- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2014. január 28. 17:32 - érzékenység: Agfachrome 100RS
- fókusztávolság: 60mm
- forrás: dia
- objektív: Optical Lens
- rekeszérték: F8
- zársebesség: 1/100s
C-41 előhívóval
Hú de beleszerettem ebbe a képbe!
Imádom a színvilágát, a modellt, a mosolyát, az öltözékét, mindent!
Először azt hittem Polaroid...
Még sok ilyet szeretnék! :)
Zoran_2 válasza:
Köszi szépen, keresek még akkor ... :)
Nekem van vagy 20 régi gépem, és mikor "szóra bírom" valamelyiket, nagyon örülök neki, talán azért, mert hozzád hasonlóan a megismételhetetlen dolgok, meg a múlandóság érzékenyen érint, és egy apró győzelemnek érzem azok fölött ezeknek a matuzsálemeknek az életre keltését.
Szerintem jó móka ez, én értékelem, belőlem egy ilyen fotó igenis kivált olyan érzéseket, ami más, vagy intenzívebb, mittomén, mintha ugyanazt ps-sel kreaálná az ember.
Tevezek egy hasonló akciót én is...
Zoran_2 válasza:
Megnézem, tedd fel :)
Köszi
Igazándiból megindító ez a kis vita ami alant kerekedik. Engem pl arra indít, hogy megjegyezzem, a szerintem is tökösebb analógon belül is van játszós kategória, mégpedig pont ez a lomo-vonal, amit többnyire nem is használnak másra, mint közösségioldalas hülyülésekre. A Holga szintén ezt a játszós szintet képviseli, nem hasonlítanám össze pl a Yashicáddal sem, mert KF-en belül is az más minőség, színvonal. Amúgy a maga nemében jó és érdekes technikai kísérletnek tartom a képet, mind a hardvert mind a labort tekintve, de azért Capa-hoz nem hasonlítanám :) üdv
Zoran_2 válasza:
Én sem hasonlítottam Capához!
"előre bocsátom azt is nem konkrétan erről a képről fog szólni, hanem általánossgában a filmes-hibás kép problematikáról"
A filmes hibás kép problematikája pedig Capa - filmes is, a mai digitális technokrata szemmel: szemcsés, bemozdult, helyenként túlexpós, és még a kompozícióban meg lehetne találni ahibákat, hogy mi nincs aranymetszésben ...
Capat nem is igazán ezért hoztam fel, illetve a képét, hanem: annak a sokak által pufogtatott frázisnak a megdöntésére, hogy "nem csak a kép számít, a végeredmény, és a körülmények nem" Én pontosan ezzel akartam azt bizonyítani, hogy számít az - nagyon is!
Az pedig tényleg igaz, hogy játék, kell, kellett már egy ilyen lazulás a komoly képek mellett :)
Pár embernek már úgy is ment az agyára a sok idős ember a ráncaival, szomorú szemeivel.
A többi najót illeti, majd ír rá ha akar.
Na jó! (hogy ezzel a gyenge szójátékkal éljek:-)
Nem szeretem (pláne a kisebbség részéről) az általánosítva degradáló minősítést! Játszós digi...
Nem törtem pálcát egyik felett sem, pláne nem kérdőjeleztem meg az analóg létjogosultságát.
Persze meg lehet magyarázni, hogy ez egy valójában jó minőségű kép, de mint minden ez is csak nézőpont kérdése!
Mindazonáltal, annyira nem számít, hogy mi van a kezedben...a lényeg ami a képről visszaköszön. Nekem itt most semmi nem köszönt vissza, de látom egy személyben képviselem az ellentábort :-)
QQ
Zoran_2 válasza:
Kulcsarai:
Az analóg, nem hogy rosszabb minőség, hanem jobb, persze a középformátumban, ugyanis 6x6 esetében, pont kétszer akkora a felület, mint a játszós fullfréme esetében,
persze ezt sok minden befolyásolhatja, fényképezőgép, alkalmazott film, vegyszer, és persze a mai kornak megfelelően a szkenner is...
Nem kell egy lapon említeni a két technikát, mindkettőnek megvan a maga helye, nyilván aki pénzért nyomja a megrendelőknek annak a digi kötelező, annak aki viszont kicsit többet akar mint a játszós sterilsége annak a film a nyerő....
