Egy ilyen fotóból sokkal többet lehet kihozni, ha egy másik macska szemszögéből fotózod. Tehát macskaszemmagasságból. A hatás fokozása érdekében érdemes nem középre helyezni az alanyt, hanem helyet hagyni arra amerre tekint.
További jó fotózást!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2014. január 19. 13:02 - érzékenység: iso80
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés ideje : 2014-01-19
Nem hiszek abban, hogy kutyát, macskát, gyereket nem szabad fotózni, mert érzelmekre hat és eltereli a figyelmet a kép hiányosságairól.
Igenis kell, de ilyenkor nagy hangsúlyt kell fektetni a minőségre.
Azt látom, hogy ez itt nem igazán sikerült.
Három hibája van, amiből egyért nem tehetsz és ez a rossz fényviszony.
A másik kettőért viszont felelős vagy és ez a vágás és az élesség.
Nem fogom nagyon lepontozni, de ezeket értékeld.
Szia!
Nagyon kedves fotó, még így színek nélkül is. Jó az elkapott pillanat, viszont kár, hogy nem álló formátumot választottál a készítéskor. A fekete-fehér kivitel semmit nem vesz el a cicus szerepéböl, a környezet picit jellegtelenné válik, de ha nem voltak igazán szépek a színek, akkor ez egy jó megoldás. Kicsit lentebbről fotózva, állóra forgatva a kamerát jó eséllyel teljes alakos lehetne a felvétel. A főként bal oldalon szűknek érződő vágás és ez a befejezetlenség érzét a hibája a képnek.
További sok szerencsét a boldog pillanatokhoz!
Ez sajnos elég gyenge lett. Sötét, részlettelen és kicsit életlen is a kép. Állatot célszerű a saját magasságából, alsó nézőpontból fotózni. Lemaradt a hátsó része szegény cicának és az egyik füle is érinti a képszélet, ami szerkesztési szempontból nem szerencsés. Az elkapott pillanat sem a legérdekesebb. Legközelebb próbáld meg jobb fényeknél fotózni és nagyobb körültekintéssel elkészíteni a képet.
Szia! Sajnos ez így nagyon gyenge lett. Vannak weboldalak, fotómegosztó szájtok, ahol kikötik, hogy csaldi fotót, házi kedvencet, sima naplementét ne töltsenek fel a kedves felhasználók.
Persze itt a fotozz-on vagyunk, és nem állítom, hogy ennek a képnek nincs itt mit keresnie, de meg kell mondani: kisállatot így ne fotózzunk.
Felülről a mi magasságunkból - legalább vegyüka fáradtságot, és ereszkedjünk le hozzá.
Aztán a hátsó fele.. Miért maradt le a képről?
A pillanat sem az igazi - inkább egy ezetlen kis mozdulat.
Szóval sajnálom a gyengébb osztályzatot, de ez "csak" elfogadható ... azaz 2 nálam.
Zoran
Szia!
Jó témát választottál. Aranyos a cica. A kompozíció viszont lehetne picit jobb is. Talán ha lejjebbről fényképezted volna (béka perspektíva) a főtéma mégjobban érvényesűlne. Úgy gondolom felül szűk lett picit. Jobb lett volna ha azegész főtémát megmutattad volna.
Tudatos de javítandó a fotó!
Tisztelettel!
Szia. Szép macsek - én nagyon szeretem őket -, de a kép nem sikerült jól szerintem. Szokványos, igazi amatőr nézőpont, felülről fotóztad és középre szerkesztetted. Ez abszolut tucat, ez az amit bárki bármikor megcsinál, legyél az te vagy a szomszéd 70 éves néni. Életlen(nek látszik). Felül levágtad a farát, belecsippentettéla fülébe, alul meg sok helyet hagytál. A természet lágy öléből a talaj látszik, ez is van mindenhol, semmi érdekes nincs benne. Véleményem szerint a jó állatfotónak az a titka, hogy a fotós lemenjen arra a szintre, ahol ő él és mozog. Tudom ez azzal jár hogy bepiszolkod magad és nem is kényelmes, de ebben a formában a témát én kerülendőnek tartom. A pontom amit adok súlytalan, inkább csak a nemtetszésem fejezi ki.
