BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,84
KATEGÓRIA: akt
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2016. július 3. 07:02
  • Készítés helye (ország): Magyarország
...

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4
2016. július 6. | 08:11 | kapka

Szia,
Nem értek egyáltalán a témához, de nem is az akt részéhez szeretnék hozzászólni. A kép nagyon természetesennem akar semmi pluszt hozzátenni a valósághoz. Ez tetszik. A belógó búza szállak már kevésbé, ezeket jó lett volna letörni onnan. A fa képbe való komponálása nem világos számomra. Talán egyensúlyba akartad hozni a kép jobb és bal oldalát? nem tudom ,de teljsen fölöslegesnek tartom.
Ezen kivül én föntről vágnék még.
Üdv,István

hunorcsik válasza:
Köszönöm! A fa a kompozíció egyensúlya miatt van a képen,másképp túl üres lenne és elbillenne a bal oldalra az egész.

adott pontszám: 3
2016. július 5. | 23:04 | BlendeR

Hát nem ez a kép az, amelyiket a legkönnyebb értékelni, de megpróbálom.
Nem is nagyon tudom, hogy honnan kezdjem el. Ezért egy kicsit utánanéztem az interneten az akt fogalmának. Mi is az akt és mi a célja? A Magyar Nagylexikon szerint: "A ruhátlan emberi test ábrázolása festményen, szoborban vagy rajzban; eredeti értelemben meztelen vagy felöltözött modell figurájának, tartásának, mozdulatának tanulmányszerű ábrázolása." Révai Nagy Lexikona szerint: "Az akt művészi utánzásának célja az emberi test formáinak megismerése".
Viszont különbséget kell tenni egy meztelen alak, és az akt között. (Naked vs. Nude). Ezen a képen a kettő közötti valamit látok. Benne van egy próbálkozás az akt irányába, de nincs kiteljesülve. Be-belógó növények, zavarnak, ha a modellt nézem, de nem tud megnyudogni a tekintetem, mert a figyelmem folyamatosan, mintha bűntudata lenne, a kép jobb oldalán lévő fára terelődik. Ez az ég és a fa közötti erősebb kontraszt miatt jelentkezik, hiszen a nagyobb kontraszt dominánsabb a képen.
Miért van a fa egyáltalán a képen? Mit ad hozzá a képhez, mint a kompozíció eleme?
Azzal, hogy a fa is be lett komponálva a képbe, egy a néző számára nehezen kezelhető ellentét került a képbe, ami izomból felsőbbrendűségre törekszik, még ha nincs is fókuszban. Olyan, mint a csintalan diák a hátsó padban, elvonja a figyelmet a tananyagról. Szinte mindenben ellentétes a témával.
Viszont a kép mellett áll, hogyha a fát kivesszük a kompozícióból, és így már csak a modellre koncentrálunk, akkor ott minden rendben van. Kielégíti az akt fogalmát, megvan benne a tanulmány rész is.
Amit én tennék: megismételném a fotót, szinte ugyanígy, ugyanezzel a pózzal, ugyanebben a napszakban, azzal a különbséggel, hogy álló formátumban (ha lehet, akkor 6x7 képarányban), és szűkebbre vágva felülről és egy picit oldalról is, valamint egy kicsi előteret adnék a képnek.

hunorcsik válasza:
köszi

adott pontszám: 5
2016. július 4. | 10:52 | mazzz

Hello, tetszik az egyedisége, ahogy átgázol a sablonokon, ez is ráerősít a képből áradó "teszek mindenre" szabadságérzésre. Ami megjegyzéseket tennék, azokat is félve teszem, mert pont a kép lényegét csorbítaná, ha a kissé megszokottabb szerkesztést javasolnám, azaz a modell kissé közel került a kép széléhez, talán kis előteret hagyva előtte, vagy ezzel a szűk alsó részel kevesebb éggel egy kissé feszesebb vágást gondolnék, de ahhoz meg túl távol esik a fa. De ezek már klisék.

hunorcsik válasza:
köszi