Szia Andrea!
Akartam értékelni tegnap ezt a képet,de elmaradt,
el is felejtettem,csak benéztem a galériádba,h. mi újat tettél fel /szerda óta :-)) /
és megláttam.
Meglepődtem,és kinyitottam. Azért lepődtem meg mert nekem nem tetszett és az idejét nem tudom mikor fordult ez képeddel elő.
Kíváncsi lettem és átnéztem az utolsó 10 oldalt,az ugye 200 fotó.És meg kell mondjam nagyon erős galériád van.200 képből ez az egyetlen ami nem tetszik 0,5%- és ráadásul a 200 jó részére emlékszem is.
Szóval egy jó nagy grt!
Ebben én nem látom meg amit János leírt - /ha belegondolok,hány olyan fotóm van, volt,lesz amibe én nem láttam meg amit a János igen .../
No,szóval nekem túl sok itt baloldalon az életlen nem szép textúrájú fal,
a másik oldalon kár a belevágott kapualj, nem kellene,
hátul fent meg csúnya erős az a fény,
és a szűk utcából adódóan kicsi a látószög a bicajra ne tud elég mesélős lenni,
mondjuk az ablak rész tényleg szép.
Lehet nekem csak nem elég szűk a kép és ennyi?Nem'tom.De nem is érdekes,csak leírtam amit gondolok.
Már minden nap akartam emilt írni,csak mindig vége lesz a napnak
Szia Andrea!!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. szeptember 27. 18:12 - Készítés helye (ország): Ausztria
- Készítés helye: Innsbruck
- Készítés ideje : 2011-09-18
beugrottam zápor után. (Vigyázna addig valaki a bringámra....?)
Álomfejtő válasza:
Szia Tibor,
örülök a látogatásodnak, ismét,
- és köszönöm !
Nos, számítottam arra, hogy ez a kép vegyes érzelmeket és reakciókat fog kiváltani.
János filozofikus megközelítése is egy adalék az értelmezéshez/értelmezhetőséghez (és nekem tetszik, ahogy [mindig] tovább nyúl a kézzelfogható, szemmel látható dolgokon) - mind amellett, hogy én sokkal földhöz ragadtabb módon próbáltam adni a látványt.
Vagyis a kép valóban csupa ellentét, tudom. Lásd a ronda faltömb, aminek még a textúrája is mosott, masszaszerű, aztán a fakó épületfények átellenben fent, a sárgás színű esőfelhő-égrészlet foszlány töredékkel (és nézd a boltív-töredék színeit is a rendezői jobbon) - egyetlen "barátságos sziget" a képen az alagsori cukrászda ablakfénye és az a finomságos narancs, ami ebből a vizes járdán visszaköszön. No meg a bringa a bejárata előtt. Ebből a látószögből tényleg csak utalás (mert épp beugrottam egy somlóira) - a lényeg szerintem a fényeken van. (A sikátori kanyar végén ballagó aprócska emberünk véletlen, de jó is, hogy ott van és az is, hogy nincs több élő szereplő ebben a pillanatban.)
Ez a kép tényleg rugdos minden szabályt, (holott a szerkesztésben fellelhető a harmadolás meg egyebek), - no de nem elégszer éri vád az oldalon a felhasználókat, hogy technokrata módon és szemellenzővel véleményeznek képeket? Itt adott erre minden, alapból lehet.
- Persze, kíváncsi voltam, itt mit "kapok" :o)
Még egy gondolat a képhez : több vágásban és szerkesztésben (ff is) próbáltam, vannak hasonló változatok is, mint amit alább a véleményezők javasoltak. Arra a végkövetkeztetésre jutottam, hogy lecsupaszítva-korrigálva egyik verzió sem adja vissza azt, amit ezzel a képpel én valójában akarok/akartam. Ezért így szinte "nyersen" maradt, nem véletlenül így lőttem ezt akkor, ott... A színek nélkül pedig végképp halottá tenném.
Nem igen szoktam magyarázgatni a dolgaimat - vagy van a képeimnek üzenete másoknak is, vagy nincs. Gondolom, azóta olvastad a többi írást is, nem csak Jánosét. Voltak olyan véleményezők, akik ráéreztek az elképzelésemre valamilyen szinten és próbáltak azon elindulni...
Ezt a képet szeretem, csakúgy mint a többit, amit a galériámban látsz - hiszen ezért vannak itt.
Ha full kettes véleményeket kaptam volna, akkor is kedves lenne nekem - vállalom.
(érdekes játéka az oldalnak a súlyozott pontozás...is - és hiába nem tetszik a többségnek, mégis eredményes pontszámmal végzett. Persze, a dolognak ez a része érdekel a legkevésbé....)
