Hmm erről is lemaradtam pedig ez is szenzációs! Remek szinei vannak, jó a kompozíció és az égi kép is nagyszerű!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2005. január 12. 09:37 - érzékenység: 50
- rekeszérték: 2,8
- zársebesség: 1/320
Aki megnézi, kérem, értékelje. A bőség nem akadály. Köszönöm
huricano válasza:
Ezt is köszönöm, szivesen látlak a többinél is, ha van, ami megragad...
( pedig, ha végigolvasod sokan mondták, nem rossz, de azért itt vagy ott másképp - pedig ez nekem is az egyik legnagyobb "kisfiam")
Jó lövéseket neked!
huricano válasza:
Köszönöm, h bóklásztál nálam.
Igen, ezt én is az egyik legjobban sikerültnek tartom még a hibáival együtt is.( pedig , látod, itt ez nem a legfényesebb karrierü képem...hm...)
Az a mai fotózás, amiről irtál, arról mondanál bővebben ( akár mailben : huricano@freemail.hu ; csak érdeklődő műkedvelő vagyok )
Örülök, h megismertelek.
:)
Ez a képed is nagyon tetszik. Egy ilyen aszimmetrikus kompozíció talán jobban érvényesülne 3:2 arányú vágásnál, így felül picit soknak érzem az eget. Polárt használtál?
huricano válasza:
Köszönöm
Igen volt polár.
Igen egy kevés vágást elviselt volna ( akkor vignettálásból is veszithettem volna - erről irtam korábban, h miért van ), de nem szivesen veszitenék sok kéket. Helyszinen is többet lőttem, ezt is vagdostam, de végül azt találtam jónak, ahogy kijött a gépből.
Ha lenne egy kis fölös energiád, megnéznéd a friss képem - nem tudom mennyire érdektelen kép valójában, de a friss képek között egy értékelést se kapott - kiváncsi lennék...
köszi
Mindegyik megszólítás szimpatikus, s különben sem a külsőség a lényeg... Ha valami felkelti az érdeklődésedet, technika..fotótörténet.. stb, bátran írjál. Amit tudok, segítek.
huricano válasza:
Köszönöm a lehetőséget.
Nagyon kiváncsi lennék a véleményedre az új képemről.
Tisztelettel üdv:
huricano
Elnézést, az elöbb nagyon elragadtattam magam, és a képről, a lényegről nem írtam semmit. Tetszik a vonal vezetés, a bal alsó sarokból indúl. A téma nem a középen, hanem helyesen eltolva jelenik meg. Én biztosan megpróbáltam volna a tetejéből és a jobb oldalából egy kicsit vágni, talán, mert mintha túl sok volna az üres kék foltból. Érdekes, ez a másik képen, ahol homogén kék az ég, fel sem merült ez.. Egyébként láttam, Te is variálsz az urólagos kívágáson, hol álló holl fekvő kivágást is meg próbáltál. De ez csak amolyan hangos gondolkozás. Mert az nem elég, hogy jó, csak így tovább.
huricano válasza:
Köszönöm ismételten véleményed.
A kékből nem szivesen veszitenék - úgy borulna szerintem a szinek egyensúlya - túl rőt lenne a kép.
Hisz alapvetően az egész képen kevés a "téma", nem csak a kék résznél, a fűnél is pl.
Talán inkább az égészből vágnék mindenütt-körben egy kicsit, h a vignettálást csökkentsem.
