BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,7
KATEGÓRIA: portré
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2012. november 19. 13:28
  • érzékenység: ISO400
  • fókusztávolság: 75mm
  • rekeszérték: 5,6
  • zársebesség: 1/200
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Százhalombatta
A cowboy-ra várva...

Várom az építő kritikákat!:) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3
2012. december 14. | 15:06 | DiavoloMaximus

Szia
Ez tenyleg tudatosan szerkesztetted a kepet ! Ezert dicseret ! De sok javitani valo van itt! Eloszor a kep szerkesztese fele /fele ez igy nem jo ! A masik a focus ilyenkor a modelen van ami nagyon mosodott itt nalad . Ha nincs folytonos fenyed vagy blitz akkor az a 600D az birta volna nagyobb iso ot is. A masik hogy a drotok a levegobe darabojak a model fejet nagy a feher ter az eg fele ami elvonja a figyelmet a modelekrol . En azt ajanlom hogy ujjbol neki kell latni a melonak vagy reggel napkeltenel vagy napnyugtanal mert az otlet az jo!
Sok sikert es varom az erdemenyt!

newyork151 válasza:
köszi a tippeket!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 3
2012. december 1. | 16:40 | spartan1984

Szia.
A jobb oldali lányról talán még elmondható lenne a kép címe, de a bála tetején ülőröl véletlenül sem.
Az ülő lány testhelyzete olyan, mintha éppen mozdulna valamerre, vagy helyezkedne, de semmiképpen sem vár.Az arca olyan mintha beszélne, vagy beszélni akarna. Abszolut nem harmonizál a másik lánnyal,Az öltözékük meg aztán főleg nem harmonizál egymással, és ezáltal a kép sem harmónikus.Míg az egyik lány kis ruhadarabokban áll, addig a másik egy hosszú kabátban.Azt hiszem ez jobban bántja a szemem, mint a magasfeszültségű oszlop a háttérben.összeségében: a kép akkor lenne sokkal jobb, ha nem lenne az oszlop a háttérben, nem ülne a másik lány a bálá, illetve ha az álló lánynak nem keresztezné az a vízszintes vonal a fejét.
Nem akarok bunkó lenni, és nem akarom direkt mód leértkelni a képet, de sajnos ez a véleményem, és remélem ezzel tudtam segíteni abban hogy legközelebb ne kövess el hasonló hibákat. Ha ezekre odafigyelsz, valószínűleg sokkal jobbak lesznek az ezután készített képeid.
Gyakorlás! :)

newyork151 válasza:
Köszi az értékelést és a tanácsokat!!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 2,5
2012. november 30. | 16:22 | liczkas

Szia. Én kritizálok ha szabad. :) Van egy mondás,hogy a profik a fényt nézik. Ugye bár mi nem vagyunk profik,de attól még törekedhetünk arra,hogy szép fény legyen a témánkon. Jelen esetben ez nem igazán jól sikerült,nincs minőségi fény legfőképp az arcokon. Balról szűk,a háttérben zavaró a sok vezeték és a villanyoszlop. Ha javasolhatok,én úgy próbálnám meg ezt kivitelezni,hogy szebb fényt várnék ki + derítőlap stb...,vinnék magammal egy magas alu létrát és jó magasról lefele nézve fotóznék,hogy a lányok felnézzenek,így semmi zavaró nem lenne a kompozícióban.

newyork151 válasza:
Köszi az értékelést!

