BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2024. szeptember 23. 09:59
  • Készítés helye (ország): Magyarország
Amikor megáll az idő!

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2024. szeptember 30. | 16:03 | szigetimiklos984

Hú hát látom ez a fotó sokat jelent neked. Természetesen elfogadom a véleményed, még ha nem is értek egyet a nagyobb részével ami a képre vonatkozik.

Havasi Pál válasza:
Nem jelent többet mint bármelyik, csak történetét meséltem el, hogy érthetőbb legyen, hiszen mindannyian máshogy látunk

2024. szeptember 29. | 20:22 | szigetimiklos984

Nem vettem figyelembe Józsi pontozását a véleményemben, ne vond be őt.
Tecnikailag túl kontrasztos, a graffitik, amik egy kis érdekességet adnának a képhez, és te is hivatkozol rájuk, totál bebuktak. A jobb oldal teljesen feleslegesen van a képen. Sőt, az aszfaltos feljáró totál tönkreteszi az összképet, sehogy nem paszol oda, tehát rossz a vágás.
A téma, bár szubjektív, de én semmit nem látok abból amit írtál. Fogyasztói társadalom által tönkretett élővilág? Mi van? Ez egy dög unalmas aluljáró. Ha lefotózunk egy kutyapiszkot, ne akarjak már spirituális értelmet adni neki.
Fotózz le egy égő erdőt, az jobban jelképezi amit írsz.
Na nem ragozom. Nekem ez a fotó nagyon nem adja amit belelátsz.
Ettől függetlenül és mindezek mellett, tisztellek és igen jó fotósnak tartalak, van mit tanulnom tőled.
Ha esetleg eszedbe jutna, merthogy most, hogy írok, nekem eszembe jutott, nem a szörfös képem alá írt véleményed miatt írtam bosszúból.
Azt a képet magam sem vettem komolyan, jobban tetszettek a körülmények ahogy készült, mint maga a kép.
Jó fényeket!

Havasi Pál válasza:
"Tecnikailag túl kontrasztos" - ez a lényeg! Egy fotón ne a számokat nézzük már, hogy melyik paraméter mit mutat! Matematika ez vagy alkotói munka számodra? A festményeket vegyi elemzésnek veted alá? A szobrokat méregeted? A filmeket mérnökök készítik vagy művészek? Mi a lényeg neked a fotózásban? Nem a tartalmi mondanivaló hanem a fizikai állapot? Nem tartalmat/üzenetet közvetítesz a világ felé hanem kiméred a fényt és a centimétereket? A fotózás a képzőművészet egyik ága és nem ipari vállalkozás! A tartalmat kell elemezni, nem a felhasznált anyagot. Miről szól? Mit közvetít? Kiket érint meg? Semmit nem boncoltál a lényegből, csak, hogy "bebukott", "kontrasztos", "felesleges" stb másodlagos dolgokat, amikkel nem a lényeggel foglalkozol. Negatív utópia. Blade Runner című film. (Összeomlott) fogyasztói társadalom kritika. Beton-acél-műanyag veszi körül az egész jövőbeni világot, az emberek semmilyen természetes anyaggal nem találkoznak. Folyamatos savaseső, a napot vegyi felhők takarják. Állandó a sötétség és a mocsok. A kultúrák giccsesen összeolvadtak. Gépekre, robotokra támaszkodva tudjuk fenntartani a fajt. Mielőtt bárki sci-fi krimit látna benne, valójában erről szól a film, és nem csak az én olvasatomban, hanem jelentősebb kritikákban és elemzésekben. Gondolom láttad, hiszen a világ kulturális örökségének része. Nálam is megállt az idő! A film tartalmára utal ez a kép. Semmi lágy, természetes harmónia. Durva élek, városképbe nem illő terület. Beton, mocsok, emberi (biológiai)létre utaló piásüvegek, csikkek, stb. Szemet bántó erősségűre kiemelt festésű graffitik, ezzel jelezve a giccses, nem művészi kifinomultságú alkotásokat. Nem felesleges a jobboldal. Nem az álló alak az egyedüli lényeg. A teljes kép a fontos. Alak és üresség egyszerre. Az ember és az ember nélküli világ. Baloldalt még van egy túlélő. A fotót akár ketté is lehet vágni, amit két különböző út választ el. A jobboldalon már nincs élő ember! Lehet választani! Észhez térünk és fellépünk a fényre vagy kipusztul az emberiség teljesen! Bebukott? Ha nem érted, akkor inkább ne véleményezd! Nem bukott be, szándékosan húztam alvilági sötétségbe a témának megfelelően! Az eredeti fotó sokkal világosabb (Olyan amilyennek lenni kell egy tiszta, világos, szabványos, mértani fotónak, amit te is említettél) A fotózásnak egyszerűbb kategóriája az ismeretterjesztő fotók. A tájképek, növény, rovar makró, amik más technikát és más megítélést kívánnak! Ugyanígy az üzleti fotózás portré, reklám stb vagy a realisztikus dokumentum. Nem szabad összemosni őket. Teljesen más terület más értékekkel és képességekkel! Szociofotón egy szénbányász arcáról kiretusálom a ráncokat mint egy portrén? Nem! Ellenkezőleg! Minden fotón látható, hogy melyik kategóriába tartozik. Az enyémen is látszik, hogy nem egy fineart portré, és nem is egy klasszikus tájkép. Akkor ne vegyük egykalap alá mindet. Értékeljünk a témának megfelelően! Ez egy torzított világkép! Akkor ne kezdjünk el beállítási hibákat keresni! Nem a gép miatt ilyen mélyek a színek és a sötétség.