Baráti üdv
Ha már rávettél, hogy nézzem meg a Relax képedet, akkor már körűlnéztem a többi képeden.Úgy érzem, jó természet fotós vagy pillanyatnilag./mert fogsz még más területre is kalandózni/ Bele olvastam a kritikákba is... Had mondjak, egy történetet. Volt egy barátom, aki kapott egy kompakt gépet. Ragyogó életképeket készített. Mondtam neki, itt az ideje, vegyél egy komolyabb gépet. Vett...+optikákat + állványt+ezt-meg azt. A várt eredmény ? A sok holmi cipelése miatt kevesebbszer szánta rá magát a fotózásra, rendre lemaradt a spontainetásról, gondolom az obik cseréje, meg a téma kivágása..és egyébb meggondolások miatt lemaradt a megfelelő pillanatról, s a vége az egyre kevesebb kép.. majd el is maradtak. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy felesleges, nagyobb teljesítményre váltani, hanem ahogy Te is írtad, a jelenlegit meg akarod tartani, csak mellé venni egy másikat. Természet fotónál nem lényeges a gyorsaság, de az igen, hogy mennyit cipelsz. Egyébként is igaz amit írsz, hogy a végeredmény, a KÉP számít. Ha az rossz, akkor hiába mondják, ha tudnád milyen géppel készült. Szerintem amilyen képeket mostanság készítesz, arra ez a gép tökéletes. Ha majd más vizekre evezel, Pl: csendélet, makró, az más akkor valóban kell egy másik. Ha megteheted, sose ad el a régi gépet. Én sajna, nem tudtam ezt megtenni. A legrosszabb dolgot választottam. Pl: vettem egy gépet 1500-ért eladtam 500-ért és igy tovább. Amit ilyen formán gépre költöttem, vehettem volna egy Haselbladot. A harmincas években lehetett venni egy Leca alap gépet. Sima váz, 1/20-1/500-ig a zár, de, a hiresen jó Elmárral. Aztán ahogy összegyült egy kis pénz, vissza lehetett küldeni a gyárba, és rászerelték a távmérőt. Késöbb a hosszú idöt. Majd lehetett venni tüköraknát, amit csak akkor tette fel az ember, amikor szüksége volt rá minek cipelni, ha nem kell? Ez a kisfilmes korszak hajnalán volt. Egyébként a Leica cégről még ma is nagyon jó véleményem van. Nem csak a gyártmányai minőségéről de a felhasználokkal való kapcsolat tartás terén is.Pl: Valaki a társaságban a gépet lencs védő nélkül tette le a pokrócra, és a napsugár természetesen a redöny zár vásznát kiégette. 1958-at írtunk. Írtam a gyárnak, hogy mi történt, meg a gép gy.számát, meg hogy vannak kint rokonaim, Ök kiegyenlítik a számlát, lehet - e valamit tenni az ügy éedekében? Postafordúltával egy boritékban megérkezett a vadi uj redőny, grátisz és további jó fotózást kívánva. A Yasika Elektró gépem paralaxis kiegyenlítöje kiakadt, már gyárilag. írtam, ez hogy lehetséges? semmi válasz A Canon 20mm es USM obi, a szekrényben elromlott. 60,000Ft volt a javítás írtam, hátha érdekli öket, hogy mi okozahtta a hibát, volt válasz, de csak hárítás. Talán maguk sem tudják, hol melyik alkatrészt merre készítik.. Vagy, menjek vissza a lemez korszakba? Amikor egy Voigtlander Berhgheil kamerával mindent meg lehett oldani? Dupla kihuzat=makrok. Az obi eltolása= összefutó vonalak kiegyensitése, Dőnthet obi lap és hátfal= mélységélességre volt jó hatása. Végül a film kazette helyére lámpa toldalékot lehett feltenni, és akkor nagyító gép ként mükődött. A 9x12 méret, és a jó obit, ma is csak a hasonló mérettel lehet utólérni. Ha pedig amikor természet fotózól, gondlj arra, hogy az elődők karavánnal mentek fel a hegyekbe, mert helyben sötétkamrában öntötték üvegre az emulziót, és hívták elő. Én mindig gondolok erre, mikor a kis kompaktom a nyakamban himbálodzik, A fejlődés nem áll meg, sőt egyre gyorsúl. De c sak a lehetőségek a szép érzék, az más...arra nagyon vigyázni kell, mert éppen itt vannak a bajok.. de erről már máskor.
huricano válasza:
Köszönöm kedvesen-hosszasan elkalandozó soraid.
