aha, igen én írtam, az említett szlogent, de egy teljesen más környezetben, egy bizonyos esemény kapcsán, és nem általánosan minden digi képpel kapcsolatban, ennek is utána lehet nézni......
Azt írtad nekem eme kép alatt, nem kellett volna magamra vennem ezt a dolgot, te miért teszed?
szia, üdv!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2014. október 25. 09:58 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Kikötő
- Készítés ideje : 2012-03-23
NEM FILMES KÉP. A kép kompakttal készült 2012. tavaszán, mikor is a helyi kikötő rekonstrukciója volt folyamatban. Ff konverzió és Az állóból arányos 1x1 képformátumra vágás az össz módosítás.
Álomfejtő válasza:
? :o(
-most tényleg nem értem, mire gondolsz....ha az alábbi hozzászólásokra gondolsz,
visszapörgetve Jenővel folytatott eszmecserénket, talán a "digitális szemét" kérdése ?
-ha igen, ez a szó valóban általánosságban ( <---- dőlt betűvel) nem esett jól, csodálkoztam is, hogy Tőled ered.
Lehet, tényleg nem kellett volna ezen lovagolnom (vagy nevezzük úgy :magamra vennem), de az a tapasztalatom, hogy a "régiek" közül, akiknek esetleg korábban tetszett, amit csináltam és az érkező visszajelzésüket őszintének tartottam, mostanság javarészt kerülik a képeimet. (ami persze nem tart vissza attól, hogy ebben éljem ki magam, hogy ide töltök)- mást nemigen vettem magamra, szerintem. Véleményemet és álláspontomat közöltem és ezt most is tartom.
Szia :o)
Kimerítőnek kimerítő, de meg nem győztél. Amit írtam, a saját bőrömön tapasztaltam, és az nem az volt, hogy dőlnének az ötösök, mert 6x6-os negatív.
A beszélgetést nem a kép, hanem az alá írt megjegyzésed generálta. És hogy én lennék provokatív/negatív? :) Én nem írok se olyat, hogy digitális szemét, meg olyat se, hogy analógsznob. Ha egy kép tetszik, magasról teszek rá, ha telefonnal készült is. Nem bántok senkit, mert digire fotóz, fotóztam én is vele eleget.
Persze abban, hogy leírtam a mondandómat, szerepet játszik h.rom kérdése a képem alatt. De sebaj, elvagyok én fotózz nélkül is, meg a fotózz is elvan nélkülem, pillanatnyi gyengeség volt csupán, hogy képet töltöttem fel meg kicsit nézelődtem az oldalon.
Álomfejtő válasza:
Látod, mégis csak vannak közös szálak mert azért sok mindenben egyet értek a fentiekkel.
De :
- én is a saját tapasztalataim alapján írtam, amit, nem a meggyőzés volt a célom, pusztán válasz a felvetettekre - és egyben elszomorodtam egy kicsit, hogy a kép nem is lényeges, CSAK az aláírt megjegyzés, amely a terjedelmesebb levélváltásunkat csikarta ki. A kép alatt, ismétlem, általános álláspontomat a hozzászólásokra válaszként világosan megtalálod. Ennyi a lényeg.
Továbbá, csak halkan és zárójelben szólva :
(Az is érdekes, régebben többször találkoztunk egymás képei alatt, sőt, nem szívesen csinálnék statisztikát, de szerintem én többször jeleztem egy adott képed alatt a véleményemet, ami inkább mindig pozitív dicséret volt... de egyáltalán nem ez a lényeg és istenments' hogy szemrehányásnak vedd...)
A negatív rosszindulattal Te vádoltál meg első körben, én csak visszadobtam a labdát - a rosszindulat feltételezését most is elutasítom. A "digitális szemét" kifejezéssel történetesen, -ha jól emlékszem- a közelmúltban épp a Te képed alatt találkoztam, még ha nem is Te írtad le (már nemtom' és mint mondtam, nem jegyzetelek, de ez még friss élmény). Az analógsznobról lemaradtam, meg H.rommal folytatott eszmecserédről is, de ígérem, ha lesz időm utána fogok olvasni.
