BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
-
KATEGÓRIA: légifotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2022. június 14. 09:35
Foto_ID=276938 feldogozása

Ez nem saját kép, hanem a Foto_ID=276938 egy feldolgozása. Sajnos a fotozz.hu "feldolgozás feltöltése" opciója nem működik, ezért töltöttem ide. Amit változtattam: szelektív kontraszt emelés, a traktor szaturációjának növelése 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2022. június 29. | 07:10 | gljzsf

Abszolút egyetértek hegyiemberrel. Kiegészítve azzal, hogy a kép feldolgozása során rengeteget lehet tanulni. Amit a helyszínen elrontottál, vagy nem volt rá lehetőséged, vagy ideális szöged,vagy fényed, azt az utómunka során van lehetőséged javítani, akár az ideális kompozíciót megvalósítani. A hibák javítása is fontos lehet, szenzorfolt, becsillanások, stb.
Ezen kívül a feldolgozás lehetőséget ad az egyedi látásmód, megvalósítására, az esetleges művészi ambíciók kifejezésére. pl én szeretek vetítő obival is fotózni. Egy homályos massza az eredmény. De utómunka során ki lehet belőle hozni egy akár csodás képet is ami teljesen egyedi. Vannak akik a ezzel a technikával már szinte festenek.
Hogyan is lehetne ezt hibának vagy helytelennek minősíteni??
Maradjunk abba, hogy az ítélkezés minden formája káros, és valamilyen hiányosságot próbál leplezni. Az egészsége kritika az más kérdés.

zsoltf válasza:
Ott a pont! Köszi

2022. június 19. | 14:36 | hegyiember

a kép akkor van kész, - igen, az analóg, filmre készült kép is! - mikor a fotós előzetes elképzelése alapján (vizualizáció a terminus technicus) elnyeri a végső formáját. aztán hogy ez sötétkamrában vagy fotosopban történik, teljesen mindegy. és pont ezért nem állja meg a helyét az időről-időre előkerülő mantra, miszerint a jó kép utómunka nélkül is jó kép.
filmes világban: már az beleszól, hogy milyen nyersanyagot (extra kontrasztos és telített dia vagy lágy, pasztelles negatív pl.) választ a fényképész. a ff-nél maga az egész kidolgozási folyamat játszik, kezdve az expozíciótól, folytatva a negatív előhívásán, befejezve a papírkép kidolgozásával. digitálisan ugyanez a helyzet. ha te nem lövöd be a színeket, tónusokat, akkor majd megteszi a fényképezőgépedbe épített számítógép - amit különben előre felparaméterezhetsz, megadhatod neki a kívánt kontrasztot, telítettséget, fehéregyensúlyt stb.
szóval aki azt mondja, hogy a kidolgozatlan, nyers kép az, ami valamit ér, legyen olyan szíves, mutasson nekem olyat - mert szerintem nem létezik.

nilyván nem ez a helyzet a széteffektezett, ronggyá kontrasztolt, túltolt, irreális színvilágú képekkel. tudjuk, milyen az.

különben meg: a szelektív színtelenítés mondjon le! a rohadt klisés londoni buszos (telefonfülkés) meg new yorki taxis képeken kívül semmi de semmi létjogosulsága nincs - de még ott se. elcsépelt, modoros, talmi ízléstelenség.
jó kis klasszik, precíz kompó ez, és ha nem lenne piros, akkor is mindenki látná, hogy az ott egy traktor.

zsoltf válasza:
Egyetértek. Amúgy ezen a fotón nincs szelektív színtelenítés.

2022. június 15. | 14:50 | sasvari

Talán szoció meg dokumentum fotónál nem ildomos a nagymértékű belenyúlás.

zsoltf válasza:
Igy van! Sajtó-, dokumentum- vagy szociófotónál nem ér a tartalmi belenyúlás, de enyhe kontraszt javítás, vágás stb belefér szerintem. Természetfotónál az előbbieken túl már ki lehet venni a nemkívánatos elemet, de sokan a drámaibb hatás kedvéért akár égboltot cserélnek vagy hangulatjavító elemeket varázsolnak a képre mint például napsugarak vagy ködfoltok. Egyéb, még művészibb kategóriáknál (portré, glamour, divat, város, építészet, absztrakt stb…) mindenféle beavatkozás elfogadható a cél érdekében, ami nem más, mint az önkifejezés. Aztán, hogy az eredmény tetszik-e másnak vagy sem az egy egészen más kérdés.

2022. június 15. | 14:42 | sasvari

Ez a kép magasból és messziről készült.
A felvétel a légköri viszonyok miatt roppant fakó volt. Igazából ki is akartam szelektálni de a szinte elsőre belőtt kompozíció ( utólag kis vágással és forgatással) azt sugallta ,hogy ebben a képben sokkal több van mint látszik. Szerencsémre RAW ban is fotóztam .
Ami az első feltett variációtól is leesett az állam nem ,hogy a végeredménytől.
Mindenki másképp látja a világot de ahogy
zsoltf leírta: Ha az végső alkotás kifejezi a művész szándékát és, ha az a nézőnek is átjön akkor az eszköz nem számít, csak az eredmény. " A gondolat és a hangulat közvetítése. Régebben én is jobban szerettem a realisztikusabb képeket csak azzal nehéz hangulatot közvetíteni.
Mindenki maga dönti el melyik utat érzi magáénak. Ha meggondolja magát válthat irányt is. A túlhúzott képeket (tájkép) én sem szeretem de meglehet találni a határt ,hogy ne csússzon giccsbe.
Utószóként had írjam le ,hogy Pálnak :
"Nekem nem tetszik az a jelenség ha egy kép akkor kel életre ha szerkeszteni kell. Ne azon múljon már! Állja meg önmagában is a helyét"
Szemben áll a : "Ez a változat teszik nekem legjobban a három közül"
Na pont ezért nyúlunk bele .

zsoltf válasza:
Ott a pont! Örülök, hogy egy tartalmas beszélgetés/vita alakult a képed körül. Már csak ezért is megérte feltölteni a különböző változatokat.