adott pontszám: 2,9
2012. november 30. | 14:42 | Vadliba

Szia!
Talán a kategóriát elrontottad vagy eltévesztetted, de számomra ez nem portré.
Talán egy játék része, egy kis bolondozás eredménye a fotó.
A felső lány a kazal tetején nagyon nem kellemesen ül ott. Ez sajnos nagyon látszik. A másikról is az jön át, hogy nem tudja mit is csináljon.
A fotósról pedig azt érzem nem igazán tudta mit is rakjon a fotóra. Az a háttérben lévő vezetékhalmaz és oszlop meghatározóak sajnos.
Ha az oszlopot felhasználtad volna, és inkább arra ültetted volna a modelleket, lehet kicsivel izgalmasabb fotót készíthettél volna.
Üdvözlettel
Vadliba

newyork151 válasza:
Köszi az értékelést!!
Üdv.: Máté

2012. november 21. | 11:49 | Cayman

Huh, egynemely ertekeles rettentoen foldhozragadt... Nem ertem miert van az, hogy ha meglatjak a kodos komor tajat, akkor automatikusan indul a naplemente szoftver es egybol mindenki a lemeno nap fenyeit vizionalja egy fotora. A kodos taj azert kodos mert a nap a felhok es a kod mogott van, nem igaz? Mintha a komor hangulat nem hangulat lenne... Ugyanez a helyzet a vezetekekkel, egybol kiverik a "kusza" biztositekot, es innentol 3-masrol indulnak a kepek. Szerintem csak jobban beljebb es lejjebb kellett volna komponalnod a villanyoszlopot, es maris rendezett lenne a hatter is a kabelekkel.
Akarki akarmit is ir, szerintem ettol neked nem kell beallni a sorba, es elkezdeni napfenyes agyonszaturalt csillivilli csajfotokat gyartani, maradj csak az ettol eltero koncepcioknal! A kepminosegen viszont tenyszeruen dolgoznod kell meg, illetve egy kicsit jobban kell instrualni a lanyokat, ez minden.

newyork151 válasza:
Köszönöm az értékelésed! Igen a minőségen dolgoznom kell minden féle képpen!!:)
Üdv.: Máté

adott pontszám: 2,8
2012. november 21. | 09:38 | Mausi76

A koncepcióban látok fantáziát, de szvsz a kivitelezés nem sikeredett, sajnos nem gyöz meg a képed.
A tónusok laposak, hiányoznak a fények. A lemenö nap melege hitelesebb és hatásosabb lenne, mint a ködborította szürkeség. A támaszkodó lánynak még csak-csak elhiszem a szerepét, de a bálán ülö lánynak sem a ruházata, sem a mozdulata nem tükrözi a kép lényegét. Az a kabát abszolút nem passzol a témához, a testtartása pedig, amolyan gyerekes, mint amikor a kisgyerek nyöszörög az anyukájának, hogy vegyél már le innen és közben türelmetlenül el kezd lecsúszni lefelé, mert semmi kedve továbbra is ött ücsörögni.
Nekem a háttérben a drótok meg a villanyoszlop sem kerekíti a történetet, söt..
Egy ilyen képnél rengeteg dologra kell figyelni, hogy minden összhangban legyen, aláírom, hogy nem egyszerü, ezért én a helyedben nekiugranék mégegyszer. Gondosabban megtervezve, figyelve az apró részletekre és egy kicsit több instrukcióval.
Üdv és szép fényeket! :)

newyork151 válasza:
Köszönöm az értékelésed!! Egyetértek, hogy a felső lány elhelyezése nem tökéletes! (Bár mindenkiben ott van a gyerekes én, csak elnyomja!!!) Köszönöm a tanácsokat! Igyekszem tanulni belőlük!!:)
Üdv.: Máté

adott pontszám: 3
2012. november 21. | 09:04 | Tyus

Amint megláttam a fotódat kicsiben örültem, hogy végre egy bálás kép került fel, kinagyítva viszont kicsit csalódott voltam.

A kép minősége és a "várom a kritikákat" kérésed alapján remélem jól tippelem, hogy első képeid egyikét mutattad be.

A kép pozitívuma számomra a bálás környezet és a két(!) modell. Látszik, hogy készültetek, kivonultatok a terepre ebben a hideg időben de valahogy elkapkodottnak és mégis megtervezetlennek érzem.