Ami engem illet, nem sértődöm már be semmin, nem törlöm magam innen és nem regisztrálok vagy jövök vissza időszakosan ide újra meg újra. Megmaradok itt szívesen, mert ami, mondhatjuk, rám ragadt, az innen van. Innen vannak (ha úgy tetszik) követendő példáim is. Nem beszélve arról, hogy nem felejtem el, hol, hogyan és főként miért, milyen távlati céllal/cél nélkül kezdtem el ezt az egészet... (és innentől kezdve nyilván ez az út, ami idáig hozott, megkérdőjelezhető : vajon fejlődés-e ez ebben a műfajban?) A látásmódomra mindenképpen hatással volt, úgyhogy egyértelműen azt mondhatom, IGEN.
- és valóban, az ÉLET főként a FOTÓZZon túl van. A véresen komoly dolgok is.
Meg kell tanulni mindent a helyén kezelni, elvégre ezt az oldalt anno nem profik (vagy a profizmusra törekvők) részére hozták létre....
Te Andi, mutass nekem olyat az utóbbi fél évben a fotózzon, hogy valaki azért esett hanyatt egy képtől, mert az filmre készült!
Hasraesés helyett van egy olyan közvélekedés, hogy aki analógra fotózik, az biztos hogy önmaga előtt mint fotóművész tetszeleg és a digitálissal fényképezők fölé helyezi magát a rangsorban. Én a pár emberen kívül, aki egyáltalán ír ilyen képre, csak azt kaptam, hogy miből gondolom, hogy a képem művészi, mert feketefehér és filmes. NEM gondolom!!! Nem is értem egyébként, annyira sértő maga a feltételezés, hatalmas negatív előjellel, és mégis ez van a köztudatban.
Én azért fényképezek filmre, mert kib..ttul élvezem (elnézést a csúnya szóért, de nem tudom olyan másikat, ami röviden megadja a megfelelő nyomatékot a jelzőnek)! És amellett azért, mert ezek a fekete-fehér tónusok digitális géppel nem utánozhatók. Vannak nagyon jó kísérletek, de 100%-ost egyet nem láttam. Plusz a nagy filmméret adta háromdimenziósság.
Ennyi. És nem érzem magam ettől semminek, se többnek, se kevesebbnek mint bárki más.
Végigolvastam az eszmecserét közted és a Józsi közt, de azt nem találtam benne, hogy miért is kiabáltad oda, hogy NEM FILMES. Írod, hogy különvélemény. Örülnék, ha ismertetnéd az álláspontodat, mert téged eddig abszolút jóindulatú embernek ismertelek. Ez a kijelentés viszont minden, csak nem pozitív.
tisztelettel: najó egyik klónja
Álomfejtő válasza:
Kedves Klón :o)
(Szia Jenci,
eszembe sem jutott volna, hogy így szólítsalak, de ha már megelőlegezted Magadnak, ám legyen...)
- nos hát lássuk, akkor bekezdésenként vegyük végig :
A "negatív előjellel ez van a köztudatban" kijelentés szerintem NAGYON nem állja meg a helyét. Hiszen éppen arról van szó, hogy mennyire dicséretes, hogy bizony vannak, akik ezt a technikát hitelesen követik/művelik/népszerűsítik, egyikük, akire felnézek emiatt, épp Józsi. (és nem gondolom, hogy bárminemű védelemre szorulna, vagy lelki támogatásra....)
