- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2003. október 28. 14:52 - érzékenység: 25 Asa
- fókusztávolság: 28 mm
- forrás: negatív
- objektív: 28 mm
- rekeszérték: 22
- zársebesség: 15 perc
Ne féljetek én sem láttam, sajnos... A trükk egy erős szürke szűrőben és a hozzá tartozó 15 perces expozícióban van.
Gehring János válasza:
köszönöm.
Elmondhatatlanul tetszik a képed, tökéletes az ötlet, a megvalósítás, csak gratulálni tudok!
Én is végignéztem a galériádat, mindegyik kép hasonlóan igényes kivitelezésű, nagyon tetszenek!
Gehring János válasza:
Örülök, hogy tetszenek a képeim. :)
Szia
Végigolvastam a kommentárokat, nem volt 2 perc... Ez a kép remek, azt hiszem nem tudnék újat mondani az elöttem szólókhoz képest... Barangoltam kicsit a gallériádban, érdemes volt, köszi az élményt!
Gehring János válasza:
Nagyon örülök, hogy tetszenek a képeim.
Szia
Szürke-szűrőket illetően egy picit faggatlak még, ha nem nagy gond.
Szétnéztem picit a neten, hol és milyen szűrőket találok. A legnagyobb kínálat az Erva honlapján volt. Első kérdés: hol érdemes ilyesmit vásárolni?
Gondolom érdemes ilyenekből egy méretet kinézni, és a különböző objektívekhez menetátalakító-gyűrűket venni, hogy ne kelljen minden obihoz külön szűrő-kupac.
És azt ugye jól érzem, hogy hiába kapható pl. 62mm-ből 58-at csináló gyűrű, kisebb szűrőt az obi elé tenni nem illik, hiszen belelóg a képbe?
Kifejezetten szürkeszűrőket érintő kérdés: ezekből bizonyos határok között lehet építkezni is, ugye? Tehát pl. ND8+ND8 = ND64, stb. ? Gondolom ezt is addig, amíg a szűrők oldalfala nem lóg bele a képbe - tehát nagylátószög esetén (márpedig városban ez számít...) nem nagyon.
A legnagyobb fényveszteség, amit az Erva-nál láttam, egy Nikon ND400 volt.
Ezen kívül leginkább 2,4 esetleg 8.
Milyen lényeges minőségi különbség lehet egy Nikon és mondjuk egy Hama szűrő között?
No, tovább inkább nem zargatlak ezzel, kezdem pofátatlanságnak érezni... :)
Gehring János válasza:
1, Hol érdemes vásárolni?
Ott, ahol nincs "aranyárban". Nekem a kis Contaxra 46-os átmérőjű kellett. B+W-t vettem, mert jót akartam venni. Az aranyárban volt. :))
2, Igen, jól érzed. az ilyen átalakítók miatt hamar vignettálás láp fel.
3, Lehet építkezni, de nem csak a vignettálás miatt nem javaslom, hanem a sokszoros felületnövekedés miatt sem. Megsokszorozod az optikai hibalehetőségeket ezzel.
3, A Nikon ND400-at nem ismerem (gondolom jó drága), mint írtam nekem b+w 110 ND van (az talán még drágább), beszerezhető a Pálvölgyi Fotó-ban. Ez a pici szűrő is 20 000 Ft felett volt, így érthető, hogy én sem vettem nagyobb átmérőben... :(((
4, Hama ügyben csak annyit mondanék, hogy jobb szeretem a cuccaimat olyan cégtől beszerezni, amely az adott termékre specializálódott. :)
Szia
Tudom, hogy hülye dolog ilyet megkérdezni, de milyen erősségű szűrő ez?
Gondolom ki lehetne számítani...
Nappal 22-es rekesz, 25-ös érzékenység mellett már az időt is nehezen tudom betippelni, sosem használtam 100 alatti filmet. :)
Nagyságrendileg 1/15 mp - ebből 15 percet csinálni... az azért nem valami átlagos szükre, amit a sarki fotóboltban utánam dobnak, ugye?
