Nekem túl sok minden van a képen, mintha nem tudtad volna, mit is akarsz fotózni. Nincs fő téma, ugrál a tekintet a sok apró részlet közt. Az ilyen képek szerintem letisztultabban jók.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2013. január 12. 11:25 - érzékenység: ISO 100
- fókusztávolság: 26 mm
- objektív: Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6
- rekeszérték: f/8
- zársebesség: 1/200s
- Készítés helye: Nagy-Berek
„Ha kivágtad az utolsó fát, ha kifogtad az utolsó halat, ha megmérgezted az utolsó folyót, rá fogsz döbbenni, hogy a pénz nem ehető.” (ősi indián mondás) Köszönöm, (ha egy kis időre is) hogy a nap képe lehetett!
Fülig Jimmy válasza:
Ízlések és pofonok különböznek.
Szia!
Szeretem a kép hangulatát. Nekem olyan poszt-apokaliptikus, melybe a közelgő napfény, és az előtéri fűfolt vidámságot hoz. Gratulálok.
Fülig Jimmy válasza:
Köszönöm szépen az értékelést, igazán örülök, hogy megérintett Téged!
Szia!
Gratulálok a képhez! Az elmúlás, a természet kiszipolyozása abszolút benne van. Az idézet külön szép.
Összességében tehát, színek, kompozíció, hangulat, élesség, árnyékok mind-mind rendben vannak.
Fülig Jimmy válasza:
Köszönöm szépen az értékelést, őszintén örülök, hogy mind mondandóban, mind látványban megérintett Téged!
Üdv, Jimmy. Ismét.
Ugye az alapvető gond az, hogy nem lehetünk tisztában itt egy még számunkra ismeretlen fotós felkészültségével. Nem tudhatom, hogy az illető miért használja azokat a kifejező eszközöket, amiket éppen használ. Amennyiben tudatosan, úgy teljesen rendjén van a dolog, és természetesen elfogadom (ha még nem is értek velük teljesen egyet). Viszont nem tudhattam, hogy tudatosan fotóztál-e épp ilyen erős fényben, használtad az adott látószöget. stb. Ezért ajánlottnak éreztem erről az oldalról felvilágosítani téged (egy fotózással most ismerkedő számára hasznos tanácsok lehetnek, ezt remélem megérted).
Bízom benne, hogy képes vagyok a színek meg a szerkesztési vonalak mögötti tartalmat észrevenni. Itt is észrevettem, viszont valóban nem volt azzal a hatással, mint amit kívántál elérni a fotóddal. Ezért is ajánlottam szélesebb látószöget, illetve a közelebbi nézőpontot. Magad is szépen megfogalmaztad: " legfeljebb egy választott téma lenne sokkal hangsúlyosabban kiemelve." - épp erre gondoltam, ez hiányzik nekem.
A vízbe, mocsárba történő belegázoláshoz hozzászólva.. "de nem hiszem, hogy te bármelyiket megtetted volna" ez már inkább felém irányul, mint a véleményem fele. Nem ismersz, tehát ilyeneket nem állíthatsz. Ennek ellenére ez nem lehet indok. Robert Capa mondta, igaz, hogy "Ha nem lett elég jó a fotód, nem voltál elég közel"? A partról bárki készít fotót. A mocsárba akárki már nem megy be, csak aki igazán elszánt.
Tisztelettel:
Lajos
Fülig Jimmy válasza:
Köszönöm, hogy leírtad a gondolataidat!
A Capa idézet igazi klasszikus, sokszor gondolok rá:)
Nagyon jó fotó. Szinte mesél.
Kissé kaotikus helyzet uralkodik a helyszínen.
Jó az élesség, a szerkesztés.
Tetszik, hogy a felhők is sötétebbek.
Üdv.: H
Fülig Jimmy válasza:
Köszönöm, hogy megnézted és véleményezted, igazán örülök, hogy elnyerte a tetszésed!
Üdv! Ma ilyen "tetszik" napom van.:-) Ez is jo foto,és tetszik! Szép ahogy van. Nem mondanám,hogy a csonakot én kicsit lejjebb süllyesztettem volna,meg a nagy farönköt odébbtoltam volna...mert ez volt ott,ez a rendszertelenség,és Te erről csináltál egy nagyszerű fotót! grat!
