BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
5
KATEGÓRIA: tárgyfotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2020. február 24. 19:06
Frissítő

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3
2020. március 1. | 18:36 | ElTé

Az üveg nagyon kiugrik a képből, nagyon "odarakott". A pohár és a sör szép éles, az üveg pedig furán életlen. A pohár közepe lehetne sárgább, mert körülötte az ég szép sárgás a Naptól. A hangulata egyébként tetszik.

2020. február 29. | 21:11 | moTmeN

Hadd ugassak bele ebbe a termekfotozas jovoje kerdeskorbe, ha szabad.
Ugyan nem vagyok termekfotos, de egy nagy volumenu termekfotozashoz (Amazon, H&M, Disney volumen) hasznalt szoftver (Capture One Enterprise) fejlesztesevel kapcsolatban volt alkalmam latni olyan studiokat, ahol futoszallagon keszulnek a kozepszar termekfotok. Ez az iparag eleg durvan fejlodik.
Peldaul ketszer jartam a Boozt logisztikai kozpontjaban ahol a fotostudiok is be vannak rendezve. Amikor eloszor jartam ott, akkor talan 6 stand volt, elore beallitott fenyelessel (Profoto studiovakuk), ahol nyomtak a ruhafotozast. Talan fel evvel kesobb, amikor legkozelebb jartam, akkor mar ket nagy teremben, 20+ standon zajlott a foto termeles. Egy-egy termekre nem szannak tobbet nehany percnel, es johet a kovetkezo. De igy megy ez mindenhol. Masodpercre kiszamoltan. Ezzel meg nem versenyez semmilyen cgi.
Amikor lefejlesztettunk egy holt primitiv szolgaltatast, ami a vonalkod leolvasoval beolvasott SKU szamokat a kepek metaadatai koze beillesztette, akkor azzal az ilyen fotostudiok akar fel percet is nyernek termekenkent, ami egy ev alatt akar dollar millios koltsegcsokkenest is jelenhet.
Es igen, az Ikea is a vasarloink kozott van, ok is igy toljak a nagy volumenu, katalogusban/weboldalon megjeleno termekfotozast, legalabb is reszben (nincsenek benfentes infoim, csak egy support ticket alapjan tudom, hogy ilyen modon is kepelik a termekeiket).


A foto franko! (Mire nem jo a kozponti zar :)

Huti válasza:
Ruhátblehet fotózni pár perc alatt, ilyesmit nem. Nem közpönti zárral készült a fotó, hanem sima dslr-el. A vaku villanási ideje volt 1/8000s

2020. február 28. | 20:12 | lasztek

Nagyon érdekes volt ez a kis beszélgetés VMikivel. Az utóbbi válaszodhoz egy kis adalék: volt már dolgod Maxwell renderrel? Úgy tudom az egy olyan progi, amiben a kész renderen lehet utólag fényeket beállítani (persze csak azokat lehet állítani, amit a számolásnál figyelembe vett, de hát akkor is...). Egy villanásra már láttam valahol, talán egy tanfolyamon, de ahol én dolgozom és valaha dolgoztam, ott az ilyesmit mindig külsősökre bíztuk, akik fulltime-ban ezzel foglalkoztak, mi csak csináltuk a terveket, hogy legyen mit renderelni, aztán fotózni...

Huti válasza:
Nem, a renderes tudásom egyelőre nem sokkal több a semminél. 4D cinemával próbálkoztam eddig.

2020. február 26. | 10:43 | VMiki

Köszi a részletes és érdekes összefoglalót! Olyan gyanúm van még, hogy a világítás is az utómunkába fog csúszni, legalábbis ilyesmit láttam: gyors egymásutánban körbevillantották a témát, aztán rétegenként húzgálták a csúszkákat szoftverben. Még hátulról is megvolt a maszk, így tetszőleges háttér megvilágítási modelljébe illeszthető minden. Nyilván ez csak nekem laikusnak meghökkentő. Mérnöki szempontból ez is csak egy sokdimenziós optimalizálás. Mesterséges intelligencia fog majd javaslatot tenni, és nehéz lesz überelni. Megyek is vissza a lyukkamerámhoz :)
Majdnem egy cikket provokáltam ki belőled, ezért fogadd ezt a jelképes kreditet :)
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

