BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,52
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2013. március 21. 17:15
  • érzékenység: 200
  • fókusztávolság: 174
  • objektív: Nikkor 70-300 mm 1:4.5-5.6G VR
  • rekeszérték: 20
  • zársebesség: 1/20
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Budapest
  • Készítés ideje : 2012-11-16
Pirkadat

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4,6
2013. április 19. | 16:58 | Pingo

Hali!
Nagyon érdekes ez a narancssárgás félhomály. Szép a kompozíciód, tetszik ahogy a háttér elősejlik . Picit szerintem jobbra dől ami nekem enyhén zavaró. Ezért vontam le egy keveset.
Egyébként tetszetős, grat!

vidi válasza:
Köszönöm szépen, igen jobbra dől, kicsit lejt a híd.

adott pontszám: 4,5
2013. március 25. | 11:53 | andrasmihaly

hello,
maga meglatas es a hangulat nagyon tetszik, igazan atjon a kodos hajnali hangulat.
a szerkesztes is tetszik bar a hid jobbra lejt de ez a valosagan is igy van viszont ugyeltel szepen hogy a parlament tornya egyenes legyen.
egyetlen kifogasom a minoseg lenne nem tudom miert de eleg zajos es reszletelen es fako a kep /tudom a hajnal sokszor ilyen/ pedig alacsony iso-on keszult lerekeszelve talan az f20 tulzas f11korul lehet szebb rajzot kapsz, a parlament a hatterben mindenkepp egy kicsit mosodottabb lesz.
jo fenyeket
Mihaly

vidi válasza:
Köszönöm. Eredetileg a kép dinamika tartománya nagyon kicsi a nagy köd miatt.
A híd is eléggé ködben volt. A szintek állításával lett ilyen a kép, ami miatt megjelentek a zajok.

2013. március 23. | 18:13 | Zorko

Attól hogy a gép vízszintben van, és a hídban van lejtés, még nem biztos hogy jó így. Mert az emberi szem, és agy lehet hogy keresi benne szimetriát, merőlegest, vízszintest. Képtranszformálással nem nyúlnék bele, mert az elviheti az országház függőlegességét. A tökéletes képhez lehet hogy más perspektíva kellett volna.

Üdv,

Zorko

adott pontszám: 4
2013. március 23. | 11:23 | jethro

Szia!
Első látásra nagyon megfogott a kép párás,pasztell visszafogott hangulata,
szép reggel lehetett.
De egy kicsit alaposabban megnézve azért vannak fenntartásaim.
-Ferde(nagyon)
-Egy ilyen letisztult képnél felesleges a villamos,ront a lámpasor ritmusán.
-Nem jó a vízszintes középre szerkesztés,vagy lejjebb ,vagy feljebb kellett volna tenni azt a hidat,mind a kettő variáció sokkal jobb képet eredményezett volna.Azt hiszem én a tükröződésre szavaznék.

Lehet érdemes lenne megint korán kelned mert benne van az igen jó fotó lehetőség.Pl. nagyon jó a nézőpont és a látószög kiválasztása.

De így még nekem nem teljes.
szép képeket!

vidi válasza:
Köszönöm!

2013. március 23. | 10:05 | Zorko

Mindenkinek írom akik a kép ferdeségét emlegették!

A budapesti hidak, és nemcsak ott hanem a világon mindenhol nem vízszintesek! A függőhidak főleg nem. De a pilléreseket is középen a legtöbbször magasabbra építik. Ez egy egyszerű fizikai törvény miatt van így. Ha megnézitek az Országház függőleges tengelyét a csúcstól lefelé. Az tökéletesen függőben van. Tehát csak az van hogy a Margithíd margitszigeti talapzata magasabban tartja a hidat, mint a budai talapzat.....

vidi válasza:
Igen sajnos így van, kíváncsi lennék, hogy így ebben a formában nem jó a kép, mert ferde és kész. Vagy elfogadott dolog hogy valamilyen transzformációval kiegyenesítsem és úgy lesz jó a kép.

adott pontszám: 5
2013. március 23. | 09:58 | Zorko

Szia,

Ez nagyon tetszik! Sok fővárosi kép van az oldalon a hidakkal, meg az országházzal. Nekem ez a kép az utóbbi év ezen témájú képek eddigi legjobbja! Grat!

