Szia,
En egyaltalan nem huznam le a kepet a tema miatt, hisz europa egyik, ha nem a legszebb hidjarol beszelunk. Valoban ad egy egyedi hangulatot az emberek vagy autok hianya. Mivel a hajnali orakba keszult a kep, erdemes lett volna az ilyenkor nagyon lagy szep szineket is megmutatni (vagy borus volt az ido ?) . Ami viszont kisse zavaro, az a szukre vagott keret. Szerintem kellett volna hagyjal egy kis teret a hid also es felso felenel is. De ettol fuggetlenul szepen elkaptad a hangulatot
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2016. január 12. 11:17 - érzékenység: 100
- fókusztávolság: 40 mm
- objektív: 18-105
- rekeszérték: f/8
- zársebesség: 1 s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2015-12-13
Tudom, hogy lerágott csont a téma, de kezdő hobbifotósként nekem is el kellett veszítenem a "Lánchíd-szüzességemet" :) A kép a hajnali órákban készült, szerintem erőssége, hogy egyetlen ember, vagy jármű sem "szennyezi" a képet. Pusztán a kihalt városban a kihalt Lánchíd látható. Megkérném a tisztes pontozóbizottságot, hogy a fotót önmagában értékeljék és ne húzzák le CSAK azért mert a téma cseppet sem eredeti. Köszönöm!
GiljanJanos válasza:
Köszi a tippeket, mivel jó sok helyről jöttek vissza ugyanazok a gondolatok, így volt alkalmam memorizálni őket! ;)
Nálam 2-es lenne. Nem a téma miatt, mert kedvelt témám ez a híd és sok tetszetős fotót látok róla.. A képkivágás nem jó, nagyon szűk, felül éppen bele nem vágtál. Alul is jól mutatna egy kis víz a pillér alatt, meg bal oldalon is hagyhattál volna több helyet. Az, hogy nincs autó és ember a hídon, itt nem akkora szám. Ezt hosszú záridővel is el tudod érni, mert ebből a szögből az autók lámpái, amik fénycsíkot húznának, nem látszanának szerintem, az autók meg eltűnnek (ha egyáltalán látszana azokból is valami), ha csak nincs csúcsforgalom. A hosszú záridő pedig simán eltünteti az embereket. A vízfelszínnek egyértelműen jót tett volna a hosszú záridő. Nem tudom mikor készült a kép, de hajnalban napkelte előtt már szép felhőzetet is ki lehet fogni, jobban mutatna itt most, mint a sima homogén ég. És színesben jobban is nézne ki akkor, de ez más téma.
GiljanJanos válasza:
Köszi az értékelést!
Szia!
Úgy gondolom,a lerágott csont témákról is lehet kiemelkedőt készíteni. El kezdtem feldolgozni a fotódat. Egy cseppet világosítottam rajta,nekem így a híd kissé részletesebb lett.
Egy kis rekeszeléssel és hosszabb záridővel a vizet még jobban ki lehetett volna simítani,ami emelné a fotó különlegességét.
Felűl talán kissé szűkös lett.
Összességében jól raktad össze,de egy kis rutinnal és változtatással ez még jobb is lehet.
Sok sikert a továbbiakban! ;)
üdv:ljm
GiljanJanos válasza:
Köszönöm a tanácsokat és az értékelést!
Hello! Ahogy kérted nem számolom, hogy a téma nem eredeti. De tudod mitől lenne jobb? Ha egy nem eredeti témából tudnál eredeti felvétel csinálni.
Az autómentesség jó kezdet, de nem elég. Valami még kell hozzá, ami pl. lehetne a köd, naplemente, nagyon hosszú záridő, ami mondjuk kisimítja a Dunát és tökéletes tükörkép van benne.
Amin még elgondolkoznék. Lehet, hogy egy részlet izgalmasabb lenne? Kell bele minden a túlpartról?
Ill. a ff konverzió lehetne kontrasztosabb is, szerintem egy kicsit szürke.
Szóval szerintem nem arra kell hivatkozni, hogy lerágott csont a témád, hanem ki kell találni, hogy mitől lesz eredeti!
GiljanJanos válasza:
Köszi a tippeket!
Jah, és még annyit, hogy nálam ez olyan 3 körül mozogna ez a kép, a szűkössége miatt, a lágysága miatt, és amiatt, hogy az FF konverzió is egy picit túl szürke, így olyan hangulattalan, illetve, hogy nem túl sok kreativitást, pluszt látok felfedezni benne, amit Te magad hozzáadtál, legalább időjárás megválasztásában.
Szia!
Nem húzom le.. inkább elmondom pont nélkül, de nem kinyomva, hisz ezeket a köröket mindenkinek meg kell futni, és jó gyakorlási lehetőség.
Egyébként nemrégiben én is töltöttem fel egy Lánchídas fotót, esetleg nézd meg a galériámban, és láthatod, talán abban látsz némi újdonságot.
Első körben azt mondanám, hogy minden honnan szűkre komponáltad. Beszorítottad ezt a Lánchídat de nagyon. Így olyan, mintha egy dobozban lenne.. Hagyni kell neki teret szépen, hogy jól kifusson a képen.
A hidas képeknél nagyon könnyű elkövetni azt a hibát, hogy egy picit dől a kép. Egy nagyon picit itt is, bár elenyésző szemmel szinte észrevehetetlen, így ezt hibaként nem is rónám fel. Ennyi belefér.
Mivel nekem sem volt még jó fotóm a Lánchídról, én próbáltam az extrémebb körülményeket keresni. Ezért én egy ködös időjárást választottam. Egészen addig vártam a köd tisztulására, míg az első hídfő látszódik, de a Budai oldal már a ködbe veszik.