Hogy mikor, ki, milyen képek alatt "esett hanyatt" egy (esetlegesenelőadott') analógtól : ne kérj tőlem pontos listát, nem vezetem benaplózva, hogy mely kép alatt mikor-kitől-mit olvastam... és nem is adnék ilyet, még ha lenne is. Ám biztosíthatlak, nem egy, nem kettő volt ilyen akár az emlegetett időszakban, ezzel sztem' tökéletesen Te is tisztában vagy. Amúgy is, hiszen ezt Neked jobban kell tudni, mint sasszemmel e képekre érzékeny Felhasználónak, hiszen ezeket a képeket Te nagy valószínűséggel és több eséllyel nyitod meg, mint mondjuk esetleg én,
(- én, aki főként a digitális szemétre vagyok nyitott,((pfújjj,minő fertő!!!)) így nem csak az analóg (vagy ahhoz hasonló formátumba öltöztetett dig. fotókat nézegetem itt az oldalon)
Én azért fényképezek inkább digitális géppel, mert minimális az időm, nem ebből élek és a saját hülye hóbortjaimra jut a legkevesebb ... nekem AZ A HOBBIM, hogy egy képbe beleviszem a saját érzelmeimet, gondolatvilágomat, digitális varázslatokkal, ha úgy tetszik (lásd elvetemült kedvenc kategóriáim, mint egyéb, hangulatképek, absztrakt vagy Urambocsá' digit.ill.- de ÉN vagyok bennük... leginkább késő este/éjjel, amikor a fáradt gőznek szállnia kell és már mindenki alszik. Fontos : ÉN FŐLEG NEM TARTOM MAGAM SEMMILYEN SZINTEN MŰVÉSZNEK - ez az egész fényképezősdi csak magam miatt, nekem, értem van. Nincs saját blogom, weboldalam, semmi ilyesmi - sőt más fotómegosztókról is "leszoktam" már. Viszont nem titok - és ha már vannak, esetleg megmutatom. Idegeneknek is. Mondjuk itt.
Hogy "miért kiabáltam" oda, amit ? -talán egyértelmű válasz pl. ha alább figyelmesebben olvasol - volt ehhez kapcsolható hozzászólás is... vagyis nem csak én vagyok azon az állásponton, hogy esetlegesen fals adatokkal (tudom, a RENDSZER tiltja és szankciókat vonna maga után és amúgy sem volt szándékomban ilyesmi) ki-hogy reagált volna erre a képre.... ha mondjuk azt írom oda, hogy a kép Zenittel készült...(mert nekem is van zenitem, sőt egy igazi műemlék Rolleiflex is volt, a nyolcvanas évek derekán használtuk utoljára - de ő már csak darabokban)és lehet, egy másik képpel egy próbát megérne a dolog... :o) csak úgy, kíváncsiság okán)
Végül pedig, nem vagyok/voltam vagy leszek soha rosszindulatú. A hozzászólásaimban igyekeztem mindig korrekt és tárgyilagos lenni - a legbődületesebb baromságok során is. Az az álláspontom, hogy jelen esetben is max. korrekt voltam. Ebben a hosszadalmasabb irományomban is mindösszesen csak annyi irónia van, amennyit én kaptam.
Még egy apróság : milyen érdekes, hogy épp ez a kép generált közöttünk egy "tartalmasabb" beszélgetést... és ha már itt tartunk, vajon e mögött a részedről nem egyfajta provokatív negatív kicsengés van...?
Remélem, kimerítő voltam,
légy jó, fotózz és alkoss kedved szerint. Én is ezt teszem. Nem láthatunk egyformán mindent, ahány ház, annyi ember - MÉG szólás- és vélemény nyilvánítási szabadság van, ettől szép az élet.
Barátsággal,
-A-
Talán a mai nap is befolyásol abban, amit írni fogok, de ennek a képnek is (mint az elözöekben értékeltnek is) lehet tartalmas olvasata.....kicsit müvészies, de aki akarja, annak érthetö.
A háttér elmosódó vonalai jelképezhetnek egyfajta kuszaságot, a múltba révedö emlékezetet, vagy az onnan feltoluló emlékek rendezetlen sokaságát. Az összegyürt kerítés az elötérben lehet annak az állapotnak a határvonala, ami elválaszt a múlttól, a múltban történtektöl, vagy akkor élöktöl.....sok mindent látok benne, tele van képi hasonlatokkal, hosszan is tudnék erröl írni, de ha kifejteném, sok oldalt töltene meg. Az pedig nem biztos, hogy mindenkit érdekel.
Ezért csak annyit írok fotózzosan, hogy a ff remek, a szerkesztés lényegretörö, az élesség hatásos, a szerkesztés kiváló. Tartalmas, és szomorú fotó.
Üdvözlettel! Pilipár
Álomfejtő válasza:
Szia Ildi,
nagyon köszönöm, hogy a képi látványt, a tartalmat FOTÓként értékelted !