Jól esett őket olvasnom ( és következőleg is szivesen teszem majd, ha lesz rá lehetőségem).
Átérzem, amikről irsz, bár még nem mindent éltem meg a saját bőrömön keresztül.
Persze nagyon szeretnék kisfilmes slr-el ( filmes v digi ) v még nagyobbat gondolva középformátumra fotózni; majd talán, ha meg tudom valósitani...
Most nyomom a gombot azon, ami van. Próbálom a szűkös keretek adta lehetőségeket előnynek és nem börtönnek felfogni.
Igy is volt már több hegy, amire felcipeltem az állványt, de végül nem vettem elő; hmm.
Irtad. h amit vettél 1500 ért azt eladtad 500 ért. Ma már minden sokkal felgyorsultabb, ami 1500 volt az szinte szempillantás alatt lesz nem 500, hanem 150.
A javithatóságról: a Canon márkaszervizt mikor felhivtam a problémámmal, akkor előszörre azt mondták, h telefonon nem áll módjukban információt adni, vigyem fel Bp-re, majd többszöri kérlelésre azt mondták, h ennek a cseréje ( javitás szóba se jött ) kb annyi pénz mint az új1/2-e - 2/3-a . Ez eléggé önmagáért beszél.
Ha nem sértelek meg vele, elfogadlak választott fotós nagyapává/nagybácsivá/báttyá/kollegáva/baráttá - amelyik szimpatikus.
huricano válasza:
Szia!
Az a baj, h egyetemen internetezem ( ha géphez férek - ez most tantárgyfelvétreli hét - szinte lehetetlen géphez ülni ), az eredeti cd meg másik városban van. Szóval majd később el tudom küldeni; addig is ezt a feltöltöttet nyugodtan módosithatod - csak majd ird le légyszi ( egy mailben), h konkrétan mit csináltál .
Jó munkát, üdv
Most akadtam e szájízemnek való képedre.
A kompozició nekem tökéletes.
Amit hibának látok, az sajnos a géped hibája.
A szélek életlennek, sötétebbenek tűnnek és egy kis ps-t is elbírna még.
Amikor ilyen képeket csináltam a G3-asommal, akkor fogalmazódott meg bennem a gondolat, jobb képeket tudnék készíteni pl 300 d-vel...
Lassan neked is javasolt a jobb vas, mert a látásmódod meg van hozzá.
huricano válasza:
Köszönöm
Igazad van; most erre mit mondjak ( azt nem tudom mondani, h nem érzek kedvet dslr-re. Egyenlőre ez van és vszinű még jó darabig ez is lesz. Attól még nyomom a gombot.
Ezt már beszéltük másokkal ( pl tolnayval ), h most lenne x százezres dslr+egy csomó optika - sok helyre félteném elvinni ( mert megsérül, ellopják stb ). Sőt ha az meglenne attól még a kicsit is meghagynám.
Igazából éertékelésnél nem érdekel ki mivel lőtte.
itt konkrétan még először használtam együtt az akkor még új napellenzőt + polárt ( a kettő együtt túl vastag )- vszinű ettől erősebb a vignett( de alapból is emberesen vignettál )
PS-ben széleket szelektiven világositottad volna?
Nekem tetszik! A fa nagyon jó helyen van ott, a kompozíció a kép legfőbb erőssége. Többen emlegették a hozizontot -- holott ami itt látszik, egy lejtős domboldal! Az pedig nagyon is jó, hogy így fut.
Te is észrevetted, milyen jó kis szakállas, gülüszemű profilt mutat a felső-középső felhő?
Nem érzem disszonánsnak a kék-barnásvörös párosítást. A fű színe már-már természetellenes -- de el kell hinnem, hogy szélsőséges esetben ilyen lehet a valóságban is.
