BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,31
KATEGÓRIA: állatfotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2012. december 1. 22:46
Fehér madár, furcsa csőrrel és belógó ágakkal.

Corvidae figyelmébe ajánlom, mert a fekete gólyás fotóját direkt nekem szánta. Elnézést, de fogalmam se nincs mi ez a madár, azt meg nem akarom ideírni, hogy Pelikán, de lehet, hogy az. Nagyon szépen köszönöm Mindenkinek, aki hozzásegítette a fotómat a 24 ÓRA LEGJOBB FOTÓJA címhez! -azt hiszem végre nem a rendszer hibája miatt lett a képem nap első!!! 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2013. február 12. | 09:33 | puruczki-2

A fotózzosok hibája miatt lett a nap legjobb fotója...
...megnézve a képeid és a véleményeid, már tudom, hogy kell-e foglalkozni a véleményeddel...

Vadliba válasza:
...na és kell vagy nem kell?

Ezen ne gondolkodj, nem kell! :)

Egyébként elárulom neked, hogy senkinek nem hibája, hogy a nap legjobb fotója lett. Nem kell mindig felelősöket keresni.

Köszönöm, hogy szétnéztél nálam! Remélem jól érezted magad közben!

Tisztelettel
Vadliba!

2013. január 14. | 19:29 | Corvidae

hol készült?

civil környezetben a hidbol gondolva

azert még a természet közeli környezetben való ábrázolás lehet cél


Vadliba válasza:
Nem állatkertben, mint ahogyan sokan írták vagy gondolták.
Igen, egy parkban készítettem, ezek a pelikánok ott laktak.

Nekem nem adatik meg, hogy künn a természetben olyan madarakat kapjak el, mint pl te vagy más ok. Meg felszerelésem se nincs hozzá.
De én azért ennek a madárnak örültem. Elég impresszív volt élőben látni.

Azt viszont kimondottan élveztem, hogy itt sikerült pár embert kiakasztani vele:)

Üdv
Vadliba

2013. január 13. | 21:08 | Corvidae

fajin!

kösz

Vadliba válasza:
Szia!
Köszönöm!
Őszintén örülök, hogy megnézted és fajinnak találod. tudod, sokan megnézték és jöttek irigykedve, mert nem sokan tudnak ilyen madarat így megfotózni.Mindenki arra gondolt ez állatkerti fotó és néhányan húzogatták le. Volt aki azért nyomott rá gyengét mert meglátta, hogy napképe és még életében nem látott ilyen madarat. Mondjuk én sem előtte.
Mindenesetre, örülök, hogy végre egy igazi madárfotós is megnézte, nem csak önjelölt vegetáriánusok! :)
Üdvözlettel és köszönettel
Vadliba

adott pontszám: 5
2012. december 24. | 05:42 | grrrimasz

Szia! Többször visszanéztem már erre a képre a hetek folyamán. Nekem kifejezetten tetszik. Érdekes a madár, és fehérségét a háttér nagyon jól kiemeli. A víz természetes, olyan mint a valóságban, nincsen mahinálva elmosással, meg a többi "divatos" dologgal. A látogatók színes ruhájának tükröződése pedig egyértelművé teszik, hol készült a fotó.

Vadliba válasza:
Szia!
Csodálatos értékelés!
Nagyon szépen köszönöm!

Boldog Karácsonyt!
Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 11. | 21:11 | bence.kovesdi

Abból gondoltam, hogy állatkerti fotó, hogy a víztükörben tükröződnek az emberek.
Az, hogy állatkerti fotó, vagy egy parkban készült ahova odaszoktak a madarak és szimbiózisban élnek az emberekkel, számomra teljesen ugyan az, hiszen mind a kettő akár tetszik akár nem egy mesterséges élővilágban mutatja be őket.
Az állatok fotózásában pont azt találom nagyszerűnek, hogy azok becserkészése, lencse végre kapása komoly kihívást jelent még egy professzionális természetfotós számára is.


"...sikerült jól kiexponálni egy fehér és fekete kontrasztban álló madár tollazatot, ami ugye mindannyian tudjuk, nem egyszerű feladat..."
Tapsot nem kérsz esetleg? Már ne is haragudj, de az alapfeltétel, hogy egy kép normálisan ki legyen exponálva... ha nem így lenne semmi keresni valója nem lenne itt a fotozz.hu-n, jó hogy nem mostmár lassan ott tartunk, hogy ha egy kép nincs beégve, rögtön a nap képe lesz.
Ugye csak viccelsz velem?

Az, hogy a kép alapvető technikai kritériumoknak megfeleljen, az a beugró. Ezen felül jöhetnek az extrák.