Megmondom az őszintét, olyannyira megtetszett, hogy gondolkozom rajta, megpróbálok valami hasonlót, nem feltétlen ugyanitt.
De kb. a hegesztő-maszkot kéne a gép elé tennem, attól tartok. :)
Gehring János válasza:
:) Nagyon jól gondolkodsz. Pont a hegesztő maszkoknak van ilyen fényveszteségük.
Ha jól emlékszem ehhez az expozíció hosszúsághoz 13 blendényi fényveszteség kellett, amit így visszagondolva egy 10 blendés szürke és egy 3 blendés vörös adott meg.
Gehring János válasza:
Szürke
Én vagyok a7598-ik képmegcsodáló. Azért ez mond valamit, nem?
Amúgy nem volt türelmem végigolvasni az összes kommentet és a válaszaidat, ezért kérdezem: milyen napszak az, amikor Budapest ilyen töküres? ( szerintem akkor volt ilyen, mielőtt átadták volna a publikumnak, nyitás előtti nap:D )
Grat.
Gehring János válasza:
Nem a válaszokat kell elolvasni, hanem a leírást. Ez egy nappal készült 15 perces expozíció. Az autók és az emberek elmosódottak, ezért nem látszanak.
Én már láttem ilyet a Nyugatinál:-)
Kiválló kép,nem is tudok rá mit mondani.Látom már majdnem két éves de még mindig jönnek rá a kommentek.Nem hiába.Egyedülálló pillanat és nézőpont profi kivitelben.Gratulálok.
Gehring János válasza:
Köszönöm.. :)
Gehring János válasza:
Köszi
Gehring János válasza:
Örülök!
Gehring János válasza:
Szívesen!
Gehring János válasza:
Köszi!
Gehring János válasza:
Szívből örülök! -:)
van persze. ő máshogy oldotta meg , hogy ne legyenek emberkék a képen. asszem talán január elsején valamikor a reggeli órákban járt errefelé, és akkor elég üres volt hoyyá.
de ez az ötlet nagyon rendeben van!
grt
Gehring János válasza:
Köszi az infót...
Gehring János válasza:
Ismerem! Van neki hasonló képe?
Gehring János válasza:
Köszi!
Gehring János válasza:
Pedig igaz... -:))
Mintha én is találkoztam volna Veled valahol másutt. Szeretnék méég ilyeneket, meg szólok a srácoknak bent hogy Neked tényleg kéne 6-os meg néha egy-két hetes is, ez egy kiemelkedő kép. :-)))))
Gehring János válasza:
Köszi!
Gehring János válasza:
Köszi!
Gehring János válasza:
Csak B+W szűrőket használok. :-)
ba****s, hogy ez nekem nem jutott eszembe,
iszonyat jó ötlet,
megérdemelt ötös,
(a kép is jó)
New york?? Madison square??
ott is meg kéne csinálni
csak nem ilyen eljárással üritik ki az utcákat a filmeken??
vagy egy kicsit tul gondoltam a dolgot??
Gehring János válasza:
Túlgondoltad... A mozgó film az teljesen más világ.. Köszi.
Mééég! csinálj még a városról! Ja, ötlet: a túloldalról, ha felmászo la gellért szoborra, onnan pont középen van a híd!
Gehring János válasza:
Erős tériszonyom van... -:)))
Üdv
hihetetlen szep kepeket csinalsz :)
legalabb van hova fejlodni.
(be kell szereznem egy szurke szurot :))
Gehring János válasza:
Köszi
Nagyon ismerős a stílus, van egy tippem a készítőjére! Természetesen ha nem Ő az, akkor is fenomenális a kép, ha Ő az, akkor pedig "csak" hozta a formáját! :) Gratulálok
Gehring János válasza:
Nehéz ezt a formát mindíg hozni... Nem is szokott sikerülni. Köszi
Na erre most én is adok egy ötöst, mert kiváló az ötlet, a kompozíció, a technika. Tetszik az egyedisége...