Alul valóban kicsit furcsa, homályos. Birdie szerint csak a 4-5 m-en belüli résznek szabadna életlennek lenni, de itt messzebbig az. Talán az objektív hibája vagy az utómunka során romlott el.
Ki kéne derítened már, mitől sötétedik több képed a széleken! Néha bele tudod ugyan komponálni a képbe, de rendszerint zavar, mint pl most is. (Emiatt a jelenlegi kézenfekvőbb és adekvátabb vízszintes szerkesztés helyett egy balról "vágott", állóra fordított verziót is érdemes volna átgondolni.)
OFF: Szerintem is picit sok, hogy majd' minden hozzászólásodban értékelésre buzdítasz. Lehet, hogy hatásos, de hát nyilván mindannyian ezt szeretnénk itt. Talán elég volna csupán néha célozni rá. :ON
Az apró hibák ellenére jó irány, erős kép! Gratulálok, üdv,
Gábor
huricano válasza:
Köszönöm szépen részletes véleményed, jóleső odafigyelésed!
Nem a felhőt nem vettem észre, de kezdem látni .
Nos ami alul van az szerintem 5m-n belül van ezért homályos.
Hogy miért sötét - optika eleve vignettál + csak egy előtéttubusra tudok feltenni szűrőket - ekkor próbálgattam még a nagylátó-gumi-napellenzőt is:
Ha alulra raktam a polárt és rá a napellenzőt az egyértelnűen behajlott a kép sarkain.
Ha forditva napellenzőre a polárt - igy jobbnak találtam - lcd-n nem láttam vignettálást - igy képeket is igy készitettem - de lcd nem egy poszterméret ugye.
Aztán a képen én is láttam - de nem találtam zavarónak, igy rajta hagytam. Utómunkának ennek semmi köze - egyébként itt alig volt utómunka.
Te gondos ember vagy , végigolvasol mindent szerintem, igy megértem, ha zavar az ismétlődő táncra kérés ( egyben elnézésed kérem érte ), de sokan akik nem olvasnak mindent végig csak igy juthatnak idáig ( ők vannak többen ).
Ma pl feltettem egy képet csak úgy digit ill. kat-ba és 1 értékelést kaptam rá - épitő jellegű kritika...
Üdv neked Gábor!
huricano
Tudatos és jó kompozíció. Jó hangulat. Engem a színrásegítés zavar egy kicsit, túl sok van belőle. Talán érdemes lett volna polárszűrőzni, jót tenne az ég-felhő viszonynak. A ferde dombra felfutó fehér felhő hatásos. A fa talán az egyetlen jó helyen áll a képen. A kép egyensúlya nagyon jó, ahogy jobb oldalt a színes föld a domináns, bal oldalt pedig a szűrke-fehér felhők.
huricano válasza:
Köszönöm értékelésed Fogoly!
Ezen a képen PS szat. növelés gyakorlatilag nincs - ( a vörös-rőt teljesen az eredeti ).
Effectnek vélt hatás: varázsos táj+ október+ reggeli aranyló surlónapfény+ deritő felhők+ reggeli harmat. A valóság még ütősebb volt.
Polár pedig volt fent.
Igen az egyensúly nekem is nagyon fontos volt.
Üdv
A mélységélesség 4 dologtól függ:
- fókusztávolság
- vetített kép mérete (lásd digikompakt, kisfilm, középformátum)
- tárgytávolság
- rekesz méret.
Esetünkben a fókusztávolság kicsi, a tárgytávolság nagy, így már szinte lényegtelen a rekesz értéke.
Ha a tárgytávolsága hiperfokális távolságon, vagy azon túl van, akkor a végtelen mindenképpen a mélységélességen belül lesz. Ha pont a hiperfokális távolságon van a fókuszpont, akkor pedig a mélységélesség túlsó határánál lesz a végtelen.