2022. június 15. | 09:19 | Havasi Pál

Ez a változat teszik nekem legjobban a három közül. De szeretném a véleményem leírni általánosan a hasonló dolgokról - és nem erről a képről vagy a beszélgetésekben szereplő technikai eljárásról!...Nekem nem tetszik az a jelenség ha egy kép akkor kel életre ha szerkeszteni kell. Ne azon múljon már! Állja meg önmagában is a helyét...aztán annyit javítunk még rajta amennyit csak lehet. De ne legyen az, hogy készítünk tömegével ezentúl közepes fotókat minden látásmód vagy technikai ismeret nélkül - mert a számítógépen úgyis úgy feljavítom, hogy annak a világ csodájára jár! Nem erről a képről van konkrétan szó, hanem egy általános és divatos tendenciáról amit látok különböző fotós fórumokon! Pl: XY feltölt egy valóban meseszerű portrét, de mögötte semmi nincs ha leszedném a maszkot. És ezrek őrülnek meg érte - mert mennyire látványos!

zsoltf válasza:
Ebben a képben pont az fogott meg, hogy önmagában is megálja a helyét. Az utómunka csak kihangsúlyozta a kép erősségéit, a nagyon szépen komponált földsávokat, valamint a harmadolóban lévő, szemet vonzó, traktort. Véleményem szerint nincs semmi gond bármennyi utómunkával sem, mindaddig míg az eredmény meggyőző. Még az sem gond, ha PS ben egy teljesen új kép születik mondjuk 2, 3 vagy akár több kép összekomponálásából a valóság teljes megváltoztatásával. Ha az végső alkotás kifejezi a művész szándékát és, ha az a nézőnek is átjön akkor az eszköz nem számít, csak az eredmény.
Amúgy közepes fotóból nehéz, vagy szinte lehetetlen utómunkával közepesnél jobb képet készíteni. Kell a jó alap.

2022. június 14. | 16:35 | sasvari

Nagyon köszönöm a segítséget csináltam egy 3. verziót tényleg sokkal jobb lett.

zsoltf válasza:
Örülök, hogy hasznát vetted a segítségnek

2022. június 14. | 10:45 | gljzsf

Erről a szelektív kontrasztról írhatnál valamit, akár privátban is. Még nem használtam, más módokon értem el a kívánt hatást. De lehet, hogy ez jobb módszer. Köszi!

zsoltf válasza:
Semmi extra, azt hiszem csak a "szelektív" kifejezés sikerült túl hangzatosra. PS-ben maszkoltam a sötét meg a világos részeket és külön sötétítettem/világosítottam azokat. Igy jobb a kontrol mintha csak simán a kontraszt csuszkát huzigálnám.

2022. június 14. | 09:56 | sasvari

Próbáltam teljesen átlóba rakni volt olyan verzió is csak akkor olyan érzésem volt mintha zuhanna. Nekem zavaró volt.

zsoltf válasza:
Ezt a már meglévő fotót nehéz négyzet átlósra szerkeszteni hiszen ahhoz már forgatni kell és akkor valóban borul-zuhan a traktor.

2022. június 14. | 09:53 | sasvari

Megnézve a képeidet mondjuk tényleg dinamikusak és impulzívak . Magam részéről elkezdtem elmenni a ff ill minimál szín világ felé.
De be kell lássam bizonyos képeknél szükséges az impulzivitás mert úgy működik jobban. gljzsf -nál látom ,hogy elég jól megtalálja melyik kép tolható szín világban és melyiket kell visszafogni . Ezt az egyensúlyt kellene megtalálnom.

zsoltf válasza:
Ebben az esetben úgy éreztem, hogy a képet a sötét és világos sávok váltakozása visz, azért éreztem úgy hogy ki kell hangsúlyozni. Igen, gljzsf valóban jó érzékkel nyúl a csuszkákhoz.

2022. június 14. | 09:47 | gljzsf

Na igen ez a jó verzió, tónusilag. Én is kb így csináltam volna meg. Még ha szerkeszteném, tökéletesebben illeszteném az átlóra, és valószínűleg négyzetes formátumot választanék. De láthatóan sokkal jobb.

zsoltf válasza:
Köszönöm szépen. Az eredeti fotó annyira tetszett, hogy nem bírtam magammal:)

2022. június 14. | 09:42 | sasvari

Szia. Igen kontrasztosabb ,mondjuk nekem kicsit sok de még mindig tolhattam volna. Valahova a kettő közé.
A világos rész a kontraszt növeléssel tudtad így módosítani vagy csak a világos résszel elkülönülve foglalkoztál?

zsoltf válasza:
Persze, igazad van, a kontraszt mennyisége (is) ízlés kérdése. Igen, maszkoltam, majd külön dolgoztam a világos és sötét részeken.