Ezért mondom, hogy ez a kép, mint fotó, teljesen átlagos, semmi olyat nem látok benne amit egy kicsit is a gépéhez értő, már-már laikus ne tudna kivitelezni.

A madárfotókat, az teszi szerintem különlegessé, hogy egy pillanatot kapsz el, egy olyan lényt fényképezel le, ami alapból "menekül" előled, és ahhoz, hogy lencsevégre kapd, és jó képet csinálj, iszonyatos türelem kell, órák, napok esetleg évek.
És ez az ami miatt egy nem mesterséges környezetben készült madárfotót érdekessé, izgalmassá és értékessé tesz. A mögötte álló munka és türelem. Persze ez párosul a legmagasabb szakmai felkészültséggel és tapasztalattal.

Erre mondom azt, hogy ezt a képet még az öcsém is reprodukálná, mert semmi olyan nincs benne ami kihívást jelentene, leszámítva a helyes expozíciót, amit itt szintén nem igazán tudok értékelni, hiszen lényegében (egy vadonban zajló helyzethez képest) korlátlan idő áll rendelkezésedre a helyes expó eltalálásához.

A fotozz.hu színvonala pont úgy csökken ahogy az egész interneté. Természetesen mindig is voltak, vannak és lesznek szuper fotósok, szuper munkákkal, de mivel egyre szélesebb rétegnek áll rendelkezésére fényképezőgép, számítógépes berendezés, szoftverek, internet, ezért a fotóspistikék kategória exponenciálisan növekszik.

Vadliba válasza:
Szia Bence!
Nagyon szépen köszönöm ezt a tartalmas, hosszú írást! Én maximálisan megértelek.

Két dologra reagálnék csak:

1, Te magad miért nem járulsz hozzá a fotozz.hu színvonalának emeléséhez a fotóid feltöltésével? Azt látom, hogy elméletben nagyon magas szinten műveled.

2, Ha ennyire nem tetszik amit itt látsz, akkor miért nyitod meg egyáltalán ezt az oldalt? Miért frusztrálod magad nap mint nap azzal, hogy leromlott színvonalú fotókat nézegetsz és véleményezel?

És még egy dolog, ezzel a madárral kapcsolatban. Én úgy látom tökéletesen megfotóztam egy ritka madarat, amit még Ti talán nem is láttatok élőben és feltettem ide. Nekem volt lehetőségem ezzel a madárral személyesen is találkozni. Azt hiszem a 10 éves öcsédnek nincs és ez az amiért Ő nem tudná ezt a fotót elkészíteni.
De ha mégis lenne véletlen, tegye fel és emelje ő is a színvonalat itt.
Ez nem csak rajtam, rajtatok is áll.

Még egyszer köszönöm az írásod. Számomra tanulságos volt.

Jó egészséget és szép fényeket kivánok!

Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 11. | 00:58 | bence.kovesdi

Nem pontoznám, mert nem akarom elrontani az örömödet, de enyhén szólva nevetségesnek tartom, hogy egy állatkerti fotó, amit kb 10 éves öcsém hasonlóan meg tudna kattintani a nap képe...
Ha valaki eltudná nekem mondani, hogy ebben mi a különleges, vagy miért érdemes a nap fotója címre rettenetesen hálás lennék.
Jó ez a fotozz.hu, de rohamtempóban süllyed a színvonal már egy ideje...