Persze a hiperfokális távolság is rekesz és fókusztáv függő, de a kis kompaktoknál olyan kicsi a fókusztáv, hogy még F2,8-nál is 4-5 méter körül van a hiperfok. távolság.
Nagylátószögnél tehát igazából 4-5 méter felett már nincs jelentősége, hogy F2,8 avagy F8-as rekeszt használsz-e. Célszerű kb. középértéken (F4-5,6 körül)maradni (ha a fénymennyiség engedi), mert az optikák ott dolgoznak a legszebben (CA minimális, szóródás minimális, lágyság is minimális).
huricano válasza:
Köszi a magyarázatot Birdie ( a többiek nevében is )
Végül is ez az egyik célja ennek az oldalnak; szeretnék sok ilyet olvasni...
huricano válasza:
Köszönöm Ágika!
Szivesen venném, ha a többit is véleményeznéd.
huricano válasza:
Mondjuk úgy, h tágabban értelmeztem a csendélet kat.-ot.
Amúgy is elég nehéz ez a katgorizálás.
Pl. - elkapott pillanat, életkép, természet - szinte bármire értelmezhető.
Szépen szerkesztett tájkép, szép színekkel, tetszetős, grat!
Az F/2,8 teljesen felesleges, ilyen tárgytávnál ez a CCD (akár 100mm-nek megfelelő fókusztávnál) már bőven túl van a hiperfokális távolságon, semmit nem jelent a rekeszelés,
huricano válasza:
Köszönöm Birdie, h meglátogattál.
Megtiszteltetés a fotozz " atyjától".
Én is sokat köszönhetek ennek az oldalnak.
Emlékszem ,mikor döbbenettel vegyes örömmel néztem anno pl: purciur hp-vel készült képeit-.v mondhatnák másokat is...
Azért érdekelne, h kerültél hozzám, miért pont ez a kép; és a többiről mi a véleményed?
Ez a hiperfokális táv azt jelenti, h obi fócustávától nagyon messze van minden téma, igy rekeszelés hatása nem látszik DOF változásként, csak záridő módosulásként?
Örülnék neki, ha felvilágositanál. Köszi
ragyogó színek, kiváló kompozíció. szerény képességeim szerint ez a tökéleteshez van közel. gratulálok.
huricano válasza:
Most úgy érzem egy tapir simogatja a fejem búbját - groteszk álom.
:)
Szerény véleményeddel most nagyon megegezik szerény véleményem - ezek a minimalistább képeim közelebb állnak hozzám - bár nem futnak annyira fényesen.
Köszönöm Tapir
huricano válasza:
Én meg küldtem egy kis értekezést a pókos képed alá ( amennyit én tudok )
Az új képem?
Kellemes kompi, vad színek. Ha felül vágnál egy keveset az égből még erősebb képet kapnál!
Grat!
Egy Tüske-
huricano válasza:
Köszi Tüske az ötletet.
..csak ez a fránya tüske ne ment volna az ujjamba, h a f..-ba
Nekem tetsző kompozicióju szép színű foto !
Számomra az látszik hogy egy igen tudatos munka eredménye, Én nem látom zavaróan életlennek az előteret bár nem értem miért 2,8-al fotoztad.
huricano válasza:
Köszönöm
...de akkor mi számodra ajavitandó?
2,8 rekeszt már leirtam: élesség fára és a domb élére van állitva - igy legtágabb rekeszel a legkisebb a mélységélesség- igy előtér homályosabb lesz.
tetszik a kompozíció, a vágás, nagyon szép élénk szinek, és nagggyon tetszik a ppozitív átló!ahogy sokan irták, a bal oldal eletlensege zavaró. szerintem ha a komplett bal oldalt levagnád es 1 állo formátumot krealnal belöle, jobb lenne, es nem lenne a közepre komponalas sem zavaró. szerintem.
huricano válasza:
Köszönöm véleményed Timi!
