BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,84
KATEGÓRIA: portré
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2014. március 25. 12:25
Belső csend

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2016. január 23. | 22:00 | jethro

jó ez a kép.

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Tibor!

2014. augusztus 3. | 12:36 | cold train

szoval ez az a foto (:
nagyon tetszik...

pilipár válasza:
Igen, Kornél, erre mondták.....kicsi hasonlóságot én is véltem felfedezni benne, miután felhívták rá a figyelmem, de tényleg inkább csak a hangulat miatt.....nem volt célom, hogy utánozzalak :)
Köszönöm, hogy megnézted! :)

2014. május 19. | 21:56 | kulcsarati

Még zseniálisabb!

pilipár válasza:
Ati, elkényeztetsz! :))
Ez a mostani megjegyzésed különösen jólesik, mert ebben a témában jobban otthon vagy.....szerettem volna kicsit nöiesebb képet a lányomról.....és én úgy éreztem akkor, sikerült. Örülök a megerösítésnek :))

adott pontszám: 5
2014. április 24. | 09:54 | Mausi76

Fúú, ezt nem szerettem volna kihagyni az - általam - értékelt képek közül..

Van ebben a képben valami megfoghatatlan finomság, puhaság, ami egyszerüen magával ragad és csendben ringat.

Ehhez a mozdulathoz remekül passzolnak a visszafogott, puha tónusok. A merész vágást külön díjaznám. Nálam abszolút müködik, még akkor is, ha nem hat az újdonság erejével.

Ezzel a képpel, tulajdonképpen sikerült velem egy pillanatra elfeledtetned, hogy a képen Kriszti van - akit helyes portrékról már ismerünk -, itt most inkább egy modell, akinek a segítségével Neked, mint fotósnak érzéseket, gondolatokat sikerült közvetítened.
A képet simán el tudnám képzelni egy könyv borítóján!

Gratula a modellnek és a fotósnak is!!


pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Csilla, nagyon örülök a véleményednek, annak, hogy láttál benne valamit, ami megállított, és talán valóban nem az ismert modell miatt. Már biztos olvastad lejjebb, szerettünk valami mást......így sikerült :)
Köszönöm a kedves sorokat! :)
Ildikó

adott pontszám: 5
2014. április 11. | 20:39 | digit

Szia!

Nagyon lírai hangvételű kép. Tetszik a kép visszafogott színvilága. A textúra lágysága jól passzol a címhez, (vagy fordítva). Kedvemre való az erőteljes, merész vágás (magam is gyakran alkalmazom). Száz szónak is egy a vége, tetszik.

A fény legyen veled.

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, István, nagyon örülök a véleményednek! Lírainak szerettem volna, szolidnak, nyugodtnak. Volt egy elképzelésem, ami a merész vágást is indokolta, és én úgy éreztem, a látvány a címmel is egységet alkot. Tartalmit leginkább....mégis elég megosztó lett.
De annak örülök, hogy Te megértettél belöle valamit, és ezt le is írtad! Köszönöm szépen!
Ildikó

adott pontszám: 4,8
2014. április 11. | 02:06 | Arrakis_

Rég óta akartam már írni erre a fotóra, amióta kitetted nézegetem.
Nehéz zenék esetében van egy olyan technika ,h " jóra hallgatás" :D

Na most én ezt a képet 5-ösre akartam nézni, mert emlékeztet egy régi fotóra ez a perspektíva.

Nem egyedi, de mégis ritka és érdekes. Ráadásul nekem tetszik :D Van monyó!

Globálisan nézve az egésznek van egy ártatlansága, szomorúsága, de ehhez párosul egy "tejben vajban fürdő" érzet is a színvilág miatt.

A fotót egy könyv borítójaként tudnám elképzelni egy kis rövid címmel a jobb felső sarokban, de ehhez az kellene ,hogy kb. 1 centit vágnék a bal oldalból, a jobbhoz meg egy centit tennék.
Kicsit "odébbról" kellett volna fotózni, vagy máshogy vágni ha nagyobb volt a kép.

2 apróság van, ami a vágáson kívül zavar.
Remélem mondták mind2-t. Nem akarok egyedül lenni a véleménnyel :D

Tehát.

Az egyik a fül. Nem bántam volna , ha takarja a haj. Ha van fül, nekem mindig hiányzik egy fülbevaló. Ne kérdezd miért. Én sem tudom :D

A másik a jobboldalon, a ruha alatt látszódó váll.
Az olyan, mintha a keze része lenne. Furcsa alakja lett így az öklének.
Szerintem a mutatóujj feletti részt, fehérre kellet volna festeni utólag, mintha takarná a ruha.

