Sima PS. Mentés webre funkció. Csak előtte méretezd le 900px körülire, bár először 1000-el próbálkozz. Ha úgy kb. 80-as érték körülire jön ki a 310k, akkor leveszed kisebbre a szélességet. Addig mész, még jó nem lesz. Nekem olyan 90 es érték már elfogadható.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2014. augusztus 23. 20:09 - érzékenység: ISO 125
- fókusztávolság: 35mm
- objektív: 18-55
- rekeszérték: 22
- zársebesség: 1/640
- Készítés helye (ország): Ausztria
- Készítés ideje : 2014-08-19
A kép a Nocalmstrasse egy pihenőjében készült Karintiában.
Üdv!
Nos szép kép hibákat nem látok úgy annyit tetszik, hogy a vízesést próbáltad a középpontba tenni a növényzet is szép!
Viszont a házon és a fölötte lévő kiégett (fehér) részek nem tetszenek! A folyó alján az arany szín is tetszik!
Papprealise válasza:
Szia!
Köszönöm! Kezdő fotósként készült a kép, így bőven van , de igazán örülök ha elnyerte a tetszésed! Az ég valóban kiégett sajnos, ezt ND filterrel tudtam volna szépen fotózni, de azt sajnos otthon hagytam :(
Köszönöm! Üdv.: András
Szia újból! :)
A 6,5 M-ról 310k-ba még nem egy nagy durranás. Ha az eredeti jó volt, akkor ennek sem szabadna ilyennek lennie.
Legújabb képem az oldalon 39,5 M-ról tömörítettem 306k-ra, és ott sem tűnt el az élesség! :))) Igaz, csak 800px széles lett! :)
üdv.
Papprealise válasza:
Szia! Akkor kérnék Tőled egy kis segítséget! Milyen progival csináltad? Én a VSO image risizer-t találtam, de azzal komoly minőségveszés volt az eredmény :(
Szia! Ez egy nehéz feladat, amire vállalkoztál! Nappali fényben egy elmosott vízfolyást fotózni úgy, hogy az égbolt is benne legyen nem könnyű, mert könnyen túlexponáltak lehetnek vagy kiéghetnek ezek a részek. Ennél a képnél is felesleges az égbolt beszerkesztése és a patakra is nagyobb rálátást adott volna egy még jobb oldalibb nézőpont. Üdv! További jó fotózást!
Papprealise válasza:
Szia!
Köszönöm a veleményed! Nagyon gyerekcipőben járok még a fotózást illetően, így minden ilyen kritikát örömmel veszek! Legközelebb megpróbálok figyelni :D
Köszönöm! Szia!
Mint kép szerintem jó, teljesen jól visszaadja az osztrák vidék egy szeletét, egy ici-picit talán szűknek érzem. Technikai oldalról viszont az élességgel kicsit hadilábon áll a kép, de ez a tömörítés miatt is lehet, valahogy a szélek zavarosak, igazából a záridőt sem értem, hiszen a viz teljesen jó, hosszú záridősnek néz ki. Valószínűleg nem 1/640 az :). Szóval pont emiatt a hosszú zár miatt a fák és a növényzet bemozdulnak, ezt egy másik valóban rövidebb záridős képből tenném át. Ha nem akarsz a képbe belenyúlni, akkor viszont várni kell egy tökéletesen szélmentes napra :)
Az utómunka nem tudom mennyire tudatos, vagyis inkább annak hiánya, de nekem ez egy majdhogynem S.O.O.C. képnek tűnik. Egy ilyen tájkép szerintem igényli az utómunkát, kontraszt, fények, árnyékok, élessítés....stb.
Papprealise válasza:
Szia!
Sajnos az élességgel az eredeti képen nincs gond, csak a 6,5 Mbyte, 310kbyte-ra méretezése okozta ezt a minőségromlást. :( Ami a bemozdulás miatt lett életlen, az a jobb oldalon, az alsó fenyő egyik ága. Az valóban bemozdult :( Minden más szép éles az eredeti képen. :( Nem értek túlzottan a PS-hez, néhány alap változtatást végeztem csak a képen. Megpróbálok jobban belenyúlni, hátha sikerül szebbé tenni :)
Az S.O.O.C. sajnos nekem nem mond semmit, nem hallottam még ezt, de rögtön utánanézek, mit is jelent ez :D
Nagyon köszönöm a véleményed!
