BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,36
KATEGÓRIA: panoráma
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2004. július 6. 13:05
A hegytetőről

1626 méter magasban készült ez a panorámakép, életem első panorámája! 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2004. július 7. | 10:18 | danpet

Ha jólemlékszem tegnap azt írtad, hogy PS-el raktad össze. Azért ajánlottam a PanoFactoryt. De lehet, hogy rosszul emlékszem...........
Akkor bocsi!
Egyébként Nekem mindegy! :)

Sailer válasza:
Semmi baj, én PSP-t mondtam, mert azzal lett összerakva, de sok embernek ha fotóról van szó akkor helyböl a PS ugrik be...

2004. július 6. | 15:12 | LaciSz

A felhővel kapcsolatban igazad lehet, ha van másik felhő, amit kettévágsz. De nekem úgy tűnik, hogy itt nem fenyegetett a másik felhő kettévágásának veszélye, nem kellett volna sokkal magasabbra fényképezned ahhoz, hogy ennek a teteje benne legyen. Csak azért zavart annyira hogy megemlítsem, mert a kép közepén helyezkedik el, nagyon szembeötlött. Négyest nem ezért adtam, hanem mert nagyon élesen látszódik az illesztés. Nekem egy canon-om van, az ehhez adott progi meglepően jól illeszti a képeket, igaz, a gép panoráma funkciója igen nagy ráhagyással dolgozik, ez is benne lehet a szép illesztésben.
Fogok föltenni panorámát, egyelőre nem sikerült fotozz.hu érett képet készítenem, de rajta vagyok (meg kellene már egy kis szabadság!). Remélem valamikor eljutok én is Mariazellbe és megnézhetem ezt a gyönyörű tájat. A válaszodból úgy érzem, hogy megorroltál. Bocs, nem akartalak megbántani, szép kép, ha az illesztéseket jobban összehozod, nálam ez 5 lesz!

Sailer válasza:
Én nem orroltam meg, azon már túl vagyok itt a fotozz.hu-n. Ha itt valaki folyton megorrol valakire, akkor 2 hét alatt meghal szívinfarktusban vagy agyérgörcsben. Én pusztán azt feltettem ki, hogy mindenkinek más "igényei" vannak. Az ég amúgy televolt ilyen kellemes bárányfelhőkkel, tehát az eset aktuális lett volna... További jó fényképezést.

2004. július 6. | 14:55 | Montage

Pont lesz....om a potya krediteket.
A vágás nem sikerült jól, továbbá más színei vannak az összeillesztéseknek! Ezt nem látom jónak továbbra sem. A kép jobb oldala lejebb van a képzeletbeli horizonttól. Igazad van! Inkább 3 mint 4! Nem értem a hozzáállásodat. Kizárólag a kritikából tanulhatsz!

Sailer válasza:
Sajnos a te véleményedben nem találtam hasznos kritikát. Mint láthatod, aki azt írt annak válaszoltam és elfogadtam (kérdezd meg őket, ha gondolod).

adott pontszám: 4
2004. július 6. | 14:44 | LaciSz

Szép kép, néhány apró hibával.
Ami első ránézésre zavar, az az illesztés, én két helyen látom. Három képből áll? A középsőt mintha más beállításokkal fényképezted volna.
A másik zavaró apróság a középső felhő kettévágása. Jobban tetszene, ha lehtne látni a tetejét. Láttam ezzel ellentétes véleményt is, valaki több völgyet szeretne a képre. Ez ízlés kérdése, de engem ez jobban zavar, egy ilyen fölfelé kiterjedő objektum kettévágása úgy, hogy a teteje lemarad, bármi is legyen, nem szerencsés.

