Az üveg nagyon kiugrik a képből, nagyon "odarakott". A pohár és a sör szép éles, az üveg pedig furán életlen. A pohár közepe lehetne sárgább, mert körülötte az ég szép sárgás a Naptól. A hangulata egyébként tetszik.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
Hadd ugassak bele ebbe a termekfotozas jovoje kerdeskorbe, ha szabad.
Ugyan nem vagyok termekfotos, de egy nagy volumenu termekfotozashoz (Amazon, H&M, Disney volumen) hasznalt szoftver (Capture One Enterprise) fejlesztesevel kapcsolatban volt alkalmam latni olyan studiokat, ahol futoszallagon keszulnek a kozepszar termekfotok. Ez az iparag eleg durvan fejlodik.
Peldaul ketszer jartam a Boozt logisztikai kozpontjaban ahol a fotostudiok is be vannak rendezve. Amikor eloszor jartam ott, akkor talan 6 stand volt, elore beallitott fenyelessel (Profoto studiovakuk), ahol nyomtak a ruhafotozast. Talan fel evvel kesobb, amikor legkozelebb jartam, akkor mar ket nagy teremben, 20+ standon zajlott a foto termeles. Egy-egy termekre nem szannak tobbet nehany percnel, es johet a kovetkezo. De igy megy ez mindenhol. Masodpercre kiszamoltan. Ezzel meg nem versenyez semmilyen cgi.
Amikor lefejlesztettunk egy holt primitiv szolgaltatast, ami a vonalkod leolvasoval beolvasott SKU szamokat a kepek metaadatai koze beillesztette, akkor azzal az ilyen fotostudiok akar fel percet is nyernek termekenkent, ami egy ev alatt akar dollar millios koltsegcsokkenest is jelenhet.
Es igen, az Ikea is a vasarloink kozott van, ok is igy toljak a nagy volumenu, katalogusban/weboldalon megjeleno termekfotozast, legalabb is reszben (nincsenek benfentes infoim, csak egy support ticket alapjan tudom, hogy ilyen modon is kepelik a termekeiket).
A foto franko! (Mire nem jo a kozponti zar :)
Huti válasza:
Ruhátblehet fotózni pár perc alatt, ilyesmit nem. Nem közpönti zárral készült a fotó, hanem sima dslr-el. A vaku villanási ideje volt 1/8000s
Nagyon érdekes volt ez a kis beszélgetés VMikivel. Az utóbbi válaszodhoz egy kis adalék: volt már dolgod Maxwell renderrel? Úgy tudom az egy olyan progi, amiben a kész renderen lehet utólag fényeket beállítani (persze csak azokat lehet állítani, amit a számolásnál figyelembe vett, de hát akkor is...). Egy villanásra már láttam valahol, talán egy tanfolyamon, de ahol én dolgozom és valaha dolgoztam, ott az ilyesmit mindig külsősökre bíztuk, akik fulltime-ban ezzel foglalkoztak, mi csak csináltuk a terveket, hogy legyen mit renderelni, aztán fotózni...
Huti válasza:
Nem, a renderes tudásom egyelőre nem sokkal több a semminél. 4D cinemával próbálkoztam eddig.
Köszi a részletes és érdekes összefoglalót! Olyan gyanúm van még, hogy a világítás is az utómunkába fog csúszni, legalábbis ilyesmit láttam: gyors egymásutánban körbevillantották a témát, aztán rétegenként húzgálták a csúszkákat szoftverben. Még hátulról is megvolt a maszk, így tetszőleges háttér megvilágítási modelljébe illeszthető minden. Nyilván ez csak nekem laikusnak meghökkentő. Mérnöki szempontból ez is csak egy sokdimenziós optimalizálás. Mesterséges intelligencia fog majd javaslatot tenni, és nehéz lesz überelni. Megyek is vissza a lyukkamerámhoz :)
Majdnem egy cikket provokáltam ki belőled, ezért fogadd ezt a jelképes kreditet :)
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Huti válasza:
Hahaha köszi szépen! Semmi gond, szívesen beszélgetek ilyesmiről. Az hogy pathekkel mindig kijelöljük a dolgokat hogy a háttér cserélhető legyen az nálunk is teljesen alap. A fényelés meg kéz a kézben jár, jól kell megcsinálni igaziból figyelembe véve azt hogy mit lehet megcsinálni a képkidolgozásban meg mit nem. De mi is foglalkozunk olyan photoshoppással is, amikor idegen képeket kapunk és mi pimpeljük fel virtuális fényeléssel, hogy nézzen ki valahogy. Vagy ha van egy műanyag vagy fém termék 10 féle színben abból egyet fotózunk be a többit meg átszínezzük ps-ben. Ezeket már tudni kell egy tárgyfotósnak. Ez a körbevillantgatás inkább az enteriőrnél működik (az nem is megy máshogy) tárgyfotózásnál is lehet vele szórakozni, de az avatott szem látja a turpisságot. Én szeretek a lehető legtöbb mindent igaziból megoldani. Az autós reklámplakátok is azért néznek ki sokszor unrealisztikusan mert a kocsikat kb mindig fényfestik. Persze ha renderelik az egészet akkor nem....
