BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
5
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2023. április 14. 14:16
  • érzékenység: ISO1250
  • fókusztávolság: 600mm
  • objektív: Sigma 150-600 f5-6.3 DG OS HSM C
  • rekeszérték: f7.1
  • zársebesség: 1/1000s
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Budapest
  • Készítés ideje : 2023-04-09
Elrugaszkodás

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2023. április 24. | 12:08 | najó

nehéz erre írni, tökéletes kép, technikailag, persez ki lehetne belezni, hogy jobb oldalon szűkebb mint a baloldalon, meg fura e a színvilág, leglábbi is nekem , de mégis elnézegettem, hiszen olyan látványos .
üdv!

Fotos84 válasza:
Köszönöm! Tény, hogy nincs túl mély értelme vagy üzenete, nem egy művészfotó. Inkább csak látványos. Nálam ez az aktuális hóbort, fontos volt, hogy ilyen kép is legyen a galériámban :)

adott pontszám: 5
2023. április 23. | 08:39 | Zsolt36

Szia! Szép fények, finom vonalak. Amint a nehéz óriás könnyedén a levegőbe emelkedik. A választott napszak kiváló. Rengeteg apró részlet, ami nem kerülte el a figyelmedet. Gratulálok.

Fotos84 válasza:
Köszönöm! Örülök, hogy tetszik!

adott pontszám: 5
2023. április 20. | 18:56 | Thuri91

Szia. Nagyon szép kép és jól elkapott pillanatba lett fotózva. Egy minimális vágásal bal oldalról teljes lenne a szimetriája a képnek. De hiába, hogy épp kezd felszállni, szép éles kép.

Fotos84 válasza:
Köszönöm!

2023. április 18. | 18:03 | Havasi Pál

Földközeli motoros gépek voltak mint pl Jak 52. Én a canon első fejlesztésű teleobijával fotóztam, szó szerint muzeális. Kézből. 200mm átlag. Rekeszérték valóban a határon volt. Az ISO viszont nem. Nem szeretem a zajos képeket, így 3200 fölé sosem megyek, de inkább tartom max a 400-800 közötti értéket amíg lehet. A propelleren láttam, hogy 1000 feletti záridő is sok volt a harci jelentek során. Tisztán kimerevedett mozgás közben mindhárom lapát, így levettem 800 körül a zársebességet ami szintén elég volt a harci repülőknek. viszont lényegesen világosabb képet kaptam végre így.

2023. április 18. | 13:23 | Havasi Pál

Igen, igazad van vignettálásra gondoltam. Az összhatáson is sötétít egyben, nem csak a széleken. Nekem rossz tapasztalat volt repülőnapon 1000 zársebességgel kezdtem az égbolton gyorsan repülő gépeket fotózni és sötét lett. Viszont a mozgás nem kívánta meg. Elég pontos lett a múzeumi évtizedes obimmal is. Amikor levettem 800 alá, akkor váltott természetes világossá a kép. És pont jó volt a mozgáshoz is. Én esős, felhős sötét időben fotóztam ráadásul.

Fotos84 válasza:
Gondolom ISO és rekesz tekintetében már a határon voltál, így a záridőből kellett engedni. Hogy éppen melyik záridő elegendő, az többek között objektív, téma, fény és beállítás és persze cél függő. Vadászgépekhez pl. 600 mm-en (960 ekv.) még az 1/2000 is néha kevés. Ugyanezen gyutávnál stabilizátor nélkül kézből 1/1000 alatt nagyon nehéz kitartani.

adott pontszám: 4,8
2023. április 17. | 18:46 | Havasi Pál

Szia! maximálisan elégedett lennék, ha nem lenne ennyire sötét a kép! az 1/1000 zársebesség nagyon sok egy földközeli, szemből felszálló hatalmas utasszállítónak! Részben ezért sötét! Részben pedig gondolom a szerkesztést túltoltad az ízléses határain túl a populáris, népszerűség kereső felé, mint az olcsó divatlapoknál szokás. A kép szélein a szaturáció ezt mutatja. A kevesebb néha több - az igényesség pedig az egyszerűségben rejlik. Nem leszek ezzel a véleménnyel népszerű nálad, de mérges vagyok, amikor egy olyan képet látok ami akár a kedvencem is lehetne! Gyönyörűen komponált, tökéletes aránnyal szerkesztett, tűpontos kép szép színekkel...és élvezhetetlenül sötét, mint egy rommá szoláriumozott gyönyörű, szőke skandináv csajszi.

Fotos84 válasza:
Köszönöm, hogy írtál. A záridőnek önmagában nem sok köze van a kép fényerejéhez. Késő délután készült, alacsony napállásnál, élőben sem volt világosabb. Az 1/1000 pedig azért szükséges, hogy 960mm ekv. gyújtótávnál se rázzam be - mozgó téma követésénél a "panning" kivételével a stabilizátorral nem sokra mész (de legalább lassítja az AF-et :)). Persze lehet, hogy elég lett volna az 1/500 is, inkább biztosra mentem. Ha a kép színei szépek, akkor a szaturáció is rendben van. Amire gondolsz, az a vignettálás. Ízlés dolga, én így szeretem, szinte az összes képemen hangsúlyos - de elfogadom, ha ez nem mindenkinek jön be.

adott pontszám: 5
2023. április 17. | 12:25 | foto50

Szia!
Ez tetszik! A háttérben jól mutatna a felkelő nap korongja, akkor akár egy filmrészlet is lehetne, de ne legyünk elégedetlenek, jó megörökítés így is.
Üdv:
Józsi

Fotos84 válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 5
2023. április 15. | 21:38 | sasvari

Szia.
Nagyon tetszetős kép. Élesség utómunka nagyon jó. A szerkesztés viszont nem túl precíz mert a jobb oldali szárny kicsit közelebb van a kép széléhez. De ezért nem vonnék ettől függetlenül tetszik.
Üdv Sas

Fotos84 válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 5
2023. április 15. | 07:42 | bau52lac

Szia! Ekkora böhöm és fel tud szállni és még fent is marad, kész csoda. Itt a nagysága van kiemelve és ez jól sikerült, hála a jó teleobis látószögnek! A kép alja is fontos része a képnek, ez szerintem hozzátesz. Egyszerű képnek látszik, de megcsinálni nem lehetett így. Üdv

Fotos84 válasza:
Köszönöm! Igazából a helyi adottságok feltérképezése és a cargo nem létező "menetrendje" ami elsőre kihívás volt, a többi már a technika. Közvetlenül egy sűrű kerítés mögül készült, de ennél a tárgy- és gyújtótávnál tág rekeszen semmi sem maradt belőle :)