Ami a leginkább zavaró, az a jobboldali hatalmas oszlop belekomponálása a képbe. Ha már így sikerült, beletehetted volna teljes egészében és a címmel utalhattál volna rá valami módon.

Amúgy a jobb megoldás vagy a kiretusálás, vagy másik nézőpont keresése, vagy másik helyszín.

A másik elkapkodott dolog a "jelmez". Az egyik lánynak jó a szerkója, a másik meg mintha Colombo sosem látott felesége lenne;) Nem értem a koncepciót.

A pózból én hiányolok valami "dögöt" de ez lehet csak az én ízlésem. Mikor én csináltam bálás sorozatot, akkor keletkezett ilyen jellegő kép, mikor 2 képből, összehúztam egyre az egyetlen modellem duplázva (nem tudom ezt érthetően írtam-e le ) Szóval akkor keletkezett ilyen kontaktus nélküli fotó. Én nagyon hiányolom, hogy valami kapcsolat legyen köztük. (Ha nem akarsz fizikai kontaktust ábrázolni, talán egy mosolygós egymásra nézés is elég lenne. Talán :D )

Az utolsó dolog, pedig a kép színvilága. Nekem az egész komornak, sötétnek hat. Ok, ősz van , meg köd, de ennek ellenére jobban érvényesülhettek volna a színek, vagy épp az arcok, ha már portré a stílusa.
A mimika sem az igazi. Lehet ez a kép a sorozat elején készült és még nem lazultak el a lányok, nem tudom...csak tipp. Talán van a sorozatban jobb is.

Szumma: Nagy mákod van, hogy egyszerre két modellel is tudsz dolgozni, de ezt nagyon nehéz jól kihasználni. Szerintem nem sikerült, a tervezés ellenére sem. A terep fele jó, a jelmez fele jó, stb. Félmunkát végeztél, ezért 3.
Ezt a dupla modelles témát ne add fel, mindenképp egyedivé teszi a képeidet. (hónapok óta nem is láttam ilyesmit az oldalon)

Várom a kövit!



Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

newyork151 válasza:
Szia! Először is köszönöm a hosszú és teljes mértékben érthető értékelést!:) Nagyon új nekem a fotózás ezen iránya amikor modellt vagy modelleket alkalmazok! Igen a dög!!:D Nekik ez volt az első olyan fotózásuk ahol egy srác állt a lencsénél és Fényképezett!! A bálán ülő lány nem is tudta végig elengedni magát! Így a dög sem tört elő! Igyekszem a tanácsaid, tippjeid megfogadni! Még egyszer köszönöm, hogy benéztél, és köszönöm az 1 kreditet!!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 3
2012. november 20. | 18:04 | cs.g.

kevés a kontraszt, kusza a háttér, az egyik lány él csak igazán a képen (a kazalnak támaszkodó modelled tekintete OK, míg a másiké amolyan unottka)
laposak a fények, avval nehéz jól domborítani persze
megpróbálhatnál úgy nézőpontot választani, hogy a hátteret homogénné teszed (ha van valami fényerős lencsét, akkor nyilván, tágabb rekeszt használva egyszerűbb a dolgod)
szóval, szerintem nem rossz kép, de nem is az igazi, érdemes lenne nekifutnotok még egyszer.

newyork151 válasza:
Köszi az értékelést!!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 3,7
2012. november 20. | 10:58 | Brucez

Szerintem jobb lett volna, ha a modellek a távolba merednek és ha a távvezetékek nem látszanak. (Pl. egy, a vezeték alatt lévő bálánál fotóztok...) Nagyon zavaró a kép bal oldalán meredező oszlop...
Tetszik hogy a téma a kép bal oldalán van, kár hogy a jobb oldalon nem csak a "puszta" látszik.

newyork151 válasza:
Köszi az értékelést!!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 4
2012. november 20. | 08:55 | Polima