Huti válasza:
Köszi!
Nagyon szépen kivitelezett kép! Azért remélem, hogy nem túl sok sör ment kárba...
A pohár nyakán mint rafinált optikán kivehető az apparat is.
A szerkesztésen gondolkoztam. Ezen el kell férnie valami szövegnek még?
Bevallom, sok reklámcélú tárgyfotónál furdal a kíváncsiság, hogy mi is indokolhatja a fotót a számítógépes grafikával szemben.Na ennél nem ez volt az első ami eszembe jutott, bár elég steril (értsd bravúrosan makulátlan) a kép.(Off topic, de örülnék, ha egy tárgyfotós írna valamit erről, hogy miként is áll ez most. Eléggé érdekes, hogy pl. egy Ikea katalógus legalább 80%-a renderelt, és hát ember legyen a talpán, aki megmondja...)
Huti válasza:
Szia! Köszi a dicsérő szavakat! Igen jól látod az üres helyek a tipográfiának vannak fenntartva. És a cgi kérdést is jól látod. A kevésbé jó tárgyfotósoknak a másik tárgyfotós a konkurenciája, a profiknak meg a renderelés. Az ikea katalógus már évek óta 100%-ban cgi. Jártam itt Németországban enteriőrfotós stúdióban, (kb. akkora volt mint 2 tesco hipermarket), ahol gipszkartonból a melósok felépítették a falakat, aztán belső építészek meg a lakberendezők, art directorok berendezték az utolsó távirányítóig az asztalon aztán pedig a fotósok befényelték stúdiólámpákkal, mintha igazi nappali fény lenne odabent. Egy ilyen kép elkészítéséhez vagy egy hétre van szükség meg sok tízezer euróra. A render időben, pénzben, szükséges emberanyagban is a töredéke ennek. A flexibilitásról nem is beszélve, hiszen ha az ikeánál maradunk nekik mondjuk van egy asztaluk 6 különböző fából. A rendernél pár kattintás cserélgetni őket egy berendezett szobában, élőben meg mindet be kéne fotózni.... Meggyőződésem, hogy a hasonló stúdiók be fognak zárni hamarosan. Az enteriőr / építészeti fotózásnak az az ága fog tovább élni, ahol valós tereket, épületeket kell befotózni hoteleknek, építészeknek stb. A termékfotósoknak is számolni kell nyílván ezzel. A szar és középszerű still liferek most véreznek el éppen emiatt. Kozmetikai tubusokat meg packshotokat már semmi értelme fotózni. Én is már több mint egy éve csak az alakjuk miatt fotózom le ezeket, aztán ps-ben "rajzolom újra" őket. A fotózással párhuzamosan autodidakta módon tanulom a hasonló dolgok renderelését rendes szoftverrel, hogy tudjam tartani a lépést a piaccal. A kuncsaft nem hülye, észreveszi, ha az egzisztenciánk féltése miatt beszéljük le a cgi megoldásról. Sokkal jobban megbízik bennünk, ha mind a kettőt fel tudjuk ajánlani a feltételek-kívánalmak függvényében. Viszont azt látom, hogy a minőségi tárgyfotózásnak még mindenképpen van helye és remélem hogy ez így is marad. Egy ilyen képet mint ez sokkal időigényesebb és drágább renderelni mint igaziból megfotózni. Nekünk vannak ügyfeleink, akik korábban rendereltettek, aztán minket választottak, mert minőségibben és nem utolsó sorban igazinak néznek ki a fotóink. Tudatosan felfejlesztettük az eszközparkunkat is, hogy felbontás terén is tudjuk tartani a lépést a cgi-al. 50MP-es hátfalat tologatunk Sinar rendszeren a képkörön belül. Így álló témáról akár 480 MP-es képet is tudunk készíteni. Példa: egy 7 decis ásványvizes üveg 2 méteresben kinyomtatható így 300 DPI-ben interplolálás nélkül. Jelenleg a bonyolult struktúrával rendelkező dolgokat (fémes dolgok, ruha, étel...) még sokkal gazdaságosabb fotózni. Másik probléma a cgi-nál, hogy a szoftver