Fülig Jimmy válasza:
Köszön az értékelést, öröm számomra, hogy tetszik Neked!
szia.szépen kidolgozott téma.jó meglátás,hangulatos kép.nekem olyan érzésem van,mintha meg állt volna az idő.csodaszép színek,tiszta munka.
Fülig Jimmy válasza:
Köszönöm szépen az értékelést, őszintén örülök, hogy elnyert Téged!
üdv! nem kicsit kaotikus a helyzet amit sikerült is visszaadni szerintem,hirtelen azt sem tudom mit nézzek..a fények nem a legjobbak..amúgy érdekes foto.
Fülig Jimmy válasza:
Köszönöm szépen, hogy megnézted és véleményezted!
Szia!
Nincs egy ember, nincs egy madár és még egy dallam sem, csak a csend, a félelmes csend...
Még a felhők is ólomsúllyal nehezednek a tájra és a kép olvasójára jelezve mintegy apróságunkat a világegyetemben.
Nehéz ez a kép, szinte fáj olvasni, sőt igazából nekem nagyon sok a képi információ, nekem sok a szín, talán a szürke és árnyalatai egy picit könnyebbé tenné az olvasását egy kis köd pedig megnyugvást adna, felszabadultabb lenne az ember hiszen a fantáziánk átsegítene bennünket szemlélőket a nehéz pillanatokon!
Igen tudom az egy másik kép lenne.
Nehéz ez a kép, szinte fáj...
Szép fényeket kívánok!
Üdv.:Zoli
Fülig Jimmy válasza:
Köszönöm Zoli a részletes értékelést, a leírt gondolatokat, örülök, hogy elnyerte a tetszéed!
gaborlajos89, talán még precízebben és finomabban fogalmazta meg, amire gondoltam.....persze az én véleményemben is kizárólag a javító segítő szándék volt az irányadó..
Z.
Fülig Jimmy válasza:
Hát nem is tudom, elhiszem ha te mondod, de azért abban a nagy javító, segítő szándékban egyetlen egy tanácsot sem adtál - ellentétben az említett gáborlajos tagtárssal. Kérlek, fogadd el a neki írt válaszom.
Annyi azért hadd jegyezzek meg, (természetesen nem kétségbe vonva a javító szándékod, csak úgy általánosságban írom, szóval nehogy magadra vedd) hogy itt a fotozz-on, ahol a játékszabályok miatt a mindenféle átlagok messze túldimenzionáltak, ahol az értékelők bele vannak kényszerítve, hogy a kákán is csomót keressenek, hogy vadásszanak a lepontozható képek után, stb. - meglehetősen bizarr érzés, mikor a feltöltő azt olvassa, hogy segítő szándékkal értékelték annyira alul az amúgy nem hibátlan fotóját:) Túl régóta ismerem már ezt az oldalt…
Szia !
Ne haragudj, de elsőre az jutott eszembe címként a képedről, hogy "káosz". Ami valószínű, hogy azért jutott eszembe, mert nincs rend a képen és az ember szeme, csak kapkodva keresgél rajta. Sok a zavaró belógó árnyék-tükörkép, a képből kilógó és belógó fák sokasága..
Szóval azt javasolnám, hogy ha ezt a témát szeretnéd fotózni akkor először gondold ki, hogy mit szeretnél leginkább bemutatni rajta és úgy, tudatosan megkomponálva nyomd meg a gombot.
üdv, Z.
Fülig Jimmy válasza:
Én nem haragszom, ha te sem:)
Sajnálom, hogy számodra nem adta át magát a kép. Teljesen másképp látjuk ezt a fotót.
És hidd el, tudatosan nyomtam meg azt a gombot. Más kérdés, hogy ez számodra csak az én tudattalanságomat jelenti. Hiába, az én tudatomtól most csak erre futotta…
árvizek meg kidőlt fák azért csingácsgukék idejében is voltak. annyira nem érzem a képen az emberi pusztítás nyomait. viszont a bal szélén a klónecsetét igen. picit az előtér alexpósnak tűnik, de mindent egybevéve érdekes, szép kép.