Gehring János válasza:
Köszönöm..
Gehring János válasza:
Köszi szépen
Hát asszem van mit tanuljak. Félelmetes hangulata van így, hogy nincs rajta senki/semmi mozgó. Példa értékű, ahogy a rendelkezésre álló technikát használtad.
Gehring János válasza:
Köszi!
Gehring János válasza:
Köszi
Gehring János válasza:
Egyet értek...
Nagyon szép kép. Mintha "szellemképek" lennének az aluljáróból jövő út jobb oldalán, de lehet, hogy csak a tömörítés. Gondolom a negatív eleve FF volt (ahhoz passzol a piros szűrő)
Gehring János válasza:
A tömörítés itt tényleg nem valami csúcs -:(( alább valhol már leírtam az okát.
Köszi a kommentet
A képtárba feltöltött fotóid közül eddig ez tetszik a legjobban. Szubjektív véleményem szerint a párhuzamosak párhuzamosak és a tónúsok tónusok... szóval szép. (5)
A képnek nem csak a technikai kivitelezése kiváló, de számomra újat mutat Városunkból.
Gehring János válasza:
Köszönöm...
Gehring János válasza:
Köszi mégegyszer...
Csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz, Bámulatos a kép! Mesterpéldája, hogy: kitalálni, elgondolni, megvalósítani. Ezt szeretem a profikban, hogy ismeri annyira a technikákat, meg a felszerelését, hogy már a fejében összeáll a kép, és meg is tudja csinálni.
Gratulálok!
Gehring János válasza:
Köszi!
Gehring János válasza:
Én is úgy látom
Gehring János válasza:
Köszi
Gehring János válasza:
Azért azt a párat köszi...
Csak az egyik körpolár, azt még a régi kompaktomra vettem. Az EOS-omra már kifejezetten lineárt kértem, bár érdekes, hogy teljesen hülyének néztek a boltban (nem irom le, nem csonálok nekik reklámot, még antit se), pedig már sok profitól hallottam, hogy felesleges a cirkuláris. Na meg drágább is. Szóval jó ez a lineár és még az AF is megy.
Gehring János válasza:
Igen, így van...
Köszi az infot.
Akkor ez ISO100-nál max 4 mp-et adna. Hát az még sekély. Sokkal szűkebb blende se volna, legalábbis az én obim nagylátószögnél F22-re szűkíthető csak, és hát ott már a rajza se olyan szép. Két polárt mindenesetre kipróbáltam, lehet, hogy gyengék (Hama), mert összeforgatva is elég jól látszik a lámpa fénye. Na majd egyszer kipróbálom.
Gehring János válasza:
Biztos Circular polarok, az autofokusz miatt. Jól sejtem?
azok sokkal gyengébben muzsikálnak. Én mindenkinek CSAK A LINEÁRIS POLÁRT javaslom, és persze a használata mellett a kézi élesség állítást. Ég és föld!
Üdv
Gehring János válasza:
Köszi
Lenyűgöző, megdöbbentően profi. Ez a kép az abszolút bizonyíték rá, hogy jogos az az összesítésben elfoglalt első hely. Ezt a képet csak a legprofibb tudja megcsinálni. Külön köszönet érte, hogy ilyen részletesen leírtad, hogy készült a kép. Az már csak a hab a tortán, hogy a Citadella is rajta van.
Gehring János válasza:
A Citadellát ugyen nem értem, de nagyon köszönöm.
Huhh, durva kis szürkeszűrő lehetett... Vajon két-három polárszűrő képes hasonló hatást elérni? Bár azok már inkább kék szűrők lesznek.
Ahh, csak hangosan gondolkoztam. Fantasztikus!