Várom a mailt ! ;o)
Szia. Az a helyzet, hogy a bal oldali kőtömeg teljesen elvonja a figyelmet. Kijjebb kellett volna lépned. Az épület teteje túlexponált. Valamint egy kis kontraszt még ráfért volna.
Álomfejtő válasza:
Köszönöm
Több kontraszt esetén már kevésbé részletesek a cuki körüli textúrák és (vesznek) sötétebbek a részletek.
Többit lásd a korábban és alább írtakban.
Szia!
A koncepció és a kép hangulata alapvetően tetszik, de náhány dolgot változtatnék rajta.
A bal "szélen" nekem kicsit sok a fal. Figyeltél a harmadolásra, de én akkor is levágnám egy részét. Vágnák az alsó széléből is, mert akkor talán jobb helyre kerülne a tábla és a fényes ablak. (Egyébként így is nagyon jól megválasztottad a helyüket.) Egy kicsit módosítanék a fényerőn és a kontraszton, hogy maga a kép sötétebb legyen, és az ablak jobban kiemelkedjen. Amin már nem lehet változtatni, az szerintem az, hogy nem sikerült tökéletesen a fókuszálás. (Vagy csak a szemüvegemet kellene feltennem, de azt hiszem, nem...) És ilyenkor nagyon feldobja képet, ha vársz egy járókelőt. Persze azok esőben nehezen akarnak jönni.
Olyan változatot készítettél, ahol a fény tükröződését jobban beemeled a kompozícióba?
De mindent összevetve tetszik a kép.
Álomfejtő válasza:
Köszönöm
Örülök a soraidnak.
Több fotó készült itt, a lényeg valóban a fény, a bringa, a falak textúrája... az utcavégi kanyarodó ívnél van emberke is :o) Az jutott az eszembe a bringát meglátva, amit a fűzött megjegyzésemben kiírtam és erre összpontosítottam. Nem érzem soknak a falat, mert ellensúlyosnak gondolom a kép másik kétharmadával. Örülök, hogy összességében tetszik, annak nem különben, hogy a miértjeimet' kerested a kompi mögött. Ezért külön hálás vagyok.
Szépeket !
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
nekem ez a kép a felületes látszatnál sokkal mélyebb tartalommal bír. bal felöl a tömény alap, az őserő, a "nem ember által lett", vagy inkább a "múlt ember életének, tanúsága, és vele szemben a ma világa. történelem és a jelen valósága....egy elmúlt élet "tömény bizonyitéka" és a jelen életének párhuzama...szűk utcácska vezet e kettő között, mely valahol talán "megoldásban feloldódik"...ezen halad az ember, élve az életét...talán egy kis időre megpihen..a bringa, mint a kötelező haladás eszköze egy kicsit magára marad....egy múló pillanat megörökítése: csend, magányosság, (elnéptelenés) fény, szürke "sikátorban" cukrászda csalogató fénye, eső, mely nem mosta el, csak "kifényezte a momentumot"....
érdekes és fontos a szürke nagy tömbök között a cukrászda jelenléte..és boldog, aki egy zápor után megpihenhet, akár csak egy süti erejéig is....mert addig sem halad, talán így alkalmat teremt egy kis rálátásra...
gratulálok!
j.
Álomfejtő válasza:
Köszönöm
Nagyon szépen összefoglaltad,
-most itt én leskelődtem kicsit...,
leginkább a cuki ablakfényei, az eső áztatta tükrös járda, a bringa a bejárat előtt indította el azt, ami miatt a fotó így készült : az a kis narancs éppen ellensúlyoz minden mást (szürkeség és faltömbök) a képen/képben nekem is.
Örültem, János !
Szia,
Tetszik ez a kissé meleg szürke szÍnuralom. Hozzá még a narancsosan fénylő ablak. Szóval a színvilág kitűnő. Ötletes a sarok belefotózása előtérként. Nekem inkább azt sugallja mintha leselkednénk egy kicsit. Ami picit kívánkozik: A szűk utcás képeket valamiért jobban szeretem álló képen. Lehet hogy ez sablonos, és hagyományos, de akkor is. Egyébként tetszik a kép.
Üdv,
Zorko
Álomfejtő válasza:
Köszönöm
Nagyon örülök, hogy a leselkedést szóba hoztad.... emiatt maradt a kép eredeti kivágásban, mert szándékosan így fotóztam. Maximum négyzetes vágásra gondoltam, de nekem sem az álló, sem a négyzetes nem passzolt ehhez a képhez.