Üdv.: András
Szia! Nem igazán tartom a képet egy hegyi táj ékének. A hullámpalástetős ház a sötét fakerítéssel, virágtalan erkélyével, a szürke égbolt, a lelegelt és tehéntrágyás fű, valamint a patak felénk legközelebbi köve a színharmóniát megbontó sárgaságával nem tartozik a tetszetős kategóriába. Bizonyára sikerült szebb, mutatósabb felvételeket is készítened. Alpesi ház virágok és tehenek nélkül nem az igazi. Üedv:Péter
Szia!
Szép helyen jártál. Sajnos több problémát is van a képpel ami eléggé szembeötlő. Sajnos elég rossz a képminőség. Talán túlzottan is lebutítottad a képet. Talán érdemes lett volna egy kicsit kisebbre konvertálni a képet, és a minőséget magasabban hagyni az utómunkánál. Bal oldalon kevésnek érzem a teret. Kilóg a képből a háztető, és szerintem nem is igazán van jó helyen a ház. Lehet hogy egy kicsit jobbra kellett volna menned és balra fordítanod a gépet, hogy harmonikusabb helyre kerüljön. Szerintem lehetett volna kicsit kisebb fókusztávon fotózni, hogy több férjen a képbe. Kissé túlexponált is a kép. Sok helyen van kiégés (víz habzása, égbolt stb.), és elhalványodnak a színek. Nekem nagyon hiányzik a kontraszt. Érdemes lett volna kipróbálni a HDR szerkesztést is. Ez egy olyan megoldás amivel sok expót egyesítesz egy képpé. Ezzel a technikával megmenthető lett volna az égbolt kékje is.
Remélem segít az amit írtam.
Üdv: Gyuri
4 pontot adok. Nem én akarok lenni a lehúzós.
Papprealise válasza:
Szia!
Nagyon köszönöm a tanácsokat!
A képminőség sajnos a méretcsökkentésnek köszönhető. 6,5 megás képből így sikerült 310kbyte méretre csökkenteni. :(
A ház elhelyezkedésében abszolút egyetértek Veled, így hogy elmondtad, hogyan lehetett volna jobb :) HDR-rel nem sikerült szebbé tennem, sőt talán még rosszabb lett. Bár ez csak az én véleményem :) Az alapvető hiba volt, hogy az ND filterem a pataktól 600km-re hagytam...:( Azzal sokat tudtam volna javítani a képen....Mentségemre szóljon, hogy még kezdő fotósnak sem mondanám magam, inkább hobby fotósnak :) Sajnos még nagyon nagyon az elején járok a dolgoknak. Még a géppel barátkozom, a "fotós szem" még sehol sincs kialakulóban :) Lassan majd remélem látni fogom egy egy témánál, hogy honnan érdemes fotózni, és mit vegyek bele a képbe!
Köszönöm a tanácsokat!!!! Üdvölettel: ANdrás
Szia! Az a gondom ezzel a képpel, hogy túl sok a téma, ide-oda ugrál a szemem! Kár, hogy az ég is jellegtelen. Az élesség és a színek alapvetően rendben lennének! Nincs másik változat? tj
Papprealise válasza:
Szia!
Igen, kicsit sűrű a kép... :) Ezt be kell látnom :) Bár én azért próbáltam így fotózni, mert ebben a képben így benne van minden, ami azt a vidéket jellemzi. Sajnos a hegyoldalban legelészű tehenek már nem fértek bele :)
Sajnos másik változat van, de azok még rosszabbak. Itt az volt a célom, hogy a patak elmosását mutassam, viszont sajna az ND szűrőm nem volt nálam, így ez volt a legjobb, amit ki tudtam hozni...:(
Köszönöm a véleményed! Üdv.: András
Szia! Ilyen fényviszonyoknál ND filter használatával sem az égbolt, sem a víz nem égett volna ki! A 22 rekeszt abszolút nem indokolt. Az ND "napszemüveg" használatával hosszabb száridőt tudtál volna állítani így szépen mosódott volna a víz. A szerkesztés tekintetében.. A ház balról szűkre lett szabva, a relatív átlóba szerkesztett patak szerencsés. Összességében, szerintem mint téma nem tudott eleget a kompozíció. Az előzőeket okulásként a jövőre való tekintettel írtam. Jó fotózást!
Papprealise válasza:
Szia!
Igen, sajnos az ND filterem otthon hagytam :( Van egy 200-2000 es állítható szűrőm, amit pont az ilyen képek miatt szereztem be, de sajnos a kép készítésének helyétől 600 km-re volt a filter :(
Azért használtam 22-es rekeszt, mert ennél nagyobb rekesszel kiégett a kép, vagy pedig nem tudtam elérni a kellő hatást a patakon.