Vadliba válasza:
Szervusz Bence!
Először is szeretném neked megköszönni, hogy nem rontottad el az örömöm! Köszönöm szépen!
Majd egy kérdéssel folytatom: Te miből gondolod, hogy ez egy állatkerti fotó? Miért ezzel kell indítani, hogy amit látsz és abból feltételezel, az kész tény számodra?
Ez a fotó nem állatkertben készült.
El sem tudsz képzelni egy parkot, valahol az amerikai egyesült államok területén, ahol ezek a madarak szabadon élnek és a mindennapos látvány részei? Egy nem zárt állatkert jellegű parkot, hanem egy egyszerűt, mint pl a városliget pesten. Vagy a népliget. Vagy az Erzsébet park...sorolhatnám a példákat.
Természetesen ezekben a parkokban jelen van az ember is. És mivel ez a madár szabadon él, így ő is.
Tehát, ha abból indulsz ki, amit látsz és azt ténykény kezeled, majd ebből bírálatot faragsz, az nem biztos, hogy a fotó esetleg a fotót készítő ember hibája.
Ilyen esetben én úgy gondolom többet kell gondolkodni egy-egy alkotáson. Mert becsapja a nézőt a saját tudása, illetve agya.
Azt, hogy a 10 éves öcséd milyen fotókat képes készíteni, sajnos nem tudom, de ha úgy gondolod Ő is képes napképét kattintani, én hidd el őszintén azt javasolom regisztráljon fel ide is akár és csinálja. Biztosan nagyon fogja élvezni, hiszen emlékszem tíz évesen én magam is már ebben a világban találtam meg a hobbimat, nem is akárhogyan. Sőt, öt éves voltam, amikor először önállóan fotóztam, szülői felügyelet nélkül. Teljesen át tudom érezni, így biztatlak Titeket erre.
Fantasztikus dolog.
Feltettél még egy kérdést, amire én nem tudom a választ. De gondolom azért lett napképe, mert sok embernek tetszett és akkor, abban a pillanatban nem volt más itt, ami megérdemelte volna ezt a címet.
Amikor ezt feltöltöttem, egyszerre 3 fotót raktam fel. Mindhárom a nap legjobbjai között voltak, és váltották egymást ez a cím alatt. Ez konkrétan 6 órán keresztül volt ott és hidd el megtette a magáét, hiszen begyújtották rakétáikat azok is akik valamiféle irigységgel tekintettek erre a címre ezen képnél.
Röviden ez a története.
Én abban látom a fotó erényét, hogy sikerült jól kiexponálni egy fehér és fekete kontrasztban álló madár tollazatot, ami ugye mindannyian tudjuk, nem egyszerű feladat. Lehet pont ezt látták meg benne a hozzáértők. Vagy azt, hogy mi van ebben a fotóban a szemünk által látottakon túl.
Én nem tudom, de örülök neki, hogy felraktam. Sokat tanultam hidd el emberi viselkedésből reakciókból ez a kép alatt is.
Azzal, hogy rohamtempóban csökkenne a fotozz.hu színvonala, én nem értek egyet. Nézz csak szét. Minden nap remek fotók hada vár ezen az oldalon értékelésre. Színvonalasabbnál színvonalasabbak. Technikai remekművek. Érzelmekkel és érzésekkel teli képek. Én valamivel több mint 6 éve vagyok itt jelen, és pontosan az ellenkezőjét érzem, mint amit leírtál. Hiszen már ha máson nem, csak magamon észreveszem a fejlődést. Másokon meg hatványozottabban. Te nem így látod? Te nem érzed, hogy fejlődsz az oldal által? A kritikák által? Nem érzed, hogy az első és az utoljára elkészült és akár ide feltöltött fotóid keresztülmentek egy bizonyos fejlődésen?
Végezetül egy javaslat.
Mint írod, enyhén nevetségesnek tartod...
Bence, nevess akkor egyet és ezzel az örömmel éld meg a mindennapjaidat. Nem kell azon keseregni és nem megérteni, miért ez vagy miért az. Tölts fel Te is fotókat, és élvezd ezt a játékot, mosollyal, örömmel.
Mert ez az élet igazi értelme, boldognak lenni!
Köszönöm még egyszer, hogy nem pontoztad le és remélem segítettem kicsit a kérdéses részek tisztázásában!
Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 3. | 21:25 | Hexina0803

Kaptál már tőlem 5-öst! A végén rád fogják, hogy telhetetlen is vagy. :)

Vadliba válasza:
hi hi hi :)