Sailer válasza:
Igen, 3 képből készült, mindhárom ugyanolyan beállítással. A felhőről már megírtam a véleményemet, viszont egy kérdés: Mi van akkor, ha beveszem teljesen, de akkor belelóg egy másik felhő, azt is beleveszem, mert ha igen, akkor egy idő után csak eget fogok fényképezni, felhőkkel, ami ugye 3-as, mert nincsen téma! Ugyanez a másik irányra is igaz, ha túl lemegyek, mert még az út végét is láttatni akarom, akkor meg nem lesz ég a képen, akkor az a baj. Szerintem ez egy ideális középút. Ha Mariazellben jársz menj fel erre a hegyre, a felvonóról ahogy leszállsz kb. 2 óra irányában van ez a csúcsról nézve! Szeretném ha te is fényképeznél egyet és megmutatnád, a tied biztos jobb lesz (pláne, hogy még nincsen panorámád). ;-)

adott pontszám: 4
2004. július 6. | 14:28 | Montage

Kacsorp véleményével teljesen egyetértek, viszont semmiképpen nem szeretném megismételni az érveit mégegyszer.

Sailer válasza:
És igényeled a "potyakreditet"? Szerintem azóta sem ferde, a többivel egyetértek. Látod én letudtam írni mégegyszer, mégha kivonatolva is. Ne haragudj, de a szabályzat szerint ezt nem fogadhatom el.

adott pontszám: 4
2004. július 6. | 14:01 | kacsorp

Nem tudom, hogy egyesek mit néznek, de itt bizony látszik két illesztés is, a felhőkön és az ég kékjén is.Rendben van, hogy ragaszkodsz a harmadolós szabályhoz (nem biztos, hogy kell), de a felhőket felül kár volt így megvágni. A kép dől jobbra, a jobb felsőben látszik az eredeti kép széle. Egyébként a kompozíció jó, a pára miatti kékség még elmegy. 3 és 4 közötti kép, bátorításul a további panorámaképekhez megelőlegezem a négyest. Üdv:kp

Sailer válasza:
Az illesztésekkel egyetértek. Azt viszont nem értem, hogy miért nagy probléma az, hogy belevágtam a felhőbe azért, hogy többet lehessen látni a völgyből. A dőléssel viszont végképp nem értek egyet. én semmiféle dőlést nem látok benne! Otthon mindenképpen megnézem külön is, darabokban, mert ugye ha dől, akkor ott is látni kellene, szerintem téged a hegyek tréfáltak meg, ugyanis arra egyre kisebbek a hegyek a távolság miatt. No sebaj. A szélen az a minta szerintem az antialiasing miatt van, ami bekapcsolva maradt (ez biza kellemetlen).

adott pontszám: 4
2004. július 6. | 13:58 | mullerp

Jó, egyedi, meg tudatos bár nem apró hibával... de megelőlegezem a négyest... Mégpedig: A panorámaképnél alapvető követelmény, hogy az illesztések ne látszanak... itt két függőleges csík is jól kivehető... ami nagy hiba! Emellett a jobb felső sarokban egy vízszintes csík (az eredeti kép széle?) Fentről így még egy minimális vágás elkellne! Bátorításként az első panorámádhoz 3.5-->4

Sailer válasza:
Hmmm. A felső szél szerintem az antialiasing bekapcsolása miatt maradt, az biza ciki. Az összeíllesztésekre no comment, valóban ott vannak. A bátorításon tudnánk vitatkozni, de nem teszem, mert nincsen értelme. Azt mondják 1 fecske nem csinál nyarat. A te objektív értékelésed a többi "teccik, 5" vagy "nemtetszik, öreg senki vagy 3 v. 2" (lásd mutty) mellet sajnos nem nyújt objektív képet. Kösz a véleményt.

adott pontszám: 4
2004. július 6. | 13:57 | danpet

Picit látszanak az illesztések, ha már "kéznél" volt a PS megérte volna kiigazítani. Sokat fog jelenteni a géphez kapott progi, vagy a Panorama Factory. Egyszerű és gyors, próbáld ki.

Sailer válasza:
PS nem volt kéznél, mert nem használom. Amúgy kösz a véleményt.