Fülig Jimmy válasza:
Jó szemed van, ott bizony retusálnom kellett és a jelek szerint nem voltam elég ügyes. Azt azért sajnálom, hogy a mondandó nem ment át. Ezen a képen amúgy nincs árvíz és a régi időkben sem motoros láncfűrésszel vágták a fákat. Köszönöm szépen, hogy megnézted és véleményezted!
Szia Csaba! Nagyon jó ez a képed, mert története van, mesél valamiről és elgondolkodtat. A cím és az alatta olvasható mondás nélkül is hatásos volna, de azokkal még nagyobbat üt.
Pont valamelyik nap tett fel, Vics kolléga egy képet, ami témájában hasonló és szintén szomorú története volt.
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=240959
Én nem sok esélyét látom, h ez a pusztítás, pusztulás megálljon...de mintha képed mégiscsak azt mondaná, h talán... mintha a komor felhők mögül kikandikáló fények a remény sugarai lennének....
Jó a kompozíció, jó az élesség, természetes színek, stb. , de nekem mégis mondanivalója miatt tetszik leginkább képed.
Bíztam benne, h a fekete háttér mellett döntesz....szerintem a látvány és mondanivaló miatt, ez volt a jobb választás.
Gratulálok!
A legjobbakat! István
Fülig Jimmy válasza:
Köszönöm István a részletes értékelést, őszintén örülök, hogy mind mondandóban, mind látványában megérintett a fotó. Számomra elég érdekes, hogy így a megjegyzésbe írtakkal együtt is csak a véleményezők közel felének adta át magát a kép.
Én azon a véleményen vagyok, hogy a pusztítás egyszer igenis megáll. Mindenképp megáll, csak kérdés, hogy miért. Vagy azért, mert észhez kapunk az első igazán keményen pusztító természeti katasztrófa után, (de azt persze megvárjuk) vagy azért, mert már nem lesz aki pusztítson…
( mai magyar mondás ) :)
mondjuk ilyen kifejezetten rossz fényviszonyok mellett , nem fényképeztem volna, de ha mégis akkor kiálltam volna a rönk előtti stégre, és lefényképeztem volna a csónakot..
horizont, nád, égbolt, farönkök minden nélkül....
így a kesze kuszaság megöli a hangulatosnak mutatkozó helyszínt...
nem azt mondom, hogy nem lehet kemény fények közepette fényképezni, sőt... de semmiképpen nem ilyen képet,
részletek...részletek....részletek.... minimál... részletek....
Fülig Jimmy válasza:
Köszönöm József, hogy megtiszteltél a véleményeddel, és hogy nem pontoztad le a fotót. Különösen annak fényében, hogy oly sok mindenben eltérően vélekedünk. Készült olyan kép is, meg még mindenféle más is, de nem túl valószínű, hogy itt bemutatásra kerülnek.
Azt gondolom, a fényei-fénytelensége miatt van egy kis világvégi hangulat a képedben, a kuszaság, a csonkaság, az élettelenség, a rommá válás nem csak a fülszöveg miatt belemagyarázás a fotódba, hanem a látványban is felsejlik. A szerkesztés igazodik a gondolatodhoz...jó helyen van a horizont, borús felhök is a segíségedre voltak a kompozícióban, és a kép alsó részének rendetlensége lehangoló.....ezt akartad elérni?
Üdvözlettel! Pilipár
27.
Fülig Jimmy válasza:
Igen, amikor élőben megláttam a „mindent tönkre tesz az ember, ahová beteszi a lábát” gondolat jutott eszembe és pontosan afféle apokaliptikus érzést szerettem volna elérni. Amúgy könnyen lehet, hogy ez lesz a sorsunk, ha így folytatjuk, (ez is egy reális forgatókönyv) de azt már nem szeretném megérni.
Köszönöm szépen a bőséges értékelést Ildikó, őszintén örülök, hogy megérintett a mondandója, s hogy a tetszésed is elnyerte!
Na ez mellett nem tudtam elmenni...
Remek helyszínt találtál. Omladozó moló, elsüllyedt csónak, vízből kiálló farönk, nád... Csodás.