Ezeket leszámítva kellemes kis fotó.

u.i.
Ma akció van: 3 apróságért csak 2 levonás :D

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Tyus az értékelésed, örülök, hogy Te is találtál a képben csemegéznivalót! Annak különösen, hogy alapjában véve tetszik a látvány. A füllel kapcsolatban elfogadom, hogy így látod, én nem éreztem zavarónak, hogy ennyi látszik belöle....a fülbavaló valóban egyedi ízlés, talán majd legközelebb. És értem a vállas dolgot is, megnézem abban a változatban, lehet, hogy még "tisztább" lenne a kép.
A vágást sokan említették, ha nem is egy képzeletbeli cím miatt, de jó volt olvasni, hogy megmozgatta a fantáziád.
Nagyon örülök, hogy írtál, gyere máskor is, ha találsz monyót! :)
Ildikó

adott pontszám: 5
2014. április 8. | 10:09 | Petya32

Szia Ildikó!

Nagyon klassz ez a fotód is. Elsősorban a bátor, nem megszokott, vágást, szerkesztést dicsérném, ami kiemeli a fénykép "geometriáját". Pontos, feszes, szépek az ívek, vonalak a képen.

Az arckifejezés is nagyon hiteles, remek a címválasztás, és a kidolgozás, pasztelles színek is harmóniában vannak a mondanivalóval.

Ügyes kép!

Gratulálok!

Üdvözöllek,
Péter

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Peti, nagyon örülök, hogy ez is tetszik Neked! A merészséggel egyetértek, számomra az is, és a színvilág is újdonság volt.....az ötletet máshonnan vettem, nem is sikerült hibátlanul "utánoznom", de a végeredmény azért nagyon hasonlít ahhoz, amit elképzeltem.....jó olvasni, hogy Te is így látod! :)
Örülök, hogy leírtad a véleményed, köszönöm szépen a pontot is! :)
Ildikó

adott pontszám: 5
2014. április 3. | 22:08 | Zsichla Mate

#27
Ritkán látható egészen bensőséges és finom fotó.
Anno volt itt egy tag Kornél.. ha jól emlékszem cold train néven, nekem az ő munkásságára hasonlít. Belső csend, merengés, ami külső szemlélőként magával ragad, megfog, hogy a fotós milyen különleges kapcsolatban van modellével. Erős színvilága van, a mélységélességgel karöltve, ráerősít hangulatára, "ízt" ad neki, és egészen kiemelkedővé teszi. Bár megjegyzem, balról és alulról kis vágás igényel aránytartóan érzésem szerint, de erre egy ilyen fotó kapcsán nem tartanám helyénvalónak, hogy vonjak. Egy élmény ad, és megmutatja, milyen amikor beszédes a csend.
Gratulálok a képhez.

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Máté a méltató sorokat, megtisztelö! Talán már olvastad közben, miért készült és miért ilyenre a kép.....és azt is, hogy a vágás pontatlanságát más is említette. Egyetértek Veletek, legközelebb jobban fogok figyeli rá.
Kornél képeit én is kedvelem, örülök, hogy ö jutott eszedbe a fotóm láttán.
Köszönöm a szép szavakat, és hogy megláttad benne azt a hangulatot, amit ez a kép számomra is jelent!
Üdvözöllek! Ildikó

adott pontszám: 5
2014. március 30. | 09:49 | Azúr

Szia!

Gyönyörű, lírai portré, finom színvilággal, bájos fejtartással, kéztartással. Tetszik a merész vágás, a kéz-arcvonal átlója, ettől igazán egyedi. A választott mélységélesség csak hab a tortán. Igazán remek, gratulálok!

Rozi

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Rozi a véleményed, nagyon jólestek a szavaid! Az én modellem kicsit nagyobb már, mint a Te magnóliásod, de én is valami hasonlóan szerény és finom végeredményt szerettem volna, mint Te ott :)
Köszönöm! Ildikó

2014. március 29. | 22:10 | Vadliba

...akkor fátylat rá!

-de nem kell bocsánatot kérned!

Köszönöm!

Vadliba

pilipár válasza:
Rendben, Gabi, köszönöm!
Ildikó

2014. március 29. | 09:58 | Vadliba

...Szia!

Megtaláltam az általad vázolt életszerű szituációt.

...a lány egy ablaknál áll, vagy egy teraszajtó mellett, a függönyt meglibbenti a szél és így takarja el egy pillanatra az arcát.....valóságos pillanata a mindennapoknak.....

http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=249687

:)

-nem esik jól, hogy a "fiókba" tolod, szinte egy suhintással a véleményemet.
Számomra ez kicsit olyan, mintha mondhatnék bármit, el van döntve, hogy ez így jó.
Az, amit én írtam az én véleményem. Segítő szándékú.
Nem adtam egy pontot a képre.
-amíg az életszerű kép kapott egyet.

Nem kötekedés, csak érzés, gondolat, amit nem szeretnék ha bennem maradna.

-de úgyis érted te ezt :)

Köszönöm, hogy leírhattam.