Örültem a soraidnak !
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia! Nem igazán értem mi fogott meg ebben az utcarészletben, amiért megmutattad nekünk. De ha már lefotóztad, inkább álló formátumban kellett volna. Jó téma lehetett volna a fények tükröződése a nedves kövezeten, vagy ha a kávézót szeretted volna láttatni, a cégtábla a régi kőfalon. Nem szerencsés balról a falrészlet, és a távolabbi magas falrész világossága sem.
Próbáld úgy fotózni, hogy mi is oda akarjunk menni.
Álomfejtő válasza:
Köszönöm
Nem, nem próbálom...,
amúgy meg mostanában nem megyek vissza. A Dolomitokba készülök.
Szia,jó a kép,távolba az emberrel,ablak világít,cég címer,de én csináltam volna még egy felvételt ugyan ezzel a nézőpontal,de alul exponálva,és a főlső sokkal világosabb ablaksort illesztettem volna bele a mostani képbe és ugy már tökéletes lenne.
Álomfejtő válasza:
-nos, akkor elveszítem a vizes járdán finoman visszaköszönő ablakfényeket, a bringát, a perspektivikus vonalakat... nekem sokkal lényegesebbek ezek, mint a felső világos ablaksor. Amiről írsz, az már teljesen másik kép lenne.
Mindenképpen köszönöm, hogy időt szántál a képre - ezért jelölöm hasznosnak a hozzászólásodat.
Valahogy az az érzésem, hogy túl sok a képen a fal. A cukrászda barátságosan hívogató, világos ablaka és a morcos baloldali kőfal mintha nem férne össze. Vagy talán éppen ez volt a cél?
Álomfejtő válasza:
Köszönöm
Igen, szándékos.
Kicsit "leskelődős" hangulatom támadt a majdnem kies utcán, a bejárat melletti gazdátlan bringát meglátva - ezt az érzést is igyekeztem a kompi által közvetíteni. Jó az észrevételed a képi osztásokat, az ellentétet illetően...
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia! Én is elkövetek ilyen fotókat, mert lusta vagyok magammal állványt cipelni. Csak tippelek de balról a falhoz támasztottad a gépet a bemozdulás ellen így egy kicsit sok lett a bal oldali fal felület. A vizes utcaképből többet tudnál mutatni állványról. Ha a témád a zápor utáni utca esetleg menj közel egy tócsához és fényképezz talaj közelből! További szép fényeket!
Álomfejtő válasza:
Köszönöm
Nincs állványom,
felszerelésem sem -
ötleteim vannak és elképzeléseim, no meg az adott pillanatok, amik megtetszenek.
Szia !
Jó hangulatú a kép, jó színekkel.
Tetszik, ahogy az üzlet színes ablaka szinte hívogat.
Engem azonban zavar a baloldali falrész túlzott közelsége, nagyon uralja a képet.
A jobboldalon pedig van egy boltív szerű valami, amit vagy kihagytam volna, vagy belekomponálom.
Egyébként jó.
Üdv.
Álomfejtő válasza:
Köszönöm
- a boltozat töredék a kedvencem, arról nem tudsz lebeszélni...
Szia!
Élőben biztos nagyon megfogott téged ez a hely,de ne haragudj érte,engem így kép alapján nem igazán csalogat egy sütire,...max café-ra:)Túr rideg és csupasz ez az utca ,igaz szeretem az ilyen jellegű kis sikátorokat,de valahogy ez most nem fogott meg.Nem találom szerencsésnek ezt a szerkesztést sem,túl sok a kőfal a kép bal oldalán,zavaró,szerintem nem illik bele a képbe,vagy ha már mindenképp bele akartad komponálni,elég lett volna egy kisebb részlet is belőle.Üdv!
Kitti
Álomfejtő válasza:
Köszönöm
Hogy nekem mi tetszett itt és miért pont így ebben a "rideg csupaszságban"...? - lásd az alább és feljebb, válaszaimban írtakat.
Szia!
Számomra nagyon zavaró a bal oldali egyharmad elvesztése, túl sokat takar ki az a fal. A másik oldalon jobb lett volna ha egységesen kezdődik a kép, nem azzal a beugrással.
Ha egy kicsit jobbra léptél volna ezek kikerülhetőek lettek volna.
A színvilág tetszik, szép ez az eső utáni csendesség.
Álomfejtő válasza:
Köszönöm
-ám nem akartam semerre sem lépni, szándékosan fotóztam ebből a nézőpontból.
Amúgy nekem is a vizes-fényes, barnás árnyalatok tetszettek és az ódon falak árnyalatai, textúrája.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.