BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,46
KATEGÓRIA: csendélet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2005. január 11. 07:25
  • érzékenység: 50
  • rekeszérték: 2,8
  • zársebesség: 1/50
közkivánatra: ŐK MINDEN REGGEL EGYÜTT KELNEK avagy(CSAK EGY HAJNAL)

Aki megnézi, kérem, értékelje is. A bőség nem akadály. Köszönöm Kategória lehetne: természet v. táj; de emléket állitva a készités körülményeinek jobban illik rá a: CSEND-ÉLET 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2005. január 25. | 13:27 | Géza bácsi

Ja erre emlekszem, a minimal korszakbol. Amugy a pirkad cimu kepem is minimal, csak szinekbol minimal. 3 reteg van rajta, a fak, a hatter meg az eg. ;))) De igy tenyleg szep a pirkadat, nagylatoszoggel, fuggolegesen. Grat megegyszer! ;)))

huricano válasza:
Bocs aztán már láttam, h láttad már samurai.
:)

adott pontszám: 3
2005. január 15. | 09:32 | fogoly

Nem a minimállal van a gond, azt szeretem... ha jó. A kép kicsit giccses, kicsit erőltetett. A képzelettársítás sem stimmel: nem kelnek együtt minden reggel. A hajnal az ok, és a reggel meg már egyébként sem hajnal (a hajnal megelőzi a reggelt), a felhő vagy nincs, vagy egy másik van már egy új reggel. Csak a pózna állandó, de akkor kivel kel mindig együtt? Az igazán jó képnek cím és magyarázat nélkül kell megállnia helyét, a cím és a magyarázat persze utólag erősíthet érzeteket.

huricano válasza:
Köszönöm értékelésed Fogoly!
Nos a képet én csak úgy inditottam, h Csak egy hajnal - a többi "duma" csak a másokkal folytatott beszélgetés eredménye; nem képmagyarázat - nem célom, h szavakba öntve tegyek fel képeket .
Az együtt kelést próbald, kérlek, kicsit tágabban értelmezni.
A "magyarázkodásról" elég sokat irtál - ellenben a képről...
... a giccstől igyekszem magam távol tartani.

A Filmisten idézetével egyetértek, de tegyük azért hozzá, ha Leonardót megkérdezik: vajh mi ez a sejtelmes mosoly? - és ő válszol vmit, attól a képe még uazt "éri".
Jó lövéseket neked; üdv

2005. január 14. | 11:38 | six tl

Kedves Huricano! Lehet, hogy igazad van és külön kellett volna értékelnem. Ebben a képben sem látok igazán hibát, de ezt pont a másik kép értékelése után néztem meg és a kisugárzásuk, rám gyakorolt hatásuk között van ennyi különbség. Ne haragudj de ha a véleményemre vagy kiváncsi akkor az: ez! Üdv: six tl

huricano válasza:
Abszolut semmi gond.
:)
az új képről, mi a véleményed?
köszi
üdv

2005. január 12. | 10:31 | Tolnay

Egyébként nekem is ilyen gondom van mármint a portrékkal kapcsolatban, vannak jó képeim a feleségemről de nem engedi őket felrakni, már az is kész csoda lenne ha a kisfiammal közös képen ott lehetne... Na még puhítom...

huricano válasza:
...psz...csak titokban, teszek majd fel róla úgy képet, h őt meggyőztem ott a táj a lényeg...de el ne mond senkinek, okszi?

2005. január 12. | 09:58 | tutajos_g

"Ha te nem teszed hozzá önmagad, akkor az kevésbé foto, inkább dokumentum." Ezzel természetesen nem vitatkozom. Alapkövetelmény, de nem is igen elkerülhető, hogy magad is benne légy. Nem is ezt akartam kifejezni. Hanem azt, hogy miután megcsináltad, közszemlére tetted (magaddal együtt) -- már nem vagy ura annak, hogy ki mit gondol felőle. Bizonyára szeretnéd, ha azt gondolnák, amit Te is, ami a szándékod volt -- de ez vagy sikerül, vagy nem. Szerintem még az sem mindig baj, ha az alkotás mást vált ki a nézőből, mint az alkotóból. Ha valamit kivált (pozitív értelemben, tehát nem pl. elutasítást, hanem továbbgondolást), többnyire jó a kép/mű.

huricano válasza:
amit én szeretnék kiváltani az csak egy továbbgondolandó apropó, fonal, amit bárki bármerre gombolyithat.
Szvsz egyetértünk.
:)
Tettem fel újat...