Ezért van az a tény, hogy a digi a fulfrémmel zsákutcába került ( nem tud nagyobb szenzort tömeg cikké tenni, hiszen a kisfilmszenzor, is aranyáron van ), ezzel ellentétben, viszont az analóg középformátum, elérhető áron van, és talán ezért is növekedett hosszú, idő után a tavalyi évben a filmeladások száma....
üdv!
Zoran_2 válasza:
Sikerült két olyan sportot említened amit egyáltalán nem nézek :-) Egyszerűen sajnálom rá az időt. Persze ettől még tökéletesen értem amit írsz. Inkább kerékpározom, ezért a Bianchi ha nem is F1 vonatkozásban, telibe talált :-)
Na de ha hasonlat akkor legyen. Magam is megcsodálok egy Bianchi klasszikus acélvázas 1950-es modellt. De én akkor is az újragyártott "retro" acélvázast venném, nem a régit a vateráról :-) És ez már csupán ízlésbeli különbség...Capa képe az esemény jelentősége miatt minden hibát "megbocsájt". De itt - már elnézést - de egy ismeretlen lányka van a képen...
Ha ezeket a hibákat el tudjuk kerülni, ne kovácsoljunk már erényt belőle...
SZERINTEM!
Köszönöm a részletes választ!
QQ
Zoran_2 válasza:
:)
Írtam, hogy általánosságban válaszolok ... Capát is azért említettem - hogy egy nagyon elterjedt "csakis a kép számít a végeredmény" dolgot megdöntsek általa.
Egy másik példát hozok.
Hallgatsz zenét?
Tegyél be egy régi eredeti vinyl Led Zeppelint egy lemezjátszóba, és egy mp3ast egy modern lejátszóba ...
Köszi, hogy visszaírtál.
nagyon jó kis rembrandt világítás, kellemes kis természetes mosollyal, melengető magentás színezettel
megfogott
Zoran_2 válasza:
Örülök! :)
Köszi
Az örök vita...hogy egy kép attól értékes, hogy rossz minőségű? Sok filmes kollégának feltettem már ezt a kérdést, de érdemi választ sosem kaptam. Komolyan érdekel, hogy számodra milyen fotográfiai értéket képvisel ez a fotó? Nem tudom...Ami érték számomra a képen az a lány kedves mosolya...
Tudom a szabályokra hivatkozni amatőrizmus és szentségtörés egy filmes képnél, de szerkesztés (teljes hiánya), az arc éles árnyékai stb..ezeket mi írja felül ez esetben? Csak kérlek azt ne mondd, hogy a hangulat :-)
Ha ugyanezt PS-al érem el akkor is értékesnek tartanád?
Csak kérdezek, nem kötekedek...!
Üdv QQ
Zoran_2 válasza:
Szia!
Igen örök vita ez, és szerintem az is marad.
Egy-két szempontot azért leírnák, nem is magayarázatképpen, és előre bocsátom azt is nem konkrétan erről a képről fog szólni, hanem általánossgában a filmes-hibás kép problematikáról.
Kezdjük talán a legelején azzal, amiben nem értek egyet - no nem veled - hanem nagyon sokak elterjedt véleményével: "csak a kép számít, és nem érdekes, hogy a fotós hol, mikor, milyen körülmények között készítette".
Már hogyne számítana! Ugyanas van egy hozzáadott érték, ami pl. egy a Hasi esetében sokkal kevesebb, mint egy Smena 8 esetében.
Gondolom nézed a forma-1 -et. Aki csak azt tudja, hogy aki elsőként halad át a célvonalon és ezért 25 pontot kap - azt nem fogják érdekelni a kürülmények. Csak egyetlen dolog - XY versenyző 25 pontot kapott.
De az f1 rajongók esetében bizony ez másként van. Nem ugyanaz az eszmei értéke egy RedBull-Vettel tucatanégyzeten számú győzelemnek mint ha Bianchi nyer a Marussia-val.
Tehát szerintem egyáltalán nem igaz az, hogy nem számít milyen technikával érünk el egy végső képet.