Szia! Kér,hogy belelóg a torony. A boglyán ülő lány talán felesleges is a képre,aki támaszkodik annak sokkal jobb a beállása.Vagy pedig más pozíciót kellett volna választanod a másik lány számára. Egy kis utómunka is ráfért volna a képedre.Nem tudom melyik napszakban próbálkoztál,de szebb fényeket is kivárhatsz majd legközelebb.:)Egyébként nekem nagyon tetszenek az ilyen jellegű fotók,szóval hajrá!

newyork151 válasza:
Köszönöm az értékelést!!! Örülök, hogy neked tetszik!!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 3,3
2012. november 20. | 06:26 | Szmuki

Szia! A háttér mintha zajos lenne. Én kihagytam volna azt a sok vezetéket a háttérben(elrontja a kompozíciót, de nagyon). Olyan szögben kattintottam volna a te helyedben, hogy ne lógjon bele semmi. Enyhén több fény is el kellett volna. Napos időben szebb lenne, és a csajok is jobban mutattak volna.

newyork151 válasza:
Köszi az értékelést és a tanácsokat!!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 2
2012. november 19. | 22:02 | pilipár

Megpróbálok nagyon kedves lenni, de mégsem fogsz annak érezni, mert nem lesz a hozzászólásomban sok dicsérö szó.
Az elképzelést értem, gondolom, sok bálás fotó látványa inspirált ennek a megalkotására, de a képedböl a legfontosabb hiányzik: a hangulat. Ez részben a nem megfelelö átgondoltság, a technikai kidolgozatlanság és az egésznek a nem túl látványos végeredménye okozza....
Ha nem bánod, felsrolom, nekem mi nem tetszik:
- a bal oldali lány öltözete nem illik a témához, olyan abban a ballonkabátban, mintha egy hivatalba indulna....a másik lány kicsit jártasabb cowboy-várásban :)
- a bal oldali modelled lába így suta, eröltetett, a másik lány sokkal lazább, a mozdulata természetesebb, de ez a tekintetekröl is elmondható...
- pontosabban elmondható lehetne, de nem nagyon látszik, ugyanis a kép rendkívül életlen, fénytelen, derítés kellett volna az arcokra pl.
- nem komponáltam volna a bálás-cowboy-os hangulatba a hatalmas távvezeték oszlopát, tudom, ma is vannak cowboyok, de gondolom, azért hatásosabb lenne egy cserzett arcú sármos férfi, ha nem elektromos energiatakarékos kiskocsin érkezne.....nem találom jónak, ha összekeveredik a stílus, a hangulati elemek....

Szóval, újra kellene az egészet fotózni: megfelelö ruhában, jól instruált lányokkal, kicsit vagányabban, gyönyörü fények mellett, a mai kor müszaki vívmányai nélkül....hogy a képet nézö nök szeme könnybe lábadjon az irigységtöl, hogy nem ök ülhetnek a bálán a közeledö sármosokat várva :)
Üdvözlettel! Pilipár

5.

newyork151 válasza:
Nagyon köszönöm az értékelésed!! Nagyon új vagyok még azon a téren mikor modellt fotózok! Igyekszem megfogadni a tanácsaidat!!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 3
2012. november 19. | 21:48 | Diesel__

Szia! Az elképzelés nem volt rossz, a kivitelezés sajnos már hagy maga mögött kivánni valót. Ez az oszlop és kábelerdő nem éppen a legjobb helyszín egy ilyen jellegű kép elkészítéséhez. Szalmabálák vannak arrafelé is ahol a még nincs ennyi zavaró tényező. A fények sem játszottak a te kezedre ahogy nézem, így valamilyen derítés nem ártott volna. Viszont a 75-mmhez képest nem értem miért komponáltál egy ekkora teret. Így el tudom képzelni, elég messze állhattál tőlük, így viszont már tényleg nehéz deríteni. A szalmabálán ülő lány lábtartása sem túl szerencsés, de ezt még űbereli a kabátja, ami miatt olyan érzésem van, mintha nem lenne rajta más semmi, nadrág sem. Szűkebb vágással egy kicsit naposabb időben, szerintem ugorj neki még egyszer, meglátod lesz ez még jobb is.