Eleve készitettem olyat, amilyet javasoltál, de ezt szvsz jobbnak találtam - fekvő stabilitást, nyugalmat, erőt sugároz.
Lehet, hogy az én itthoni monitorommal van a baj (sőt biztos, mert egész mások a színek itthon, mint a mh-en) Ezen meglehetősen túlszaturáltnak érzem a képet. A vágás szvsz jó, korrekt, A fű élessége, életlensége itt nekem cseppet sem befolyásolja a kép élvezetét. Eszembe jutott róla egy változat (Lehet, hogy Ansel Adams emlegetése miatt ;-) ) Monokróm. Álló formátum, úgy, hogy még egy rakás ég felül. Persze a monokrómba átalakítás színcsatornás keveréssel, hogy a felhők plasztikusságát még jobban kiemelje, és egy csipetnyit, csak csipetnyit szépiába hajlóan. Tudom, hogy az egy teljesen más kép lenne, csak úgy gondolatjátékból, mit szólnál hozzá?
huricano válasza:
Hello Todor!
Ezen a képememen van a legkevésbé bántva a szat. Eleve nagyon rőt fa + reggeli full extrás aranysárga surló-napfény és nagy deritő felhők = ez
Köszi az álló monokróm ötletedet, kipróbálom majd ( sajna csak ritkán jutok PS-hez ).
a szincsatornás keverésnél vörös-sárga szűrőhatás imitálására gondoltál? Kb milyen értékekkel?
A monokrómba alakitásnál tri- v quadtone-ra gondoltál?
Nem tudod mi a különbség a gradient map és a desatuturálás között?
Köszi, üdv
nekem tetszik ez a képed is, jók nagyon a színek,
kompozíció a klasszikus harmadolás iskolapéldája
horizont vonala érdekes és nagyon jó grat. kedves mellettem lévő
huricano válasza:
Örülök, ha tetszett kedves-mellettem-lévő
:)
Jó kép bár adhattál volna találobb nevet is a képnek. De attol független egy ötöst megérdemel.
Ha elfogatsz egy tanácsot akkor levágod a kép azt a felét amin nem a fa van és királyabb lesz meglátod.
huricano válasza:
Hello Elek!
Te olyan vagy, mint Rodolfo - figyeljétek a kezem, mert csalok.
kicsit inkoherens a véleményed az értékeléssel.
Igen volt ilyen vágási ötletem, ill. készült álló kép is, de a táj szineivel pompázatos magasztosságához nekem a fekvő jött be.Köszönöm.
Ha tetszett értékeld a többit kérlek.
huricano válasza:
köszönöm értékelésed.
Nem volt célom, h Ansel Adams jó tanitványaként bekerüljek az f/64 csoportba.
:)
Miért vittem volna élességet a füves részre. A fák a lényeg.
Köszönöm.
szivesen venném, ha többi képem is értékelnéd
huricano válasza:
legyél a titkárom, hozd össze a találkozást; aztán fifty-fifty...megdumáltuk?
:)
Ha tetszett értékeld kérlek a többit.
CSak nem Te már megint? Na ez hozza a 'szokásos' színvonalat mondhatnák mások, helyette ezt írom: szép üde színvilág, a ferde horizont inkább előny mint hátrány a harmadolás is tetszik (jó Windows alapháttér lenne, a zöld mezőt amúgy is unom már...) egyébként minek neked jobb gép ha ezzel is ilyeneket lősz?
huricano válasza:
Ez hizelgő,kössz
Azért mégis csak megdobhatnál azzal a D7Dvel ( v mással ). Igérem nem sértődöm meg.
:)
Nagyon tetszenek a színei. Az bal alsó életlenség (sötétség) kicsit zavaró, de talán PS-el lehetne rajta segíteni. Én a tetejéből is vágtam volna, hogy ne legyen annyi kék rajta.
huricano válasza:
köszönöm véleményed.