Tényleg szeretettel üdvözöllek
Vadliba

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Gabi, hogy visszatértél, és elsöként kezdem azzal, bocsánatot kérek, ha a megfogalmazásomat bántónak érezted, semmiképp nem annak szántam! Remélem, ismersz már annyira, hogy érzed, semmilyen legyintös félresöprö gondolat nem motivált, amikor egy másnak szóló válaszomban megemlítettelek. Ha visszaolvasod azt a választ, amit Neked írtam, szerintem abban sem érezhetted a visszautasítós hangnemet. Úgy érzem, öszintén és kedvesen elmondtam, én miért láttam jónak, és a vágás miért lett ilyen.
A "tegyük fiókba" kifejezést én nem érzem sértöbbnek, vagy durvábbnak, mint az "ez a vágás szörnyü" mondatot. Ha mégis az, tényleg elnézést kérek érte.....bennem még kis viccesség is motozott, amikor így fogalmaztam, de ha mellé löttem, ne haragudj. Szándékos biztos nem volt!
Szeretném, ha máskor is jönnél, mindenkinek érdekel a véleménye, akkor is, ha nagyon eltér az enyémtöl, és az, hogy a véleménye a sajátja, az csak külön jó.....nem szeretem, ha valaki másokat utánoz, vagy bólogatójános!
Köszönöm, Gabi, és ne haragudj.....sosem bántanék meg szándékosan senkit!
Ildikó

2014. március 28. | 09:07 | pálkata

Értékelés (pontozás), és cím nélkül is megható, gyönyörű, érzéki fotó! Most megnézzük kié?
Grt. a képhez! - Talán még annyit hozzá, hogy a blúz szerintem nem kellett volna, életkortól függetlenül, ugyan is semmit nem takar, ami botrányos, sértő volna!

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Kata a véleményed, örülök a dicsérö szavaidnak, de a ruha tekintetében nem értek Veled egyet. Szerintem van összefüggés az életkorral. Ha egy fiatal nöt fotóztam volna, elgondolkodtam volna azon, hogy esetleg ruha nélkül fotózzam-e? Hiszen látványában és hangulatában egész más fotó lehetett volna belöle. De másokra és máshogy is hatott vona :)
Egy felnött nöt alig-ruhában fényképezni (még ha csak a fedetlen válla, vagy sejtetöen a dekoltázsa látszik is) kifejezetten érzéki képet adott volna, nekem nem ez volt a célom. A lányom 14 éves, semmilyen körülmények között nem fotóznám öt úgy, hogy ilyen gondolatokat indítson el a nézöben, ha ránéz a fotóra. Lehet, hogy ebben a formában is a szépség, a lágyság, és a nöiesség jut valakinek eszébe elsöre, de nagyon bízom benne, hogy így, a szolid ruhás változatban nem lépi át azt a határt, ami a valós érzékiség rányába indítaná el a szemlélöt.........mert nem csak arra kell figyelni, hogy a látvány ne legyen sértö, vagy botrányos....nagyon sok fokozat van még addig, de az ö életkorában a legalsónál meg kell állni, hogy semmilyen értelemben ne ártsak neki. És ha elképzeled ezt a fotót ruha nélkül, akkor elfogadod, hogy azt a változatot nem engedhettem meg magamnak sem, de neki föleg!
Üdvözöllek! Ildikó

adott pontszám: 4,9
2014. március 26. | 17:34 | Blex

Hali!
Tetszik ez a portré mert hangulatos...és nem teljesen egy egyszerű bemutatás. Valóban csöndes és érzelmes , elgondolkodtató és talán álmodozós.
Az álmodozás a "fakó" színvilág és a fátyolos hatás miatt jelentkezik... kérdés hogy csak nálam e? :) A világosság biztos h tudatos , szemem szerint kicsit túlszaladt , de az alkotó döntése elfogadható. Pl: a kézél elég világos ...a lágy élesség mellet kicsit elterelős lehet.
A szerkesztés merész kivágás bejön (persze láttunk már ilyent de hogyan lehet új kivágásokat mutatni még? :))
Az egészet jobbra és lefelé eltolnám kb 1cm (a kép méreteihez képest) balra a szemzug miatt , lent a ruházat íve miatt... apróság de a geometria minden stílusban fontos alkotóelem.
A haj és kéz páros tetszetős...a szem és "arcjáték" nekem viszi a képet. (és a hangulat mint említettem is )
Egy jelzés értékű "-" jön... aztán remélem én is tanulok valamit belőle.
Szépet!
Üdv!
B