Az alább írtakon túl ez egy korábbi időszakból származó kedvencem - de mai napig minden szempontból (csupa dőlt betűvel szedve!) aktuális...
Örülök, hogy leírtad a fotóm kiváltotta gondolataidat,
és igen,
megemlékezős is... múltbéli eseményekre, érzelmekre, hangulatokra.
A mai nap kapcsán Neked is csendes, békés megemlékezést kívánok,
köszönöm újra a soraidat !
Szia, először is nagyon szépen köszönöm a krediteket, nem számítottam rá! Értékelésnél engem egyáltalán nem érdekelt, hogy milyen géppel lett fotózva, mert minőségben rendben van. A filmes vonalra most offba annyit írnék, hogy az engem különösen bosszant amikor feltesznek egy nagyon amatőr, átlagos fotót ami analóggal készült és akkor majd az biztos jó lesz, hát analóg. Hozzám ez a kép nem került közelebb a leírtak alapján sem, de megnéztem a galériádat és értem, hogy milyen képi világra gondolsz. Van jó pár képed ami tetszik, de erről most megmaradt a véleményem. Még egyszer köszönöm szépen a krediteket, további jó fotózást!
Álomfejtő válasza:
Én köszönöm, hogy visszatértél,
-az ajándék szívesen volt, hasznosítsd jól-ügyesen !
Szia, hogy őszinte legyek még a 2 pontot sem nyomtam rá szívesen. Ne haragudj, de ez a kép semmitmondó. Nem tudom mi volt a célod ezzel a képpel, de nekem semmi nem jön át belőle. Megtennéd, hogy leírod, mi volt az elképzelésed amikor készítetted ezt a képet? Hátha akkor tudok írni valami hasznosabbat.
Álomfejtő válasza:
Szia,
nem haragszom,
köszönöm, hogy őszintén leírtad, mit gondolsz a képről. Valószínűleg új felhasználó vagy az oldalon...
Csak remélhetem, ha elolvasod/elolvastad a jelen képhez kapcsolódó hozzászólásokat, ezáltal világosabban érted/látod majd a kép célját.
Összefoglalva tömören : ha ezt a képet nem ÉN készítettem volna és NEM EZZEL A GÉPPEL, tódultak volna rá az ötpontos tetszések... (alapvetően jellemző fotózzos jelenség ez.)
Amúgy világos, hogy nem vagyunk egyformák, hozzám közel áll az effajta képi világ és sok gondolatot indít el bennem, gyakran fotózom ilyesmit és, ha meglátogatod a galériámat, tapasztalhatod - ha Neked ez így nem is mond semmit, talán segíthettem abban, hogy esetleg a későbbiek során hogy kezeld az ilyen jellegű fotókat.
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Elnézésed kérem, valóban fogalmam sincs miről van szó..
de mind köztudott, elég sok kerítést fényképezem, ilyen drótosat is, ezért mikor a képeket néztem, kevés kép közt ezt megnyitottam nagyban, és akkor olvastam a szöveget a kép mellett, és számomra az jött le, hogy minek filmre fényképezni, hisz digivel is lehet... ez volt a kiindulási alap nálam,
-és erre fel írtam, azt, hogy a kettő nem ugyanaz, igen egy kicsit arrogánsan, de nem kioktatásnak szántam....
ez van, lezárom és üdv!
:)
Álomfejtő válasza:
Világos,
túltárgyaltuk :o)))
- és nagy tisztelője vagyok a képeidnek, ahogy eddig is, mert Te HITELESEN csinálod.
Nem az analóg ellen ágálok, pusztán attól kapok frászt, hogy itt nagyon sokan azért esnek hanyatt egy képtől, mert meglátják, mivel készült... nos, csak azt szerettem volna demonstrálni, hogy egy viszonylag sz@r komptakttal is lehet utólagos maszatolás nélkül is hasonlót produkálni... (a kerítés, mint témaválasztás, tökéletesen véletlen, esküszöm....) lásd alább Zsoltf hozzászólásait :o)
Én is üdv, mint mondtam, jó legyél !
semmi gond, Andrea, nem hinném, hogy soraim közt bármiféle megsértődöttség sugározna, inkább irónia...:)
Nos sok igazságod van, persze fotózzos szemel nézve, de igazából a fotózás nem egyenlő a fotózzal:) éppen ezért kalandra fel! ki analóggal, ki digivel, ki színesben ki, ff-ben! :)
szintén barátsággal!