Üdv,

Zorko

vidi válasza:
Köszönöm, kedves vagy.

adott pontszám: 3,9
2013. március 22. | 23:24 | fotosapoka

Jaj de jó lenne ez, ha nem dőlne egy kicsit...A színek elragadóak....Ezt leszámítva nagyon korrekt fotó lenne.

2013. március 22. | 14:54 | newgam

Azért zavaró, mert a híd pályavezetése a kép markáns fővonala, ráadásul éppen a felezőn fut át. Csak halkan, mert nem nagy az eltérés de az oszlopok is ebbe az irányba (mint a pályatest) dőlnek. Nekem amúgy (a zajon túl) a szerkesztéssel vannak gondjaim. A fő motívumot a jobb oldalon helyezném el, így a villamossal már erősen túlsúlyos a kép bal oldala. Üdv!
Üdv!

vidi válasza:
Köszönöm szépen a hozzászólást. Ha a villamost jobb oldalon lenne, talán jobb lenne az egyensúly. Sajnos olyan verzióm nincs, vagyis van, de azzal más gond van.

2013. március 22. | 09:37 | Álomfejtő

Nem tudom, milyen képszerkesztőd van, de ha ps-ben dolgozol, ott a szerkesztőben van kép torzítása menüpont, ahol tudsz módosítani a képi vonalakon úgy, hogy minden klappoljon.
Viszont nem tudom, az alap képszerkesztők mennyire képesek erre - a javítási javaslatot saját tapasztalataim okán írtam, én aszerint javítok a fotón, ha szükséges.
További szépeket !

vidi válasza:
Igen, így utólag már én is erre a megoldásra gondoltam, csak nekem annyira nagyon nem tűnk ez zavarónak, és hagytam így, de egyetértek veled.

adott pontszám: 4,5
2013. március 22. | 09:20 | Álomfejtő

Ez a kép igen kellemes... de két dolog van, ami zavar kicsit :
- látom, hogy a parti horizonthoz és a tükröződés párhuzamosához állítottad be a képet, amihez képest a nézőpontból adódóan a híd vonala ugye enyhén billen jobra - ezen korrigáltam volna, hogy ez is éppen vízszintes legyen.
-ez a kép véleményem szerint színvilágában egy köztes állapot : vagy határozottabb, vagy sokkal halványabb kontraszt illene (inkább az utóbbi) a hangulathoz..
Összességében tetszik éppen a rendhagyó vizuális látvány, bemutatás miatt,
több, mint jó kép ez.
Szerintem

vidi válasza:
Köszönöm szépen, jó meglátások. Sajnos a híd ferdeségét nem tudom korrigálni, a híd a valóságban is lejt. Ha korrigálnám, akkor a rajta lévő oszlopok lenének ferdék. Tudom, így kicsit zavaró a ferdeség.

adott pontszám: 4,5
2013. március 21. | 19:54 | nandi75

Szia, harmónikus színek, szép használata a tükröződésnek, jó elgondolás, tetszik a híd szimmetriája, a vízszint 1/3-os elhelyezése, a fények, illetve a fotózási magasság (gondolom ez adott volt:-). Picit jobbra dől a híd, illetve kevésbé tetszik a háttér asszimetrikus elhelyezkedése, nekem így nem annyira jön be a kompozíció. Üdv, N.

vidi válasza:
Köszönöm, jó meglátások.

adott pontszám: 5
2013. március 21. | 19:03 | Roberto81

Szia!
Nekem tetszik a nézőpont, a napszakot is jól megválasztottad, igazán jó kép lett ezzel a monokróm hatással. Jó a híd tükröződése is.
Üdv.R

vidi válasza:
Köszönöm szépen!

adott pontszám: 5
2013. március 21. | 18:47 | h.rom

Szerintem így kell megfotózni a parlamentet - ami már milliószor lerágott csont és halálig unalmas téma -, hogy sikerüljön úlat mutatni a témában. Itt csak jelen van, mintegy dekorációja, de nem főszereplője a képnek. Nagyon szép ez a rozsdabarna pasztell fény, remek kompozíció, gratulálok.

vidi válasza:
Köszönöm szépen!