25. | 14:38 | magika85

Az előző képed jobb,mert csak a témát mutatta.itt vágnék sokat lenntről,hogy csak az épület legyen.
Nagyon jó kép.4,5 -Kiegyezünk egy ötösbe.

arksa válasza:
Köszi. Erről sokat vitatkoztunk előtted, tulajdonképpen én a másik képet azért készítettem, hogy bizonyítsam, hogy ez jobb. Mindenesetre érdekes elolvasni a kép kapcsán kialakult eszmecserét, szerintem nagyon tanulságos. Köszi : )

adott pontszám: 5
2005. január 25. | 12:56 | Géza bácsi

Na ez az igazi szociofoto, megha a masik keped nepszerubb is, az egymasrapakolas otletevel. Kivalo cim, sokat nem lehet hozzafuzni, a kep onmagaert beszel. Kiallitasra vele!

arksa válasza:
Köszönöm, Géza bácsi !

adott pontszám: 5
2005. január 25. | 04:24 | kerlekneveddle

a kepen egy szempontbol lehetne meg javitani: errol a helyrol meg "elevenebb", sokatmondobb kepeket kesziteni. Maga a hely lenyugozo, hitelesm, ellentmondasos, lehangolo, etc.

arksa válasza:
Köszi.

2005. január 24. | 21:10 | Vargi

Láttam a másik képed, bár az már egy kicsit más stílus, de ha a kép alatt levő 31 5-ös értékelésnek csak fele igaz (amit ugye nem tudhatunk), azt hiszem, valamennyire már akkor is engem igazol...:)
Egyébként remélem nem kedvetlenítettelek el, mert a téma nagyon jó, és szerintem tényleg megérné egy kicsit jobban körüljárni...

CTDi:
Bocs, hogy csak most válaszolok, tegnap elmentem aludni, ma meg ugye betegeskedett a rendszer...
Akkor abban egyetértünk, hogy az előtérből mindenképpen több kéne...
Én nem hiszem, hogy attól amiket írtam túl lenne esztétizálva a kép. Illetve nem igazán értem, hogy egy szociófotónak miért ne lehetne esztétikai, fotográfiai? értéke is. Attól hogy a téma jó, mert itt az tényleg nagyon ütős, még maga a kép nem lesz az. (Ha pl. egy alvó hajléktalant lefotóz valaki, az se feltétlenül lesz jó kép.)
Átgondoltam, és ez a szűk kivágás talán tényleg jó lehet, de akkor meg a fények nem voltak az igaziak.pl. napos időben sokkal kontrasztosabb képet lehetne csinálni, ami még jobban kiemelné az ellentéteket. Főleg hogy általában a felújított részek fehérek, és szinte kirikítanának a többi közül. (Persze, azt nem tudom, hogy a ház milyen fekvésű, és egyáltalán süti-e ezt a rész a nap...)
Szóval a lényeg, hogy számomra így egy kicsit lapos a kép. Persze még mindig lehetséges, hogy nincs igazam...:)

arksa válasza:
Egyet megígérek neked, e témát és épületet alaposabban, gondosabban megpróbálom körbejárni. Köszönöm, hogy ennyi idő szakítottál rám, s hidd el, véleményalkotásod többet ér bármilyen "meztelen" 5-ösnél. Köszi.

adott pontszám: 3
2005. január 24. | 15:16 | meregbalint

Jó téma, bár a teteje és az alja lehetne tágabb. Kár volt... főleg a kocsi zavaró.
Sajnos ez a kép az igazi hungaricum :) (mármint a téma...)

arksa válasza:
: ), : (

2005. január 24. | 00:28 | CTDi

Láttam a másikat is, az is tetszik. De az teljesen más műfaj, azt is érdemes lenne megcsinálni rendesen. Ott azt hiszem tényleg rendbe kellene tenni a táblázat függőlegeseit és vízszinteseit.
Ha ezt nem láttam volna, akkor ahhoz gratulálnék.

Annyiban igazat adok azért Varginak, hogy ennél a képnél jó lenne, ha legközelebb az előteret is bele tudnád venni - gondolom tele volt zavaros dolgokkal. A napsütés szerintem tönkretenné a gang alatti részeket... viszont alul még sok izgalmas kupit elbírna a kép... nyilván nem tudom, hogy mi volt ott, tehát ez csak okoskodás...

(ps: a Scarpás képből megfejthettél volna, emcsé az éptörtről, majd küldök mélt :-))

arksa válasza:
Köszönöm, emcsé. Még mindig bajban vagyok.... Hogyhogy az éptörtről ????? Most már teljesen összezavartál. Scarpa... Elég sokan fotózták... Igaz, a hozzászólásokat még nem olvastam.