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Béci, hogy leírtad a véleményed, ez valóban egy érdekesebb kép szeretett volna lenni, én ma is hiszem, hogy a stílus, amit megcéloztunk, nem nagy melléfogás a lányomat (mint modellt) tekintve. Lehet, hogy kicsit világos, lehet, hogy kicsit pontatlanul vágott, és kevésbé ügyeltem a geometriára, mint talán az fontos lett volna, és lehet, hogy az élesség is túl lágy lett....de számomra a végeredmény hangulata kárpótol ezekért ma is, ha ránézek. De természetesen figyelembe veszem a tanácsaitokat, söt, ha lenne engedélyem a másik modelltöl (aki igazi nagylány :) , akkkor be is tudnám bizonyítani, hogy ebböl a stílusból is megy jobban, de így csak hidd el nekem :)))
Köszönöm szépen, hogy írtál, Béci! :)
Ildikó

2014. március 26. | 14:42 | tojasosnokedli

Azt értem hogy a koncepció része és nyilvánvaló is hogy nem azért maradt le a képről mert valaki az expogomb megnyomása pillanatában oldalbavágott :) Csak azt nem értem hogy miért ez a koncepció. De hát nem kell nekem mindent érteni :) Tudod én mindig aszerint szoktam nézni a képeket hogy miként mutatna jobban számomra és itt bizony nekem úgy többet adna ha a szemét nem vájod ki akarom mondani nem vágod ki. Reginánál viszont nem érzem úgy hogy a másik karral több lenne a kép sőt!

pilipár válasza:
Nem akarok mások babérjaira törni, Nokedli, és azt állítani, hogy mindenki úgy fényképezi - két szemmel -, ahogy Te szívesebben látnád, bezzeg én egyedi ötlettel, csak a fél arcot, mert akkor hazudnék is....ezt a kompozíciót nem én találtam ki. Viszont ahogy talán már lejjebb is olvastad, nekem megtetszett. Mert ez nem egy kivájt szemü koncepció, sokkal inkább egy olyan kép, ami most egy picit azt a hatást kelti, mert elrontottam a vágást. Pontatlan voltam, ezért a jobb szemzug miatt nem értem el Nálad azt a hatást, amit szerettem volna. Valószínünek tartom, hogy ha figyelmesebb vagyok, a kép Neked is jobban tetszett volna....nem a Te hibád, hogy ez volt a benyomásod. Mert azért abban biztos vagyok, láttál már olyan képet, ami nem csak klasszikus módon az egész arcot láttatja, hanem belecsempész valami különlegesebb motívumot is, pl. egy merészebb vágást.....én ezt olyannak éreztem, de ha egyedül maradok a véleményemmel, akkor majd átgondolom ;)
Egyébként Vadlibának próbáltam elmondani, milyen pillanatként lehet a látványt elkepzelni és akkor már rögtön fiókba tolhatjuk a "szörnyü vágás" kijelentést :)
Szerintem, legalábbis.....
A Reginás fotón a bal karral nem lenne több a kép, hanem más lenne.....de az is lehetne jó. Sajnálom, hogy az én képemen ezt nem tudtad ugyanígy átgondolni ;)
Ildikó

2014. március 26. | 12:10 | Álomfejtő

Most azzal kezdeném, én is jól érzem magam az oldalon, de azt is hozzá kell tegyem : régebben jobban éreztem - írom ezt úgy, hogy ez az egész fotózzos felhasználói jelenlét nekem tényleg csak a fáradt gőz kieresztése célt szolgálja, ezt nem győzőm hangsúlyozni. Sem időm, sem energiám arra, hogy ezt a tevékenységet a hétköznapi életben is, napi gyakorlatként kiemelt fontossággal kezeljem.
A virtuális/fotóstársi ismeretség egy dolog, nem tudhatom, vajon minden esetben azt a valóságot takarja-e amit a hálón keresztül megismertünk ? -ezért ezzel óvatos is vagyok.

Hangsúlyozom, általánosságban beszélek,
mert
az itt töltött időm alatt/óta bátran mondhatom, van mindenféle megtapasztalásom és egyre nehezebben viselem az alakoskodást (ami itt is, régen is megvolt), amivel mostanában mindenhol szembesülök és/de ami manapság egyre inkább jellemzi a feltöltések alatti megnyilvánulásokat.
(a hozzászólásokat javarészt követem, főként olyan képek alatt, amely bennem valamit kivált) -talán ezért alakult úgy, hogy a kritikám tegnap épp a Te portréd alatt bukott ki belőlem, valóban nem aszerint kellett volna kezdenem, ahogy kezdtem. Ezért ismét és utólag is bocsánat, nyilván az én adott hangulatomat is sokféle tényező befolyásolja. Ám a (véleményem szerinti) tényeken mindez kevésbé vagy semmit sem változtat.

