BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,5
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2018. május 1. 20:35
  • forrás: negatív
Olafsvík temploma

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2018. május 7. | 23:03 | najó

na tessék a zónarenszer..:)
kiszálltam!:)

Azúr válasza:
:)

2018. május 7. | 22:11 | moTmeN

Amugy a tanult kollegak otleteit szamszerusitve erdemes Ansel Adams osszegzomunkajat a Zonarendszerrol megismerni.
Egy mondatban megfogalmazva: az arnyekra exponalj, es a csucsfenyre hivj.

Azúr válasza:
Köszi.

adott pontszám: 4,5
2018. május 7. | 22:07 | moTmeN

Egy erdekes modern templom archaikus modon abrazolva. Alapvetoen tetszik. Viszont a lampaoszlop felettebb illuziorombolo. Akar meg retusalast is megerne, de talan par lepest jobbra lepve kikerult volna a latomezobol, es talan az epulet latoszoge sem modosult volna erdemben.

Nekem ezt adta be az amugy egeszen erdekes epulet: <a href=http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=262676> http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=262676 </a>

Azúr válasza:
Köszönöm a véleményt!
Itt van egy picit tágabb részlet:
https://www.dropbox.com/s/knxrzij555hqt5a/img002_olafsvik_detail.jpg?dl=0

Szépek az ablakai!

2018. május 6. | 11:17 | hegyiember

annyiban helyesbíteném tanult kollégámat, hogy kontrasztos hívó nincs.
akármelyik hívóval lehet lágy és kemény negatívot is csinálni.
azt javasolnám, ha legközelebb ilyen szürke égbolt alatt sikerül egy egész tekercset elfényképezni, hívd elő hosszabban, ha kontrasztosabb, azaz a csúcsfényeknél (illetve azok hiányában a világos tónusoknál) fedettebb negatívot szeretnél - mondjuk az alap idő egy harmadával hosszabbat. de csak akkor, ha egy napsütéses kocka sincs a filmen.

ha pedig mélyebb feketéket szeretnél, akár az árnyékok részletvesztésének rovására, fényképezd a 400-as filmet 800-on, és szintén hívd egy harmaddal hosszabb idővel.

alapszabályként kimondható, hogy az árnyékok részletessége az exponáláskor, a csúcsfények fedettsége meg a híváskor dől el.

ezekkel lehet játsazni, javasolnám hogy kísérletezz bátran, de a szkennelt kép rugalmassága soha nem fog felérni egy raw fájléhoz, az is tuti. hálisten nagyításkor ezek a tónuskorrekciók zajosodás nélkül, büntetlenül elvégezhetők ;)

Azúr válasza:
Na, ne zavarjatok össze-vissza a hívókkal, elég az én bajom! :)

Így 14 tekercs, 5 hívás, és 6 fajta film (:-))után kezd derengeni valami (fénymérő nélkül is :), de a nagyítást ne emlegesd, mert ilyen gyorsan még én sem tudok tanulni :)

Igen, nagyon tetszenek pl. a J.Jácint agyonpusholt fotói, de az illik a témájához, a streethez...

Nagyon köszi, azt hiszem, 1 éve nem olvastam ennyire hasznos hozzászólásokat egy képhez...

2018. május 2. | 23:50 | najó

ne nagy hangsúlyt fektess az utómunka fogalomra-mármint úgy értem, hogy persze a szkennelés+negatívkép kombó, ezeket valahogyan össze kell passzintani-de valahogyan el kell érni, hogy a szkennelés után csak éppen, hogy kelljen belenyúlni a képbe, épphogy kicsit világosítani, vagy sötétíteni, vagy a két végpontot ízlés szerint, és a határokon belül beállítani, ennél több utómunka nem szabad, hogy legyen, akkor jó, ha idáig eljutsz-ehhez jó expó, jó, hívás, és a témához, fényekhez passzoló film is kell- de nem megy minden egyszerre..
ráadásul a tájképek, olyan képek ahol sok homogén felület van, azok a necces dolgok, ott bizony nagyon sok hátránnyal lehet indulni, esetenként. mindannyiunknál előfordul, hogy valami nem olyan lesz , amilyennek előtte elképzeltük, de mégis megpróbálunk szarból várat építeni...

a zaj-szemcse mizéria-----
-hiba.
nem szép, csúnya
, és jobb ha nincs
- a szkennelt képeknél a nagy zaj,
az nem jelent szép szemcsét-hanem csúnya zajt!
lehetőség szerint el kell kerülni valahogyan.
de mint írtam sokszor ez szinte lehetetlen...

a falra kirakott papírképeken volt a szemcse erősen látható-régen, na az volt szép szemcse,és ha magát ezt a papírképet beszkenneled, na az igen, az csinos-szemcse..:)
üdv!

Azúr válasza:
KÖszi!

2018. május 1. | 22:48 | najó

de csak hajrá!
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

Azúr válasza:
Na neeee!!

Szívesebben nézegetnék 2 fotót Tőled!

(majd még kérdezhetek?)

2018. május 1. | 20:57 | najó

utaltam rá múltkori beszélgetésünk alkalmával,
ha szürke idő van, ( nincsen fény csak kevés ) akkor a kép is szürke lesz, sok szürke árnyalat, kevés a kontraszt, hiszen egyenletes a megvilágítás, és a szemünk sem érzékel nagy dinamikát, és a skála mindkét oldalát szépen ki lehet exponálni..
persze a digitől megszokhattuk, hogy a raw-fájlt, még szürke időben készült felvételeknél, és szinte büntetlenül lehet kontrasztosítani, minőségromlás nélkül,
a beszkennelt negatívot viszont nem, legalább is utólag a számítógépes feldolgozás során..

régen ezt úgy oldották, meg, hogy a szürke időben készült filmet, kontrasztosabb hívóban hívták elő, és kontrasztosabb papírra nagyítottak.

egy megoldás van a te esetedben, a szürke időben készült képeket kontrasztosabb hívóban hívd elő, akkor némileg javul a kontraszt, de akkor sem lesz olyan mint a digitális ff, hanem szürkébb..

de mi van akkor, ha csak egy kép készült szürke időben, vagy kettő-a többi 10 meg verőfényes napsütésben?

nem könnyű szülés , az biztos:))
a helyszín a kompó, klassz..
üdv!

Azúr válasza:
Az elején nem volt szó kontrasztosabb hívóról, meg állóhívásról...egyre nehezebb a lecke... (pityergés)

Nem tudom, miért gondoltam azt, hogy az "analógusoknak" bájos a szemcse (hogy ne mondjam azt, hogy szexi)...Aztán Ati, Jenő, meg Te helyretettetek, hogy az minőségrombolás :) Mindenképpen újracsinálom az utómunkát,meg kell találnom az egyensúlyt. A gépmegismerés, hívás, szkenner, utómunka kicsit sok egyszerre.

Köszönöm szépen (az ennediken)!