adott pontszám: 5
2005. január 11. | 22:38 | Tolnay

Hát ez nagyon minimál lett, de pont ez a jó benne, amolyan keresem az új utakat típusú kép ami áthágja a szokásos beidegződött kompozíciós és tartalmi szabályokat.
Egy javaslatom van:
Tölts fel minnél több képet, és ne csak szép tályképeket amikkel biztosan 'tarolhatsz', van kategória bőven, aztán jönnek jobbról is meg ballról is a pofonok és szépen menetelünk tovább...
További jó képeket, aztán feltételn rakj fel portrét is :-) (Ezt a király erdőt meg egyszer megnézemmajd élőben, és köszi a jókívánságaidat!)

huricano válasza:
Örülök, ha számodra átmennek, amit akartam.
Nekem ez nagyon kedves képem, büszke is vagyok rá ( pedig látod itt eléggé mostohagyerek ).
Vannak, akik a Királyerdős kép után megnézve azt mondják ez gyengébb ( szvsz nem egy pályán futnak ), kevésbé bombasztikus ( szvsz itt pont az ellenkezőjét akartam elérni ).
Bár elég sok képet csinálok, de nem eleget!
Nem szeretnék a tájakra beszűkülni ( de mégis abból van a legtöbb )
Portréhoz modell, meg világitás, meg tényleg jó gép kellene. Ja és legkedvesebb modellemet -páromat az istennek sem tudom rávenni. Egy csigával sokszor könnyebb.
Már fotós téren.
meg más...
:)
Az a80 is behatárol - megpróbálom kifacsarni belőle, amit tudok ( most szereztem pl IR szűrőt ).

adott pontszám: 4
2005. január 11. | 20:24 | tutajos_g

[A képet önállóan értékelem. Nincs kifogásam a minimál ellen.]
Nagyon tetszik a szándékod, amit a költői címben és hozzászólásaidban olvasok. De számomra ez nem jön át pusztán a képről, sőt még a kép + szöveg párosítása az "örökkévalósággal" is kicsit erőltetettnek tűnik. (Nincs minden hajnalban derült ég és szép felhő, villanypózna sem volt régen, és nem is lesz örökké. Persze semmi sem örök...) Azzal sem tudok megbarátkozni, hogy a póznát megszemélyesíted ("kelnek").

Ha jobban belegondolok, nem feltétlenül azt kell kifejezze a kép, amit Te gondolsz. A nézőre van bízva, mit társít hozzá. Én itt elsősorban a pirkadat által gyönyörűen megvilágított felhőt látom, szép ívű hegygerinccel, az érkező nap halvány derengésével a háttérben. Ebben a gondolatkörben nincs helye a póznának és drótnak. Persze meditálok, hogy miért is van ott, de -- ha nem írod -- nem tudom megfejteni.

(Esetleg pont ez is a fotód egyik értelmezése? Lényege a talány maga, hogy miért került rá a kakukktojás? -- Nem vagyok biztos ebben sem.)

Mindenesetre ez egy jó téma, érdemes lenne más oldalról is megközelíteni (de ötletem nincs hozzá sajnos).

A jeggyel bajban vagyok... Most inkább egy jó erős négyes felé hajlok, amiben benne van, hogy nagyra értékelem kísérletezőkedved.

Üdv ismét,
Gábor

huricano válasza:
Köszönöm ismételten részletes véleményed Gábor!
Nem akartam "megtámasztani" a képet.
Én úgy iditottam, h CSAK EGY HAJNAL.
Minden hajnal együtt randevúzik az ég és a táj, függetlenül attól, h mi szépnek találjuk, v nem.
( Hegyekben kül. érdekes, ha pl. sötétben kelsz, elindulsz, és ahogy világosodik látod, h szürke felhős az idő, majd feljebb érve ajándékként megkapod a napsütést és felülről már tündüklő - az előbb még komor - felhő...- mind uannak más-más arca)

"Ha jobban belegondolok, nem feltétlenül azt kell kifejezze a kép, amit Te gondolsz. A nézőre van bízva, mit társít hozzá. " - bocs de ezzel abszolut nem értek egyett. Ha te nem teszed hozzá önmagad, akkor az kevésbé foto, inkább dokumentum.
Nekem a póznával több a kép, mint nélküle.
Nem akarok újra szavakkal hömpölyögni - amikor csinálom a képet, abba az 1s-ban úgyis összesűrűsödik minden;
De: pózna- vezeték- összekötés- kapcsolat nappal és éjszaka között, ég és föld között,ember és táj között - ha úgy tetszik.
Na vége az előadásnak.
:)
Köszönöm.

adott pontszám: 4
2005. január 11. | 14:50 | six tl

Azt hiszem te csináltad azt a "királyerdős" fotót. Ez nem adja nekem azt a hatást. Ha az 5-ös akkor ez csak 4-es lehet. Bocs! Jó az a színes felhő!

huricano válasza:
A két kép nem egy pályán fut.
Teljesen mások.
Minimal és maximal.
Próbáld meg önállóan értékelni.
Ebben mi a konkrét hiba szerinted?
köszönöm véleményed

adott pontszám: 5
2005. január 11. | 14:34 | Penumbra

Talán ez a képed ami a legellentmondásosabb. A többi fotód teljesen belesimul egy általános elvbe..ugy érzem.. Ez kicsit kilóg, de ettől még nem gyengébb. Mintha egy csintalan festő nyomta volna a pemzlijét az égre..:-) Mondjuk..én. És ami szép, az szép..Ezt is tudni kell meglátni. Nekem tetszik.