Ezáltal vittem bele egy kis sejtelmességet.
Én nagylátószöggel fotóztam, ezáltal egy picit megnyúlt a híd, még hosszabb lett, így vitt bele egy kis egyediséget.
Amit akkor elrontottam, és másképp kellene, hogy akkor lent volt a víz állása, és használhattam volna a követeket mint előtér...
Nem tudom, amikor ezt fotóztad milyen vízállás van, de érdemes azokat is használnod.
Mi van, ha nincs köd?!
Akkor naplemente! Hisz naplementekor pont a Budai oldalon nyugszik a nap, esetleg kék óra, és gyönyörű fények..
Illetve szűkebb rekesz, és akár ND szűrő.... simítsd ki a Duna vízét, fagyaszd meg, egy kék órás felvételben ND szűrőzve, és gyönyörű tükörképet kapsz a hídról a vízben. Ezt használd, komponáld meg.
Szóval, ha csak az időjárást jól megválasztod, már sokat dob a képen.
Ha esetleg pedig még keresel, valami más fajta kompót, amit még senki nem látott, az pedig hab a tortán.
Még egy dolog:
Icipicit lágy a kép, kicsit olvass utána az előélesítésnek, és utóélesítésnek.
Az épületfotóknál lekicsinyítve gyakran életlen lesz a kép egy alap objektívnél. Ezért ezt, mindenképp érdemes orvosolni.
Egyébiránt erre is találsz egy leírást tőlem a Lejáró a bizonytalanba című képemnél, amit puruczky-2-nek írtam egy jó hosszú választ.
Ha érdekel, keresd meg, lehet találsz benne hasznosat.
Remélem tudtam segíteni, és nyugodtan fotózd a kliséket, előbb utóbb Te magad rájössz, mivel tudnád izgalmasabbá tenni egy-egy képet.
Egy dolgot ne felejts el, a jó képhez, sokszor többször vissza kell menni egy ilyen helyre, mert nem adja ki az időjárás. Tehát kell egy kis fotózási mánia, nem szabad az elsőnél feladni, nekem is több képem volt a Lánchídról már, mire klisé ide, vagy oda, de bevállaltam azt, hogy itt is megmutatom az egyiket közölük, és elég jól is szerepelt a kép.
Üdv,
Gergő
GiljanJanos válasza:
Huhh... Köszönöm a rengeteg jó tanácsot, elolvasom/megnézem a képeket/írásokat is, amiket említettél!
Üdv,
Jani
Szia.
Az, hogy embermentes, az tényleg jó!
A szerkesztése viszont kevésbé, eléggé szűkre szabott lett. Talán így akartál egy kicsit egyedibb perspektívát, feszültséget vinni a képbe, vagy nem tudom...
Viszont akár figyelembe veszem a pontozásnál, akár nem: ez a legelcsépeltebb klisék egyike, holt ugyanaz a nézőpont, ugyanaz a szög és kompó. Nem elég, hogy lerágott csont, ez kb. az ikre bármely előző Lánchíd-képnek. A szűk vágáson kívül tényleg semmiben nem tér el, de a monokróm konverzió legalább kimozdítja kicsit a sorból, bár feketefehérben is láttunk már nem egyet. Egész szép lett egyébként a lágyabb kidolgozás, én ugyan személy szerint kicsit világosítanék az égen, hülyén hangzik, de, túl szürke, ettől függetlenül jó.
Szóval ja, összességében ez még mindig a soksokadik srégenLánchíd, kis plusz azért tükröződik a pontokban az "egyediségért", de a személyes véleményem is beleviszem picit, ha nem bánod (ha én állnék neki, ennél azért jobban elrugaszkodnék a kijárt, sőt agyonra taposott ösvényről).
Objektívnek megmaradva a véleményem egyedül a vágással, meg kicsit az éggel kapcsolatban negatív, az utómunka, a választott időpont, fények tetszenek.
Üdv, Máté!
GiljanJanos válasza:
Köszönöm a szép vastagon megfogalmazott elemzést, egyetértek az elhangzottakkal és az adott ponttal is. ;)
Szia!
Lerágott csont ide oda, azt gondolom, hogy egy technikailag tökéletes és komponálásában szabályokat követő képet, senki nem fog lehúzni, maximum nem bír akkor a értékkel mások számára. Ettől függetlenül, mindenkinek vannak kötelező képei és a legnagyobb kihívás a kötelezőt, máshogy megmutatni, ahogy még nem látta a nagyérdemű.. Nyilván a Lánchíd egy szétfotózott téma, és nehezebb is ezáltal. Esetleg kifoghatóak olyan időjárási körülmények, amik hozzáadnak némi újdonságot és csak káprázik a szemünk.. :)
Szűken komponáltál, szerintem légy bátrabb, fent kevés a tér. Ha már hajnal és égnek a lámpák, akkor miért nem kék, miért szürke?
Miért 8-as az a rekesz? Nyugodtan szűkíts, sokkal jobban. Simán 14-es rekeszt haszálok. Sokkal szebb lesz a lámpa fénye és a Duna vize is szépen "megfagy"...
Üdv!
Peti
GiljanJanos válasza:
Köszönöm a tippeket!
Igen lehet, hogy "lerágott csont", de abban is egyet értek veled, hogy úgy is el kell veszítenie egyszer minden fotósnak ezt a szüzességet.
Alapvetően tetszik a kép, jól érezhető rajta ez a téli, ködös hangulat. Egyedül talán felül hagyhattál volna egy kicsivel több teret.
További jó fotózást kívánok.
GiljanJanos válasza:
Köszönöm az értékelést!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.