ismerete nem elég, ha a számítógép előtt ülő ember nem tud világítani, nem tudja, hogy hogyan viselkedik a fény meg az egyes felületek, akkor nem fog jól kinézni a kép, mert olyan dolgokat csináltat a számítógéppel, ami nem létezhet. Ez nagyon sokszor tetten is érhető és a minőségi tárgyfotózásnak még meg van ez az előnye. Nekünk már előre benne van a fejünkben, hogy hogyan kell kinézni egy eloxált alu, egy szálcsiszolt acél vagy egy olajozott fafelületnek és ennek tudatában világítjuk be ezeket. A cgi ember meg sokszor azt sem tudja hogy merre kellene eltolni a lámpát a szoftveren belül, hogy hosszabb legyen az árnyék.... Egyébként pont emiatt sok helyen tárgyfotósokat keresnek cgi munkára, mert tudják, hogy ők tudnak fényelni, a szoftver használatát meg inkább betanítják. Jelenleg az igazán részletgazdag és teljesen fotorealisztikus render időigényesebb és drágább a tárgyfotózásnál, de valószínűleg a technika fejlődésével ez sem marad mindig így. Két dologban bízok: az egyik az, hogy a csúcson mindig marad hely a fotózásnak is, hogy lesznek cégek, akik presztízsből csak azért is igazi fotókat szeretnének, illetve ha nem tudom elkerülni a renderelést, akkor én könnyebben betanulom a szoftvert mint ahogy a kockagyerek megtanul bánni a fénnyel :)
Csak annyi, hogy egy hangyányit szerintem üres a bal felső és még kevésbbé a jobb alsó sarok, és talán kicsit az üveg is esetlegesen érkezik a képbe, amin szerintem egy, csak az oldalakon történő szűkítés segíthet (esetleg a háttér kép pici jobbra tolásával is, amíg a nap bele nem kap semmibe). Ez persze a képarányon módosít, csak ezért kérdeztem. De ez csak ilyen átsuhanó gondolat volt, ha nem bíztatsz, megtartottam volna magamban... :)
Huti válasza:
:) Reklámfotóknál szinte mindig kell hagyni üres helyeket a tipográfiának. Egyébként megküzdöttem vele mire emelett az elrendezés mellett döntöttem, szerintem sem tökéletes, jobban passzoló tájképem meg nem volt. Többek között ezért is csinálják az ilyesmit a végtelen képmódosítási lehetőségek ellenére is sokszor még mindig helyszínen.
Hát... pontozni már nem pontozhatom, mert a kíváncsiság... de nem is értem, mert igazából tudnom kellett volna, hogy csak te lehetsz :D. Nem kevés munka fexik ebben a képben és nem is feleslegesen, minden tónus, színárnyalat, az egész koncepció és a kidolgozása is 5. Szemet gyönyörködtető élvezet. Gratulálok. [[[(((egy kis észrevételem volna kompozíciósan de végülis addig hezitáltam, hogy érdemes-e egyáltalán szóvá tenni, amíg kitörültem... és maradt egy kérdés: a képarány kötöttség volt?)))]]]
Huti válasza:
Szia! Köszi! Úgy emlékszek nem volt megkötés. Mondjad nyugodtan, kíváncsi vagyok a véleményedre.
Szépen megfotózott kép, odafigyelve az apró részletekre is. Igényes tecnikai megvalósítás, műtermi bevilágítással ha jól gondolom.
Huti válasza:
Köszi! Igen a sör öntés nyíllván műteremben lett megoldva, a tájkép meg nyílván nem :D De az is saját. Az üveg meg a loccsanás kijelölése nem volt egyszerű, mert ugyebár az egy fehér plexi előtt lett fotózva és átlátszóvá kellett tenni úgy hogy a tükröződések meg az üvegstruktúra megmaradjon. Egyébként a kérdésed jogos, néztem, hogy bizony hogy nagyköltségvetésű reklámfotózásoknál bizony van hogy kitelepül a stáb a helyszínre az összes stúdiófelszereléssel és meglövik igaziból.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.