2012. december 3. | 19:48 | Hexina0803

Nem szoktam efajta szócsatákba keveredni vagy egyáltalán bele menni, de mivel érintett vagyok a dologban úgy éreztem jogos, ha én is elmondom a véleményem. Senkit nem áll szándékomban megbántani, de amikor ez a fotó kikerült a 24 óra legjobb fotói közé akkor írtak rá az úgynevezett erős fotósok és húzták le valami miatt. Lényegtelen, hogy ki véleményezte előtte, hogy a véleményezőnek hány fotója van feltöltve. Azt hiszem, ha ez a kép nem érdemelte volna meg ezt a címet nem díszelgett volna ott, ahol lennie kellett, mivel ha jól értelmeztem a szabályzatot, akik kezdő fotósok nem ér annyit az értékelésük, mint egy régi motorosnak. Ha jól tudom fotót viszont akkor tud feltölteni, ha véleményez néhány fotót. Így gyűjthet kreditet. Nos, én ezt tettem. Írhatnám én is néhány fotó alá, hogy ez és ez éppen csak egy fotós munkáit értékeli mindig, de úgy gondolom ehhez senkinek semmi köze nincs. Ha olvassa úgyis tudni fogja kire gondolok.
Az pedig, hogy ki milyen indíttatásból tette fel épp a fotóját, úgy gondolom, szintén egyéni joga oda írni vagy nem oda írni és nem azért, hogy sajnálják vagy jobb eredményeket érjen el.
Volt itt egy felhasználó, a nevére sajnos nem emlékszem, talán most is itt van más néven, de az ő fotóit senki nem szólta le, pedig nem épp egészséges dolgokat fotózott. Legalább is számomra a félkarú próbababák meg hasonlók nem épp követendő példák.
Én emberek között dolgozom, napjában megfordul nálam 100-400 ember, de nem csak magyarok, hanem külföldiek is. Sajnos a tapasztalataim alapján, és magunk ellen beszélek, de a magyar ember a legskótabb, mind viselkedésben, mind irigység szempontjából akkor is ha van rá oka és akkor is ha nincs. Sajnos ez itt is megnyilvánulni látszik, de nem csak ezalatt a fotó alat, hanem igen sok alatt.
Ez egy fotós oldal, itt a fotókat kell minősíteni és nem a készítőjét, függetlenül attól, hogy a készítő sokszor azonosul a készített fotóval, mert egy- egy témában a lelkét is beleadja.
Csúnya dolog azt keresni, hogy ez meg ez a fotó miért került az első helyre. Ott van és kész!
Még egyszer jelzem senkit nem akartam megbántani és további dolgokba nem folyok bele, de úgy érzem néhány iromány itt nem volt jogszerű.

Vics, az utolsó mondatom neked szól: Ha már példálódzol velem és, hogy hány fotóm van fönn, legalább azzal tisztelj meg, hogy a nevem nem kisbetűvel írod!

Szép estét mindenkinek!

Vadliba válasza:
ajjjaaaajjjjjaaaaajjjaj...

Én csak azt sajnálom, hogy ez sem a fotómról szól és hol az ötösöm???

2012. december 3. | 14:08 | vics

Hállelújázol a következő pontozóknak köszönhetően: hexina0803 - 0 kép; z_judit - 0 kép; puritan - 0 kép; rábaközi - 0 kép. Nézd meg ugyanezt a kritikusabb értékelőknél és olvasd el harmincas bemutatkozó szövegét. Ez a kép feltunningolt 5-ösökkel, a nap képe cím nem az értékeiről szól. Ha ebben a tévhitben szeretnél továbbra is ringatózni és friss regelők pontjai alapján a képeid értékét elkönyvelni, akkor kérlek írj minden feltöltéskor és én nyomok Neked mindenre egy 5-öst. De, hogy úgy nem leszel jobb fotós, azt most borítékolhatod.
Csáulész!

Vadliba válasza:
Szia!
Köszönöm, hogy ezt megírtad nekem!
Gratulálok! Te vagy a jobb fotós!
-most már nyugodtan aludhatsz!

Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 3. | 08:54 | cs.g.

ha valami gondod van önmagaddal, annak szerinted az a legjobb módja, hogy itt próbálod meg "eladni" nem kevés önsajnálattal?
ez nem vezet sehová - legalábbis, jó irányba, biztosan nem, de persze, mivel semmi közöm hozzá, lelked rajta!

Vadliba válasza:
Szia cs.g.!
Nekem nincs gondom önmagammal!
Önsajnálat? Biztosan valamit félre értesz, sajnálom!
Az utolsó sorban szereplő gondolatodat maximálisan támogatom!
Köszönöm, hogy írtál, kár, hogy nem pontoztad a fotót, meg hogy ez nem a fotóról szólt, de lelked rajta!
Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 3. | 07:29 | harmincas

Hűha... újabb rekordgyanús tétel a sértett, személyeskedő válaszok kategóriájában, megspékelve egy kis érzelmi zsarolással ("látod, még pontot is adok, milyen rendes vagyok, te meg milyen szemét").

Nézd meg az itteni múltamat és a többi értékelésemet. Volt már jó pár nap és hét legjobb képém, és egyszer az elmúlt 30 nap legjobb fotója is összejött. Rég túl vagyok az irigységből lepontozáson. A véleményemet fenntartom.

Vadliba válasza:
Szia!
Van két lehetőségem:
1 annyit írok erre a szövegre, hogy köszi és én abbahagyom, vagy
2 megmagyarázom, hogy miket értettél félre.

Úgy érzem nagyon figyelmetlenül olvastad el a válaszomat és helytelenül idéztél. Olyan szavakat dobsz be, amik meg sem jelentek és megpróbálod beállítani, hogy én írok ilyet?! Amit idézőjelbe tettél tőlem nem olvastad és nem is olvashattad sehol. Ez tőled jött, te tudod mit jelent. Azt, hogy leszemeteztem volna bárkit is határozottan visszautasítom.