newyork151 válasza:
Köszönöm az értékelést és a tanácsokat!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 3
2012. november 19. | 21:45 | blájndmön

Elvből nem adok 3 pontnál kevesebbet mert úgy gondolom itt mindenki kreatív próbál lenni, különben nem tenné ki magát az esetleges negatív kritikának.
Sztem negyon jó,h belevágtál a dologba és amatőr modellekkel próbálsz fotót készíteni egy téma bemutatásával.
Ennél a képnél sztem a látószög kiválasztása a legnagyobb probléma. Messze vannak a modellek, talán azért,h megtudd mutatni a környeztet is. Környezet választásnak jobb lett volna egy istálló, lovarda.
Szóval ha nagylátóval készíted a képet közelebb tudsz menni a modelhez és még a háttér/környezet is belefér a képbe. Így, hogy ennyire messze vannak már szinte semmi nem jön át a személyiségükből. A tekintetükből semmit nem látok, mint egy kicsiben készített csoportkép alakjain, ahol már csak figurákat lehet látni.
A másik a cím választás, sehogy nem tudom összeegyeztetni a cowboy-okat a magasfeszültségű távvezeték oszlopaival, így inkább abszurd a dolog.
A bálán ülő lány testtartása azt jelzi felém, mintha csak éppen felpattant volna a bálára és már csak arra várna,h leszállhasson és vége legyen a macerának. Annak az elérése,h a model azt közvetítse amit megmutatni szeretnél az baromi nehéz lehet, de enélkük nem működik az ilyen dolog egyáltalán.
Ez a hervasztó szürke, abszolút szórt fény meg aztán hihetetlenül nem illik a témához.
A fent leírtak egyáltalán ne vegyék a kedved inkább sarkaljon a jobb kidolgozásra.
Sok sikert kívánok őszintén!
üdv,
blájndmön

newyork151 válasza:
Nem vagyok az a fajta ember aki az erős, de egyenes kritikákon megsértődne!! Hisz azért regisztráltam, hogy tanulhassak!! Köszönöm az értékelésed!!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 2
2012. november 19. | 20:32 | fafa46

Jók a csajok, de a sok vezeték láttán inkább a villanypásztor jut eszembe, nem a cowboy. A kompozíció nem rosz, de eldöl a villanyoszlop.

newyork151 válasza:
Köszi az értékelést!!!
Üdv.: Máté

2012. november 19. | 20:18 | 2bats

Szerintem a sokat szidott vezetékekből még koncepciót is gyárthattál volna, pl. jól összetúrják a csajok a frizurájükat, kicsit megrángatják magukon a göncöt, csinálnak egy feszültebb, de még látványos beállást, kreálsz egy drámai, ff tónust, ügyesebben belekomponálod az oszlopot, nem ezt a hülye címet adod, hanem pl. "magasfeszültség", és máris mást csináltál, mint ezt a mindenki által másolt, dögunalmas, "szépennézek a jófotóhoz" történetet.

newyork151 válasza:
Majd kegközelebb!! :)
Üdv.: Máté

2012. november 19. | 20:15 | vics

Nem igazán adja a cowgirl hangulatot, amire hajaz és a cím is utal. Lerombolja a természet-ember kapcsolatára épülő cow feelinget a tájat szétszövő elektromos hálózat, a jányok sem árasztják a cow hangulatot, esetlenül pózolnak, rosszak a természetes fények, nincs derítve, a kompót sem érzem kiforrtnak.
Üdv!