2004. július 6. | 13:50 | -DrFly-

Akkor viszont jól éreztem, hoyg lezuhannék...IGAZAD van! Bocs a 4-esért! Majd legközelebb...!

Sailer válasza:
Semmi baj... Ahogy mondod, majd legközelebb! :-)

2004. július 6. | 13:49 | Borisb

Nem szűk, rosszul fogalmaztam, a felhőkre gondoltam, hogy miért vágtad félbe? Nem értek hozzá, tanulni próbálok...

Sailer válasza:
Semmi baj, én a horizontot raktam a harmadolóba, ez általános szabály, de ha megnézed a kép "végére" egy kicsit lejebb "csúszott", mert nem volt egyenes. :) De hál istennek nem veszélyesen...

adott pontszám: 5
2004. július 6. | 13:44 | zolax

Nagyon szép!
Gondolom állványról készült, én eddig még csak kézből próbálkoztam állvány híján, de azoknál nagyon látszik az illesztés. Te milyen proggival raktad össze a képeket?
üdv

Sailer válasza:
Kézből csináltam, mert az állványt lent felejtettük a kocsiban. :-( Szerencsére sikerült jól megfeszítenem a felsőtestemet és csak derékból forogtam, így csak egy kicsi eltérés volt függőlegesen. Az összerakást PSP-vel csináltam, de szerintem majd megpróbálom a panoramamakerrel is, amit a géphez adnak. Kösz a véleményt.

2004. július 6. | 13:40 | Borisb

Most hogy így mondod tényleg, de magamtól nem jöttem volna rá.. Fent miért hagytad ennyire szűkre?

Sailer válasza:
Hogy érted azt, hogy fent? Az égre gondolsz, mert szerintem az nem lett szűk (sőt a szélen, ahol kezdtem ott kb. a harmadolóban van).

adott pontszám: 5
2004. július 6. | 13:31 | Borisb

Gyönyörűek a színei, éles, szép kontrasztos :)) Lehet h vak vagyok, de én itt illesztési hibát nem igazán látok... Grat.: Boris(b)

Sailer válasza:
Köszönöm. Nem nagyon látszanak, de az ég kékje egy picit nem stimmel, ha jobban megnézed! :-)

adott pontszám: 5
2004. július 6. | 13:22 | seribery

Hát már ahhoz is gratulálok, hogy feljutottál oda! Egyébként iszonyú jó látvány. Picit látni az illesztést, de még a felhők is nagyon jól összeillenek. Nem tudnék jobbat csinálni, GRT

Sailer válasza:
Köszönöm. Igen egy picit más a kék a határon, de nem tudom, hogy miért, mintha az optika egyik oldala koszosabb lett volna, mint a másik... Szerencsére a felhők nem mozogtak gyorsan, ugyhogy nem feltünően másztak odébb a 2 kép elkészítési ideje közötti időközökben...

adott pontszám: 5
2004. július 6. | 13:17 | phruill

Csak egy szó;
Gyönyörű.
:)

Sailer válasza:
Csak egy szó, köszönöm. :-)

adott pontszám: 4
2004. július 6. | 13:13 | -DrFly-

Nagyon jól visszaadja a hegyek varázsát. A völgyből többet hagyhattál volna, akkor lenne tökéletes. Úgy érzem, mintha középre lezuhannék...

Sailer válasza:
Ha a völgyből többet hagysz, akkor a két szélén nagyon nagy lesz a közeli terület, elnyomja a széleket! Mellesleg meg egy meredek fal van ott, ha pedig befényképezel a völgybe, akkor nincsen horizont és ég.

adott pontszám: 5
2004. július 6. | 13:13 |

Nagyon jól sikerült! Szép!

Sailer válasza:
kösz.

adott pontszám: 5
2004. július 6. | 13:12 | 2+2

Szerintem jó lett ! A színei is tettszenek !

Sailer válasza:
köszönöm.