Harmincas, az itteni múltadat nagyon jól ismerem, a fotóidat is meg az értékeléseidet is. Én sem ma kezdtem ezt az oldalt.

Amit írtam, komolyan írtam, a fotóid és az értékeléseid is mérvadóak voltak számomra.

Itt szó nincs sértettségről, személyeskedésről meg pláne nem. És mi a fenét jelent az, hogy érzelmi zsarolás? Hol olvasol ilyeneket?

Persze nincs ezzel semmi gond, Te így látod én meg amúgy. Ettől kerek a világ.

A véleményemet én is fenntartom!

Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 2. | 21:53 | .virus.

" Pedig már kifele tartottam a lelki válságból, most újra kezdhetem a kimászást. "
Magas hegy ez cicabogár , mászhatsz reggelig !!!

;-)

Én kérek elnézést ................

Vadliba válasza:
HEGY???
Én nem felmászóban vagyok éppen, hanem kimászóban -a gödörből!
Köszönöm! Ezt nem ismertem!

Üdvözlettel
Vadliba

adott pontszám: 5
2012. december 2. | 21:42 | .virus.

Több dolog miatt is értékelném !
Ad 1 .: Mi van a csőrében ??
Ad 2.: Milyen madár Ő ??
Ad 3.: Mitől lett , ez a szép szines visszatükrözés a fotón ??
Ad 3.: Ki követte el , ezt a remek fotót ??

;-))

Gratula ....

Nagyon szép , mélységél , és remek kompozíció .....

Nekem 5 ....

J ....

Vadliba válasza:
Szia!
Akkor a stílusodban:
1. nem tudom, szerintem semmi.
2. azt mondták a többiek orrszarvú pelikán.
3. fogalmam se nincs, nem én csináltam, eddig észre sem vettem. (az emberek mászkálása következtében, ami a hídon zajlott a parkban, nem az állatkertben)
4. Én! Vadliba

Köszönöm
Üdvözlettel
Vadliba

adott pontszám: 5
2012. december 2. | 20:53 | Rábaközi

Szia! 5 pontot adok a képedre, mert igazán jó kép. Az én tetszésemet elnyerte. Jobb mint az átlag madárfotók. Van benn egy kis plusz. Ez nem más szerintem, mint a híd, az emberek tükröződése a vízen,valamint a madár csőre. Feldobja a képet, egyedi hatást kelt,Ha ki lenne állítva a képed más madárfotók mellé, szinte biztos vagyok benne, hogy ennél a képnél többet megállnának és ezt kérdeznék egymástól: Az mi ott a csőrén? Hú de király kép! Szerintem photosopp. Dehogy te buta! Csak tudás : )

Vadliba válasza:
Szia!
Köszönöm szépen!
Ez az értékelés tetszett. Rávilágítottál valamire, amit lehet nem is gondoltál volna, köszönöm!
Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 2. | 19:54 | vics

A madár klassz, a környezete meg nagyon nem. Az ágak mellett sokkal inkább a szembe part fém/beton részei zavarók és a vízben tükröződő urbánus élet. Szétveri nálam a madár érdekességét, és ettől már a felvétel sem annyira különleges. Elröppen a ritka fajjal való találkozás varázsa. Értem, hogy nem állatkert, de nem a madár természetes élőhelyén készült az holt ziher. Valszeg egy féldomesztikált állat, aki mellé oda lehet menni és lefotózni. Ezekért meglep, hogy nap képe lett. Nem sajnálom Tőled, sőt, csak őszinte véleményem leírom.
Üdv!

Vadliba válasza:
Szia!
Köszönöm, hogy leírtad a véleményed!
Tudod, néha van egy rendszerhiba és olyankor az én fotóimnak is van esélye a legjobbak között szerepelni. Most is ez történhetett.
Köszönöm!
Üdvözlettel
Vadliba

adott pontszám: 2,5
2012. december 2. | 19:36 | harmincas

Ez egy jól exponált és éles fénykép egy érdekes madárról. Nem egészen tucatfotó, de különösebben kreatívnak, egyedinek, érdekesnek vagy akár esztétikai élményt adónak nem nevezném... ezért a szigorú pontozás.

Vadliba válasza:
Szia harmincas!

Irigy vagy?
Ennyire fáj, hogy ott van a főoldalon a napképe alatt a fotóm?
Vagy melyik tyúkszemedre léptem?
Rosszindulatú pontozásodról csak a dögöljön meg a szomszéd tehene c. sztori jut eszembe, sajnálom!