newyork151 válasza:
Köszi az értékelést!!
Üdv.: Máté

adott pontszám: 4
2012. november 19. | 19:35 | szab011

Szia!
Egy elég érdekes összeállítást hoztál össze. Tetszik az a megoldás amivel "feszessé" tetted ezt a képet, a modellek alul öltözöttsége a komor színek, időjárás együttesével. A kompozíció nem rossz, bár nekem egy kicsit szűk, bántja a szemem a jobb oldali nagyfeszültségű áramvezető oszlop tetejének lecsípése, és bal oldalt, illetve alul nekem szűk egy kicsit. Ami nekem egy kicsit furcsa az a részlettelenség, gyanítom a leméretezés az oka mivel 160KB jóval kisebb a megengedett 310-nél...azért tűnt nekem furcsának, mert 75mm-en 5.6os rekesszel elég nagy kéne legyen a mélységélesség, látszik is, hogy a háttér nem lett mosva, viszont ennek ellenére bizonytalan a téma élessége. Remélem nem voltam szigorú, se bántó. Üdv, Szabolcs!

newyork151 válasza:
Köszönöm szépen az értékelést!! Ez most nem sikerült!!
Van még hova fejlődnöm!!

adott pontszám: 3
2012. november 19. | 19:32 | chopper34

Szia,nálam kicsit alulexponált a fotód,és az élesség sem tökéletes.A villanyvezetékek,és az oszlop zavaróak számomra.Remélem nem voltam bántó.üdv:Z

newyork151 válasza:
Köszi az értékelést!! Üdv.: Máté

adott pontszám: 2
2012. november 19. | 18:53 | Zorko

Szia,

Neharagudj hogy ezt írom, de ezt a képet valami energiaügyi reklámnak szántad a sok villlanyvezetékkel? Őszinte leszek ez nagyon gyenge. Inkább nem is részletezném hogy miért, mert megbántanálak téged, meg a modelleket is. Ettől még viszont nehogy feladd a fotózást!!!

Üdv,

Zorko

newyork151 válasza:
Kösz az értékelést!
Üdv.: Máté

2012. november 19. | 17:58 | h.rom

Én köszönöm hogy elfogadtad.

newyork151 válasza:
Én köszönöm, hogy tanulhatok a jobbaktól!!:)

adott pontszám: 3
2012. november 19. | 17:12 | h.rom

Szia. Mondjuk a pontba nem számít bele, de ez nem portré, hanem talán divat, vagy egy kicsit glamour. Nekem a felső lány pozíciója nem tetszik, úgy ül ott fenn, mint akit csak úgy oda dobtak és ahogy esik úgy puffan. Ebben a helyzetben a szürke kabát is nagyon esetlenül áll rajta, csak úgy lóg gyűrötten mint amit a kutya szájából húztak elő.
A másik modelled már sokkal jobb, benne nemigen találok kivetnivalót. Viszont az arca mindkettőnek sötét, az egész kép szürke és fénytelen. Gondolom ilyen idő volt, de ez attól még nem lesz jó. Én addig helyezkedtem volna, míg az elektromos távvezeték kikerül a képből, épp elég - még sok is - az a rengeteg kábel.
Sajnos nem találom jó expónak, az élességgel is vannak bajok szerintem, s a lányok beállítása részben egyáltalán nem tetszetős.

newyork151 válasza:
A felső lánynak ez volt az első olyan fotózás ahol srác fotózott...nagyon zavarban volt végig...ezért sem tudta elengedni magát...egyetértek hogy a jobban elhelyezhettem volna! Igen...galmour vagy divat vagy portré...a glamourhoz nem éreztem mert nem volt érzéki és intim maga az a szál amiben én gondolkodtam...de egyetértek hogy nem a portréhoz való! Készült olyan kép is ahol a kábelek nem lógtak bele és nem látszik a az oszlop...de valahogy az nekem nem tetszett...ez az én hibám!! A színekkel azért próbáltam kicsit a szürke felé hajnali, hogy jobban kiemeljem a modellek jelentőségét! megvallom még elég új vagyok ezen a téren, hogy modellt alkalmazok!!! köszönöm az értékelést!!
Üdv.: Máté