Hozzuk át mindezt a fotográfiába.
Nézzük Capa Normandiai partraszállás fotóját.
Számít a körülmény? Számít az ki mikor, és hol csinálta? és mivel?
Ma azt a képet egy k♫8zépszintű grafikus simán reprodukálja PSben, elég egy alapkép a dunaparton.
Nem sokban fog különbözni.
Mégis valami miatt Capa képe értéket kévisel a másik meg nem.
Tehát akik analógra fotóznak valahol belül érzik, hogy ez most azért más és jobb és nagyobb értéket képvisel, mert valamilyen színten több a hozzáadott érték. Nincs keresőbe nézegetés az obin keresztül ahol nem csak az élességet tudom tökéletesre állítani, nem csak a mélységélességet tudom a gép segétségével abszol´t kontroll alatt tartani, nem csak a pillanatot tudom megismételni akárhányszor csak akarom, mert vissza tudom nézni ott helyben hogy Esztike a szemed csukva volt - nem jó ez a pillanat, állj vissza még 1x ... ilyenek nincsenek.
Tehát eleve maga az érzés, hogy többet tett bele az ember egyértelműen értékesebbé teszi - elsősorban az alkotónak - a fotót.
Mint a Marussiának Bianchi győzelme.
Egy másik példa erre a sportfotózásból vett példa.
Képzeld el, hogy leülsz a pálya szélére, és focit fotózol - a lényeg, hogy a gólt megörökítsd.
Beállítod minden szabadságrúgásnál a gépet sorozatlöveére és nyomod az expógombot mitn süket a csengőt. Minden szabadrúgásnál megteheted. Ha gól lesz olyan képed, amin a labda éppen áthalad a gólvonalon a kapus meg elvetődött és bambán néz hátra maga mögé? Lesz! Ha kimész filmes géppel? Lehethogy lesz, de nem biztos.
Persze a másnap megjelenő újság sportrovat szerkesztőjének annnyira, de annyira mindegy - neki a szuper kép kell.
De mikor töltene el job bérzés? Ha ugyanez sikerülne filmessel - nem?
Mert tudnád, hogy azért azt megcsinálni nem ugyanaz, mint a szerkesztőség által szponzorált milliós géppuskával.
Végül a hibákról pár szót. Igen az analóg hagy hibákat, amiket minden analóg kép készítő benne is hagy, és szándékosan nem tisztázza le a képet.
Tudod miért? Mert nem akarja a tökéletes digitális felé tolni szándékosan, még csak egy centit sem.
Erre pedig a magyarázatot a bélyeggyűtők értenék meg leginkább.
A hibás sorozat, vagy egyedi bélyeg teljesen más értéket képvisel - a hibájával, mint a tökéletes sorozatgyártás.
És valahogy így van ez az analóg képekkel is.
Lehet az érvelésben hibát keresni, én ezt csak így hasonlatokkal próbáltam leírni szerintem és nekem miért lehet több egy ilyen kép, mint a tökéletesre exponált, abszolút színhelyes, jól szerkesztett digitális kép.
...és a hangulatot még ki is hagytam az egészből :) ahogy kérted : :)
Hello,
szerintem remek hangulatú kép lett, gyakran már ennyi is elég, hogy tetszetős legyen :) Jó, hogy szakadt érzete van, ad a hangulathoz!
Zoran_2 válasza:
Köszönöm.
Igen ez olyan vagy bejön vagy nem kép. Lehet 5-ös, vagy 1-es is ...
Szia !
Nekem tetszik ez a technikai okokból sikeredet színvilág egyedül a bal oldalt vágtam volna le szerintem nem fontos megmutatni a fehér sávot. Négyzetes szerkesztés tetszik
Zoran_2 válasza:
Köszi szépen. Én nem nyúltam hozzá úgy hagytam mindent ahogy volt. Így sikerült így maradt. ;)
Nem azért nem nyitom ki, mert félek, hogy fényt kap, hanem mert arra kell vigyázni, a folyadék ki ne folyjon!! Majd ha Neked is lesz tuti Canonod, meglátod :) Nekem nagyon színesek a kártyáim, így nem kell ráállnom egy színvilágra, de arra mindig figyelek, hogy a kártya kellö ideig álljon a löttyben....különben nem ér semmit az áztatás.....és akkor a háttér mosása is perwollosabb....