2005. január 23. | 23:54 | CTDi

Vargi!
Nem értelek. Ha nem lennének olyan jó képeid, mint amilyenek vannak, akkor elkönyvelnélek... :-)
Szerintem ehhez a szakadt témához illik ez a kicsit lezser, nem túlzottan kifent előadásmód. Amiket írtál, az mind a mívesség magasságába repítené a képet, miközben éppen ez a szocio-téma a legkényesebb a túlesztétizálásra.
Ez a panoráma-hatású, táblázatszerűen közömbös komponálású fotó szerintem telitalálat. (Az autó tetejéért kár, nyugodtan kiretusálható.)
?
:-)

arksa válasza:
Köszi, CTDi (Bár tudnám, ki vagy?) Feltettem egy újabbat, ami szerintem téged igazol.

adott pontszám: 3
2005. január 23. | 23:44 | Vargi

Most lehet, hogy nem fogsz szeretni, de szerintem attól, hogy megtaláltad ezt a házat (ami egyébként tényleg érdekes, és jó téma), lefotóztad, majd szűken körbevágtad, még nem lesz kiváló a kép...
Vagy szűkebb kivágás kéne, egy részletére koncentrálva, vagy tágabb, hogy pl. az előtérből is egy picit többet lássunk, felül az antennák? ne lógjanak ki a képből, stb... Talán más szemszögből ami esetleg jobban kiemeli... szóval hogy látszódjon vmi komponálás a képen.
És talán érdekes lenne más fényvizonyok mellett is megnézni, lehet hogy még hatásosabb lenne...
De ez csak az én véleményem, nem is biztos hogy igazam van, ráadásul úgy tűnik, hogy a többieket nem zavarják ezek a dolgok...

arksa válasza:
Az én szeretetem egy részletes véleménnyel csak fokozható : ) Nem, mintha mazochista lennék, de jól esik, hogy ennyit foglalkoztál a képpel. Röviden válaszolok: Biztosan igazad van. A fényekkel tenni semmit sem tudtam, a fotó ma délutáni, alkalomadtán újra megpróbálom. A vágás hosszas vívódás eredménye volt, szubjektíve ezt tartottam a legjobbnak. Amikor az antennákat meghagytam, a kép túl lágy, légies volt a sok égbolt miatt. Még egy utolsó gondolat: Nem a művészi értékei miatt töltöttem fel, hanem mert egy zabolázatlan, friss élményem a mai napról, ezt szerettem volna megosztani mindenkivel. Köszi. : )

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 23:39 | pangel

Ez minden csak nem szép kép! Csak a azimpla valóság...nagyszerű, hogy lefotóztad! És észrevetted, ehhez kell fotós szemmel látni a világot!

Grat!

arksa válasza:
Köszönöm.

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 23:18 | derta

Ez egy nagyon jó, elgondolkodtató fotó.
Mit is akarunk, mit teszünk érte, és mi lesz belőle?
Világvárost, szemétből és kutyaszarból?

A fotó mindenesetre nagyon szép, és jó.
GRAT!

arksa válasza:
Köszi.

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 23:11 | CTDi

Nagyon jó kép. A címével együtt: szuper!
Nincs mit mondanom, de, hogy belém ne kössenek, ideírom: kiváló, példa értékű.
(A tökéletest hagyjuk a maximalistáknak)

arksa válasza:
Köszi.

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 23:09 | C5C8F

Nagyon jó, és nagyon szomorú a kép. Szomorú, hogy ma még van ilyen... Technikailag teljesen rendben van, jó hogy borult volt az ég, sokat dob a hangulatán. Grat hozzá!

arksa válasza:
Köszönöm.

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 23:00 | gáriv2

Sajnos döbbenetes, éppen ezért a kép ami ezt megmiutatja döbbenetesen jó.

arksa válasza:
Köszönöm.

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 22:58 | sUnNy

Hát ez jó :))
Egy kis ferde tükör!
Nem ez nem jó, hanem szomorú.
A képhez grat

arksa válasza:
Köszönöm.

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 22:56 | macimancs

Az a kettévágott gépjármű zavaró picit, egyébkén pazar.
Gratula!

arksa válasza:
Köszi. Nehéz volt a vágás helyét megtalálnom, mert lefelé több kompozíció-romboló tényező is volt, a földszintet pedig nem akartam levágni.

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 22:53 | zoco67

Hát így húzunk mi egyirányba:-)) De kell a sokszínűség! Remek témaválasztás. Gratulálok.

arksa válasza:
Köszi.

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 22:51 | twinpix

Szocio-panoráma....
grat, jó meglátás...

arksa válasza:
Köszönöm.

2005. január 23. | 22:49 | pferco

pedig a feltett képen a tető jobb oldali negyede lekonyúl. de ez semmit nem von le az igazi értékéből, azért azt hozzáteszem.

arksa válasza:
OK. : )

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 22:47 | ahaláligbébi

Kiváló kép de túl piciben raktad fel.Illatos út illatfelhő ahogy Hobo énekelte .Ott annak ilyenek ha jól emlékszem

arksa válasza:
Nagyobban jobbra-balra már sokaknak görgetni kellene. Lehet, hogy nagyobb is lehetne, mégis.
Nem Illatos út (valóban ott is van - ott nem merek fotózni :), csak annyit a helyszínről: Zugló (ill. XIV.ker.) (!!!)

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 22:39 | I.C.A.

Mit nagyon jó! Bravuros!

arksa válasza:
Köszönöm, ICA

adott pontszám: 4
2005. január 23. | 22:35 | pferco

nagyon jó, teljesen téma! remélem azért nem csak ilyen BP:)
a tetővonal hajlása zavaró megpróbálnám kiegyenesíteni.
grat

arksa válasza:
Túl vagyok rajta, rányomtam a hálót fotosopban, én is azt gondoltam, hogy... de nem. Valószínűleg csak a tónuskülönbségek miatt érzi az ember. Köszi.

adott pontszám: 5
2005. január 23. | 22:34 | Atka11

Gettó, műholdvevőkkel, új kocsikkal.
Nem is élünk olyan rosszul. :-))
Tuti kép!
Grat.

arksa válasza:
Köszi.

Bed and Breakfast in Budapest