J
Álomfejtő válasza:
No igen, vettem az adást, az iróniát főlént, de a kioktatást is... -ez utóbbira baromira nem volt szükségem :o) Sőt. Nagyon nem nekem kellett volna azt címezned, hozzátéve, hogy még arra sem vetted a fáradságot, hogy utána nézz az esetleges miérteknek.
Persze, hogy nincs harag.
Van egy tök jó közmondás az öltözködésről, úgy kezdődik, akinek nem inge... úgy reagáltál, mint aki "öltözködik". A baj csak az, hogy akinek inge lenne, az sosem öltözködik....
Mindig is utáltam az alakoskodást, nem nyalok senkinek, így ami a szívemen, a számon - még ha időnként burkoltan is.
U.I.: az ÉLET (ha úgy tetszik, a FOTÓZÁS) csakis a Fotózzon túl van.
Jó legyél :o)
-A-
Andikám, ez visszatetsző.. NEM FILMES KÉP! Hanem egy nagyobb képből kivágott, na éppen ez a kettő közt a nagy különbség...
Mert ugyebár azt tudjuk, hogy a digitálisból is lehet digitális úton kockát vágni, de az nem ugyanaz mint az eleve kockában való fényképezés, sokkal nagyobb lehetőségeket ad a fotósnak a fényképezés során, szinte végtelenek a lehetőségek a komponálás terén, bár nehezebben szokható meg....
ez a képed meg egy egyszerű metélés csupán, kvázi dekomponált, mert utólag lett belőle kép, a computer előtt, tehát a helyszínen gyakorlatilag csattogtatás folyt, na ez a kettő közt egy lényeges , nagyon is lényeges különbség, annak bizonygatása, hogy digivel is lehet kockát, meg ff-et, teljesen felesleges, hiszen mindenki tudja, de a kettő nem ugyanaz....:)
Ha esetleg érdekel a dolog, egy kompakt áráért lehet vásárolni, egy nagyon jó középformátumú analógot, érdemes kipróbálni, jó móka, szerintem nagy örömöd lenne benne...
hegyiember kartársnak van egy pár darab eladó, ha esetleg érdekel, vedd fel vele a kapcsolatot:) szia, és jó fotózást , hajrá!:)
J
Álomfejtő válasza:
Szia Józsi,
:o)
bevallom, meglep a reakciód...,
úgy válaszolsz most, mintha találva éreznéd Magad. Úgy érzem, kissé félremagyarázod azt, ami itt látható/olvasható.
A kép célja amúgy nem támadás volt, pusztán különvélemény. A sajátom.
Tudhatnád, hiszen már több képed alatt kifejtettem : NAGYON KEVÉS embert tartok e műfaj hiteles művelőjének itt az oldalon, az egyikük pedig TE vagy (és szándékosan nem sorolok több nevet). Mind a kompozícióid, mind a meglátásaid messze kiemelkednek most is, ez vitathatatlan tény.
Amíg többen el nem kezdték járni az utadat... legtöbbször megközelítő másolatként.
Ami nem az én stílusom és számomra nehezen befogadható, az hanyatt esni attól, ami hiteltelen, csak mert megpróbál "analogizálódni" - vagyis digitális képet analógba öltöztetve latunk itt igen gyakorta, amit nem veszek be : az analóg legyen analóg, a digitális pedig digitális. Hitelesen.
A jelen képet nem érzem visszatetszőnek, hiszen épp az összehasonlításhoz feltöltöttem a nyers-ide kicsinyített verziót is, amin felett szerintem ellapoztál..., itt találod :
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=253434
Azt hiszem, a tudatos kompozíció ezen, álló formátumban is nyomon követhető.
Mostanában nem készülök gépvásárlásra -nem az anyagi helyzetem miatt. Van a régi időkből néhány analóg filmes gépünk, (éppenséggel megérdemelnék, hogy leporoljam őket, míg a csemetéink kicsik voltak javarészt őket és a kirándulásainkat fotóztuk, egy kölcsön masinával a kamrában hevenyészett módon berendezett laborban hívtunk és nagyítottunk) feleleveníteni a múltat ezek a mai napig tökéletesen megfelelnek.