Igen lehetne rajta segiteni, de ha már igy adta magát...
kékből nem szivesen vesztenék - nagyon elvinné az amúgy is sárga-rőt-barna kép szinét.
A vidám hangulatú színekhez és szerkesztéshez, továbbá a szemmel láthatóan jó karban levő fához valóban nem illek a bal alsó sarok viharba hajló borongása.
De úgy érzem, ez csak kötözködés.
Nekem megér egy 5-t. De ha esetleg újrafotóznád teljesen-vidám-felhőzettel, megköszönném.
exc2
huricano válasza:
a borongósság a kép ( és az ősz része )
olyan mintha, még utoljára kiöltöznének a fák, megünnepelve saját lombhullásukat, dacolva a téllel.
Ha megnézed uitt készült előző képeim, egyértelműbb lesz a táj drámaisága.
Köszönöm
zsíR! vékonyabb lenne a kép még királyabb lenne! nekem nagyon bejön! az egész kép csúszik le, a fa mintha kiszögelné! grau!
huricano válasza:
Igen, mondasz valamit
Csak sajna a táj többi része kevésbé volt minimalista ( l. uott készült előző képeim ).
És kék eget sem és életlen előteret sem akartam vesziteni - igy ez jött ki.
Jól látod az volt a célom, h a domboldal pereme legyen éles a fával és köré szerveződjön az udvartartás.
Ha tetszett szivesen látlak a többinél is.
Sajnos tényleg elég sötét a bal alsó sarok,mint ahogy írták is előttem.
A fának talán még tirkán előfordulhat hasonló színe,de engem a fű zavar a legjobban.
Ps volt benne?
huricano válasza:
Fa szine: reggeli napsütés + varázslatos táj
( ha érdekel nézd meg előző képeim - uott készült)
A domboldalon erős surlónapfény volt - szerintem ettől izgalmasabb.+ lekaszált fű rőtes maradéka zöldellő élőkkel + reggeli harmat
Minimal PS
Köszönöm
Kicsiben tényleg felkelti az ember érdeklődését, de nagyban valahogy az egész bal oldal sötétsége nem tetszik, a színek nincsenek rendben szerintem olyan mintha utólag hozzányúltál volna, a fű nagyon zajos, a fa rikít. Az elrendezés a képen viszont szerintem nagyon rendben van.
huricano válasza:
Köszönöm véleményed
Direkt nem szimmetrikus (próbáltam olyat is, meg álló-fekvőt)
drámaiságról l. uott készült többi képem.
a szinek eredetiek ( felkelő nap+varázslatos október)
Zaj:iso50n ez a gép ( compact kategóriában ) a legkevésbé zajos -legkevesebb pixel/legnagyobb méretű ccd
A fa direct rikit
Szivesen venném, ha többi képemet is véleményeznéd. Köszi
Kicsiben megragadott, kivalonak tunt.
Nagyban mar nem gyozott meg annyira:
- a bal also sarok eletlensege (vagy csak valami hasonlo problemaja) zavaro
- 5-10mp utan a kep zavaroan dol
- A kek eg nekem nagyon nincs harmoniaban a tobbi melankolikus szinnel.
Egyszoval jo a kep, de az osszhatas nem peldaerteku.
huricano válasza:
Sötétedéseken én is gondolkodtam ( ami optika sajátja + lehet, h a gumi napellenző kicsit harciasabb volt ), de aztán szándékoltan hagytam benne. Alulról esetleg vágatm volna, de akkor felső sötétedés jönne elő és abból is vágni kéne - eget pedig abszolút nem akartam veszteni
Ez is Királyerdő - ha megnézed többi képem látni fogod, milyen drámai táj részlete.
2,8 rekesz élesség fára állitva- természetesen direct életlen a lábamhoz közel lévő fű.
huricano válasza:
Köszönöm Lejobb-nick.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.