BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,89
KATEGÓRIA: életképek
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2012. október 28. 20:04
Vajon mire gondolhat?

Egy utcazenész a Deák Ferenc utcán. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4
2012. november 25. | 12:42 | victoriasmith

Jajj de jó kép, nagyon jó az FF is, igazán kiemeli a részleteket! Ami engem zavar, hogy le van vágva a hegedű jobboldalt és alul is hagytam volna még helyet..egyedül a vágás az ami nem tetszik, elég szűkre vetted..minden mással meg vagyok elégedve!

bence.kovesdi válasza:
A vágás nekem szándékos volt, valahogy így közelibbnek éreztem a képet, az alanyt. Az eredeti képen nincs levágva, de én így jobbnak ítéltem most meg, persze az is lehet hibásan.

Köszönöm a véleményed! :)

2012. november 7. | 12:03 | Appendix

Miért, azt hiszed hogy aki a Maslow piramis alján lévő szükségleteit napi szinten megmássza, az majd a kedvedért és egy százasért a virtuozitás és önfeledtség felhőjébe bújik? Naiv és hamis elképzelés.

bence.kovesdi válasza:
Nagyra értékelem ezen magasröptű filozófiai megnyilvánulásaidat, csak ne nekem irkáld őket, köszi.

2012. november 6. | 23:32 | Appendix

Egyen, igyon, ürítsen, aludjon? Az esetek 99 százalékában erre, mint ahogy most is.

bence.kovesdi válasza:
Appendix fantasztikusan intelligens megnyilvánulását hallottuk.

adott pontszám: 5
2012. november 6. | 16:18 | nikolett_sovago

Szia, nagyon nehéz a vonós képeket jól megszerkeszteni, hogy nagyon ne vágják el a képet, úgy hogy elismerésem! :)

bence.kovesdi válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 5
2012. november 6. | 07:06 | imrebácsi

Üdv!
Érdekel, hogy mire gondol?
Hallom a kissé hamis hangokat, talán az utca zajából is valamit, talán érdekelhet is, hogy "Vajon mire gondolhat?"
Ez a fotó nekem azt mondja ami rajta van. A fekete-fehér kellett. A vágásról annyit, hogy a vonó csak úgy bejött a képbe, de ha látnám a kezet ami mozgatja, hangosabban szólna a hegedű, de nem kérdezném "Vajon mire gondol?"
Ez kérem így van jól! Gratulálok
Tisztelettel: Imre bácsi.

bence.kovesdi válasza:
Köszönöm!

2012. október 30. | 19:22 | hegyiember

tudod, nekem mi jut eszembe a tekintetről?
a bácsi egy álcázott vámpír, aki így gyűjti maga köré az áldozatokat. éppen most pillantotta meg a közönség soraiban a lányt, és már alig tud ellenállni a kísértésnek, rá akarja vetni magát.
a hülyeséget félretéve - bár esküszöm, ez jutott eszembe először, pedig elolvastam a magasztos eszmefuttatásaidat a válaszaidban - a túlhúzott kontraszt meg a túlélesítés eleve erőltetik a beleképzelt mondanivalót, modoros, túlzottan erőszakos lesz tőle a kép. szájbarágós.
és azt hiszem, te nemigen tudsz a képről, mint sajátodról elfogulatlanul gondolkozni. befolyásol, hogy te ott voltál, láttad, beszéltél vele. meglehet, hogy minden pontosan úgy van, ahogy leírtad, de nem a szavaidnak, hanem a képnek kéne ezt elmesélni. és ezt a mesét jó lenne egy ötletes, hatásos, akár rendhagyó kompozícióval is megtámogatni, hogy a forma is izgalmas legyen a tartalom mellé.
jelenlegi állapotában sajnos egyik sem az.

bence.kovesdi válasza:
Próbálok nem elfogult lenni a saját képeimmel, mindenki mást lát a képből, ha neked nem jött á, azt sajnálom, reméljük legközelebb jobban elnyeri majd a tetszésed.
Köszönöm a véleményed!

adott pontszám: 3
2012. október 29. | 21:10 | cveki_

150 mm-ről ilyet akkor sem illik, ha utcazenészt fotózol.
Tapintatlan, mert a szereplő láthatóan nem rongyokba öltözésre helyezi a hangsúlyt, hanem az ilyen-olyan produkcióra. Nyilván nem a fogsorával vagy az orrszőrével próbálja meggyőzni az arra járókat.
A végeredmény ezektől eltekintve csak egy unalomig ismert, romantizáló, kicsit lesajnáló toposzt ismételget az eredetiség vagy a modellel szemben tanúsított alázat és az emberábrázolás nyoma nélkül.
Túlságosan erősek a kontrasztok, a kompozíció levegőtlen, a címadás pedig direkt. Szerintem egy giccses téma ne akarjon didaktikus lenni.
Úgy hármas, hogy nem kettő hiányzik az ötöshöz, hanem három az egyeshez.