Megtennéd, hogy megnézed az egyetlen fentlévő képem. Érdekelne a véleményed, bár merőben más stilusu mint a tieidek..Ha érdekel kukkants be a festményeimet tartalmazó weblapra is..

huricano válasza:
Köszi Penumbra!
Majd megnézem.
Elég nehéz eltalálni a mindenkinek-tetszőt. Vagy érdektelenség, vagy egyéni hibák -(jellemzők).
Egyensúlyozás kérem szépen.

adott pontszám: 4
2005. január 11. | 12:41 | R_Rabbit

Téma, ötlet______________(10%): 5 - a színvilág jó.
Kompozíció, szerkesztés__(40%): 4 - valószínűleg megkövezel, de én a póznát kihagytam volna. A színek gyönyörűek, a domb sziluett jó, de én nem szeretem ezt a sok póznát.
Technikai kivitelezés______(50%): 5 - korrekt

huricano válasza:
Persze általában csak gondot okoz, ha belerondit.
Itt direkt kerestem és figyeltem rá, h éles legyen.
Nélküle bőven csak a futottak még kat . lenne nekem.
Uott készült, ahol a szines királyerdős kép ( bár akárhol készülhetett volna ) Kb fél-egy óra és másik oldalra lett ez a szinorgia. Tüz és jég.
köszönöm a véleményed.

adott pontszám: 5
2005. január 11. | 11:14 | Géza bácsi

Ezen meg sokkal kevesebb van, mint az en kepemen. ;))) Nagyon jo, nagyon tetszik, felesleges lenne ra barmi mas is, sot inkabb zavaro. Asszem hozza is fogok tudatosan minimalokat fotozgatni...

huricano válasza:
Minimal köszönet Géza bá!
:)
Ha tetszett, a többi ellenkező véglet - maximal,
Nézd meg ha tudod, kérlek, köszi

2005. január 11. | 09:18 | kaselica

:-))

huricano válasza:
Mosolyra - mosoly a legadekvátabb válasz.
:) - :)

2005. január 11. | 08:49 | gma

Igazad van. Ez a "minden reggel együtt kelnek" nagyon jó, tébyleg. Kerekítsük 5-ösre utólag. Majs egy újabb képednél nem fogom elfelejteni. De továbbra is tartom, hogy ez nemcsak egy hajnal, akkor már jobb lenne az "Ők minden reggel együtt kelnek" ;)

huricano válasza:
köszönöm értékelésed gma.
Cimet módisitottam.
:)

adott pontszám: 5
2005. január 11. | 08:20 | kaselica

Gondolkodtam a 4-es és 5-ös között, végül nagyon megfogott a gma-nak írt egyik mondatod: ők minden reggel együtt kelnek, ezzel a mondattal, egész különleges hatása lett a képnek, bár elvileg nem vagyok híve a "költői" mellékleteknek,de ez nagyon illett a képhez!Elfért volna egy kicsit több rózsaszín, de a cím értelmében, nem akarok belekötni, hiszen az átlagosnak ez egy nagyon szép ábrázolása, tényleg varázslatos!
Gratulálok!

huricano válasza:
Köszönöm Ica.
Szivesen látnálak többi képemnél is.
Amit átlagosnak irsz, azon én mindennapit, bárhol fellelhetőt értek, amibe mindenki belebotlik és ezt v. észre veszi v- sem.

adott pontszám: 4
2005. január 11. | 07:50 | gma

Csak egy hajnal? Kérem, ez a cím félrevezető. Ezek a színek gyönyörűek. Mondjuk nekem nincs szinkronban az a szép rózsaszín felhő az oszloppal és főleg a rajta lógó vezetékkel, de ennek ellenére én nem tartom "csak egy" hajnalnak.

huricano válasza:
Hello gma!
Mivel láttad előző képeim - amik inkább sokat mondóak; itt próbáltam nagyon kevéssel ( azaz bárhol fellelhetővel ; és egyszerű fotós eszközökkel - képmódositás sincs benne szinte- a la natural) bemutatni vmit, ami szerintem varázslatos:
hajnal-felhő-pózna vezetékkel. Ők minden reggel együtt kelnek.
Ezért "csak egy hajnal"
Más sziluettet választanál?