Zajszürést nem fognak javasolni,a legalacsonyabb bátor pont kettes lesz ;)
ui: remélem, nem sok kezdö olvasta a párbeszédünket.....ne tanuljanak már hülyeséget Töled!!! :))))
Zoran_2 válasza:
Miaz hogy "Tőled" vagyis tőlem !!! Tőled (Pilipártól) talán nem? Ne húzd ki magad!! Ne húzd ki magad!!
:)
Nekem van canonom, 2 is. Egy fénymásoló, meg egy A510-es ihaj dejókiskompakt az, még M módja is van meg AV, ami ma már olyan kis kompaktokon nem divat. Ma már inkább a 22MPx a menő. :)
A bátor kettes az nagyobb mint a bátortalan 1,5??
:)))
Azért nem érdekel, mert az én canonom mindent magától csinál....még az elöhívó folyadékot is magától keveri ;)
Zoran_2 válasza:
Azért nem egészen, be kell állítanod.
És mivel ott a kép kártyára "rögzül" el kell döntened milyen színű kártyát raksz a gépbe. :)
Pl. én a pantaxomba csakis kékes-zöld barnát szoktam. Lehet kicsit látszik a képeken, hogy elszíneződik :)
Nem vetted észre???? ;)
De azért egy jótanács, vigyázni kell, hogy ne nyisd ki a gép hátulját addig amíg vissza nem tekered a képkockákat a kártyán, mert fényt kap, aztán az lesz mint itt a bal felső sarok :-D
Tipped van-e? Milyen lesz a legalacsonyabb pontszám a képre? és hogy lesz-e javaslat zajszűrésre mert zajos?
Zoran_2 válasza:
:) jaj bocs .. javítottam :)
Azt hittem érdekel :(
Élöhívó ;)
Nem értek a technikához, de amit én is meg tudok állapítani, az a látványban rejlö hangulat....hogy az jó! Kedves a modelled, érdekes ez a szín, a függöleges, alakba belemászós csík...a kissé hibás, 70-es évekböl ránk maradt fotó-stílus.
Aranyos családi kép!
Éles? :)
Üdvözlettel! Pilipár
Zoran_2 válasza:
Az előző értékelésre úgy válaszoltam, hogy az előhívó folyadék története is benne volt.
Az éllességről --- ennyit tus, itt nincs mit variálni. Fix f8 rekesz két záridő, fix gyutáv ... oszt katt.
Köszi szépen.
Megkopott emlék a jelenből... Önmagában már a macera, hogy valaki színeset hív eská, kalapemelés. Persze a fotót magát tekintve ettől el kell tekinteni, mert nem attól jó a kép, hogy milyen technikával és módszerrel lett elénk tárva, de ennél a képnél a tartalom is ül: kedves, fotogén, hihető, természetesen üde modelled magával ragadja a nézőt (engem legalábbis). Tetszik. Részleteiben és összességében is.
Zoran_2 válasza:
Köszi szépen.
Az igazság az, hogy nem eská. Egy labort győzködtem a városunkban, hogy nyomja már bele a 20éve lejárt diát a negatív előhívójába, de a tulaj kék zöld a méregtől, hogy olyat nem szabad, abból nem lesz semmi, mert rá van írva, hogy E-6 előhívóban lehet csak.
Végül távoztam, és a szomszéd városban végül bevállalták (nagy nehezen), szkenneléssel együtt.
Ez lett belőle nem nyúltam hozzá PSben.
Szia!Neharagudj meg a véleményemért nem leépíteni szeretném a képedet de szerintem nagyon zavaróak a színek rajta! Életlen a képed a fehér sáv is elég zavóan hat!A jobboldalt nagyon sok a pink szín! Apajában véve nem lenne rosz fótó sőt szerintem nagyon is jó lenne nem ezekkel a színekkel! A háttérből kiemelkedő lány mosollyal jó téma! További szép képeket! Üdv: Márk
Zoran_2 válasza:
Nem haragszom Márk, dehogyis.
Köszi, hogy leírtad a véleményedet.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.