Tökéletesen elfogadom, hogy Kriszti felNŐ-folyamatba lépett. Te tudod a legjobban, hiszen az én csemetéim már túl vannak ezen időszakon, ismerős a helyzetkép, a sajátjaimnál mindezt nyomon követtem aktualitásukkor -és nem is azt várom el Tőled, hogy örökké copfosan és kislányosan ábrázold Krisztit - a szeplőket sem ezért említettem.
Hozzáteszem, lehet, ő éppen abban a fázisban van most, hogy az ilyen külsőségek és adottságok zavarják -pedig éppen ettől Ő az, aki, akár 6 éves, akár 14. Személyiség jegyek, amely által természetes, egyéni -ráadásul jól is áll neki.
Az írod, keresed az arany középutat- ezt én ebben a képben, a megoldásban egyáltalán nem láttam meg, (sokkal inkább a másik oldalát a dolognak, amit Magad is említesz) most sem tartom helyesnek, mert úgy gondolom, hogy épp a személyiségét és a kisugárzását tetted művivé -de ez nyilván az én saját véleményem. (és naná, hogy a barátnőknek is ez tetszik, de szerintem idővel elmúlik majd-ilyet is láttam már a sajátgyerekek' kapcsán)

Veled ellentétben én szívesen töltök gyakran és jóval kevesebbet, kevesebbekkel kommunikálok, még akkor is, ha a képeim nem fotó-értékűek és csak egy bizonyos rétegnek szól, kevesek értékelik. Csakis képek csakis magam miatt -leginkább hangulati kivetítésként. Nem átlagért, nem dicséretért, ám az is tény, ha más is ráérez, mit akartam, az nekem is jóleső és megerősít.
Nem akartam én itt "háborút", de a lényeg alapjaiban az, amit leírtam,
és
nem változtat semmit a Hozzád való viszonyomhoz, a Veled való kapcsolatomban.
Jó legyél !

pilipár válasza:
Köszönöm, Andrea, hogy visszatértél.....sok gondolatod, meglátásod ismerös régröl, nem elöször kerül szóba. Egy dolog zavart, hogy miért épp az én képem alatt írtad ezt le tegnap....nem éreztem, hogy én lógok ki a sorból. Egy 200-as nézettségü, 6 értékeléses képpel.....de megbeszéltük.
A Krisztis dologban pedig elfogadom a véleményed, és azt is, ha ez a kép így most nem tetszik, de én jónak láttam, és nem ígérem, hogy hasonló vagy számotokra szokatlan formában nem készülnek majd róla "nagylányosabb" képek a közelhövöben. Nem csak miattam, miatta is szeretnék több dolgot kirpóbálni.
Örülök, hogy jöttél! :)
Ildikó
Ui.: én midig jó vagyok ;)

adott pontszám: 3,8
2014. március 26. | 11:04 | tojasosnokedli

Jó kép finom lágy fókusszal és szép fényekkel. Tetszetős az átlós vezetés de nekem nagyon hiányzik a jobb szem :( Tudom a bal szem így harmadolóban de így vágva nekem akkor is nagyon fura.

pilipár válasza:
Köszönöm Tojásosnokedli az értékelésed! Tudod, ez a koncepció része volt.....olyan, mintha én azt tenném szóvá, hogy a Reginás képen hol a hölgy bal karja? Te is okkal fotóztad olyanra, nem? Volt egy elképzelésed, a megvalósításban pedig határozott szándékosság.
Örülök, hogy írtál,
Ildikó

2014. március 26. | 00:51 | Vadliba

Szia!

Ne haragudj, amiért nem pontozom, ellenben leírom amit gondolok.
Ez a vágás szörnyű.
Biztos vagyok benne, hogy szándékos, meg tudatos, meg, hogy el is fogja a tömeg fogadni. De nem helyes és nem tartom jónak.
Tudom, valami nem szokványos, új megalkotása stb stb. De aki erre azt írja jó, az téged félre fog vezetni.

...majd végre összeszedem azt az emailt is amit egyszer igértem...

Üdvözlettel
S. Sz. Vadliba

pilipár válasza:
Köszönöm, Gabi, elfogadom, hogy így látod, de nem értek Veled teljesen egyet. A vágás ebben az elképzelésben szerintem nagyon jó, csak én kicsit elrontottam, Igaza volt a többieknek, hogy picit beljebb kellett volna jönnöm, hogy tényleg szinte csak a fél arc legyen a kompozícióban, de úgy, hogy az orr ne sérüljön.
Miért lenne szörnyü? Képzeld azt (így volt egyébként ténylegesen is), hogy a lány egy ablaknál áll, vagy egy teraszajtó mellett, a függönyt meglibbenti a szél és így takarja el egy pilanatra az arcát.....valóságos pillanata a mindennapoknak.....ha kimerevítem egy fotóban, akkor az már rossz? :)
Nekem tetszik, bár látod, sokan szóvá tették....de nem azt hogy rossz, hanem hogy pontatlan. Azzal maximálisan egyet is értek, söt bosszankodom, hogy magamtól ezt nem éreztem azonnal.
Köszönöm, Gabi, itt is! :)
Ildikó

adott pontszám: 5
2014. március 25. | 23:47 | tamasbellak

Szia! Első ránézésre is nagyon jó fotó. Különösen a kiváló vágást emelném ki, valamint a szép pasztellbe hajló színeket. Mindez jól hozzájárul a kifejezni kívánt nyugodt és tiszta hangulathoz. A csukott, lehajtott szemhéj és a modell fiatal kora szintúgy. Mindössze a bal oldalon lévő túlzott expozíció (fehérbe hajlás) zavaró, de ezt csak javító szándékkal írom, és apró hibának tartom. Pontot nem vonnék le érte. Üdv