Nagyon nem nevezném magam fotósnak, sőt, gyakorlatilag nem nagyon fotóztam még, ezek az első próbálkozásaim, így a "fotós szem" még nem működik, de az ilyen tanácsokat megpróbálom megfogadni! Köszönöm!
Üdv.: András
Szia!
A kompoziíció nekem tetszik, a patak vize negyon szépen vezti a szemet a bal felső sarokban lévő házhoz. A rekeszt a témához illően szűkre vetted, ami itt követelmény. Sajnos van, pár dolog, ami nem stimmel. Egyik az élesség, ami nem tudom, hogy a tömrítés, vagy bemozdulád okoz, ez sokat ront a képed minőségén. A másik az apróság, de a háztetőt, amely szerint központi téma, nem vágtam volna bele, ez hiány érzetet kelt.
Szép fényeket.
Papprealise válasza:
Szia!
Nagyon köszönöm a véleményed, a tetővel kapcsolatban legközelebb próbálok figyelni!
Sajnos a kép életlensége viszont nem technikai hiba, már ami a fotózást illeti.
A maximális képméret amit feltölthettem, 310 Kbyte, és a 6,5Mbyte-os képből csak komoly minőségvesztéssel tudtam ilyen kis képet csinálni, ami a részletesség rovására ment. Az eredeti képen is van életlen részlet, a jobb alsó fenyő egyik ágán, ami a szél miatti bemozdulásnak köszönhető, a többi sajnos a kép méretének csökkentése miatt történt :(
Köszönöm még egyszer a véleményed! Üdv.: András
Szia
Alapvetően tetszik a kép, de pár dolgon mindenképp változtatnék.
Számomra a legzavaróbb a jobb alsó sarok (meg a bal alsóban egy kicsi). Sokáig néztem, hogy vajon szikla lehet, vagy csak a víz más, de a lényeg: elüt a följebb lévő résztől, elvonja a figyelmet arról az aranyszínű részről, ami pedig kifejezetten jó.
A kompozícióba bevetted a házat is, szerintem kicsit kicsi mellette a hely, bár nem az a fő motívum, de kicsit zavaró, ráadásul félbe vágtál két fát.
Ha esetleg vissza tudsz menni a helyre, tégy egy próbát a másik oldalról, és kicsit lejjebbről, hogy a víz dominánsabb legyen.
Egyébként tetszenek a színei, de kicsit lejjebb venném a kontrasztot.
Minden jót
Papprealise válasza:
Szia!
Köszönöm a véleményed! Sajnos nem valószínű, hogy vissza tudok menni egy ideig, de ha mégis, akkor mindenképpen megpróbálok javítani a képen.
Köszönöm a véleményt, megpróbálok figyelni legközelebb!
Üdv.: András
Szia!
Jajj de kár érte, pedig olyan szép tájrészlet!
Az első dolog amit nem értek, hogy 1/640-es zársebességnél, hogyan lehet az egész kép életlen, meg a víz miért lett fátyolos. Érdekes.
Szóval. Sajna életlen az egész, a f/22 szerintem fölösleges, ott már tuti nem rajzol szépen az obi. A víz egyes részei túl világosak, sztem égtek is. Szerkesztésileg amúgy jó, egyedül a bal alul belógó sziklát kellene eltüntetni.
Összességében nem kiemelkedő táj, de szép, és érdemes lenne még róla pár képet csinálni, csak pár dologra jobban figyelve!
üdv.
Papprealise válasza:
Szia!
Köszönöm a véleményed!
A kép életlensége sajnos feltölthető kép mérete, és az eredeti kép mérete közti különbségnek köszönhető. 310 Kbyte a feltölthető méret, az eredeti kép pedigf 6,5 Mbyte, és csak ilyen minőségvesztéssel tudtam ilyen drasztikusan csökkenteni a kép méretét. Az eredeti képen az egyik fenyő egy ága életlen csak, mert a szél miatt bemozdult. A többi sajnos a méretezésnek köszönhető :(
A víz fátyolossága volt a célom :) Sokkal inkább szerettem volna fátyolosra, de a fényviszonyok miatt, FD filterrel tudtam volna még jobban elmosni a patakot, amit viszont sajnos nem vittem magammal. az 1/640-es záridő volt a határ, ami felett már sokkal több részlet kiégett. Próbáltam más rekeszekkel is fotózni, de a fény miatt a kép végképp kiégett. Ez a rekesz/záridő kombináció volt, ami mellett FD filter nélkül el tudtam érni a patak elmosását.
A sziklára valóban nem figyeltem, legközelebb megpróbálok ilyenre is figyelni! Ezt külön köszönöm!
Még egyszer köszönöm a véleményed!!!
Üdv.: András

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.