Emlékszem a régi időkre, amikor Te is és Kollégánk is elkezdték VALAHOL - úgy tesztek, mintha az az idő kitörölhető lenne...
Nos, én nem törlök semmit, nyilván megvan a magam útja - hobbi szinten és levezetés képpen.
Valószínűleg megrekedtem a digitális szemétgyártók szintjén, - ha ezt egyáltalán még annak is lehet nevezni...
Barátsággal,
A
Szia!
A kép címe(Micimackó után szabadon :-)) és maga a kép nem igazán van összhangban.
A látható kerítésdarab nem sugallja a bezárás, bezártság érzését, mert kikerül teljesen a kép egészéből. A háttér hangsúlyosabbá tételével valószínűleg maga a kerítés is nagyobb hangsúllyal szerepelne kép szerkezetében. A BW kidolgozás amúgy jó ötlet és tetszik a koncepció is.
Álomfejtő válasza:
Köszönöm szépen a véleményed !
Meglep, hogy Te nem is gondoltál a politikai mondanivalóra amit én a képi világ no meg a cím alapján is egyértelműen beleláttam :) . Tudtommal “A tilos az Á” a 90-es rendszerváltók felkapott törzskocsmája, találkozóhelye volt. És mivel ugye mostanában emlékeztünk a köztársaság 1989. október 23.-i kikiáltásra egészen biztos voltam benne hogy erre hajaz a kép :)
Álomfejtő válasza:
:o)
én ennél sokkal "gyermekibb" (ha úgy tetszik, infantilis) módon vagyok összerakva....
Milne Micimackója alapmű, legalább annyira, mint Saint-Exupéry Kishercege...
:o) :o) :o)
Szerintem a rendszerváltók is innen, Micimackó táblácskájából merítettek ötletet. Persze, lehet más irányban/ból is kapcsolódni.
:o)
Szia,
A képpel, a címmel no meg az időzítéssel gondolom a rendszerváltás hangulatát, a lebomló rácsokat, a távoli szabadságot szeretted volna idézni. Tetszik, hogy a drótkerítés ami a mindennapi valóságot jelképezi még éles, kézzelfogható, a jövő viszont elmosott, bizonytalan.
Nagyon szépek a tónusok (de tényleg), meg az átlós szerkesztés, jó érzékkel ragadtad ki a részletet.
Megmosolyogtatott, hogy ennyire kiemelted a kompaktos gyökereket. Hogy véletlenül se kapjon csak azért kövér ötösöket mert egy 6x6-os nagynevű analóg gép van mögötte?
Pedig én lehet, hogy megpróbáltam volna átverni a nagyérdeműt :) :) :)
Minden jót
Zsolt
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Álomfejtő válasza:
:o)
A harmadik bekezdésed megmosolyogtat -
(nos igen,
nem szeretem, ha egy kép értékelésénél ezek a tények dominálnak és azt sem, ha a digitális az analógot "majmolja")
Régebben tiltakoztam az ff-be fordítás ellen is, de megtapasztaltam, hogy vannak rögzített pillanatok és képek, amelyeknek kifejezetten ez kell.
És...
Ugyebár kompakttal/öregbített beállítással is lehet ff-ben fotózni...
Az esetlegesen kapcsolható politikai töltés : kinek-kinek legyen habitusa szerinti.(én teljesen felteszem a kezem ez ügyben és már rég homokba dugtam a fejem :o) )
A kép eredetiben visszafogott színeivel, állóban is mutatós és nagyon hangulati, - és igen, volt bennem egy adag demonstrálandó késztetés is, hogy a döntő NEM a géptípus.
Erre persze nem várok/vártam megerősítést...
Kedves Zsolt,
ismét köszönöm az ajándékot, most gondolkodhatok megint, mivel is viszonozzam... :o)
Azt hiszem, ha legpraktikusabb ha megmutatom a nyers, ide méretezett változatot.
Köszönöm, hogy ismét nem hagytad szó nélkül a munkámat,
Szép vasárnapot !
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.