Huti válasza:
Hahaha köszi szépen! Semmi gond, szívesen beszélgetek ilyesmiről. Az hogy pathekkel mindig kijelöljük a dolgokat hogy a háttér cserélhető legyen az nálunk is teljesen alap. A fényelés meg kéz a kézben jár, jól kell megcsinálni igaziból figyelembe véve azt hogy mit lehet megcsinálni a képkidolgozásban meg mit nem. De mi is foglalkozunk olyan photoshoppással is, amikor idegen képeket kapunk és mi pimpeljük fel virtuális fényeléssel, hogy nézzen ki valahogy. Vagy ha van egy műanyag vagy fém termék 10 féle színben abból egyet fotózunk be a többit meg átszínezzük ps-ben. Ezeket már tudni kell egy tárgyfotósnak. Ez a körbevillantgatás inkább az enteriőrnél működik (az nem is megy máshogy) tárgyfotózásnál is lehet vele szórakozni, de az avatott szem látja a turpisságot. Én szeretek a lehető legtöbb mindent igaziból megoldani. Az autós reklámplakátok is azért néznek ki sokszor unrealisztikusan mert a kocsikat kb mindig fényfestik. Persze ha renderelik az egészet akkor nem....

adott pontszám: 5
2020. február 26. | 05:01 | zitaklazsik

Nem tudok mit írni,bitang jó kép lett.Gratula

Huti válasza:
Köszi!

adott pontszám: 5
2020. február 25. | 16:35 | VMiki

Nagyon szépen kivitelezett kép! Azért remélem, hogy nem túl sok sör ment kárba...
A pohár nyakán mint rafinált optikán kivehető az apparat is.
A szerkesztésen gondolkoztam. Ezen el kell férnie valami szövegnek még?
Bevallom, sok reklámcélú tárgyfotónál furdal a kíváncsiság, hogy mi is indokolhatja a fotót a számítógépes grafikával szemben.Na ennél nem ez volt az első ami eszembe jutott, bár elég steril (értsd bravúrosan makulátlan) a kép.(Off topic, de örülnék, ha egy tárgyfotós írna valamit erről, hogy miként is áll ez most. Eléggé érdekes, hogy pl. egy Ikea katalógus legalább 80%-a renderelt, és hát ember legyen a talpán, aki megmondja...)

Huti válasza:
Szia! Köszi a dicsérő szavakat! Igen jól látod az üres helyek a tipográfiának vannak fenntartva. És a cgi kérdést is jól látod. A kevésbé jó tárgyfotósoknak a másik tárgyfotós a konkurenciája, a profiknak meg a renderelés. Az ikea katalógus már évek óta 100%-ban cgi. Jártam itt Németországban enteriőrfotós stúdióban, (kb. akkora volt mint 2 tesco hipermarket), ahol gipszkartonból a melósok felépítették a falakat, aztán belső építészek meg a lakberendezők, art directorok berendezték az utolsó távirányítóig az asztalon aztán pedig a fotósok befényelték stúdiólámpákkal, mintha igazi nappali fény lenne odabent. Egy ilyen kép elkészítéséhez vagy egy hétre van szükség meg sok tízezer euróra. A render időben, pénzben, szükséges emberanyagban is a töredéke ennek. A flexibilitásról nem is beszélve, hiszen ha az ikeánál maradunk nekik mondjuk van egy asztaluk 6 különböző fából. A rendernél pár kattintás cserélgetni őket egy berendezett szobában, élőben meg mindet be kéne fotózni.... Meggyőződésem, hogy a hasonló stúdiók be fognak zárni hamarosan. Az enteriőr / építészeti fotózásnak az az ága fog tovább élni, ahol valós tereket, épületeket kell befotózni hoteleknek, építészeknek stb. A termékfotósoknak is számolni kell nyílván ezzel. A szar és középszerű still liferek most véreznek el éppen emiatt. Kozmetikai tubusokat meg packshotokat már semmi értelme fotózni. Én is már több mint egy éve csak az alakjuk miatt fotózom le ezeket, aztán ps-ben "rajzolom újra" őket. A fotózással párhuzamosan autodidakta módon tanulom a hasonló dolgok renderelését rendes szoftverrel, hogy tudjam tartani a lépést a piaccal. A kuncsaft nem hülye, észreveszi, ha az egzisztenciánk féltése miatt beszéljük le a cgi megoldásról. Sokkal jobban megbízik bennünk, ha mind a kettőt fel tudjuk ajánlani a feltételek-kívánalmak függvényében. Viszont azt látom, hogy a minőségi tárgyfotózásnak még mindenképpen van helye és remélem hogy ez így is marad. Egy ilyen képet mint ez sokkal időigényesebb és drágább renderelni mint igaziból megfotózni. Nekünk vannak ügyfeleink, akik korábban rendereltettek, aztán minket választottak, mert minőségibben és nem utolsó sorban igazinak néznek ki a fotóink. Tudatosan felfejlesztettük az eszközparkunkat is, hogy felbontás terén is tudjuk tartani a lépést a cgi-al. 50MP-es hátfalat tologatunk Sinar rendszeren a képkörön belül. Így álló témáról akár 480 MP-es képet is tudunk készíteni. Példa: egy 7 decis ásványvizes üveg 2 méteresben kinyomtatható így 300 DPI-ben interplolálás nélkül. Jelenleg a bonyolult struktúrával rendelkező dolgokat (fémes dolgok, ruha, étel...) még sokkal gazdaságosabb fotózni. Másik probléma a cgi-nál, hogy a szoftver ismerete nem elég, ha a számítógép előtt ülő ember nem tud világítani, nem tudja, hogy hogyan viselkedik a fény meg az egyes felületek, akkor nem fog jól kinézni a kép, mert olyan dolgokat csináltat a számítógéppel, ami nem létezhet. Ez nagyon sokszor tetten is érhető és a minőségi tárgyfotózásnak még meg van ez az előnye. Nekünk már előre benne van a fejünkben, hogy hogyan kell kinézni egy eloxált alu, egy szálcsiszolt acél vagy egy olajozott fafelületnek és ennek tudatában világítjuk be ezeket. A cgi ember meg sokszor azt sem tudja hogy merre kellene eltolni a lámpát a szoftveren belül, hogy hosszabb legyen az árnyék.... Egyébként pont emiatt sok helyen tárgyfotósokat keresnek cgi munkára, mert tudják, hogy ők tudnak fényelni, a szoftver használatát meg inkább betanítják. Jelenleg az igazán részletgazdag és teljesen fotorealisztikus render időigényesebb és drágább a tárgyfotózásnál, de valószínűleg a technika fejlődésével ez sem marad mindig így. Két dologban bízok: az egyik az, hogy a csúcson mindig marad hely a fotózásnak is, hogy lesznek cégek, akik presztízsből csak azért is igazi fotókat szeretnének, illetve ha nem tudom elkerülni a renderelést, akkor én könnyebben betanulom a szoftvert mint ahogy a kockagyerek megtanul bánni a fénnyel :)