Aranyos a cicus, okosan figyel, óvatosan lép. A kép kedves. Én az állat egész testét ráhelyezném a képre, kicsitt jobbra, a jobb oldali harmadolóba. A vágás is lehetne kicsit tágabb.
A nézőpont nem rossz, lejjebb hasalva, alsóbb nézetből talán még jobb hatást keltene.
A fekete-fehér nekem azért tetszik, mert így a környezet kissé elmosódott lett, a macsek tulajdonképpen "színes" maradt és kiemelkedik a térből.
Szia! Sajnos ez nem egy jól sikerült állatfotó. Mindjárt le is írom konkrétabban, h milyen hibái vannak. De az az igazság, h ha a mindjárt felsorolt hibákat javítanád, akkor sem lenne egy kiemelkedő fotó, vagyis úgy értem, h hibák nélkül sem keltené fel az emberek érdeklődését.
Hogy miért? Azért, mert a macska az egyik olyan háziállatunk, amit még csak tartanunk sem kell ahhoz, h mindnyájan jól ismerjük őket, kisebb városokban, falvakban úton-útfélen beléjük botlunk és azért a nagyvárosokban sem mondható ritkának, a velük való találkozás.
Mivel köztünk/velünk élő állatokról van szó, fotózásuk többnyire nem nehéz, így ezen állatok fotózásánál még inkább érdemes valami kis pluszt csempészni a képbe...értem ez alatt, pl. egy különleges perspektívából készült fotót, egy érdekes mozdulat, vagy bármi olyan pillanat megörökítését, ami már a kívülálló számára is érdekessé teszi fotódat.
Itt képed esetében már mindjárt az első hiba, a nem jó nézőpont választás...állatokat általában az ő szemmagasságukból fotózunk, de ettől persze el is térhetsz, sőt térj is el bátran, ha a különleges perspektívának köszönhetően, még érdekesebben tudod bemutatni fotóalanyodat. De a macskák esetében, ez a felső nézőpont egész biztos, h nem sok érdekességet adhat, hiszen többnyire így látjuk őket.
A másik dolog, amire érdemes odafigyelni, az a kompozíció...többnyire gondos tervezés előzi meg, h egy elkészült fotónál igazán jó legyen az összkép...de nem minden esetben van időnk hosszan tervezgetni, főleg állatok esetében nem, ha azok mozgásban vannak. Ilyenkor érdemes figyelni az állat mozgását, viselkedését, közben figyelni az állat és környezet változását, amit nem csak az állat mozgása változtathat, hanem egy bizalmasabb állat esetében, könnyedén Te is....mármint a környezetre gondolok, h az kedvezően változhasson, pl. ha zavaró tereptárgyak, fa, kő, vagy ember által épített valami kerül az állat mögé, mellé, amit Te nem szeretnél a képben tudni, akkor jó helyezkedéssel (más szögből, nézőpontból fotózva) valamelyest javíthatsz a helyzeten és kiküszöbölheted zavaró tereptárgyak képbe kerülését. Persze statikus témáknál ezt sokkal könnyebb összehozni.....mint írtam, egy mozgásban lévő állatnál már nem mindig működik, h gondosan megtervezzük a dolgokat.
Ha állatokat fotózol, akkor a nézés irányába hagyj nagyobb teret, nem azért mert ezt így kell és csak így lehetne, de általában így kaphatod azt a látványt, amire azt mondja majd más is, h jó az összkép, tetszetős az állat képen való elhelyezése. Persze ez nem elég ahhoz, h ettől már egy jó kompozícióról beszéljünk, mert az sem mindegy, h mi tölti ki az állat előtt hagyott üres teret és még sorolhatnám...de egyenlőre szerintem elég annyi, ha arra figyelsz, h az állat nézési irányába hagyj nagyobb teret....aztán majd lehet még finomítani a dolgokon, különleges kompozíciókon agyalni...