2024. szeptember 26. | 22:39 | szigetimiklos984

Hú hát ezt nem gondoltam hogy te vagy az ediggi fotóid alapján. Meg sem közelíti az eddigi tartalmat és minőséget.
Nem írok inkább mást, nehogy megbántsalak, de amit olvastam, hú hát nagyon megmagyarázod a fotó értelmét.
Ennél sokkal jobb fotós vagy.
Jó fényeket!

Havasi Pál válasza:
Amit olvastál? Az csak Foto50 4. pontos dícsérete, mivel a tartalom tetszett neki. Vágás miatt vont kicsit mindössze tőlem, mert ő máshogy képzeli el ezt a tartalmat. Ebből kiindulva teljesen érthetetlen a kritikád. Gyakorlatilag semmiről nem írtál. Sem a tartalmat nem elemezted, sem a fotó technikai jellemzőit. Most akkor vannak hibák vagy nincsenek?

adott pontszám: 4
2024. szeptember 24. | 17:30 | foto50

Szia!
Úgy érzem, hogy a kép mondanivalója főleg a bal felső negyed részben van, és a jobbra és alul látható sok sötét terület nem ad a képhez, inkább elvesz belőle. Szerintem jobb lett volna ha az alul és jobbra megvágod. Amúgy jó meglátás, szerintem több lehetőség van még benne.
Üdv:
Józsi

Havasi Pál válasza:
Köszönöm. Szimmetriát tekintve tökéletesen igazad van. Fotós szemmel egyik hangsúlyos része a bal felső negyed. És ha így nézzük, elég kivágni azt a kockát. Ha nem fotós, hanem alkotói szemmel nézem akkor hangsúlyos környezet nélkül az egész elveszti a hangulatát, és egy hatás nélküli, szerkesztett/manipulált világ jön létre. Mintha például a Tizedes meg a többiek ikonikus jelenetében Sinkovits művészúr környezetében nem látszana a spájz, nem látszanának a polcok és a kompótok, és a mögöttük álló Grisa! Mintha Sinkovits művészúr körül egy nagy fehér semmi lenne, és csak az arcát lehetne látni amikor mondja, hogy: "Az oroszok már a spájzban vannak!" Értenéd? Átélnéd? Hatásos lenne? Tetszene ilyen film ahol közvetlenül csak az aktuális szereplő látszik? Egyrészt ezért hagytam meg a teljes környezetet. Ez sem igaz, mert mert az elő és háttérből elég sokat vágtam. Másik amiért meghagytam, hogy csak egyik alkotóelem az emberalak. Ugyanolyan értékű nekem az aluljáró teljes területe ami a fogyasztói társadalom által tönkretett élővilágot/földbolygót jelképezi a sötétséggel és a mocsokkal. Minden rozsda és málló beton, sehol egy zöld élet. Illetve az életet az "utolsó" ember jelképezi sok-sok kérdéssel. Utolsó emberig folytatjuk-e a pusztítást vagy sikerül-e kijönni belőle? Mi marad még a világból? Milyen úton és hova jutunk? Ez még rejtély. Nálam megállt az idő, mint egy elszakadt filmnél a moziban! A szereplő láthatóan több út közül választhat. A nehezebbik, ami felvezet a fényre. Egy út mellette párhuzamosan, ami előre megy és nem látjuk a végét. A harmadik ami visszafelé vezet. Megvan a fekete-fehér változata is ami ennél erősebbre sikerült. Mégis ezt töltöttem fel, mert az erős színű graffitik jobban hangsúlyozzák a mesterséges mocskot.