Így látom.

bence.kovesdi válasza:
1, Nem 150mm-ről készült, hanem 105mm, de teljesen mindegy.

2, Egyáltalán nem tapintatlan, sőt akár hiszed, akár nem, rettenetesen örült neki amikor lefotóztam, ugyanis amit észrevette, hogy fotózom, "figyelek rá" rögtön mosolyra derült, és nekem kellett 5 métert hátrálnom, hogy lőjek még róla néhány képet, annyira közel jött.
Nem gondolom, hogy nem tanúsítanék vele szemben alázatot, miután lefotóztam, megköszöntem neki, és dobtam egy százast a kalapjába.
A kompozíciót én nem érzem levegőtlennek, olvass vissza.

Ugyan nem tudom, csak sejtem az adatlapodból, hogy petitepommephotography oldalhoz van némi közöd, így én is megosztanám veled, hogy szerintem pedig a beállított képek azok a halál unalmasak, messze nincs annyi mondanivalója egy-egy ilyen mesterkélt képnek, mint egy elkapott merengő tekintetnek, vagy mosolynak. (És itt most általánosságban beszélek.)

Ugyan nem értek veled egyet, de nyomok egy hasznosat, mert elfogadom, ha így gondolod.

2012. október 29. | 21:08 | 2bats

Akkor megdumáltuk!
Remélem, életképekben "utazol"!

bence.kovesdi válasza:
Köszönöm a véleményed!

2012. október 29. | 20:14 | 2bats

Szívesen vettem a válaszodat, már csak azért is, mert birom a karakteres, szigorú értékeléseidet, ezért merészkedem magam is kicsit vitázni Veled!

Én azt gondolom, nincs harmóniában a tartalommal, igen!
Válaszd le az arcot a fotóról, és kérdezd meg aki nem látta a fotót, hogy szerinte mit csinál!
Én pl. előbb mondanám, hogy WC-n ül, mint hogy zenél, de egész biztosan nem mondanám, hogy egy lelki, szellemi átélést feltételező, igénylő "művészi" akció része éppen a zenéléssel. (Annélkül, hogy tiszteletlen akarnék lenni a fotóval szemben!)
A Te interpretációd, a nehéz sorsról, terhekről, szerintem egy indokolatlan cimkézés, egyrészt ez nem jön le a fotóról, másrészt ha lejön, akkor is óvatosan kell ezzel bánni, mert ez gyakran egy felületes, külső és gyakran buta klisé alapján történő ítélet, akár előítélet lehet!
Ezt én egy kicsit közhelyesnek, erőltetettnek gondolnám.
Szóval számomra marad a talány, hogy mire gondolhat...

bence.kovesdi válasza:
Nézd, én még mindig azt gondolom, hogy ez a kép, nem csak a zenéről szól, az hogy éppen hegedül rajta az egy dolog. Én sokkal inkább egyfajta fásultságot, gondterhet látok rajta. Látszik, hogy megviselt, megfáradt. A kép címe éppen ezért lett az ami, mert ahogy mondod is, valóban nem igazán látszik rajta a szellemi átélés, hogy teljes mértékben azonosulna a zenével, sőt mintha teljesen máshol lenne. Ezért teszem fel a kérdést, hogy Vajon mire gondolhat? Milyen emlékek kavaroghatnak benne, melyek miatt ilyen megfáradt, gondterhelt arca van. Az egész kép egyfajta kiegyensúlyozatlanságot, feszültséget sugároz, de a kép célja lényegében ez. Persze nem kérdeztem meg tőle, hogy mennyire találta gondterheltnek az elmúlt 70 évét, de akár igen akár nem, nekem annak tűnik, és ezt támogatják az egyes képi elemek, hogy pl. kifele néz a képből, hogy fekete fehér a fotó stb.
Természetesen számomra is talány, hogy mire gondolhat, ezért is tettem fel e (költői) kérdést a kép címeként.