Az állat képben való elhelyezése nem csak azért nem lett jó, mert középre került, hanem ami még zavaróbb, h füle hegye, háta, le is maradt. Nem tudom, h a helyszínen voltál-e figyelmetlen, vagy otthon, amikor a képet megvágtad, de ez így, nem lett jó. Természetesen ha egy közelképen akarod bemutatni a macseszt, mondjuk egy portrét szeretnél róla készíteni, akkor is megvágod az állatot, de az más helyzet. Így az ember szeretné teljes egészében képben látni az állatot. Persze mindig vannak kivételek, biztos fogsz olyan állatfotóval, természetfotóval találkozni, amikor az állatnak lemarad valami testrésze és mégis jónak, sőt talán kiválónak is mondható a fotó ennek ellenére is. Itt is volt már olyan fotó az oldalon, még a profi is értékelte, -ahol a kis kócsag nem fért teljes egészében a képbe, ha jól emlékszek, az egyik madár szárnyának vége le is maradt a képről és a másik madár is csak szűkösen fért a képbe...viszont ott volt egy nagyon jó mozdulat, különleges pillanat, nagyon szép fényeknél fotózva ráadásul, ami felűlírta az apróbb kompozíciós, egyéb hibákat.
Szóval ezt csak azért írtam le, h értsd, ha más fotóknál meg ilyen hibák esetén mint a Te képednél látni(és itt most csak a vágásra értendő) repkednek az 5-ösök....ott nyilván van valami plusz és az ember olyan esetben nem azzal foglalkozik, h lemaradt az evezőtoll, a farka vége, lábúja, stb...de mint írtam ez is csak ritkán megbocsájtható hiba, mindenképp valami különlegesség kell a képbe ahhoz, h ne azzal foglalkozzon a néző...sajnos a Te képed esetében nem beszélhetünk különleges pillanatról, így a hiba az bizony itt hiba...
De mint írtam az elején, ha nem lenne rossz a nézőpont, a kompozíció, az élesség, akkor sem lenne a fotó kiváló. Próbálj róla érdekesebb képet készíteni és a képed alatt kapott tanácsokat is figyelembe véve.
Ezt most sajnos csak így tudom pontozni, de bízok benne, h rövidesen, ettől lényegesen jobb képekkel fogsz majd minket megörvendeztetni.
A legjobbakat! István
A cicus helyes, de lemaradt a füle, a fara, a farka. Rossz a perspektíva és alulexponált a kép. A fényviszonyok nem neked kedveztek. Talán a túl hosszú záridő miatt bemozdulni látszik a fotó.Sajnos a kompozícióra sem mondhatok jókat. A macsek kifelé tekintése zavaró, akárcsak a feje melletti éles tartományba került gallyak. Üdv!
Szia!
ez a fotó aranyos kép egy macskáról, otthoni, családi képnek jó, de fotózás szempontjából rossz.
A fő témád (jelen esetben a macska) kilóg a képből, az eléggé zavaró.
Középre szerkeszteni sem a leg ideálisabb kompozíció. Érdemes lett volna az ő szem magasságából fotózni, és úgy elrendezni, hogy amerre néz, ott legyen több hely, és akkor a macska is a kép szélére kerül.
Az FF-be konvertálás sokat ront a képen, a macska beleolvad a háttérbe, nehéz kivenni a pontos alakját.
Nem akarom elvenni a kedved a fotózástól, de még van mit tanulnod. Nagyon jó hobbi, de sok tanulást és kitartást igényel, de semmiképp se add fel, lesz ez még jobb is.:)
Szia!
Nagyon sok macskás kép van az oldalon, nehéz kiemelkedőt alkotni.
Talán itt nem jó a ff. választás, a cica elveszik a környezetében,
fölül szűk lett a kép, belevágtál a macskába. (persze lehet még szűkebbre is, csak a fejre, a szemekre koncentrálva),
alacsonyabbról, az ő szemmadasságából fotózva hatásosabb kép lehetne.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.