Viszont - attól tartok - nem hoztad ki a maximumot a helyből. Az a gond, hogy ezt mind bele akartad sűríteni te egy fotóba. Holott itt több fotónak is akad bőven téma. Én a lehető legszélesebb látószöget ajánlottam volna,a mivel egészen megközelíted a kiválasztott témát (akár belegázolva a vízbe). Én mondjuk a csónakhoz mentem volna közel, belekomponáltam volna az előtérbe, hogy azt töltse ki, és minden más, ami távolabb van, fokozatosan kisebb lesz. Így nem vonják el a figyelmet, ami a csónakon összpontosul.
A másik dolog.. a fotó egy dél táji órában készülhetett, ha nem tévedek. Egy kora hajnali, vagy egy késő délutáni időpontot ajánlanék a fotó megismétléséhez. Ilyenkor nem csak a színek szebbek, de a fények és árnyékok is sokkal lágyabbak.
Sok sikert.
Lajos
Fülig Jimmy válasza:
Úgy érzem, a megjegyzésbe írt idézetemmel elég egyértelművé tettem azt, amit e képpel mutatni és éreztetni szerettem volna. Sajnálom, hogy ez a mondanivaló számodra nem ment át. Magyarázni pedig nem kívánom, mert annak általában úgysincs értelme.
Az értékeléseddel kapcsolatban a következő gondolatokat szeretném megosztani veled. Egyrészt kifogásolod, hogy túl sok mindent sűrítettem a fotóba, másrészt a lehető legnagyobb látószöget javaslod. Ez azért így ebben a formában elég erős ellentmondás, legközelebb érdemes lenne még egyszer átgondolnod, mielőtt ilyesmit írásba adsz valakinek.
Mielőtt elkezdenéd magyarázni, értem én, hogy arra a szép térnyitó hatásra gondoltál, amit a széleslátó optikák tudnak, mikor a közelpontban fotózunk velük. Mindazonáltal, ezzel a megoldással is ugyanennyi minden lenne a képben mint most, mert amennyivel közelebb megyek, annyival nyitok a látószögön - legfeljebb egy választott téma lenne sokkal hangsúlyosabban kiemelve. De az már egy teljesen más fotó volna, (vagy jobb, vagy rosszabb ennél) és semmiképp sem arról szólna, amit ezzel szerettem volna érzékeltetni.
Még annyit tennék hozzá, hogy a fotó ősszel készült, mint látható mocsaras területen és nem strand időben. Így aztán, ahhoz hogy „akár belegázolva a vízbe” megközelíthessem a csónakot, vagy ruhástul, vagy meztelenül kellett volna bemennem a hideg, süppedékes, kotoratlan és ki tudja milyen mély kikötőbe. Tudod, ez a monitor mögül jól hangzik, de nem hiszem, hogy te bármelyiket megtetted volna.
A raw fájl adatai szerint a fotó szeptember 12-én 16:18-kor készült el. (A fényképezőgépem időbeállítása a valóságnak megfelelő.)Ezen a napon Nap 19:02-kor bukik a horizont alá, vagyis a fotó elkészülte után két és háromnegyed óra múlva. Az, hogy ez délidőnek számít-e relatív, döntse el mindenki maga. Az mindenesetre tény, hogy elég kemény fények voltak. De miért is kell mindenáron ragaszkodni a "csak a napnyugta varázslatos fényeiben fotózunk" szabályhoz? Tudomásom szerint nincs az kőbe vésve. Tisztában vagyok az alkonyi / hajnali fények puha lágyságával, a káprázatos színeivel és a hosszú árnyaival. Egy normál tájképhez bizony az illik. Ezt itt viszont nem annak szántam, én úgy látom, a kép mondanivalójához jobban passzol ez a kemény, cseppet sem idillikus fény- és színvilág. Úgy érzem, hogy mivel a kép mondandója számodra nem ment át, ezért automatikusan ideírtad a sablonos "alkonyi varázslatos fények" kliséjét.
A véleményedet természetesen tiszteletben tartom, különösen, hogy érződik rajta a jó szándék és a segíteni akarás. Ennek okán hasznosnak is minősítettem, noha nem igazán értek vele egyet.
Tisztelettel
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.