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Tamás a véleményed, nagyon örülök, hogy így látod! Korábban írtam valakinek, egy kislánykorát épp kinövö hölgyet kellett újszerüen fényképeznem, ezzel a színvilággal én is úgy éreztem, maradt azért a bájból is, a lehúnyt szemmel és a merészebb vágással pedig belecsippentettünk a nöies stílusba. A bal oldali pontatlanságban igazat kell adjak, már én is látom, jobban át kellett volna gondolnom. :)
Köszönöm szépen az értékelésed!
Ildikó

2014. március 25. | 21:03 | Álomfejtő

Messze nem élnek szántam.
-sajnálom, ha ezt érzed hangsúlyosnak,
nincs bennem semmi rossz indulat, sem egyéb - a szavak, amit leírtam, a kép által kiváltott spontán reakció és nem visszatekintés múltra vagy köztes időre, jelenre, értékelésekre. Talán vissza sem olvastam, mit írok.... (ritkán szoktam)
De
Te is tudod, miről beszélek, no meg azt is pontosan, hogy számomra mennyire nem a fotózzos megmérettetés vagy értékrend dominál nekem ahhoz, hogy jelen vagyok az oldalon - ezt már korábbi (privát) levelezésünkben is kifejtettem Neked.
Itt és most (e képnél)
pusztán és leginkább
a Krisztit jellemző természetességet, a kedves szeplőit, a valós kamaszlányt hiányolom. A vágást pedig az utómunkával együtt erőltetettnek érzem - a képet technikai szempontból nem vagyok hivatott kritizálni csak úgy gondolom, a "más" amit akartál, az most nem (legalább is nekem) működik.
Ha visszanézel a galériádban, más képnél is volt már rá példa, hogy pont nélkül írtam le, mit gondolok.
Ne haragudj, a legmesszebb menőkig nem állt szándékomban élcelődni - sajnos a mai világ olyan, hogy muszáj vagyok kimondani, amit gondolok. Szeretnék mindig őszinte maradni. Lehet, ez hamarosan a vesztem lesz...

pilipár válasza:
Nem, Andrea, ismerhetnél már annyira, az öszinteséggel sosincs baj - nálam legalábbis. Valóban volt már korábban is, hogy nem úgy tetszett egy képem Neked, ahogy én jónak láttam, de ez teljesen normális. Meg is beszéltük a kép alatt.
Én is öszinte leszek. Az, hogy az oldalon ennyire aktívan vagyok jelen - nem képekkel, sokkal inkább szavakban -, az a természetemböl adódik, kedvelem az embereket, a képeket, a beszélgetéseket, alapvetöen jól érzem magam köztetek. Tudom, hogy sokan kedvelnek, ilyenek a visszajelzések, de ez egyben fura helyzet is.....mert sokan meg talán éppen ezért egyáltalán nem. Már látom, vannak, akik nem veszik jó néven, ha normális fotóstársi kapcsolatokat látnak maguk körül (és most nem Rólad beszélek!!, ez általános tapasztalat egy ideje).....ha azt érzékelik, hogy nem idegenként beszélgetünk (hogyan is tehetném 4 év után, hiszen rengeteg embert megismertem?). És ha a hozzászólásod nem azzal kezded, amiböl azt éreztem, hogy pl. szerinted ez a fotóm csak azért sikeres, mert én vagyok a fotós, bezzeg Te vagy más kettest kapott volna.....hanem azzal a bekezdéssel, amiben most részletesen is elmondtad, miért nem tetszik ez a kép, akkor én is másképp reagáltam volna. De így, nem tagadom, nagyon rosszulesett. Ezért vázoltam gyorsan az elmúlt év termését és azok "sikerességének mértékét". Mert nem gondolom, hogy nagyon kivételezett fotós lennék....nem döntögetek sikerességi csúcsokat. Örülök, ha tetszik egy-egy képem, és hazudik, aki azt mondja, nem tölti el örömmel, ha a föoldalon látja.....tudom és sosem tagadtam azt sem, akik ismernek és kedvelnek, úgyis megtalálják a képeimet - persze leginkább a portréimat -, de sokan levélben is elmondják, mit hogyan látnak. Nekem az is sokat számít. És én a tanulás mellett a megmérettetés miatt is töltök ide, szerintem teljesen normális az is, hogy az embernek szüksége van ilyen jellegü sikerességre is.....bízom benne, soha nem lépem át a megengedhetö mértéket.