Gehring János válasza:
Ha a polárszűrőket összeforgatod, akkor gyakorlatilag semennyi fényt sem engednek át. (Én így fotóztam a napfogyatkozást.) Ez egy 10 blendés szürke és (hopp ezt elfelejtettem leírni... -:)) ) egy 3 blendés vörös szűrő kombinációja. A tetejébe 25 Asa-s filmet hasznaltam és 22-es blendét. Csak így jön ki a 15 perc napsütésben...
Kihalt a belváros, szikrázó napsütésben. =:O
Ezt rendesen kiszámoltad. Hány hétig készült?
Még a kompozíció sem unalmas, tetszik az alsó "keret".
Sajnálom, hogy gyenge a felbontása.
Gehring János válasza:
Köszönöm
Gehring János válasza:
Köszönöm!
Gehring János válasza:
Hízik a májam... Köszönöm..
Gehring János válasza:
-:)))
Gehring János válasza:
Ajjaj! Egy egész kis group kommentál? -:)))
Üdv a többieknek is..
csak kérdésként: az épület felső széleinél a pixelesedést mi okozta? vagy csak én látom?
egyébként nekem személy szerint nagyon tetszik, hogy így leírod a készítés technikáját, körülményeit, mert ebből (is) sokat tanulhatunk.
Gehring János válasza:
Az sajnos Jpeg. Egyszer máshol ez a kép sokkal kisebb helyen kellett, hogy elférjen... -:((
Gehring János válasza:
Örülök, hogy tetszik..
nagyon szép és hatásos kompozíció. az épületek tetejének körvonalainál látok valami furcsa pixelesedést, és kár, hogy az Erzsébet híd teteje szinte beleolvad a háttérbe.
Gehring János válasza:
Köszi..
Gehring János válasza:
Köszi
Ejjhhh... apámra emlékeztetsz ő volt ilyen perverz - mármint hasonló áldozatokat hozni egy-egy képért.
Szerintem megérte ez a kép is az áldozatot. Nagyon király.
Gehring János válasza:
Köszönöm szépen
Gehring János válasza:
Köszi.
Gehring János válasza:
Köszönöm
Gehring János válasza:
-:))
Más fórumokon is szoktál képeket felrakni? Mintha már láttam volna valahol a képet. Nagyon tetszik a kompozíció és a nézőpont.
Gehring János válasza:
igen, köszi...
A kep tökéletes. A technika hihetetlen, a határokat feszegeti. Az ilyen képekhez kell a megfelelő szaktudás, és a megfelelő technika. Itt megvolt mind a kettő.
Gratula.
Gehring János válasza:
Jól esett, köszi..
Gehring János válasza:
Köszi
Azért kellett a 15 perc, hogy ne legyen semmi at úton. Meg a szűrő is. Mivel az autók és az emberek mozogtak, de 15 perc alatt szűrő nélkül csak egy nagy fehérség lenne a képen, az pedig az én témám lesz :-) Grat! Nagyon jó!
Gehring János válasza:
15 perc szűrő nélkül egy szétégett negatívval egyenlő. Köszi a kommentet
Gehring János válasza:
Azért, hogy lehessen hosszút exponálni. Ha nincs hosszú expó, akkor látszanak az autok és az emberek.
Köszi a hozzászólást
azt hittem rosszul olvastam:)
15 perc brutálisan hosszú:)
na de megérte kivárni
ha lesz időd elmondod hogy működik? miért tűnt el minden az útról?
Gehring János válasza:
Tűző napon kb 35 fokban, azúrós gazok között...
De még így is megérte..
Köszi
Én már láttam! Ezen a képeden, korábban! ;)
Nagyon tetszik, fantasztikus hangulata van, nagyon uralmad alá hajtottad a technikát.
Gehring János válasza:
Köszönöm szépen
Gehring János válasza:
Szia!
Üdv itt (is)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.