2012. október 29. | 19:20 | 2bats

A kép problémája benne van a címben!
Ugyanis tényleg egy talány ez az arckifejezés, nincs harmóniában a további tartalommal, a pillantás kiesik a fotó alkotta egységből, lezáratlan, megoldatlan, de nem is gondolható tovább, még csak alternatívákat sem nyújt.
Egyszerűen nem a megfelelő pillanat megfogásának az eredménye szerintem, amellet, hogy nem is ábrázolja az alanyt (hogyismondjam?) kellően publikus formában.

bence.kovesdi válasza:
Bevallom, nem igazán értem a hozzászólásodat, de valamit azért megpróbálok reagálni.
Nem értem, hogy az arckifejezés miért ne lenne harmóniában a további tartalommal? A kép egy muzsikust ábrázol, aki zenélés közben elmereng valamin. Persze, itt most nem feltétlenül a zenén van a hangsúly, a kép nem csak egy zenészt ábrázol. Az más kérdés, hogy éppen zenélt az öreg, és ez egy nagyon szép pillanat, viszont én mögé tudom gondolni az elmúlt 70-80 év terhét, ami ránehezedett, és ami jelenleg is tart, ugyanis ha olyan jól menne neki, nem állna szakadt ruhában "kéregetni"/adományokat gyűjteni.
Ez a kép egy nehéz sorsú embert ábrázol, akit az ág is húz, és már csak a zene maradt neki az egyetlen mentsvára.

Én így látom, nekem ezt mondja a kép. De elfogadom, ha máshogy gondolod.

adott pontszám: 5
2012. október 29. | 15:40 | bolek

Szia!
A zene az kell, mert nem adjuk fel,
egy ritmus vagy jel, csak ne vesszünk most el, a zene az kell, mert körülölel,
ha van elég szív, a dal az csak így lesz szép!

Ide nagyon nagy lélek kell....
Nem tudok mást írni, elnézést kérek tőled!
Szép fényeket!
Üdv.:Zoli

bence.kovesdi válasza:
Köszi!

2012. október 29. | 12:39 | bohocsipka

Tetszenek a véleményeid, hozzászólásaid oldalon,nem leszólásaid vannak hanem ötleteid,gondolataid,szerintem több ilyen ember kéne az oldalra ,hogy fejlődni tudjunk.hisz ezért van az oldal,nem azért h ájuldozunk egyre gyengébb képeken,meg barátainknak ismerőseinknek dobáljuk az ötösöket ugy h szép kép mert abból nem tanulunk,indoklások egyre inkább elmaradnak.
a képedről:nekem bele kéne férjen a hegedű, szerkesztés ügyileg és azt sem bántam volna ha a másik irányba néz ki a képből!
sok sikert az oldalon!grat az elsőképedhez
üdv:bohocsipka

bence.kovesdi válasza:
Köszi :)

Igen, valamiben egyetértek veled, valóban lehet hogy bele kellett volna még a hegedű végét is komponálni, viszont akkor még nagyobb lett volna a képkivágás, mármint még szélesebb, így én közelebbinek érzem magamhoz a zenészt. Egyébként még szűkebb képkivágást is próbáltam, amiben lemaradt volna a feje egy része, de azt már nem mertem megkockáztatni.

Az, hogy kifele néz a képből, valamilyen szinten szándékos, habár szembemegy a megszokottal. Van egy olyan is, amikor a hegedűt nézi, befele a képbe, viszont 2 okból választottam ezt a képet:
1, Itt jobban látszik a szeme, a tekintete mélyebb, elgondolkodóbb.
2, Ha kifele néz a képből az alany, akkor az némi frusztráltságot, kiegyensúlyozatlanságot visz a fotóba, hiszen a kép nagyobbik fele, úgymond "ránehezedik". Mivel egy sanszosan félig-meddig hajléktalan emberről beszélünk, aki a kalapba dobott forintokból próbál eltengődni, jogosnak éreztem ezt a fajta kompozíciót.

Természetesen megértem az álláspontodat, csak leírtam, én miért így szerkesztettem meg :)

Üdv.

adott pontszám: 4
2012. október 29. | 12:08 | krisztian8200

Szia. Nagyon tetszik a kép témája! Részletes jó kivágás minden a helyén! Egy a baj hogy sajnos sok az ilyen kép! :)

bence.kovesdi válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 5
2012. október 28. | 22:53 | najó

szia!
egyértelműen az orrszőr kontra tüsi haj viszi nálam a képe, de maga a pillanat is tetszik, és a kidolgozás is..
, hogy mire gondolhat éppen, arról fogalmam sincs, de majd megkérdem, András Misi Hegedűművész barátomat, hogy mire szokott gondolni, hegedülés közben:)
grt!

bence.kovesdi válasza:
Köszönöm!