Ez a kép azért ilyen, mert Kriszti már nem kislány. Már nem lehet úgy fotózni, ahogy Benned ö a korábbi képek alapján él. Idöközben 14 éves lett, nyáron most is szeplös, de kamaszodik, 180 centi, kezd teljesen átalakulni. Ha ma fotózom öt, meg kell találjam azt a stílust, ami már nem copfos kislányként, de nem is glamouros fiatal nöként örökíti meg öt.......keresem az arany középutat, mert ö is vágyik valami különlegesebbre, felnöttesebbre. Ez a kép azért született, mert kellöképpen finomnak éreztem ahhoz, hogy újdonságként hasson az ö számára is (azóta az összes barátnöje ilyet akar a duckface-portrék helyett), de sem a mozdulata, sem maga az arcábrázolás nem lép túl egy megengedhetö határt. Mégis szép, és egyedi. Szerintem.
Az utómunka tekintetében sokszor megkapom, hogy a képeim unalmasak, nem fejlödöm, nincs bennük semmi spiritusz....most egy évig érleltem ezt a képet, és kipróbáltam egy ellesett stílust, egy számomra különlegesebb kidolgozást. Nekem most is tetszik ez a fátyolos látvány, én most is úgy érzem, ez a kép inkább mutatja a valós Krisztit, mint a mostani hét képén. Mert én látom öt minden nap, és ismerem öt. Megváltozott, Andi, már nem kislány.....de elfogadom, hogy ez Nektek szokatlan.
A vágás szintén nem egyedi, sok ilyet látok, megtetszett, kipróbáltam, mert hatásosnak éreztem.

Szóval, Andrea, ne haragudj, ha nem votam túl barátságos, de valóban éreztem azt az élt.....és leginkább azért bántott, mert én belül úgy érzem, amiröl a soraid végén írtál....az a változás.....azon én már túlvagyok :)
Szép estét! Ildikó

2014. március 25. | 20:13 | Álomfejtő

no ha ezt mondjuk én töltöm fel, (vagy esetleg más) simán kettest kapok rá.... max egy -két hozzászólással.
Most szándékosan álltam el a pontozástól -
ne haragudj meg érte.
:)
bocsánat az őszinteségemért - nekem más lenne a véleményem.

Örülök a népszerűségednek, komolyan és őszintén.
Ehhez és a fotóidhoz , kitartásodhoz szeretettel gratulálok,
(talán azért is írom ezt, mert nálam mindenféle téren - változások szelei fújnak....)
Sok puszi, Ildi !

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Andrea a hozzászólásod, de öszintén....nem nagyon értem......de érzem benne az élt.....
Azért töltöttem fel, mert szerettem volna valami újat kipróbálni, azt sem szégyellem, mások stílusát próbáltam az utómunkában utánozni. Az utóbbi idöben nagyon kevés képet töltöttem fel, azokat is más témában, mert kíváncsi voltam, más területen is tudok-e értékelhetöt fotózni. Majdnem minden képem a nap és a hét legkevesebbet értékelt képei között végezte, nagyon gyengén szerepeltek, most is ellenörizhetö.....pedig én is mondhatnám, bezzeg, ha X vagy Y készítette volna.....mert annyira nem sikerültek rosszul, mint ahogy azt a kommentek száma mutatja.
Legutoljára fotóm, ami a föoldalra a pozitív kritikák miatt jutott ki, tavaly júniusi. Nem sikerült a kalandozásom, ezért visszatértem a portrékhoz. Sajnálom, ha zavar Téged, hogy most egymás után kettö is így szerepelt. Nyugodtan pontozhattad volna úgy, ahogy érezted.
Ildikó

adott pontszám: 5
2014. március 25. | 18:57 | Jose Z Vargas

Szia! remek lett a szerkesztés ahogy merészen megvágtad tetszik , kellemesen lágy a kép de szerintem egy picit lehetne még fehérebb ragyogóbb valahogy az jobban menne a képhez...
mindenesetre nagyon tetszik Grat

Üdv VArgas

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Jose, igazán megtisztelö a véleményed! Sok színváltozatot kipróbáltam, örülök, hogy ez maradt, mert a ma a képben érzett hangulathoz ez a kicsit melegebb tónus nekem jobban illik, lágyságot ad az arcnak....de ki fogom próbálni, amit javasoltál.
Köszönöm szépen az értékelésed!
Ildikó

adott pontszám: 5
2014. március 25. | 18:20 | evakar

Szia!
Belső csend rendkívül jó cím választás, a lélekre ható fotó, finom kidolgozása és visszafogott pasztelles színvilága jól erősíti az érzést.
A modell és fotósa is egyformán érezte a gondolatot hogyan adja át, látszik az összhang.
Gratulálok !