2020. február 25. | 13:23 | lasztek

Erre látod nem is gondoltam. De pedig milyen igaz. Nyilván ha csinálnám, akkor rájárna az agyam (így is eszembe juthatott volna...)

2020. február 25. | 11:37 | lasztek

Csak annyi, hogy egy hangyányit szerintem üres a bal felső és még kevésbbé a jobb alsó sarok, és talán kicsit az üveg is esetlegesen érkezik a képbe, amin szerintem egy, csak az oldalakon történő szűkítés segíthet (esetleg a háttér kép pici jobbra tolásával is, amíg a nap bele nem kap semmibe). Ez persze a képarányon módosít, csak ezért kérdeztem. De ez csak ilyen átsuhanó gondolat volt, ha nem bíztatsz, megtartottam volna magamban... :)

Huti válasza:
:) Reklámfotóknál szinte mindig kell hagyni üres helyeket a tipográfiának. Egyébként megküzdöttem vele mire emelett az elrendezés mellett döntöttem, szerintem sem tökéletes, jobban passzoló tájképem meg nem volt. Többek között ezért is csinálják az ilyesmit a végtelen képmódosítási lehetőségek ellenére is sokszor még mindig helyszínen.

2020. február 25. | 09:45 | lasztek

Hát... pontozni már nem pontozhatom, mert a kíváncsiság... de nem is értem, mert igazából tudnom kellett volna, hogy csak te lehetsz :D. Nem kevés munka fexik ebben a képben és nem is feleslegesen, minden tónus, színárnyalat, az egész koncepció és a kidolgozása is 5. Szemet gyönyörködtető élvezet. Gratulálok. [[[(((egy kis észrevételem volna kompozíciósan de végülis addig hezitáltam, hogy érdemes-e egyáltalán szóvá tenni, amíg kitörültem... és maradt egy kérdés: a képarány kötöttség volt?)))]]]

Huti válasza:
Szia! Köszi! Úgy emlékszek nem volt megkötés. Mondjad nyugodtan, kíváncsi vagyok a véleményedre.

adott pontszám: 5
2020. február 24. | 21:44 | gljzsf

Szépen megfotózott kép, odafigyelve az apró részletekre is. Igényes tecnikai megvalósítás, műtermi bevilágítással ha jól gondolom.

Huti válasza:
Köszi! Igen a sör öntés nyíllván műteremben lett megoldva, a tájkép meg nyílván nem :D De az is saját. Az üveg meg a loccsanás kijelölése nem volt egyszerű, mert ugyebár az egy fehér plexi előtt lett fotózva és átlátszóvá kellett tenni úgy hogy a tükröződések meg az üvegstruktúra megmaradjon. Egyébként a kérdésed jogos, néztem, hogy bizony hogy nagyköltségvetésű reklámfotózásoknál bizony van hogy kitelepül a stáb a helyszínre az összes stúdiófelszereléssel és meglövik igaziból.