A többiben igazad van.

Bejelölöm hasznosnak az értékelésed és adok kreditet ajándékba, de csak azért mert most ezzel az értékeléssel példát mutattál, hogyan kell itt játszani. Csak aztán ne sírjon a szád széle!

A kettő kreditet azért utalom át tisztelt fotós kollégámnak, mert olyan dolgokra világított rá, amelyek eddig fel sem merültek bennem. Felvilágosított, hogy nem minden fotó "arany" ami "fénylik".

De mond meg nekem őszintén, kinek higgyek?
a többi értékelőnek, akik eljuttatták a fotómat ide? Nehéz eldönteni, mert eddig Rád itt felnéztem ezen az oldalon!
Üdvözlettel
Vadliba
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2012. december 2. | 18:51 | kicsirigo

bocs, nem láttam, hogy a nap képe lett :) most már látom.. nem akartalak megsérteni, azért gondoltam, hogy állatkert, mert egy csomó nézelődő ember arcképét láttam tükröződni a vízben. most hogy mondod, a másik képedet is értékeltem :) a rossz hangulatút tudod.. mármint izé, borúsat, mert tetszett amúgy. szép ez a madár, akkor elárulod, hogy merre láttad? gondolom valahol é-amerikában járhattál...

Vadliba válasza:
Semmi baj, már jól vagyok!

Köszönöm!

Üdvözlettel
Vadliba

adott pontszám: 3,5
2012. december 2. | 18:31 | kicsirigo

Szia! ez egy orrszarvú pelikán! az a micsoda a csőrén a szaporodási időszakban alakul ki, aztán megszabadul tőle..:) a képpel az a baj szerintemn, hogy kicsit sötét és zavaró az emberek tükröződése a vízben. persze nehéz állatkertben úgy fotózni, hogy természetesnek hasson.. ezért valami plusz dologgal esetleg fel lehetett volna dobni a képet, érdekesebb pozícióval pl. Azt hiszem a fények sem voltak túl jók, borús volt az idő, gondolom.

Vadliba válasza:
Szia!
Állatkert? Ne viccelj már!
Én nem járok állatkertbe állatokat fotózni.
És nem is a natgeo meg a discovery csatornákról fotózok egzotikus állatokat meg tájképeket a tévén keresztül.
Ha ezt sötétnek találod, nézd meg a másik fotómat, ami a fáról szól, belógó ágakkal. Meg fogod találni.
Köszönöm az értékelésed!
Sajnálom, de nincs alapja annak, amit írtál.
Lepontozni a NAP KÉPÉT???!!!
Hogy volt szíved ilyen vétséget elkövetni?
Pedig már kifele tartottam a lelki válságból, most újra kezdhetem a kimászást.
Üdvözlettel
Vadliba

adott pontszám: 4
2012. december 2. | 11:34 | Puritan

Szép! Nem akarok kötekedni de az egyetlen zavaró dolog nálam balra fent azok az elmosott levelek. Vagy baloldalt megvágtam volna, hogy azok ne legyenek a képben vagy a mélységélességet csökkentettem volna, hogy mosottabb legyen a háttér. Persze lehet, hogy az utóbbi rontana a képen.

Vadliba válasza:
Szia!
Köszönöm szépen!
Egyetértek veled!
Üdvözlettel
Vadliba

adott pontszám: 5
2012. december 2. | 11:31 | froghunter

Szia! Jól sejtetted, ez egy pelikán, de nem az Európában honos fajok egyike...hanem ez egy Észak és Közép Amerikában honos faj, az Orrszarvú pelikán(Pelecanus erythrorhynchos).
A 80-as években madarásztam, akkor láttam pelikánokat élőben is, a természetben( a hortobágyi halastavakon)...Rózsás gödényt és Borzas gödényt. A Borzas gödény második magyarországi megfigyelése volt a miénk, előtte több évtizedig nem látták Magyarországon, így nagyon boldogok voltunk Öcsémmel...főleg, h még bizonyító felvételeket is sikerült róla készítenünk.
Ez a madár, amit megfotóztál, a világ egyik legnagyobb madara.
A képről...az élesség jó, a nézőpont remek, a színek természetesek...a belógó ágak engem egyáltalán nem zavarnak, a vízen látható tükröződések viszont, annál inkább...
A szerkesztés jó.
Bár az emberi környet felismerhetősége nem tetszik a képeden, de ez miatt meg úgy érzem, nem volna sportszerű vonnom. Az érdekes és talán sokak által még nem is látott ritkaság miatt, no meg azért mert kirívó hibája nincs is képednek, megadom az 5-öst.
Gratulálok!
A legjobbakat! István