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Éva, nagyon örülök a kedves szavaknak! A kép lassan egy éve megszületett, de a cím egy mostani hangulatom nyomán társult mellé.....de örülök, hogy Te ettöl függetlenül is láttál benne hangulatot!
Köszönöm a dicséretet! :)
Ildikó

adott pontszám: 5
2014. március 25. | 18:14 | mazzz

hello, a visszafogott színek és lágy képi világ hozza a címben beígért hangulatot. A szerkesztés külön tetszik.

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, nagyon örülök a véleményednek! Épp az elöbb írtam Ádámnak, szerettem volna szépet fényképezni, de a kocka számomra csak két napja telt meg igazán tartalommal.
Örülök, hogy leírtad a gondolataidat! :)
Ildikó

2014. március 25. | 18:07 | rudu_borka

Egyébként az élességgel kapcsolatban azért is írtam, hogy nem zavar, mert szerintem vannak képek, amikhez nem illik a 100% "pengeéles" kidolgozás. Túl digitális, túl kiszámítható.

pilipár válasza:
Igen, ebben egyetértünk, Ádám.....ha érzelem van egy képen, akkor én is úgy gondolom, mellözendö a karcos élesség. Megöli a hangulatát. Föleg, ha ilyen színvilágban, ilyen "lágy" téma körül mozog a téma.
Tudod, amikor a kép készült, nem ilyen gondolatokat akartam képre komponálni, de két napja valami olyasmit érzek, amit a címben is megfogalmaztam.....remélem, kicsit sikerült. Mert én is jobban kedvelem a nem hétköznapi, nem mindig kiszámítható dolgokat......amiktöl "elhajlik", aki a képre néz.....mert hat rá:)
Köszönöm!

2014. március 25. | 17:26 | rudu_borka

Ja és a színvilág nagyon bejön:)

pilipár válasza:
Akkor már elértem, amit akartam ;)

adott pontszám: 4,7
2014. március 25. | 17:25 | rudu_borka

Szia!

Nagyon érzéki. Ilyet csak egy nő tud fotózni:)
Sugárzik a megnyugvás, hallani a csendet. Hangulatát tekintve szuper!

Egy picit bemozdulhatott, mert olyan mintha nem lenne teljesen éles, de ez nem zavar.
Ami zavar, a vágás. Balról egy leheletnyit végnék még, hogy a szemzugot egyáltalán ne lehessen látni, de az orr még egészben maradjon.
Ez már szubjektív, de én az alsó ajkán kiretusáltam volna azt a pici bőrdarabot.

Üdv, Ádám

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Ádám, jó volt olvasni a véleményed!
István is felvetette az elöbb a vágást, és olyan érdekes, hogy bár lassan egy éve nézegetem ezt a képet és dolgozom rajta, soha nem tünt fel, ami a véleményetek alapján most olyan logikusnak tünik: tényleg vágni kellett volna balról és tényleg kellett volna egy kis Labello elötte. Az életlenségben is egyetértünk, de én nem bánom, mert illett a hangulathoz.....
Örülök, hogy megint találkoztunk! :)
Ildikó

adott pontszám: 4,8
2014. március 25. | 16:33 | h.rom

Szia. Egy dolgot írnék, a vágással nem vagyok 100%-ban kibékülve: balodalt nem kellett volna a szemsarkot benne hagynod, mert így csonkolt hatást kelt bennem. Még egy kicsit jobbra húzva a látómezőt,, az orrba még nem kellett volna belevágnod, és máris jó. Egyébként csodás hangulatú felvétel, hibátlan fókusszal, jó nézőponttal.

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, István, nagyon örülök a véleményednek! Az az igazság, hogy ha jól emlékszem, ez a kép tavaly július óta pihen majdnem ilyen állapotban a fiókomban. Sokszor elövettem, picit igazítottam rajta, aztán vissza....sosem éreztem kellöen kiforrottnak az utómunkát rajta, és az általad említett bal oldali vágás is elbizonytalanított néha. Lehet, hogy tényleg csak egy picit kellett volna arrébb mennem? De végül mégis ez maradt a végleges változat. :)
Megpróbálom úgy is, ahogy Te mondtad, köszönöm, hogy leírtad!
Ildikó

adott pontszám: 5
2014. március 25. | 16:30 | chopper34

Nagyon kellemes szín,és fényvilágú felvétel,szépen szerkesztve.Gratulálok is hozzá!
Üdv:Z

pilipár válasza:
Köszönöm szépen, Zoli, nagyon örülök, hogy tetszik Neked és ezt le is írtad! :)
Ildikó