Vadliba válasza:
Szia István!
Nagyon szépen köszönöm a madár meghatározását. Nagyon meglepődtem, hogy ilyen "nevű" madár létezik. Én nem vagyok egyáltalán semmilyen madarász, nagyon nem értek hozzá. De, mint írtam kicsit lentebb, nem is tudtam, hogy ekkora ritkaság birtokosa vagyok. Konkrétan ez a fotó és három társa, 2oo8 óta porosodik nálam. Így éppen itt volt az ideje, hogy én is tanuljak valamit.
Az emberi környezetről sajnos nem tehetek. Ez egy elég népszerű parkban készült fotó, egy kirándulás alkalmával készítettem. Nagyon vágni nem akartam. Így maradt.

Amit a gödényekről írtál, minden elismerésem. De sajnos, mint jeleztem, egyáltalán nem értek hozzájuk. Viszont szép dolog tudni néha mit is kapunk el. Na majd talán ezen a téren is tudok fejlődni még.

Köszönöm szépen az értékelésed! Nagyon jól esett.
Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 2. | 10:18 | newgam

Szia!
De olvastam, szándékosan írtam "izéket" ezzel jelezve, hogy most tényleg zavaró. Az utóbbi két képedet nézve a gallyakra gondoltam, de itt ehhez még a híd és a túlpart képe is hozzáadandó. Az emberi környezet anélkül is érezhetően színesíti a képet, a fent leírtakkal együtt már kicsit sok. Azért nem szólom meg azt, akinek így is tetszik.
Üdv!
Ha hozzászólásaimra gondolsz, nem lehet folyamatosan a "jó pedagógus" szerepét játszani, persze az az egyszerűbb és főleg népszerűbb;)

Vadliba válasza:
Szia!
Okés, értem. Nem volt lehetőségem máshogy, vagy máshonnan fotózni ezt a madarat. Így a belógó ágakat otthagytam. Ezeket innen kiretusálni nekem olyan, mint ha a holdra kellene leszállnom. Elképzelhetetlen!
A híd, a színes visszaverődések a vízen sajnos a környezethez tartozott ott akkor. Ez egy parkban készült fotó. Ott sétálgattam és mókusokat etetgettem, amikor egyszer csak észrevettem ezt a nagy fehér madarat.
Másrészt igen, a hozzászólásaidra gondoltam. Láttam mostanában egész keményen értékelsz. Persze megértem, nem ez a hálásabb szerep, de közben én is rájöttem, hogy közel egy évig mindenre ötöst adtam, amire nem kellett volna is. Vagy csak azokra írtam, amik tetszettek.
Köszönöm, hogy visszalátogattál a fotómhoz.
Üdvözlettel
Vadliba

adott pontszám: 5
2012. december 2. | 09:56 | bolek

Szia!
Érdekes a felvezetése a képnek, de lassan kezdünk hozzászokni a csipkelődéshez, s ha ez egyfajta versengést hoz abból a képek nézői csak jól járhatnak!:)
Hozzászoktunk az akció fotókhoz, hozzászoktunk a különleges pillanatokhoz és lassan a csak szép kimegy a divatból!
Ez a madár különleges és szép.
És akkor most jön egy kis dicséret is, mert igaz nem vagyok madaras de azért annyit tudok a fehér és a fekete az a két szín amely megnehezíti a fotósok életét.
Ez a kép nagyon ügyesen van exponálva, ott a fehér a helyén, nekem tetszik a színvilága , az üde zöldek és persze a tükröződés a vízben.

Nem szeretném a két alkotó munkáit összehasonlítani, nem szeretném eldönteni melyik kép jobb, hiszen ha egymás mellé tennék akkor sem két madarat látnék a képeken.

Szép fényeket kívánok!
Üdv.:Zoli

Vadliba válasza:
Szia!
Hát, lehet félreértetted kicsit a fotó felvezetését, én jóindulatból ajánlottam Corvidae kollégának a fotómat, hiszen ő nagy madaras én meg nem és gondoltam egy jól kiexponált, általam nem ismert madárral talán én is hozzá tudok járulni.
A dicséretet köszönöm szépen, jól esik!
Egyébként írtál egy mondatot, amivel nagyon nagyon egyet értek ...és lassan a csak szép kimegy a divatból. Én szeretnék ellene tenni, mert agyonretusálni még mindig nem tudok, de ha felteszem ide amiket szépnek tartok, ki fogok pontozódni innen. Meg hát a világ ilyen körülöttünk. Elég csak megnézni az rtl mivel eteti az embereket minden este.
Nagyon szépen köszönöm az értékelésed!
Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 2. | 08:06 | 2bats

Nem gondoltál egy kis retusra, a bőrhibákat eltüntetendő?

Vadliba válasza:
Szia!
Megmondom őszintén nem gondoltam rá. De, amint olvastam javaslatodat, (ami mellesleg újra egy gyöngyszem) elgondolkodtam rajta, csak félek nem tudom ps-ban megcsinálni.
Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 2. | 01:13 | z_judit

Az utolsó két képednél fontos szerepet töltenek be a képbe belógó ágak. Több értékelésben is hibaként vagy fölösleges dologként emlegetik, pedig szerintem ez nálad a tudatos ábrázolás egyik eszköze.
Ezek szerint sokan szakértői a fotózásnak, de nem értenek például a grafológiához. Ott például a lefele hajló betűszárak bizonytalanságot, ingatagságot jelképeznek.
De külön szakértelem tartozik a lélek művészetéhez is Ha például a lélek elgyengülését, vagy lehangoltságunkat akarjuk kifejezni, a kesze-kusza belogó ágak nagyon alkalmasak erre.
Képeid nagyszerűsége abban rejlik, hogy eszközeidet sajátos módon állítod mondanivalód szolgálatába.
Ettől egyediek a Te képeid.

Vadliba válasza:
Szia!
Na a tudatos eszközről csak annyit, hogy én az elmúlt héten pont ezért vontam drasztikusan egy fotós kolléga képénél, mert belógó ágakkal tarkította. Most meg én használom eme elemeket. Érdekes ez.
Én készen álltam arra, hogy ezekről fog szólni az egyes-kettes-hármas értékelések java. Meglepetésemre szolgáljon, hogy ha csak a madarat nézem, talán (végre) nekem is sikerült valamit jól kiexponálnom.
De jelen esetben sajnos nem mertem még közelebb menni, mert féltem azt a madarat elijesztem. Ez nem állatkerti fotó, de meglesni csak így tudtam.
Grafológia? Hát az nekem csak alapszinten meg, de örülök, hogy ilyen mély lelki dolgokat is fel tudsz fedezni a fotómban. Ez csak az én szememben emeli a magam fényét.
Nagyon szépen köszönöm az értékelésed, és hogy visszatértél a fotómhoz.
Jól estek a szavaid!
Üdvözlettel
Vadliba

adott pontszám: 5
2012. december 2. | 00:09 | z_judit

Gyönyörű ez a madár, mögötte a víztükör fodrozódásában különleges színvilág tárul elénk.
A madár beazonosítását a természetjárókra bízom, de testének tartása számomra egyszerre sugároz előkelőséget, fennköltséget és szépséget.
A színek fodrozódása vidámságot,a körülette a feszülő zöld víztükör nyugodtságot áraszt.
Az előző képed szép, ez viszont gyönyörű!



Vadliba válasza:
Szia!
Hát ilyen dicsérő szavakra azért nem számítottam. Meglepődve de örömmel olvasom.
Nem is nagyon tudok mit írni, köszönöm szépen!
Üdvözlettel
Vadliba

2012. december 1. | 23:30 | newgam

Ezekkel a "belógó" izékkel nem fogsz babérokat aratni.

Vadliba válasza:
Szia newgam!
Azok a belógó izék, ágak, beleírtam a címbe. Nem olvastad?
Mindegy, nem az a fontos, hanem, hogy nem nyomtál rá egy kettest.
Láttam mostanában Te sem vagy jó passzban.
Köszönöm!
Üdvözlettel
Vadliba

adott pontszám: 5
2012. december 1. | 23:12 | Hexina0803

Szia!

A fehér madár, furcsa csőrrel egy Orrszarvú Pelikán, ami Észak- és Közép Amerikában honos.
Nem tudom hol sikerült elkapnod ezt a jószágot, de számomra igen kellemes fotó lett, mivel kedvelem az effajta különleges madarakat.
Élességében és szerkesztésében jó, talán a belógó faágak nem kellettek volna.
Vagy mégis. :)

További Szép fényeket!

Üdv.:H.

Vadliba válasza:
Szia!
Orrszarvú pelikán??? Életemben nem hallottam még ilyen nevet. Na most tanultam valamit. Köszönöm szépen, hogy leírtad nekem.
Nem is tudtam, hogy egy ilyen ritkaságról készült fotó birtokosa vagyok.
Köszönöm az értékelést, örülök, hogy tetszik.
Üdvözlettel
Vadliba